Multi Platform Darksiders 4

"No, not alone"

8a273a88-5e3c-4af6-8445-7a4113b42d60.png

بازگشت چهار سوار آخرالزمان​


پس از سال‌ها انتظار، شرکت THQ Nordic و استودیوی Gunfire Games سرانجام از نسخه چهارم مجموعه محبوب Darksiders رونمایی کردند. این بازی که با یک تیزر کوتاه در رویداد دیجیتالی THQ Nordic در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۲۵ به نمایش درآمد، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس و کامپیوترهای شخصی در دست ساخت است.

ادامه داستان از جایی که نسخه اول به پایان رسید

بر اساس اطلاعات منتشر شده، Darksiders 4 یک ماجراجویی اکشن سوم شخص خواهد بود که داستان آن مستقیماً پس از وقایع نسخه اول این مجموعه روایت می‌شود. بازی‌بازان بار دیگر به دنیای پسا-آخرالزمانی زمین بازخواهند گشت و شاهد ترکیبی از مبارزات نفس‌گیر، گشت و گذار در محیط‌های وسیع و حل معماهای چالش‌برانگیز خواهند بود.

انتخاب از میان چهار سوار
یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های Darksiders 4، قابلیت انتخاب از میان هر چهار سوار افسانه‌ای آخرالزمان یعنی War، Death، Fury و Strife است. هر یک از این شخصیت‌ها دارای سلاح‌ها، سبک مبارزه و توانایی‌های فراطبیعی منحصر به فرد خود خواهند بود که تجربه‌ی گیم‌پلی متفاوتی را برای بازی‌بازان رقم خواهد زد.

گمانه‌زنی‌ها برای حالت Co-op
نمایش هر چهار سوار در کنار یکدیگر در تیزر معرفی، گمانه‌زنی‌ها را برای وجود حالت چندنفره Co-op تقویت کرده است. اگرچه این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده، اما با توجه به سابقه این مجموعه و علاقه سازندگان، احتمال اینکه بازی‌بازان بتوانند به صورت همکاری با دوستان خود به نبرد با نیروهای بهشت و جهنم بپردازند، بسیار بالا است.

توسعه توسط خالقان اصلی
وظیفه ساخت Darksiders 4 بر عهده استودیوی Gunfire Games است؛ تیمی که از بسیاری از اعضای سابق استودیوی Vigil Games، خالقان اصلی این مجموعه، تشکیل شده است. این استودیو پیش از این وظیفه ساخت Darksiders 3 را نیز بر عهده داشته و با دنیای این مجموعه به خوبی آشنا است.

تاریخ انتشار
در حال حاضر تاریخ انتشار دقیقی برای Darksiders 4 اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از جمله جزئیات گیم‌پلی و تاریخ عرضه آن منتشر شود. بدون شک، بازگشت چهار سوار آخرالزمان یکی از مورد انتظارترین رویدادها برای طرفداران سبک اکشن ماجراجویی خواهد بود.


ss_64b8fc44bb5ace9e874fb59c40d9a8cf32378392.1920x1080.jpg ss_7bbc15c1299ae7367463ff6b8ac9bd8693bb4a5a.1920x1080.jpg ss_6eecb264cd2c99d79a284358d8560ed9f6ec52a6.1920x1080.jpg ss_9b6d722cc2e16a446f5bd9f8d41515521d2c295d.1920x1080.jpg

View attachment Darksiders 4 _ Announcement Teaser.mp4
 
آخرین ویرایش:
جذابیتی که در دنیای Darksiders وجود دارد، در دنیای بازی‌ها نظیر ندارد. جهانی تاریک، مبهم، آکنده از خصومت و نیرنگ،یک آوانگارد فانتزی حماسی که بر پایه‌ی اعتماد و خیانت بنا شده است. روایت داستان منسجم،و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده، به‌ویژه در Darksiders II که حقیقتاً سنگ‌تمام گذاشتند.
شخصیت Death در نسخه‌ی دوم، از نظر عمق شخصیتی و کاریزما، بسیاری از شخصیت‌های نسل حاضر را قلع‌و‌قم می‌کند. آن‌وقت ما باید بنشینیم و این شخصیت‌های کم‌رمق را بازی کنیم
کاراکترهایی که درگیر اندوه زیستن هستند خب، زیستن خود اندوه‌ناک است. فرار، راه‌حل نیست.زندگی از آن‌جایی آغاز می‌شود که بفهمی قرار نیست خوش بگذرد، و همین، کلید رهایی‌ست.
-قطعا مسرورم و اینکه امیدوارم چیزی شبیه نسخه اول و دوم بسازند، امیدوارم کاراکتر war جزو گیمپلی باشد. بخاطر صدای فوق العاده ش و شخصیت سرد و جدی اش.
 
