Crysis

سلام من این تاپیک را درست کردم برای بازی Crysis هست..;)

T0_-1_1264055.jpg


Crysis نام دومین بازی هست که استودیوی Crytek قرار است برای PC بسازه...پیش ازین بازی Far Cry در سال 2004 توسط همین استودیو برای PC ساخته شده بود و توانست عده ی بسیار زیادی را مجذوب خود کند...

البته Crysis دنباله ای برای FarCry نیست و هیچ ارتباطی هم با آن ندارد اما در یک مورد این دو با هم مشابهند مکان بازی در هر دوی آنها در زنجیره ای از جزیره هایی واقع شده ...

وقایعCrysis در سال 2019 روی میدهد درست بدنبال افتادن یک شهاب سنگ بسیار بزرگ بدرون یکسری مجمع الجرایر.....در پی این حادثه کره ی شمالی ارتباط جزیره را با تمام منابع و جهان خارج از آن قطع و مسدود می کند ...همانطور که احتمالا اطلاع دارید کره ی شمالی و آمریکا میانه ی خوبی با هم ندارند ازین رو آمریکایی ها هم نیروها و یگان ویژه ای اعزام میکنند تا پی ببرند که در آن منطقه چه خبر است ونتیجه را گزارش دهند...

درحالی که هر دوی این دو کشورها در حال نزاع علیه یکدیگر هستند ، شهاب سنگ از هم باز میشود و سفینه ای بیگانه از آن خارج میشود..همانطور که ممکن است بتوانید تصور کنید این سفینه مجهز به اسلحه های جنون آوری است و در همین احوال سیستم آب و هوایی جهان در هم میریزد و قسمتی از مجمع الجزایر بطور کامل یخ میزند. انسان ها نیز نیروهایشان را با هم متحد می کنند تا با این دشمن جدید و بمراتب خطرناک تر مبارزه کنند... خب این خلاصه ای از داستان بازی بود

T0_-1_1264051.jpg

همانطور که انتظار دارید ، شما در این بازی در نقش یک سوپر قهرمان بازی می کنید تا جهان را نجات بدید در این بازی شما در جنگل ها ..بر روی کوه ها ... در درون شهر ها و در قلب سفینه ی موجودات بیگانه به جنگ میپردازید تا تهدید به بشریت را از میان بردارید...
.
همانطور که میدونید اسلحه ها در بازی های Shooter نقش بسیار مهمی بازی میکنند وCrytek هم ابراز امیدواری کرده که این بازی فصل جدیدی را در بخش اسلحه در بازی های FPS باز کنه...در مورد هوش مصنوعی بازی هم باید گفت که Crytek روی این قسمت بسیار کار کرده و نه تنها هوش مصنوعی انسان ها جالب توجه است و از تاکتیک های نظامی بصورت بسیار واقع گرایانه ای استفاده میکنه حتی موجودات فضایی هم از تاکتیک های خاص خودشون استفاده میکنند تا زندگی را برای هر کسی که ادعای قهرمان بودن دارد را سخت کنند.


حتی جالب توجه تر از همه وعده ی بحران های طبیعی در بازی است تا شرایط را از این هم بغرنج تر کند...بحران های طبیعی مثل زلزله ..شکستن یخ ..ریزش زمین و گردباد دنیای جدیدی را در این بازی خلق خواهد کرد که میتواند بسیار بر جذابیت بازی بیفزاید..

در Crysis تعداد گوناگون و متنوعی از وسایل نقلیه نیز وجود خواهد داشت که شما میتوانید آن ها را کنترل کنید از جمله انواع تانک ها و هلیکوپتر ها..

T0_-1_1264058.jpg

و اما از همه مهمتر در بازی Crysis موتور استفاده شده در آن میباشد با نام Cry Engine 2 ..موتوری که به اعتقاد بسیاری انتظارات از گرافیک و جلوه های وِیژه در بازی های رایانه ای را تغییر خواهد داد..بگذارید به گوشه ای ازویژگی ها و جلوه های بکار رفته در این موتور نگاهی بیاندازیم..

