Crysis

سلام من این تاپیک را درست کردم برای بازی Crysis هست..;)

T0_-1_1264055.jpg


Crysis نام دومین بازی هست که استودیوی Crytek قرار است برای PC بسازه...پیش ازین بازی Far Cry در سال 2004 توسط همین استودیو برای PC ساخته شده بود و توانست عده ی بسیار زیادی را مجذوب خود کند...

البته Crysis دنباله ای برای FarCry نیست و هیچ ارتباطی هم با آن ندارد اما در یک مورد این دو با هم مشابهند مکان بازی در هر دوی آنها در زنجیره ای از جزیره هایی واقع شده ...

وقایعCrysis در سال 2019 روی میدهد درست بدنبال افتادن یک شهاب سنگ بسیار بزرگ بدرون یکسری مجمع الجرایر.....در پی این حادثه کره ی شمالی ارتباط جزیره را با تمام منابع و جهان خارج از آن قطع و مسدود می کند ...همانطور که احتمالا اطلاع دارید کره ی شمالی و آمریکا میانه ی خوبی با هم ندارند ازین رو آمریکایی ها هم نیروها و یگان ویژه ای اعزام میکنند تا پی ببرند که در آن منطقه چه خبر است ونتیجه را گزارش دهند...

درحالی که هر دوی این دو کشورها در حال نزاع علیه یکدیگر هستند ، شهاب سنگ از هم باز میشود و سفینه ای بیگانه از آن خارج میشود..همانطور که ممکن است بتوانید تصور کنید این سفینه مجهز به اسلحه های جنون آوری است و در همین احوال سیستم آب و هوایی جهان در هم میریزد و قسمتی از مجمع الجزایر بطور کامل یخ میزند. انسان ها نیز نیروهایشان را با هم متحد می کنند تا با این دشمن جدید و بمراتب خطرناک تر مبارزه کنند... خب این خلاصه ای از داستان بازی بود

T0_-1_1264051.jpg

همانطور که انتظار دارید ، شما در این بازی در نقش یک سوپر قهرمان بازی می کنید تا جهان را نجات بدید در این بازی شما در جنگل ها ..بر روی کوه ها ... در درون شهر ها و در قلب سفینه ی موجودات بیگانه به جنگ میپردازید تا تهدید به بشریت را از میان بردارید...
.
همانطور که میدونید اسلحه ها در بازی های Shooter نقش بسیار مهمی بازی میکنند وCrytek هم ابراز امیدواری کرده که این بازی فصل جدیدی را در بخش اسلحه در بازی های FPS باز کنه...در مورد هوش مصنوعی بازی هم باید گفت که Crytek روی این قسمت بسیار کار کرده و نه تنها هوش مصنوعی انسان ها جالب توجه است و از تاکتیک های نظامی بصورت بسیار واقع گرایانه ای استفاده میکنه حتی موجودات فضایی هم از تاکتیک های خاص خودشون استفاده میکنند تا زندگی را برای هر کسی که ادعای قهرمان بودن دارد را سخت کنند.


حتی جالب توجه تر از همه وعده ی بحران های طبیعی در بازی است تا شرایط را از این هم بغرنج تر کند...بحران های طبیعی مثل زلزله ..شکستن یخ ..ریزش زمین و گردباد دنیای جدیدی را در این بازی خلق خواهد کرد که میتواند بسیار بر جذابیت بازی بیفزاید..

در Crysis تعداد گوناگون و متنوعی از وسایل نقلیه نیز وجود خواهد داشت که شما میتوانید آن ها را کنترل کنید از جمله انواع تانک ها و هلیکوپتر ها..

T0_-1_1264058.jpg

و اما از همه مهمتر در بازی Crysis موتور استفاده شده در آن میباشد با نام Cry Engine 2 ..موتوری که به اعتقاد بسیاری انتظارات از گرافیک و جلوه های وِیژه در بازی های رایانه ای را تغییر خواهد داد..بگذارید به گوشه ای ازویژگی ها و جلوه های بکار رفته در این موتور نگاهی بیاندازیم..