۱ و ۲ رو الان با پیشرفت های بازی سازی کنونی و بالطبع بالا رفتن سطح انتظارمون، جدای از گرافیک ، میشه پلی داد؟
هر جفتش هنوزم قابل بازیه و جفتشونم ریمستر گرفته بودن. نسخه 2 حتی آپدیت نسل ۹م گرفته.
 
از اینکه این فرانچایز زندس خوشحالم
نسخه سوم با اینکه بازی خوبی بود مخصوصا بعد از آپدیتها اصلا به خوبی نسخه اول و مخصوصا دوم نبود
و اینکه Strife بازی مخصوص و جداگانه خودشو نگرفت برام عجیب و ناراحت کنندس

درکل امیدوارم به کیفیت سابقش برگرده
 
۱ و ۲ رو الان با پیشرفت های بازی سازی کنونی و بالطبع بالا رفتن سطح انتظارمون، جدای از گرافیک ، میشه پلی داد؟
طراحی هنری/گرافیکی بازی به شکلیه که اصلا قدیمی نمیشه.
مثل Wow یا بردرلندز میمونه.
 
تاثیر نسخه دوم روی من، شاید فراتر از تاثیری که الدن رینگ روی خیلی ها گزاشته بود رو داشت...

نسخه دوم با خاطرات شیرین زندگیم همزمان شده بود...و باعث شد بیشتر از پیش تو یادم بمونه...

حیف THQ و اون استدیو که به هیچ وجه دیگه بر نمی گردن...حالا هر کدوم از اعضا یک گوشه ای هستن... ولی نسخه دو به کمال رسیدن این فرنچایز بود... بازی که با عشق و علاقه تیم ساخته شده بود... اینو از تک تک لول های بازی می شد حس کرد...!
 
دو تا نکته:

1. اهنگ ساز بازی سوم، کریس ولاسکو بود که روی گیمای خفن زیادی کار کرده، اما خفن ترین کارش به نظرم خدای جنگ 3 هست (البته تنها نبود برای اون بازی و جرارد مارینو و... هم دخیل بودن تو بخش موسیقی). امیدوارم برای این نسخه هم برگرده چون سبک کاریش به شدت به اینجور اتمسفرهای اپیک میخوره.

2.زیر نویس فارسی :دی
 
به به کاراکتر مورد علاقه من war دوباره می خواد برگرده با اون صدا و ابهتش
نسل 7 چقدر بازی تو سبک هک اسلش بود الان ۲ نسله بازی تو این سبک خیلی کم شده
نسل هفت نسل عجیبی بود تولد خیلی از شاهکارها بود
برای ما ایرانی ها لذت خالص بود پر از بازی که هر کسی راحت میتونست تجربه کنه

1000072760.jpg
این بازی گرافیک عجیبی نداشت ولی گیم پلی بازی یجوری بود که ولت نمیکرد
 
یه چند وقت بود خیلی درگیر بود نمیرسیدم اخبار رو چک کنم تا اینکه رفتم یوتیوب و در کمال بهت و ناباوری آنونس تریلر Darksiders 4 رو دیدم .

یکی از محبوب ترین فرنچایز های عمرم .

شخصیت War ، اون ابهت و گیم پلی و داستان و پایان فرای خفنش، حس آخرالزمانی بازی ، صداگذاری بشدت خاص شخصیت جنگ .

همیشه همه چیش توی ذهنم موند و شماره دوم و سوم هم بشدت برام لذت بخش بود ، متاسفانه هیچ وقت نتونستم نسخه Genesis رو بازی کنم ولی امیدوارم اون هم به زودی اوکی بشه .

قشنگ نوستالوژی خالص ! از نسلی که بهترین عنوان های تاریخ ساخته شدن ، نسلی که جنگ کنسولی در اوج خودش بود ‌و چپ و راست ip های جدید خلق میشدن .

بالاخره ۴ اسب سوار رو قراره کنار هم ببینیم !
 
این Darksiders هم سری عجیبی بوده واسه خودش؛ از داستان جالب، روایت خاص و گیم پلی خوب فرنچایز که بگذریم نسخه اولش شاهکار بود و همه استاندارد های یه گیم برای زمان خودش داشت. نسخه 2 هم خیلی خوب بود ولی اندازه اولی به من نچسبید. بعدم که اون اتفاقات THQ افتاد کسی انتظار نسخه 3 رو نداشت که اونم باز با اینکه تو کامبت متفاوت شده بود ولی به نظرم اون اتمسفر و ماهیت سری رو حفظ کرده بود و خوده من با بی میلی شروعش کردم همین یکی 2 سال پیش ولی خوشم اومد. حالا با وجود اینکه نسخه 3 چه از نظر امتیاز و چه فروش قابل قبول نبوده ولی نسخه 4 دارن میسازن که فکر می کنم آخریش باشه و دمشون هم گرم که بعد گذشت 15 سال از انتشار نسخه اول و با وجود مشکلات مختلف و زیاد، سری رو ادامه دادن تا به اون Endgame فرنچایز برسن
 
آخرین ویرایش:
بعد از مرگ داییم به شدت دچار افسردگی شده بودم، حتی حوصله رفیقامم نداشتم، وقتی معرفی بازی رو دیدم یه تلنگر خوردم... صدای war منو برد زمان نوجوونیم ...
واقعا صنعت گیم عجیبه ...
خب برم سراغ اصل مطلب، darksiders ... این بازی توسط استودیو vigil games ساخته شد و ترکیبی از مبارزات هک اند اسلش و حل کردن پازل بود
فضای آخرالزمانی و طراحی هنری بازی بی نظیر بود (Joe Mad چقد خوبه لعنتی، کلا طراحی هاش فوق العادن، آخریش هم wayfinder بود که ازین حیث درجه یکه)
اولین بار E3 2009 تریلر بازی رو دیدم
مجله بازی رایانه رو خریده بودم، که اتفاقاً روی بازی کار کرده بود و یه مقاله نوشته بود

بعد از موفقیت نسخه اول سازنده ها سراغ نسخه دوم بازی رفتن... اینبار نوبت برادر warبود... death...شخصیت با ابهت و خفن ما که یه پارکور باز حرفه ای هم بود
بازی تقریبا توی بیشتر موارد پیشرفت کرده بود نسبت به نسخه اول
فقط اون محیط آخرالزمانی نسخه اول جاشو داده بود به محیط های با رنگ و لعاب تر
محیط بازی هم بزرگ تر شده بود و میشد یه نیمچه گشت و گذاری کرد

ولی انصافا طراحی شخصیت، دشمن ها، محیط ها، زره ها و سلاح ها و ... رو توی هیچ بازی دیگ ای ندیدم ( نظر کاملا شخصی)

متاسفانه استودیو vigil games منحل شد چند سال بعدش بیشتر اعضاش ( از جمله David Adams) استودیو gunfire games رو تشکیل دادن
یه سریشون هم به سرکردگی (Joe Madureira (Joe Mad استودیو Airship Syndicate رو تشکیل دادن
حالا نوبت به darksiders 3 شده ... fury... خواهر مرگ و جنگ
بازی همون طراحی هنری فوق العاده و گیم پلی هک اند اسلش رو حفظ کرد اما با عناصر سولزلایک...
من به شخصه لذت بردم اما نکته منفیش برای من این بود بازی روی پرفکت داج تاکید داشت، تا میومدی کمبو بزنی مجبور بودی داج بدی
نکته منفی دیگش پازل هاش بود
پازل های نسخه ی اول و دوم کجا و این کجا ...
با همه ی این موارد بازی حس یه darksiders رو خیلی خوب القا میکنه و داستان بازی هم مثل نسخه های پیش خیلی خوب روایت میشه

حالا نوبت به استودیو Airship Syndicate میرسه که خودی نشون بده... نسخه فرعی genesis... اولین حضور Strife و دومین حضور war

با توجه به حضور Strife و سلاح اصلیش که اسلحه گرمه، دوربین بازی از سوم شخص به حالت ایزومتریک در اومد و یجورایی شخصیت اصلی بازیه و بیشتر بازی رو با این شخص بازی میکنید( البته میتونید سوییچ کنید)
به نظرم این نسخه هم فوق العاده بود و اگر بازی نکردید حتما بازی کنید


جالبه از نظر داستانی نسخه ی اول از همه جلوتره و نسخه ی چهارم دقیقا ادامه ی نسخه ی یک هستش

حالا می‌رسیم به نسخه ی چهارم
استودیو gunfire games برگشته تا فکر میکنم داستان رو به پایان برسونه

جالبه چند سال پیش یه نفر که ادعا کرده بود نسخه آلفا رو بازی کرده گفته بود توی این نسخه هر چهار سوار حضور دارن و داستان بعد از اتفاقات نسخه ی اوله
پس طرف درست می‌گفته
سرچ کنید توی نت میاد، چیزایی که گفته خیلی جالبه

ولی در کل به نظرم این نسخه میترکونه، چون افرادی پشتشن که از اول با عشق darksiders رو شروع کردن...
فکر میکنم اگر موفق بشه از نظر تجاری، حتما نسخه های فرعی دیگ ای هم ببینیم

و در آخر به عنوان کسی که با این بازی زندگی کرده و سالی حداقل یکبار همه نسخه هارو تموم کرده میگم:
از تک تک اعضای این استودیو تشکر میکنم که این عشق رو به من هدیه دادن
قطعا این پیام رو نمیبینن ولی دلی گفتم ...
ببخشید سرتون رو درد آوردم...
امیدوارم بزودی تریلر گیم پلی بازی بیاد بیرون
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or