Volumetric Clouds.... Real-time Ambient Maps.... Depth of Field... Motion Blur..... Soft Shadows.... Sneak Peak Crysis.... soft vegetation bending.... high-dynamic range rendering..... sub surface scattering

در این بازی گیاهان را میتوان منهدم کرد و همچنین این بازی از یک تکنیک رند رینگ بسیار پیشرفته در نورپردازی و شبیه سازی ابر ها استفاده میکند برای مثال اگر شما در فضا مشغول جنگیدن با موجودات بیگانه باشید ابرها بر روی هر چیزی که در زیرشان باشد سایه های واقع گرایانه ای خلق میکنند

این ها که گفته شد تنها بخش کوچکی از جلوه ها و تکنیک های بکار رفته در موتور Crytek 2 بود .....Crysis در حقیقت بعنوان یک بازی نسل بعد شناخته میشود و جزو اولین بازی هایی است که بر پایه ی Directx 10 ساخته میشود البته به گفته ی Crytek این بازی با Directx 9 هم سازگار خواهد بود اما برای استفاده از تمام جلوه ها در این بازی به یک کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX 10 نیاز خواهید داشت...هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای این بازی در نظر گرفته نشده اما بنظر نمیرسد که این بازی در سال 2006 روانه ی بازار شود ...اما مطمعنا این بازی یک تجربه ی وافعی از بازی های رایانه ای نسل بعد را برای مشتاقان PC رقم خواهد زد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy
ممنون دوست عزیز ... اینطور که من فهمیدم 30 فریم برای یک بازی اکشن اول شخص واقعا عالیه
من وقتی داشتم کال اوف دیوتی 4 نسخه دمو رو بازی می کردم فریم تقریبی 28-30 بهم میداد
تنظیمات گرافیکی هم تا حدااکثر بود بسیار روان و بی عیب به نظر من 30 فریم کافیه دیگه لزومی
به 80 فریم و ... نیست :love:
 
گذشت زمان همه چیز رو معلوم میکنه
لازمه 17 روز دیگه دندون رو جیگر بزارین تا ببینین چی میشه

هنوز هیچ چی معلوم نیست
البته اخیراً اعلام شده بود که بازی با DX10 کلا مشکل داره و برا ی همین تیم بازی داره با nVIDIA همکاری تنگاتنگی رو انجام میده

هنوز باید منتظر درایور اختصاصی این بازی از سمت nVIDIA بود، nVIDIA کلا پشتیبانی عالیی در مورد درایور داره و بعید نیست بتونن یه کاری بکنن

الان مثلاً همین 169.1 برای من توی WiC تونسته نرخ فریم رو بهبود بده نسبت به درایورای دیگه (که من شخصاً به گرافیک این WiC بیشتر از Crysis اعتقاد دارم، کسانی که بازی کردن می دونن چی می گم)
تیم خود بازی هم می تونن حداقل توی این 10 روزی که براشون باقی مونده یه بلایی سرش بیارن دیگه ...


باید فقط منتظر باشیم تا ببینیم چی میشه
مسلماً هر چی باشه از اینی که الان هست بهتر خواهد بود، شک نکنین

پ.ن: بدون aa توی 1024*1280 برا من متوسط نرخ فریم 35 به بالا باشه عالیه
نباشه هم یکم تنظیمات رو دستکاری می کنم تا برسه دیگه D:

پ.ن.2: از اول هم مشخص بود، بازی کاملاً سنگینه، نباید توقع زیاده از حد داشت

احمد جان .
يه چيزي ميگم ببين دارم درست ميگم يا نه .

خودت كه ميدوني سيستم من خيلي قويه . اين بازي crysis هم قراره يه بازي گرافيكي باشه و خيلي تبليغات روش شده .
با اومدن كنسولها حداقل رزوليشني كه ما از بازي ها انتظار داريم 1280*720p هست .
خوب خدا بزاره ما در pc ميخوايم بازي كنيم و رزوليشن بالاتر هم بگيريم و واقعا براي من ناراحت كننده هست كه نتونم تو كارت گرافيكي مثل 8800gtx بالاتر از اين رزوليشن بگيرم (البته براي حفظ فريم بازي )
حالا يه بازي هم كه ادم نشه aa زياد كرد .