Volumetric Clouds.... Real-time Ambient Maps.... Depth of Field... Motion Blur..... Soft Shadows.... Sneak Peak Crysis.... soft vegetation bending.... high-dynamic range rendering..... sub surface scattering

در این بازی گیاهان را میتوان منهدم کرد و همچنین این بازی از یک تکنیک رند رینگ بسیار پیشرفته در نورپردازی و شبیه سازی ابر ها استفاده میکند برای مثال اگر شما در فضا مشغول جنگیدن با موجودات بیگانه باشید ابرها بر روی هر چیزی که در زیرشان باشد سایه های واقع گرایانه ای خلق میکنند

این ها که گفته شد تنها بخش کوچکی از جلوه ها و تکنیک های بکار رفته در موتور Crytek 2 بود .....Crysis در حقیقت بعنوان یک بازی نسل بعد شناخته میشود و جزو اولین بازی هایی است که بر پایه ی Directx 10 ساخته میشود البته به گفته ی Crytek این بازی با Directx 9 هم سازگار خواهد بود اما برای استفاده از تمام جلوه ها در این بازی به یک کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX 10 نیاز خواهید داشت...هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای این بازی در نظر گرفته نشده اما بنظر نمیرسد که این بازی در سال 2006 روانه ی بازار شود ...اما مطمعنا این بازی یک تجربه ی وافعی از بازی های رایانه ای نسل بعد را برای مشتاقان PC رقم خواهد زد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy
سلام به همگی
بالاخره دانلود دمو رو امروز تموم کردم بازی رو اجرا کردم اول مشخصات سیستمی که دارم
CPU :X2 3800 OC TO 2.6
2GB OCZ BUS 400 FOR OC TO 333
VGA : 2 X 7900 GT OC TO 570/1630
خوب اول مشخصه که این سیستم رو تا جایی که تونستم اور دادم با هزار جور خمیر و فن و کوفت و زهرمار
فک کنم نیازی به عکس گذاشتن نباشه چون دوستان زیاد عکس گذاشتندفریم من تو سه حالت میگم واستون
HIGH 1280*1024 NO AA
FPS : MAX=30 MIN=15 AVE=23

MED 1024 *768 NO AA
MAX=48 MIN=20 AVE=30

LOW 1280*1024 4XAA
MAX=95 MIN=65 AVE=70

خب این بازی که من دیدم همه چیزیش توپ توپ الی فریم ریت همه چیزش کامل داستان که حرف نداره منو تو خماری گذاشت گرافیک و فیزیک و انفجار که دهن ما رو شخصا بست صدا گذاری حرف نداره به شرطی که کارتتون XFI باشه
در مورد گرافیک این بازی اولین چیزی که یادم اوفتاد تو بازی گرافیک کال آف خوارز بود که خیلی دیتیل داشت و پر از افت فریم و هزار جور دنگ و فنگ دیگه
اینم همینطوریه ولی دیتیل و جزئیات بازی فوق العاده بالاست با دیدن گرافیک این بازی واقعا انتظار داشتم سیستمم تو گل گیر کنه شک نکردم این همه آبچکت تو بازی هست سرعت همه چیزو میگیره این بازی تو مدیوم هم که بازی میکردم صحنه ثانیه به ثانیه لود میشد به خاطر همین بود که سوات یرلی میگفت CPU و رم خوبی باید داشته باشید وقتی سی پی یو و رم کم بیاره پشت سرش فریم ریت هم میاد پایین
من یکی اصلا انتظار ندارم که تو نسخه نهایی فریمم بیشتر بشه
بازی فوق العاده زیبایی هست از همه نظر ولی من ترجیه میدم این بازی رو رو low بازی کنم تا حالم گرفته نشه زیر 40 فریم تو یه بازی شوتر اصلا حال نمیده و میزنه تو حال آدم چون هیچ تمرکز نه رو شخصیت بازی داری نه گیم پل نه حرکت کردن نه هدف گیری و هیچ
خوب که بازی گیم پلیش تو حالت های مختلف تغییر نمیکنه:biggrin1:
خلاصه کنم من از همون اول گفتم این dx10 الکی و جنبه تبلیغاتی داره فقط GARTALL جان خاطرش هست حرفامو چون هم عقیده هستم باهاش
میبینید که dx10 روی xp چه میکنه
کاش یه سیستم خفن خفن داشتم این بازی منو خمار کرد گیم پلی بالاخص نانو سوئیت که معتاد کنندست مخصوصت وقتی حالت قدرتشو فعال کنی میشه یه گردانو از پا در بیاری ولی یه چیزی که هست اینه که تو این بازی خیلی باس تیز بود و سریع عمل کرد یه چیزی تو مایه های همون دموی اول بازی که پخش میشه اگه تونسته باشید سریع عمل کنید تو بازی متوجه حرفم میشید

