
Crysis 3 برای شما در حقیقت یک ماجراجویی بود.به چه چیزی که به بازی اضافه کردید افتخار میکنید؟
من واقعا به چینده شدن این دنیا در کنار هم افتخار میکنم و طریقی که ما به داستان پرداختیم.من نسبت به این عنوانی که آفریدیم بسیار خوش حالم و این که چگونه تکنولوژِی به خوبی در PC و کنسول ها در کنار هم از آب درآمد
ما در کرایسیس 2 از محدودیت ها فراتر رفتیم و من فکر کنم تمامی شیره ی کنسول ها بیرون کشیدیم و فکر نکنم دیگر چیزی آن جا مانده باشد!من همیشه در این مورد گفته ام که ما چه کارهایی میتوانیم بکنیم اگر زمان بیشتری داشته باشیم
باید بسیار سخت باشد که هم بر روی این نسل کنسول ها کار کنید و هم بر روی قابلیت های تکنولوژی آینده
درسته و این بسیار چالش برانگیزه.ما بر روی هر دو دنیا بهترین را میخواهیم و به دنبال بهترین نسخه کنسولی و همچنین چیزی فراتر بر روی PC پس این یک چالش است و به نظرم ما موفق شدیم
بیشتر کار شما بر روی ساخت موتور است و چقدر خودتون رو در چند سال آینده راحت مبینید؟ما در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین بقیه میبینیم و شما در بین آن در جای خوبی هستید؟
بله.ما از قبل نیز گفته ایم که Cryenging 3 یک موتور نسل بعده و من به این خاطر این حرف رو میزنم که سه سال پیش هیچ کس نمیدانست ,این غیر ممکن است که کسی فراتر از این حرف برود چون بسیار هزینه خواهد داشت.این بسیار هزینه خواهد داشت که کنسولی فراتز از نسل بعدی که میبینیم عرضه کند و این میتواند باعث از بین رفتن حداقل یک شرکت شود
پس شما قبل دارید که به سختی میتواند به این رسید و برای این مرحله بهینه شده؟
بله.اگر شما نقشی در هزینه های -بخشی از یک کنسول-ایفا کنید و این میتواند بهتر از یک PC با بالاترین مشخصات در الان و دو سال دیگر باشد و در ضمن شما یک مجموعه میخواهید یک مجموعه ی 200-300-400 دلاری.پس این غیرممکن خواهد بود که از این فراتر بریم.پس فرضیه ی ما درست است
ایا شما کار بر روی این فرضیه رو شروع کردید که بر روی یک سیستم قوی بهینه سازی کنید؟
بله.کرایسیس 3 در این موضوع بسیار به ما کمک کرد چون این بازی پا را از محدودیت های PC فراتر گذاشت و میتوانم این را نیز بگویم که برای اولین بار نسل بعد کنسول ها چیزی از PC ها کم ندارند و در بعضی قسمت میتوانند از PC پیشی بگیرند-که صحبتی درباره ی آن نمیتوانم بکنم-و این کنسول ها میتوانند به معنای واقعی نسل بعد باشند و میتواند به مردم نیز نشان دهد که تکنولوژی فقط حساب کردن اعداد بر روی یک صفحه نیست
در نسل بعد عناصر زیادی وجود دارند که جز مشخصات خاص به حساب نمی آیند
حرکت کردن یک آدم فضایی بر روی علف میتواند یک نمونه جالب از چگونگی استفاده از تکنولوژی برای خلق تجربه های جدید باشد.شما فکر میکنید این قبیل مثال ها میتوانند نقش بزرگی در نسل بعد ایفا کنند؟عده ای از مردم بر این عقیده اند که شما برای خلق یک تجربه ی جدید نیازی به یک تکنولوژی سطح بالا ندارد..اما شما همیشه در لبه ی تکنولوژی قرار دارید..