من تو تمام فروم ها كه رفتم حتي سايتهاي معتبر همه بازي را بدون aa بازي ميكنند از پس كه فشار مياره روي سيستم .
كارت غولي مثل 8800gts در aa صفر تونستن 27 فريم بگيرن اونم در كمترين رزوليشن . حالا بخواي aa مثلا 4x بزني خدا دادند ؟!!

بلاخره خودت كه ميگي چند روز هم بايد دندون رو جيگر گذاشت . ولي احمد جان ديگه nvidia يه درايور هم درست حسابي هم بخواد درست كنه مگه قراره چند فريم اينور و اونور بشه . نهايتا ميشه چندتا فريم كه خوبه ولي كافي نيست .
با اين محاسبات حتي ميشه گفت اگه درايور درست حسابي هم بياد با فعال كردن aa بازم افت فريم خواهيم داشت . من فكر كنم با اين سيستمي قوي كه دارم همش 30 فريم بگيرم .
هميشه سر تفاوت pc و كنسول اين بود كه pc يعني aa بيشتر pc يعني رزوليشن بيشتر pc يعني فريم بيشتر . حالا چي شد ؟

چند روز پيش يادته ميگفتي fps يعني فريمي بين 45 الي 50 :biggrin1:؟
الان ديگه فرق كنسول و pc تو چيه ؟ pc بازي كني به خاطر همين چيزها بد نتوني بخوبي بازيش كني .
من اگه نتونم فريم بهتر بگيرم اينجا چند نفر هست اول اونا را ميكشم :biggrin1: فكر كنم خودشون بدونن با كي هستم !

بالاخره خدا كنه يه كاري بكنن .
 
بلاخره خودت كه ميگي چند روز هم بايد دندون رو جيگر گذاشت . ولي احمد جان ديگه nvidia يه درايور هم درست حسابي هم بخواد درست كنه مگه قراره چند فريم اينور و اونور بشه . نهايتا ميشه چندتا فريم كه خوبه ولي كافي نيست .
کلا استنباط و برداشتت نسبت به درایو کارت گرافیک و پچ و این چیزا اشتباه هست... دلیلشم احتمالا عدم داشتن سابقه در کار و اجرای بازی های سنگین pc بوده.

پ.ن: بقیه رو هم بیخیال کلا.
 
احتمالا پچي چيزي واسش مياد اين طوري كه نميشه من الان دمو ut3 همه چي روي High ديگه ازاونورش داره ميزنه بيرون با 1280x1024 فريم ريتم Average رو 60 . اصلا زير 45
جواب نميده [چقدر اميد داشتم به اين بازي:(] اليته هنوز Demo تست نكردم:cheesygri . ولي با توجه به تست بچه هاي سايت و Benchmark فكر كنم به منم رو 1024x768 به من 30تا40 بده
 
اشكان جان ميتوني درباره اين خبر يه توضيحي بدي .
چطور طرف تونسته در ويندوز xp جزئيات dx10 را بگيره . طرف بازي را با xp و dx9 انجام داده و بهد تونسته گذينه ي very high را فعال كنه و تصاوير را هم گذاشته .

اين خبر به جايي رسيده كه تو سايتهاي معتبر هم گذاشتن . الان تو سايت kotaku هم داشتم ميخوندم كه ويستا و dx10 را زير سوال برده .

اين نشون ميده كه تبليغات crytek روي dx10 كاملا بيهوده بوده و بازي در اصل با dx9 ساخته شده و فقط يه جنبه تبليغاتي براي ويستا و dx10 داره .
چند نفر هم خبرش را گذاشتن تو اين سايت ولي همه راخت رد شدند ازش .
خبره كمي نيست و خيلي مهمه .
با اين كار ممكنه crytek تو نسخه اصلي دسترسي براي xp را به گذينه veryhigh قطع كنه كه چيزي را ثابت نميكنه و كاري كه شده .
heres the pics 1024 no AA, windows XP,35 +FPS LOOKS LIKE DX10
لينك تصاوير :
http://bidadkon.somee.com/images.as...sYnVtcy90MTAzL2luczg2ODY4Ni80LmpwZw==B64Coded!
http://bidadkon.somee.com/images.as...sYnVtcy90MTAzL2luczg2ODY4Ni8zLmpwZw==B64Coded!
http://bidadkon.somee.com/images.as...sYnVtcy90MTAzL2luczg2ODY4Ni82LmpwZw==B64Coded!
http://bidadkon.somee.com/images.as...sYnVtcy90MTAzL2luczg2ODY4Ni8xMTEuanBnB64Coded!
http://bidadkon.somee.com/images.as...sYnVtcy90MTAzL2luczg2ODY4Ni85LmpwZw==B64Coded!

واقعا جالبه . من هميشه رو اين حرفم بودم كه crytek هيچ وقت مقايسه درست حسابي نكرده شايد بتونه خيلي چيزها را ثابت كنه .
 
فقط من موندم چجوری این سیستم ها دارن همین 30/40 فریم رو میدن! با این حجم گرافیکی وحشتناک بالا!

یه ضرب المثل هست که میگه:
هر چه بامت بیش برفت بیشتر!
یا پول بده پولو بخور!:biggrin1:
 
نوشته شده توسط Gartall:
با اومدن كنسولها حداقل رزوليشني كه ما از بازي ها انتظار داريم 1280*720p هست .
خوب خدا بزاره ما در pc ميخوايم بازي كنيم و رزوليشن بالاتر هم بگيريم و واقعا براي من ناراحت كننده هست كه نتونم تو كارت گرافيكي مثل 8800gtx بالاتر از اين رزوليشن بگيرم (البته براي حفظ فريم بازي )
حالا يه بازي هم كه ادم نشه aa زياد كرد .

خوب
اگر خوب بیاد داشته باشی قبلاً هم گفتم که برای تنظیمات گرافیکی روی کنسول دست گیمر کاملاً بسته ست
باز دوباره مجبورم Halo 3 و رزولوشن up Scale شده ش رو یاد آوری کنم

ببن
شما الان می تونی گرافیک رو کلاً بزاری روی Low و فریم رو به Max برسونی ولی چی رو از دست می دی ؟؟؟ کیفیت رو
چی رو کم کردی ؟؟؟ کیفیت رو، رزولوشن و خیلی چیزای دیگه رو

توی کنسولها هم همین کار رو می کنن، از کیفیت می زنن (نه اونطوری که بشه با دید عادی، خیلی دقیق تشخیص داد، مثلاً از فیزیک کم می کنن نسبت به ورژن PC، رزولوشن رو دست کاری می کنن، تنظیمات گرافیکی و کیفیتی رو کاهش میدن و 1000 تا بازی دیگه، شما هم که نمی تونی انتخاب کنی اینا رو تو کنسول)

علاوه بر اون داری می گی 720P
کلاً الان مثلاً اگر شما 1024*1280 بازی کنی، نسبت به کنسولی که داره روی 720*1280 اجرا می کنه داری 389120 = (720-1024) × 1280 پیکسل رو بیشتر رندر می کنی.
این یعنی کارت شما داره 1.422 برابر کنسول رندر می کنه و این خودش یعنی 42% بیشتر

اینا رو می گم تا کاملاً درک کنی 1024*1280 چقدر از 720*1280 سنگین تره و نمی شه اینا رو با هم مقایسه کرد (42% خیلی عدد بزرگیه)

اون 1080P هم که هر دو کنسول ازش دم می زنن یه خیال خامه فعلاً، بعید می دونم با این سخت افزار کنسول های فعلی رو این سیر صعودی عظیم بازی ها بتونن از این کارار بکنن (چون همین الانشم توی 720 دارن دست و پا می زنن)

همینجا بازم می گم
مقایسه ی کنسول با PC امری ست بسیار اشتباه

من تو تمام فروم ها كه رفتم حتي سايتهاي معتبر همه بازي را بدون aa بازي ميكنند از پس كه فشار مياره روي سيستم .
كارت غولي مثل 8800gts در aa صفر تونستن 27 فريم بگيرن اونم در كمترين رزوليشن . حالا بخواي aa مثلا 4x بزني خدا دادند ؟!!

بزار یه حقیقت رو برات بگم
محدودیت های چشم ما بسیار بالاست
و از همین جهت زیاد بین no aa و 4x aa در رزولوشن های بالا فرقی نیست

ولي احمد جان ديگه nvidia يه درايور هم درست حسابي هم بخواد درست كنه مگه قراره چند فريم اينور و اونور بشه . نهايتا ميشه چندتا فريم كه خوبه ولي كافي نيست .

اشکان هم گفت
برداشتت از درایور یکم اشتباهه

بزار کامل توضیح بدم اصلاً این درایورها چی هستن ؟؟؟

توی خط های برنامه نویسی، اگر دیده باشی، برخی از فرمان ها هستن که دائم در حال تکرارن و یا حداقل زیاد مصرف می شن
این فرمان ها یکسری خطوط برنامه نویسی هستن در هر صورت و چون بزرگن، تکرارشون هم خسته کننده ست و هم اشتباه رو زیاد می کنه، چون اگه توی یکی از 1000 جایی که داره این فرمان نوشته می شه ما یه خط رو اشتباه بنویسیم، کلی به مشکل می خوره برنامه (بسته به نوع فرمان) و همم زمان پیدا کردن این خطا بالا میره (در اصل سخت تر میشه مشکل رو یافت)

بنابراین میان و فرمان هایی که خیلی مورد مصرف دارن و طولانی هستن رو در غالب فایل های کتابخانه ای با پسوند های متفاوت که مشهور ترینشون DLL (مخفف dynamic link library) هستش قرار میدن. و اینا رو مثلاً با سیستم عامل همراه می کنن

حالا از این به بعد هر جا خواستن اون فرمان کذایی رو بنویسن، بجای اینکه محتوای اونو بنویسن، میان و یه لینک می دن که برو از روی فلان فایل کتابخانه ای متن اون فرمان رو بخون و به این شکل کار رو راحت می کنن

محل تجمع این فابل ها مخصوصاً در فولدر system 32 در شاخه ی ویندوزه

مثلاً Direct X، مجموعه ای از فایل های DLL ـه که در کارهای گرافیکی استفاده می شن
درایورها هم پک های حاوی این فایل ها هستن

خوب حالا باید پرسید که این فایل ها رو یه بار نوشتن، دیگه چرا اینقدر هی ورژن های متفاوت و جدید داریور و اینا میاد ؟؟؟

جواب اینه که سخت افزار ها فرق می کنن و جدید میشن و برای همینم راه ارتباط باهاشون فرق می کنه
همون فرمان ها می تونن بهینه بشن و خطوطشون کمتر و یا ساده تر بشه
نیاز ها روز به روز عوض میشن و تازه تر میشن
خطوط جدید باید اضافه بشن

و کلاً این فایل ها یک سره در حال تغییر و تحول هستو هر روز ورژن جدید تر اونا میادش


بنابراین از حرف های بالا نتیجه می گیریم که خیلی کارها میشه کرد این وسط
میشه با تغییر همین فایل ها و خیلی چیزهای دیگه مثلاً ارتباط برنامه رو با یک واحد خاص بسیار سریع تر کرد و یا خیلی کارهای دیگه ...

بنابراین داریور میشه گفت به اندازه ی خود بازی حائز اهمیته
اینجوری بگم که شما با درایور هایی که در بدو ورود 8800 اومدن، نمی تونی در بازی های الان، این فریمی که می گیری رو بگیری (شاید اصلاً بازی ران هم نشه)

هميشه سر تفاوت pc و كنسول اين بود كه pc يعني aa بيشتر pc يعني رزوليشن بيشتر pc يعني فريم بيشتر . حالا چي شد ؟

اینو 100 بار من و دیگران گفتیم، بازم می گیم
تفاوت PC با کنسول در گرافیک هم هست، ولی اصلی ترین تفاوتشون Mouse & Keyboard ـه
بنابراین در نهایت برای یه PC گیمر مهم اینه که سلاح های محبوبش، یعنی ماوس و کیبورد رو در دست داشته باشه
PC Gamer با گرافیک کم کنار میاد (الان Quake 3 گرافیک داره، یا مثلاً WOW و یا Warcraft 3 خیلی غول گرافیکن ؟؟؟ یه سر به Xfire بزن ببین آمار بازی در روز اینا رو ... بعد دقیق متوجه می شی من چی می گم)

چند روز پيش يادته ميگفتي fps يعني فريمي بين 45 الي 50

می گفتم 35 یا 40 به بالا ;)

الان ديگه فرق كنسول و pc تو چيه ؟ pc بازي كني به خاطر همين چيزها بد نتوني بخوبي بازيش كني .

بزار UT3 بیاد (البته الان دموش اومده)
اونجا فرق PC و کنسول رو به وضوح متوجه میشی

البته بغیر اون سبک میشه تمامی زیر محموعه های سبکهای استراتژی و RPG رو هم اضافه کرد
کنسول توی اینا سرعت رو بشدت میاره پایین
و این بده دیگه ... نه ؟؟؟
 
آخرین ویرایش:
برادر اون g98 هست،نه g92 ...

Nvidia G92 (9800GTX/GTS) News

در مورد G98 هم باید بگم که این سری با کارت GeForce 8400 GS الان مقایسه میشه

Nvidia G98 is also codenamed D8M which stands for Desktop 8 Mainstream will come cheap at US$59. This G98 card will come even cheaper than the current GeForce 8400 GS with only 4 layer PCB. It is meant to put further pressure on ATi low end segment with the RV610 and the upcoming RV620.

source
source 2
 
آخرین ویرایش:
خوب

باز دوباره مجبورم Halo 3 و رزولوشن up Scale شده ش رو یاد آوری کنم

ببن
شما الان می تونی گرافیک رو کلاً بزاری روی Low و فریم رو به Max برسونی ولی چی رو از دست می دی ؟؟؟ کیفیت رو
چی رو کم کردی ؟؟؟ کیفیت رو، رزولوشن و خیلی چیزای دیگه رو
توی کنسولها هم همین کار رو می کنن، از کیفیت می زنن (نه اونطوری که بشه با دید عادی، خیلی دقیق تشخیص داد، مثلاً از فیزیک کم می کنن نسبت به ورژن PC، رزولوشن رو دست کاری می کنن، تنظیمات گرافیکی و کیفیتی رو کاهش میدن و 1000 تا بازی دیگه، شما هم که نمی تونی انتخاب کنی اینا رو تو کنسول)
خوب اين چيزهايي كه ميگي درسته .
من نميخوام بگم كه كنسول بهتره اصلا منظورم اين نيست من منظورم بازي هاي الان و شرايطي كه الان داره صدق ميكنه هست پس اشتباه متوجه نشيد .
دوحات هست يا گرافيك يا فريم . كدوم بهتره اين ديگه به شخص بازي كننده ربط داره .
اصلا اينجا بحث تنظيمات گرافيكي در pc نيست .
مقايسه بايد خيلي ساده باشه و دوست ندارم بپيچونم .
الان همين halo3 كه مثال زدين خوب اين بازي فريم عالي و گرافيك ضعيفتر . crysis گرافيك بهتر ولي فريم ضعيفتر . كدوم بهتره ؟!
وقتي من ميگم يه كارت 8800 از كنسول قويتره انتظار دارم كه مثلا يه بازي مثل halo3 كه در كنسول 60 فريم ميداد علاوه بر اون با گرافيك خيلي بهتر در pc اجرا بشه .
من دارم halo3 را مثال ميزنم به خاطر اينكه تا حالا اولين بازي كنسوليه كه در تمام شرايط 60 فريم اجرا ميشه .
الان مقايسه كارت 8800 با xbox360 و مقايسه halo3 با crysis .
نتيجه اين ميشه 8800 قويتر از xenos و كرايسيس هم گرافيك بهتر از halo3 .
دو عوض halo3 فريم بهتر و crysis فريم كمتر .
اين مقايسه زياد درست نيست ولي halo3 هم ميتونست فريم كمتر باشه 30 فريم مثل خيلي از بازي و گرافيك به مراتب خيلي بيشتر .
وقتي من يه pc خيلي قوي ميخرم انتظار دارم يه فريمي در حد كنسول بگيرم و به علاوه با يه گرافيك بهتر .

علاوه بر اون داری می گی 720P
کلاً الان مثلاً اگر شما 1024*1280 بازی کنی، نسبت به کنسولی که داره روی 720*1280 اجرا می کنه داری 389120 = (720-1024) × 1280 پیکسل رو بیشتر رندر می کنی.
این یعنی کارت شما داره 1.422 برابر کنسول رندر می کنه و این خودش یعنی 42% بیشتر
اینا رو می گم تا کاملاً درک کنی 1024*1280 چقدر از 720*1280 سنگین تره و نمی شه اینا رو با هم مقایسه کرد (42% خیلی عدد بزرگیه)
اون 1080P هم که هر دو کنسول ازش دم می زنن یه خیال خامه فعلاً، بعید می دونم با این سخت افزار کنسول های فعلی رو این سیر صعودی عظیم بازی ها بتونن از این کارار بکنن (چون همین الانشم توی 720 دارن دست و پا می زنن)
خوب بله نميشه براحتي در كنسولها بيشتر از 720p گرفت البته ميشه گرفت ولي بازي سازها براي پايداري فريم بازي اين كار را نميكنن .
الان تقريبا همين بازي هاي pc هم اين مشكل را دارند همين كرايسيس اگه بخواي روي 1080p بازي كني به شدت هم فريم از دست ميدي .
البته خوب رزوليشن بازي هاي pc در مقابل كنسول در شرايط بهتري هست .

ولي خيلي بازي هام با باز شدن دست بازي سازها براي كنسولها قراره در 1080p اجرا بشن .
مثل gt5 , cod4 و چند تا هم قبلا بودند و شايد عنوانهايي مثل ng2 .
خوب gt5 بازي كمي نيست و تصاوير خارق العاده اي به نمايش ميزاره كه چنين رزوليشني واقعا شاهكاره و در كنار اون هم قراره بازي در 60 فريم اجرا بشه ! ديگه بيشتر از اين چي ميخوايم .

همینجا بازم می گم
مقایسه ی کنسول با PC امری ست بسیار اشتباه
از لحاظ تكنيكي بله درسته ولي هميشه اين مقايسه شده در جاهاي معتبر هم .
بزار یه حقیقت رو برات بگم
محدودیت های چشم ما بسیار بالاست
و از همین جهت زیاد بین no aa و 4x aa در رزولوشن های بالا فرقی نیست
چنين چيزهايي را من خيلي خوب ميدونم و خيلي هم تاكيد دارم روش .
ولي در روزليشن مثل 1280*1024 لبه ها را خيلي راحت ميشه تشخيص داد . نمونش را ميتونم نشون بدم اگه بخواي. اين حرف شما زماني درسته كه مثلا رزوليشني در حد 1080p باشيم .
وبازي را هم به اين راحتي ها نميشه تو اين رزوليشن بازي كرد از قدرت سخت افزاري به صورت قابل توجهي كه گرفته ميشه هيچ و اينم مهمه كه خيلي ها مانيتوري ندارند كه بتونه اين رزوليشن هاي مثل 1080p را پشتيباني كنه !

اشکان هم گفت
برداشتت از درایور یکم اشتباهه
خوب من فقط منظورم اين بود كه با اومدن درايو جديد شرايط ميتونه بهتر بشه .
تفاوت PC با کنسول در گرافیک هم هست، ولی اصلی ترین تفاوتشون Mouse & Keyboard ـه
بنابراین در نهایت برای یه PC گیمر مهم اینه که سلاح های محبوبش، یعنی ماوس و کیبورد رو در دست داشته باشه.
اصلا مقايسه ماوس و كيبورد نيست يا مقايسه سبك بازي ها . ماوس و كيبورد تو سبك بازي هاي خودشون برتري دارند و دسته كنسولها هم در سبك خودشون هر جامعه يه سبك بازي را دوست دارن .

می گفتم 35 یا 40 به بالا ;)
كه همينم متاسفانه نميتونيم بگيريم اونم با يه سيستم قوي مگر اينكه جزئيات را كاهش بدي كه اونم ميشه همون .....................
خودت كه ميدوني چي دارم ميگم .