در آخر امیدوارم (بیخود:biggrin1:)فریم ریت بازی 10 برابر تو نسخه پایانی بالا بره
 
بعد از تبليغات غلط CRYTEK روي DX10 كه همش خالي بنديه .
آره خب،ولی چه بخوایم نخوایم تا یه چند وقتی دیگه Dx10 کاملا جایگزین 9 میشه و دیگه مدرکی پیدا نمیشه که دستشون رو بشه! :laughing:
 
Last edited by a moderator:
الان مقايسه كارت 8800 با xbox360 و مقايسه halo3 با crysis .
نتيجه اين ميشه 8800 قويتر از xenos و كرايسيس هم گرافيك بهتر از halo3 .
دو عوض halo3 فريم بهتر و crysis فريم كمتر .

نه دیگه
داری اینو بدون منطق می گی

این مقایسه ی شما میشه مثل اینه که بگی: یه کامیونت، فرضاً می تونه 10 تن بار ببره، پس از مثلاً Ferrari Enzo قوی تره، بنابراین سرعت بیشتری میره :)

برای مقایسه باید معیار داشت
این همه واحد و عدد و جمع و تفریق و ... که بیخودی بوجود نیومدن ...

علاوه بر اون در بازی Halo 3 اومدن و وضوح تصویر و کیفیت گرافیکی رو فدای نرخ فریم کردن
شما هم می تونی Crysis رو بزاری روی 480*640 تا n فریم بگیری
درک این اونقدر ها هم سخت نیست

ولي خيلي بازي هام با باز شدن دست بازي سازها براي كنسولها قراره در 1080p اجرا بشن .
مثل gt5 , cod4 و چند هاهم قبلا بودند و شايد عنوانهايي مثل ng2 .
خوب gt5 بازي كمي نيست و تصاوير خارق العاده اي به نمايش ميزاره كه چنين رزوليشني واقعا شاهكاره و در كنار اون هم قراره بازي در 60 فريم اجرا بشه ! ديگه بيشتر از اين چي ميخوايم .


ببین بالارفتن رزولوشن اولین چیزی که محدودش می کنه حجم حافظه ی گرافیکیه
بنابراین اگر مثلاً یک 8800 با 768 مگابایت مموری نتونه این کار رو بکنه، در ناتوان بودن کنسول های فعلی در انجام همون کار شکی باقی نمی مونه
حقیقتش بدلیل وقت محدودم، از اخبار بروز کنسولها مطلع نیستم
برای همین نمی دونم آیا CoD4 و یا GT5 توی این رزولوشن اجرا میشن یا نه

ولی تجربه به من میگه اگر اجرا هم بشن یه جای کار داره می لنگه

كه مينم متاسفانه نميتونيم بگيريم اونم با يه سيستم قوي مگر اينكه جزئيات را كاهش بدي كه اونم ميشه همون .....................

میشه همون چی ؟؟؟
بزار من کامل کنم
اگه مجبور به این کار بشیم تازه می شه مثل کنسول، ولی یه درجه بالاتر

همين بازي gears of war درسته نشانه گيري با ماوس خيلي سريعتر و راحتر هست ولي همه بازي فقط نشانه گيري نيست . نميخوام زياد تو جزئيات وارد بشم ولي خودت اگه gaers of war بازي كرده باشي مكتوجه ميشه كه چي دارم ميگم .