من فکر میکنم مردم این حرف را میزنند چون تا به حال انجامش ندادند و همیشه به روش های غیر تکنولوژی متوسل میشوند
هر چند من منکر این مسئله نیستم که خلاقیت نقش موثری دارد چون ما در بعضی از بازی ها با تکنولوژی صفر مطلق روبرو هستیم اما همین بازی ها دارای Gameplay خالص هستند.اما من شخصا جایی تحت تاثیر میگیرم که تکنولوژی و Gameplay یک دیگر را ملاقات میکنند,جایی که چیزی به سمت دیگری میرود و باعث برخورد و یا انفجار عقاید میشود.هنگامی که تکنولوژی Gameplay را تحت تاثیر قرار میدهد , من خوشحال تر نمیتوانم بشوم
وقتی ما Render کردن علف ها در Crysis رو میدیدیم میدونستیم که تاثیری بر روی Gameplay ندارد چون ما تکنولوژی لازم را نداشتیم اما الان ما فقط از این افکت برای دکور های بصری استفاده نمیکنیم بلکه آن را به Gameplay حقیقی تبدیل میکنیم و این هدف ماست که چگونه بتوانیم عناصر گرافیکی در Crysis 3 را بر داریم و برای ایجاد راه های جدید برای بازی استفاده کنیم و وقتی مردم این را تجربه میکنند نبود آن را در بازی های ضعیف تر حس میکنند
عده ی زیادی که قرار است مشتاق Xbox نسل بعد بشوند شمایی هستید که همیشه به دنبال بهینه سازی در PC بوده اید.به نظر شما این آینده ی بازی های بزرگ را تغییر خواهد داد؟
به نظرم نسل بعدی کنسول ها قرار است تلفیقی از سازنده های بزرگ باشد,به نظرم این بار این کسنول ها هستند که PC را کنار خواهند زد در حقیقت من اعتقاد دارم-اوه نمیتونم بیشتر در این مورد بگم!بزارید این جوری بگم:سازندگان بر روی PC بسیار نسبت به نسل قبل راحت تر خواهند بود.در نسل قبل و جا به جایی از PS2 به PS3 و یا از Xbox به Xbox 360 ,برای بسیار از سازنده ها کمر شکن بود اما برای ما و Xbox 360 ,مجبور شدیم که به عقب برگردیم و تمامی تکنولوژیمون رو پایین بیاریم .در مقابل شرایطی که با PC های امروز داریم ....درباره ی این موضوع زیاد حرف زدم!
این مسئله خیلی جالبه که سازنده های بزرگ مثل Molyneux از نسل بعد کنار رفتند و به بازی های موبایلی رو آوردند
نگرانی ما به خاطر کمبود روابط است و تمامی این ها برمیگرده به استراتژِی های هر شرکت است درسته؟اما بازار با تغییرات بزرگی روبروه مردم دارند به پلتفرم های دیگه ای میرند و سازنده ها نگرانند که ایا نسل بعد کنسول ها میتواند این آتش را دوباره شعله ور کند؟آیا میتواند پلتفرمی باشد که مردم از موبایل به آن برگردند؟و سوال دیگر این است که دوستانشان هم برمیگردند؟و ایا آن ها از نظر اجتماعی به کنسول وابسته اند و آن را ترک نمیکنند چون دوستانشان ترک نمیکنند؟همون طور که میبینید جامعه ابعاد زیادی داره و فشار زیادی از سوی جمعیت حس میشود و دلایل کاری و مشکلات اقتصادی زیادی نیز وجود دارد که قدرت خرید خریدار را نسبت به قبل کاهش میدهد و به این خاطر آن ها چیز های مجانی نیز میگیرند ,به همراه بازی های ارزان تر
من به تاثیر شبکه های اجتماعی پی نبرده بودم در حقیقت Xbox live چیزی جدید برای آخرین نسلی است که همه دوستانتان را آنلاین داشته باشید
سونی و مایکروسافت در این زمینه کار های بسیار خوبی انجام دادند اما این برای الان دیگر کافی نیست و نیاز به بازدید و نوآوری دارد
این بسیار جالب است که تنظیمات Farcry 3 بیشتر شبیه Farcry اصلی ساخته شده
به نظرم این بهترین کار بود چون به نظر من حرکات صورت گرفته در قبال Farcry 2 اشتباه بود و دقیقا همان اشتباهی که ما در قبال Crysis 2 نیز مرتکب شدیم:باز تولید نسخه اصلی بازی
و به نظر طرفداران از Farcry 2 به این دلیل ناراحت نبودند بلکه به این دلیل ناراحت بودند چون آن ها همان Farcry 1 اما بهتر را میخواستند به نظرم Farcry 3 در اصل مواجه ی Crysis و Farcry بود.من هنوز آن را بازی نکرده ام اما چیز های خوبی از آن شنیده ام !
ممنون
1
آخرین ویرایش: