cutscenes :Levine داستان را خراب می کند

mamad2010

Google Search:Yanet Garcia
Loyal Member
Ken Levine پدر مجموعه بایوشاک از cutscenes متنفر است چون به نظر او cutscenes داستان بازی را خراب می کنند و نمی گذارند
بازیباز در تعامل با بازی باشد . او این ها رو در گفتگو با Guillermo Del Toroگفت

من به طور کلی از بازی هایی که بازیباز را مجبور به نشستن و و دیدن صحنه های سینمایی می کند بدم می اید چون من می خواهم بازی کنم و من می خواهم با داستان در تعامل باشم نه با cutscenes
او بهترین نمونه داستان روایی را در بازی ها بازی bastion خطاب کرد و گفت :یکی از دلایلی که من علاقه ی شدیدی به این بازی دارم
این است که بازیباز را متوقف نمی کند و بازیباز در جریان بازی است ولی داستان را نیز روایت می کند
 
  • Like
Reactions: Loghman
من کاملا مخالف نظر اینو دارم به شخصه :d ! کلا با کات ها برای داستان حال میکنم :d که اوجش هم تو GOW 1 بود از نظر روایت ! :d
منم همینو میگم, تو مصاحبه هایی که بعد از موفقیت GOW1 با ایشون داشتن میگفت چنان وسواسی برای کات سین های بازی بخرج دادم که یک مورد انقلابی بوده (همون وارد شدن حالت های دو بعدی به سه بعدی به شیوه فوق العاده زیبا انصافا:دی) اما حالا ...
 
استاد سایلنت هیل و MGS و Final Fantasy نزدن؟ :دی
مکس پین بازی بدی بود؟
اتفاقا بازی هایی که داستانش رو در حال بازی کردن روایت میکنه هیچ کدوم تو ذهن آدم نمیمونن
 
Cutscene طولانی بیشتر تجربه ی بازی کردن رو خراب میکنه تا داستان بازی رو!
حالا من گفتو گوی اصلیشون رو گوش نکردم ولی شاید منظورش همین بوده باشه که اگه هست من 100% باهاش موافقم.
 
  • Like
Reactions: Fratos
کاملا درست میگه، موافقم. دیوید جفی هم تو Bonus Round گیر داده بود به این قضیه، با کن لوین متحد شده بودن:دی البته تا دو سه دقیقه ایراد نداره، ولی بیشتر از اون شخصا خسته میشم.
برعکس
جفی کاملا جهت ضد لوین و تاد هاوارد توی اون بحث بود
جفی کلا با داستان توی بازی ها مشکل داره و توی همون Bonus Round هم وقتی این نظرش رو مطرح کرد و دید که اون دو تای دیگه باهاش مخالفن شروع کرده به پرت و پلا گفتن و می خواست یه جوری جمش کنه و بگه که منظور من چیزه دیگه ایه به شکلی که تاد هاوارد بعد صحبتش گفت من اصلا نمی دونم این بحث سر چی هست و همه خندیدن
=======================
لوین نگفته که این کات سین ها داستان رو خراب می کنه بلکه این برداشت کسی هست که خبر رو گذاشته که کاملا اشتباهه! لوین منظورش اینه که بازی رو خراب می کنه و این کات سین ها به خود بازی آسیب میزنه نه داستان! منم باهاش موافقم. روایت داستان در قالب بازی مثل هف لایف یا بایوشاک خیلی بهتره بهمون دلیلی که گفته
 
خُب حدسم درست بود.
از اونجایی که خیلیا فقط با خوندن عنوان تاپیک میان توش و طرفی که حرف رو زده رو میبندن به فحش(!)؛لوین نگفته کات سین داستان رو خراب میکنه،گفته کات سین بازی های داستان محور رو خراب میکنه.منظورش هم تجربه ی بازی کردن هست نه داستان بازی!که حرفش هم کاملا درسته.
I want to play. I don’t want to sit down and be told the story. I want to interact with the story
دل تورو هم گفته:
You know what kind of gamer I am? When we come to a cinematic, I jump it. I go ‘I’m not watching a movie. **** you. I want a game’

حالا اگه میخواین بگین نه اینا چرت گفتن و من وقتی میشینم 1 ساعت کات سین MGS نگاه میکنم و تو این یه ساعت تکالیف مدرسه ام رو هم انجام میدم،بیشتر با گیمپلی تعامل پیدا میکنم و بیشتر احساس میکنم که دارم بازی میکنم،مختارین.
 
وقتی چیزی به نام MGS هست این حرفا حرف نیست زر مفته!حالا هر کی میخواد گفته باشه........

عزیز این آدم از اون افرادی هست که استاد کوجیما باید از ایشون یاد بگیرن... ایشون داستان پردازی و کلا داستان رو تویه سبک اوله شخص به کلی زیر و رو کرد. تا قبله این بازی یک Half Life بودش که از نظر داستان پردازی تویه بازی هایه اوله شخص خوب کار کرده بود. بعدشم ایشون سارنده ی GOTY سال 2007 هم هستند که استاد کوجیما تو خوابشم GOTY VGA رو ندیده.(احتمالا با Infinite که 4 یا 5 ساله روش کار کرده ساله 2012 باز هم GOTY شه ، اگه GTA V بزاره البته )
البته این خبر قدیمیه ، یادمه خیلی وقت پیش تویه یکی از مقاله ها خوندم که کلا Ken Levine از Cut Scene به خاطر تعامل نداشتم بازیکن با بازی و فضا و اتمسفر بدش میاد. میگفت وقتی Cut Scene میبینین بازیباز با خیال راحت یک نفسی تازه میکشه ( قابله توجه بازی هایه ترسناک ) و احساس امینت میکنه چون تویه بازی نیست. اما تویه Real Time این احساس وجود نداره هر لحظه ممکنه خطری پیش رویه شما باشه و ...
من شخصا عاشق این فرد هستم چون بهترین اول شخصی که بازی کردم ماله شخصه ایشون با داستان و اتمسفر فوق العاده فوق العاده ی ایشون بوده.
 
منم با حرفش موافقم زیادش خیلی حال گیریه ولی به یاد ماندی ترین صحنه های بازی تو همین کاتسینهاست واکثرا اینجوری ماندگار میشن
 
با احترام به نظر این بازیساز بزرگ من مخالف حرفشونم:). کات سین علاوه بر اینکه بر جذابیت بازی کمک میکنه به منزله ی توقف گاه و یه لحظه ی استراحت برای بازیباز هستش. مثلا همین RAGE که خودم طرفدارشم با اینکه تازه کات سین داشت ولی کات سین هاش خیلی ساده بود و از دید اول شخص بدون هیچ پیچش هنری ای روایت میشد توی بخش داستان واقعا خستت میکرد و تو رو توی داستان بازی غرق نمیکرد. کلا کات سین از نظر من باید توی بازی باشه و اول شخص و سوم شخص و آر پی جی و..... هم نداره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or