بازی کردم
ولی در حد نیم ساعت، چون من با پد نمی تونم کنار بیام (کلاً دست من با پد 360 مشکل داره نمی دونم چرا، با اینکه پد 360 از PS3 راحت تره ولی شاید چون من قبلنا با PS بازی می کردم، فیت نمی شه تو دستم ... البته اینو بگم که من با PُُS هم تا حالا بازی FPS نزدم)
بازی کردن کامل GoW رو موکول کردم به روزی که با PC این بازی رو بزنم (که البته کمتر از یک هفته به این ماجرا مونده)

لبته بيشتر برتري pc در اين زمينه مربوط به ماوس ميشه كه مار كردن و قدرت تفكيكش بالاتر هست ولي كيبورد فقط از لحاظ حرفه اي بهتره وگرنه راحتر نيست مثلا كليدهاي بيشتري داره .

اتفاقاً برعکس
این چیزی که شما بهش می گی ضعف کیبورد (تعدد کلید ها)، بزرگترین برتری کیبورده

الان مثلاً برای UT3 من قبلاً برا عوض کردن سلاح از wheel ماوس استفاده می کردم که این خیلی دیر منو به اسلحه ی مورد نظرم می رسوند و همین باعث می شد که نابود بشم

ولی به توصیه ی حمید اومدم و سلاح های مورد نظرم مثل Rocket و یا Stinger Minigun و یا Shock Rifle رو روی کلید های کنار WASD، یعنی فرضاً E و Q و R و F و ... Bind کردم
نتیجه چی شد ؟؟؟ این شد که الان نمی خواد هزار دور بزنم تا برسم با راکت لانچر، E رو می زنم و راکت میاد تو دستم ... و همین تونسته وضعم و بهتر کنه

ببین پارسیا قبلاً یه مثال خیلی خیلی جالب زد
مثلاً توی Bioshock برای اینکه بتونی Plasmid و یا اسلحه ت رو عوض کنی باید می گفتی: آقایون و خانم های اجنبی و دد منش، یه چند لحظه صبر کنین من سلاحم رو برم انتخاب کنم و بعد بیام سراغتون (باید Pause می کردی و از منوی مربوطه اونو انتخاب می کردی و یا هم Cycle می کردی بینشون)
ولی کیبورد اینجا دستت رو باز می زاره

ولي گيمپد يه چيزي كه داره همه چي در بهترين جا و دقيقا زير انگشتات قرار داره تو كيبورد هم ميتوني انگشتات را روي كليد هاي مورد نياز بزاري ولي همش نه .

از چیزی که بدم میاد مقایسه ست ولی نمی زاری

در کنسول شما از هر دستت تنها سه انگشتش مصرف میشه و دو تا انگشت آخری بی مصرفن
به این صورت که شصت دست راستت روی دکمه ها و یا آنالوگ اون سمته و دو تا ی دیگه هم روی R1 و R2، دست چپ هم مثل همین راست

ولی در PC
الان من دست راستم سه انگشتش استفاده میشه (راست کلیک و چپ کلیک که معلومه، انگشت شصتم هم روی دکمه های کنار Mouse م (که برا ماوس من 3 تا هستن این دکمه ها))
و دست چپم هر 5 تا انگشتش داره استفاده میشه (به این صورت که شصت روی Space، سه تا انگشت بعدی روی به ترتیب D و W و A و انگشت آخر هم روی Shift و یا Ctrl)
با توجه به سایز دستم هم می تونم تمامی کلید های سمت چپ خط 4RFV (به همراه خود این خط) رو Bind کنم

اینا جمعش میشه برای من 6 کلید در ماوس به همراه یک Wheel که خودش دو حالت داره
و 25 کلید در کیبورد (من کلید Backslash ـم کناره z هستش) بدون احتساب Esc و F1 تا F4
جمع اینا میشه 33 کلید برای 33 حالت (البته من V رو نمی تونم خوب بایند کنم، win key هم خط می خوره میشه 31 حالت)
بهمراه اینکه حرکت دوربین هم با اتکا بر مچ دست راست انجام میشه (و انگشت شصتی که در دسته ی کنسول صرف اون میشه رو دارم ازش استفاده ی دیگه ای می کنم)

تمام اینا به معنای این نیست که فرضاً گیم پد ضعیفه
اینا تمام اینو می رسونن که بین کیبورد و گیم پد تفاوتهایی وجود داره که هر کدوم رو برای یه کاری بهینه می کنه

مثلاً اگر من بخوام فوتبال بازی کنم، یا بخوام مثلاً tekken بزنم، کیبورد با این همه دکمه ش نمی تونه کاری از پیش ببره، چون برای منظور دیگری طراحی شده، پس اینجا پد پیشرو هستش