بزار UT3 بیاد (البته الان دموش اومده)
اونجا فرق PC و کنسول رو به وضوح متوجه میشی :)
خوب من گفتم كه ماوس و كيبورد يه بحث ديگه هست و ما بحثمون سر يه چيز ديگست .
البته بغیر اون سبک میشه تمامی زیر محموعه های سبکهای استراتژی و RPG رو هم اضافه کرد
کنسول توی اینا سرعت رو بشدت میاره پایین
و این بده دیگه ... نه ؟؟؟ :)

استراتژي و fps كاملا با ماوس و كيبورد حال ميده و شكي نيست . تو RPG هم تقريبا ميشه گفت ديگه زياد هم سخت نگير :biggrin1:

همين بازي gears of war درسته نشانه گيري با ماوس خيلي سريعتر و راحتر هست ولي همه بازي فقط نشانه گيري نيست . نميخوام زياد تو جزئيات وارد بشم ولي خودت اگه gaers of war بازي كرده باشي متوجه ميشي كه چي دارم ميگم .

البته بيشتر برتري pc در اين زمينه مربوط به ماوس ميشه كه كار كردن و قدرت تفكيكش بالاتر هست ولي كيبورد فقط از لحاظ حرفه اي بهتره وگرنه راحتر نيست مثلا كليدهاي بيشتري داره .
البته درسته خيلي از بازي ها هستند كه امكانات زيادي توش هست كه در كيبورد براي هر امكانات يه كليدي تعبيه شده . ميبيني كه اينطور چيزها را ميدونم .
ولي گيمپد يه چيزي كه داره همه چي در بهترين جا و دقيقا زير انگشتات قرار داره تو كيبورد هم ميتوني انگشتات را روي كليد هاي مورد نياز بزاري ولي همش نه .
مثلا همين gears of war را با زي كني كليدهاي LR دقيقا زير انگشتان قرار دارند كه عملياتي براي نشانه گيري و ماشه شليك و نارنك اندازي كه دقيقا اين حس را ميكني يه سلاح دستت هست .
يا مثلا اون اره اي كه ميكشي با فعال بودن شوك دسته هم فكر اين را ميكني كه خود اره دست تو هست نميدونم متوجه ميشي يا نه . ولي براي كيبورد خيلي بي روح بايد مثلا يه كليد F فشار بدي بعضي وقتها ادم تو كيبورد مجبور ميشه كه دنبال كليد بگرده :biggrin1:
ولي خوب براي گيمرهاي حرفه اي كه نشانه گيري و امكانات فراوان براشون مهمه ماوس و كيبورد انتخاب اول هست .






در پايان همون عكس هايي كه مجيد جان لطف كردن گذاشتن مقايسه DX10 و DX9 براي همه خوبه كه چه بحثهاي سر اين قضيه داشتيم .كه من هميشه ميگفتم تبليغات كرايسيس روي DX10 كاملا بيهوده هست و غلط .
يعني كلا بازي اي نيست كه از قابليت هاي DX10 استفاده كنه . حالا خيلي چيزها مشخص ميشه .

اينم يه بحث ديگه ميتونه باشه :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
از نظر من هیچ گاه نباید aa رو در بازی فعال کرد چون واقعا روی گیم پلی میتونه تاثیر گزار باشه و گیم پلی بازی رو خشک و خسته کننده کنه . برای مثال به بازی gta5 اشاره می کنیم که با فعال شدن aa گیم پلیش چقدر افتضاح میشد ...
 
دقيقا اون چيزهايي كه من هميشه فكر ميكردم .
بعد از تبليغات غلط CRYTEK روي DX10 كه همش خالي بنديه .
حالا سايت gamesradar يكي از راهنمايي ها غلط CRYTEK را اشكار كرده با ديدن تصوير همه چيز مشخص ميشه :

crysiscompare2--screenshot_large.jpg


اينم لينك تصاوير مقايسه dx10 و dx9 كه dx10 گذينه very hgigh هست الان تونستن همين گذينه را در xp اجرا كنن :
http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=511

اينم لينك خبر :
http://www.gamesradar.com/us/ps3/ga...sectionId=1006&releaseId=20070209104752229059
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or