بنابراین اشتباه ترین کار مقایسه ی این دو (پد و کیبورد & ماوس) با هم هستش

اشکال از اینجا نشات می گیره که قدیما بین کنسول و PC مرز بود و هر کدوم یه محدوده ای داشتن برای خودشون، سیاوش یه پست کامل در این مورد زد قدیما اگه خاطرتون باشه
ولی الان برای سود بیشتر این مرز برداشته شده و ما داریم Halo رو در PC می بینیم و UT3 و یا امثالهم رو در کنسول و این باعث این همه مشکل شده


پ.ن.1: بحث خیلی بیراهه داره میره، بنابراین من دیگه ادامه نمی دم مگر در رابطه با گرافیک و پردازش و اینا

پ.ن.2: بازم میگم، باید صبر کرد و دید آیا Crytec واقعاً می خواسته Very High رو بعنوان DX10 ارائه بده یا داستان چیز دیگه ایه (تا الان که اینطور به نظر می رسه که می خواسته Very High در DX9 رو، بنام DX10 در ویستا معرفی کنه)


و در نهایت یک نقل قول دیگه:

نوشته شده توسط Carbon:
میبینید که dx10 روی xp چه میکنه

ما در XP چیزی بنام DX10 نداریم
این چیزی که بهش میگید DX10 در حقیقت تنظیمات Very High بازی هستش
 
آخرین ویرایش:
از نظر من هیچ گاه نباید aa رو در ب:-"ازی فعال کرد چون واقعا روی گیم پلی میتونه تاثیر گزار باشه و گیم پلی بازی رو خشک و خسته کننده کنه . برای مثال به بازی gta5 اشاره می کنیم که با فعال شدن aa گیم پلیش چقدر افتضاح میشد ..
شما تز ندین سنگین ترین:sick:
خوب اين چيزهايي كه ميگي درسته .
من نميخوام بگم كه كنسول بهتره اصلا منظورم اين نيست من منظورم بازي هاي الان و شرايطي كه الان داره صدق ميكنه هست پس اشتباه متوجه نشيد .
دوحات هست يا گرافيك يا فريم . كدوم بهتره اين ديگه به شخص بازي كننده ربط داره .
اصلا اينجا بحث تنظيمات گرافيكي در pc نيست .
مقايسه بايد خيلي ساده باشه و دوست ندارم بپيچونم .
الان همين halo3 كه مثال زدين خوب اين بازي فريم عالي و گرافيك ضعيفتر . crysis گرافيك بهتر ولي فريم ضعيفتر . كدوم بهتره ؟!
وقتي من ميگم يه كارت 8800 از كنسول قويتره انتظار دارم كه مثلا يه بازي مثل halo3 كه در كنسول 60 فريم ميداد علاوه بر اون با گرافيك خيلي بهتر در pc اجرا بشه .
من دارم halo3 را مثال ميزنم به خاطر اينكه تا حالا اولين بازي كنسوليه كه در تمام شرايط 60 فريم اجرا ميشه .
الان مقايسه كارت 8800 با xbox360 و مقايسه halo3 با crysis .
نتيجه اين ميشه 8800 قويتر از xenos و كرايسيس هم گرافيك بهتر از halo3 .
دو عوض halo3 فريم بهتر و crysis فريم كمتر .
اين مقايسه زياد درست نيست ولي halo3 هم ميتونست فريم كمتر باشه 30 فريم مثل خيلي از بازي و گرافيك به مراتب خيلي بيشتر .
وقتي من يه pc خيلي قوي ميخرم انتظار دارم يه فريمي در حد كنسول بگيرم و به علاوه با يه گرافيك بهتر .
فرخ جان تا حدی حرفت رو قبول دارم که اینهمه پول دادی ولی نتونی ازش استفاده ی کامل رو ببری...ولی اگر فریم ریت میخوای و بحث مقایسه با هیلوس میتونی گرافیک بازی رو بذاری مدیوم و 60 فریمی بگیری...بازم کیفیتش از Halo 3 بالاتره;)
یه چیزی که حمید چند بار به من گفت :دی این DX10 سره کاریه:دی(لا اقل تا الان که بوده)
پ ن:میدونییییییییییییییییییی
 
آخرین ویرایش:
علي جان براي اين تصاوير ميتوني يه توضيح براي من بدي :
همون dx10 كه كنسول ها نداشتند و dx9 كه كنسولها داشتند !
خب اصل جریان اینجوریه که اینا اصلا Dx10 نداشتن و تنظیمات Very High رو خواستن قربانی dx10 کنن!

dx10 بیشتر به همون PS 4.0 و چند مورد دیگه شناخته شده بود، که اینا با دست خودشون همه چی و رو کردن و مشخص شد که اصلا Shader 4.0 ای هم در کار نبوده چون تونستن روی XP اجرا کنن و قاعدتا هم این ویندور نباید اینا رو ساپورت کنه.

مورد دیگه اینکه، اینا (Crytek) خیلی راحت میتونستن همون جزییاتی رو که برای DX10 بکار بردن برای 9 هم بکار ببرن و در نتیجه خیلی راحت پورت بشه بره روی کنسولها.که اتفاقا با این کارشون (یعنی very-high رو به اسم dx10 فقط برای Vista فعال کرده بودن) آدم میتونه به همه چیز شک کنه!...
این که میتونن همون نورپردازی ها و افکت های dx10 رو راحت ببرن روی Dx9 و روی XP هم با کیفیت Vista و جالب اینجاست که میشه با کارت سری 7 از Dx10 بازیه Crysis استفاده کنیم!! :laughing:

بهر،حال خدا کنه اینجوری که فکر میکنم نباشه و Crytek دلیل محکمی بیاره که Dx10 فقط Dx10 هست و Vista هم همون خودش و هیچ کلکی هم توی کارشون نبوده...(که البته بعید میدونم،وقتی Very High بازی رو واسه XP غیر فعال کردن و چند تا کاربر معمولی اومدن اونو باز کردن و ثابت کردن که جزییات DX10 و Vista هم برروی Win XP اجرا میشه، حالا Crytek با این کارش میخواد چی بگه،بگه ما اشتباه کردیم که یه کاری نکردیم DX10 (یا هم همون Very-High خودشون) فقط روی Vista اجرا بشه! :laughing:

مسخرست واقا...

حالا خوبیش اینه که میاد روی کنسول با همون جزییات Dx10 بعد با 30 فرم هم اجرا میشه...
 
بیایید برگردیم به عقب و زمانی که اولین خبرها از crysis و انجینش منتشر میشد یعنی سال 2005 و 2006 ...
بتدریج با به گوش رسیدن خبرهایی و بعد عرضه شدن ویستا و کارتهای منطبق بر dx10 بود که Crytek در خبرهاش اعلام میکرد این بازی از جلوه های dx10 استفاده خواهد کرد ( یعنی انجین بازی از قبل و بصورت فقط اختصاصی برای DX10 طراحی نشده) بلکه DX9 بوده و شرکت Crytek به دروغ یا راست اعلام کرده از خصوصیات DX10 استفاده میکنیم...
 
اول اینکه قبل از اینکه فرخ بیاد دوباره یه طومار در جواب احمد بنویسه (که 100 در صد می دونم می نویسه بگم که این بحث شما زیاد به crysis و این تاپیک ربطی نداره بنابراین یا pm یا کلا بیخیال!)

دوم اینکه در ادامه حرف های علی جان که در مورد این very high در xp در بالا توضیح نسبتا جامعی دادند بگم که این مسئله در واقع vista و همچنین بازی crysis رو که قراره dx10 باشه زیر سوال می بره نه خود dx10 رو. چون این موضوع که dx10 از توابع ورژن 4، Vertex Shader Model و Geometry Shader Model استفاده می کنه یه امر کاملا مشخص هست. حتی opengl 3 هم که در حال ریلیز شدن هست این توابع رو پشتیبانی می کنه. ورژن های DX هیچ وقت الکی افزایش پیدا نکرده.

در مورد اینکه این بازی از چه shader modelی واقعا استفاده می کنه شما وقتی به فولدر زیر برید:
My Documents\My Games\Crysis_SP_DEMO\Shaders\Cache
در اونجا فایلی وجود داره که اگه بازش کنید یسری از لیست دستورات گرافیکی رو نوشته و جلوش ورژن vs و ps نوشته شده:

[LTR]
<1>WetLayer@WetVS()()(0)(0)(0)(vs_2_0)
<1>WetLayer@WetPS()()(0)(0)(0)(ps_2_0)
<1>FixedPipelineEmu@FPVS()()(1)(0)(0)(vs_2_0)
<1>FixedPipelineEmu@FPPS()()(1)(0)(0)(ps_2_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%WAVE_DECAL)()(0)(0)(0)(ps_2_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%WAVE_DECAL)()(0)(0)(0)(ps_3_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE|%WAVE_DECAL)()(0)(0)(0)(ps_2_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE|%WAVE_DECAL)()(0)(0)(0)(ps_3_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE)()(0)(0)(0)(ps_2_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE)()(0)(0)(0)(ps_3_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE)(%_RT_FOG)(0)(0)(0)(ps_2_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE)(%_RT_FOG|%_RT_NORMAL_DXT5)(0)(0)(0)(ps_2_0)
<1>Terrain@Common_CausticsPassVS(%STAT_BRANCHING)(%_RT_OBJ_IDENTITY)(0)(0)(0)(vs_2_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE)(%_RT_FOG|%_RT_HDR_MODE|%_RT_QUALITY1|%_RT_SKYLIGHT_BASED_FOG)(0)(0)(0)(ps_2_b)
<1>Vegetation@Common_ZPassPS(%STAT_BRANCHING)(%_RT_ALPHATEST|%_RT_DISSOLVE)(0)(0)(0)(ps_2_0)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE)(%_RT_FOG|%_RT_QUALITY|%_RT_SKYLIGHT_BASED_FOG)(0)(0)(0)(ps_2_b)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE)(%_RT_FOG|%_RT_QUALITY|%_RT_SKYLIGHT_BASED_FOG|%_RT_NORMAL_DXT5)(0)(0)(0)(ps_2_b)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE)(%_RT_FOG|%_RT_HDR_MODE|%_RT_QUALITY|%_RT_SKYLIGHT_BASED_FOG)(0)(0)(0)(ps_2_b)
<1>Water@WaterPS(%BUMP_MAP|%SUN_SHINE)(%_RT_FOG|%_RT_HDR_MODE|%_RT_QUALITY|%_RT_SKYLIGHT_BASED_FOG|%_RT_NORMAL_DXT5)(0)(0)(0)(ps_2_b)​
[/LTR]

در صورتی که اگر به همین فولدر در vista سر بزنید تنظیمات به این صورت تغییر کرده اند:
[LTR]
<1>FixedPipelineEmu@FPVS()()(1)(0)(0)(vs_4_0)

<1>FixedPipelineEmu@FPPS()()(1)(0)(0)(ps_4_0)

<1>ParticlesNoMat@ParticleGS()(%_RT_SKYLIGHT_BASED _FOG|%_RT_SOFT_PARTICLE)(1)(0)(0)(gs_4_0)

<1>ParticlesNoMat@ParticleGS()(%_RT_SKYLIGHT_BASED _FOG)(1)(0)(0)(gs_4_0)
[/LTR]

پ.ن: این یعنی اینکه تنظیمات بازی در vista روی ویژگی های dx10 قرار می گیره ولی با توجه به تفاسیر گفته شده این اعداد الکی هستند یعنی مثلا وقتی ps4 و vs4 در متغیر نوشته بشه گزینه very high باز می شه. شایدم یه سیاستی در این دمو وجود داشته که البته احتمالش خیلی کمه با این وضعیت های پیش اومده.
 
اشكان فقط به خاطر احترامي كه برات دارم پست نزدم وگرنه خدا بگم چيكارت كنه:biggrin1: همون حرفي كه گفتي داشتم مينوشتم و گذاشتم پست تو را ديدم پاكش كردم.

ولي خوب اشكان هيچ كس نگفت كه dx10 الكيه .
يادت مياد من چي ميگفتم يه زمانهايي !
الان از خيلي ها كه ميدونن حتي تو پست خصوصي براشون توضيح دادم كه بازي كرايسيس از dx10 استفاده نميكنه و همون dx9 هست خيلي ها ميگفتن اره اون انفجارها و نورپردازي خيره كننده مربوط به dx10 ميشه و فلان چيزها .
جواد كجايي كه بيا :biggrin1:
دقيقا پستهايي كه دادم يادمه چي گفتم و ميتونم پيداشون كنم ميگفتم كه بازي crysis فقط يك جنبه ي تبليغاتي بزرگ براي ويستا و dx10 هست و البته بيشتر براي ويستا كه دليلش هم مشخصه .

ميگفتم كه با dx9 هم ميشه همين جلوه هاي كرايسيس را بوجود اورد كه حرفم درست از اب در اومد كه هيچ حالا بازي هم كلا در پايه ي dx9 هست .

اگه يادتون بياد يه بار هم مايكرو گفته بود كه همون سوال كه xbox360 از dx10 استفاده ميكنه يا نه اونا گفته بودند كه نه و چندتا تصوير هم نشون داده بودند بين تفاوتشون و اشاره به اين هم كرده بودند كه همون تصوير مربوط به dx10 را ميشه با dx9 شبيه سازي كرد البته بازم من اون دو تصوير را قبول نداشتم چون مسخره بود تفاوت هاش مثل مقايسه هاي مسخره crytek كه بين dx9 و dx10 انجام ميداد :laughing:

حالا ديگه كلا گند crytek دراومده و همه چي اشكار شده كه با يه حقه و كلكي ميخواستن گذينه very high را فقط در ويستا فعال كنند كه مثلا تفاوت نشون داده بشه واقعا خيلي نامردي بود .
بيخود نيست كه جانكارمك اون موتور به اون عظمتي را ميسازه و ميگه ما هنوز به dx10 احتياج نداريم و همين dx9 براي ما كافيه .
حالا خوب خيلي ها بايد بدوند API كنسول XBOX360 قويتر از DX9 هست .
خوب بازي CRYSIS را هم اميدواريم روي كنسولها ببينيم كه چقدر تفاوت داره و فكر كنم تفاوتشون فقط تو رزوليشن باشه نه چيز ديگه .
 
من امروز یه مقدار tweak رو بازی انجام دادم و فکر کنم نتیجه هم ارزش share کردن با دوستان رو داشت :

Default very high setting in DX9 @ 47.5 FPS
4tz0ubs.jpg


Tweaked very high setting in DX9 @ 61.6 FPS
6g4i9zt.jpg


attachment.php
 

Attachments

آخرین ویرایش:
سلام دوستان

خوب يك نكته درباره كارت هاي 8800GT بگم
اين كارن ها در حات معمولي امتياز نزديك يا مماس با GTX بوده (با SLI كه بيشتر)
اگر بتوان اين كارت ها بروي PCI_Exprees2.0 انداخت تا 2 برابر افزايش قدرت خواهيد داشت كه بخاطر پهناي باند قوي اين كارت
در داخل ايران يك مدل امده به قيمت 320 تومان
 
منم شنیدم سری Sparkle اومده ولی بهر حال ترجیح میدم صبر کنم تا GTS بیاد ولی خب با توجه به بنچمارکها با این قیمت هم در حال حاضر ارزش خریدش هست
 
بله دوست عزیز البته توی RES 900x600 بدون AA ! من تو فروم های دیگه Share کردم کاربرا تایید کردن که بازی روون تر شده هر چند FPS حداکثر 12 فریم بالا میره ;)

لینک

البته من وقت نکردم tweak کامل انجام بدم چون فکر کنم 1000 تا command الان جلومه !
 
آخرین ویرایش:
يه نفر بازي رو AA 16X, و AF 8xQ با 25-30 بازي كرده از همين روش
C2Q Q6600
BFG 8800 ULTRA
EVGA nForce 680i A1
.2GB DDR2 800
يكي گفته اگه SLI فعال كنيد با همون يه كارت Performance بهتري ميگيريد ( نميدونم با يه كارت چه جوري ميشه فعال كرد :confused:
--------------------------
كساني كه ميخوان Very High فعال كنن برن به Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Config
highspec.cfg
هر چيزي كه 3 بود رو يه 4 تغيير بدن حالا High همون Very High اولش از اين فايل يه Backup بگيريد
اينو تو يه Forum خارجكي خوندم

موفق باشيد.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or