Crysis

سلام من این تاپیک را درست کردم برای بازی Crysis هست..;)

T0_-1_1264055.jpg


Crysis نام دومین بازی هست که استودیوی Crytek قرار است برای PC بسازه...پیش ازین بازی Far Cry در سال 2004 توسط همین استودیو برای PC ساخته شده بود و توانست عده ی بسیار زیادی را مجذوب خود کند...

البته Crysis دنباله ای برای FarCry نیست و هیچ ارتباطی هم با آن ندارد اما در یک مورد این دو با هم مشابهند مکان بازی در هر دوی آنها در زنجیره ای از جزیره هایی واقع شده ...

وقایعCrysis در سال 2019 روی میدهد درست بدنبال افتادن یک شهاب سنگ بسیار بزرگ بدرون یکسری مجمع الجرایر.....در پی این حادثه کره ی شمالی ارتباط جزیره را با تمام منابع و جهان خارج از آن قطع و مسدود می کند ...همانطور که احتمالا اطلاع دارید کره ی شمالی و آمریکا میانه ی خوبی با هم ندارند ازین رو آمریکایی ها هم نیروها و یگان ویژه ای اعزام میکنند تا پی ببرند که در آن منطقه چه خبر است ونتیجه را گزارش دهند...

درحالی که هر دوی این دو کشورها در حال نزاع علیه یکدیگر هستند ، شهاب سنگ از هم باز میشود و سفینه ای بیگانه از آن خارج میشود..همانطور که ممکن است بتوانید تصور کنید این سفینه مجهز به اسلحه های جنون آوری است و در همین احوال سیستم آب و هوایی جهان در هم میریزد و قسمتی از مجمع الجزایر بطور کامل یخ میزند. انسان ها نیز نیروهایشان را با هم متحد می کنند تا با این دشمن جدید و بمراتب خطرناک تر مبارزه کنند... خب این خلاصه ای از داستان بازی بود

T0_-1_1264051.jpg

همانطور که انتظار دارید ، شما در این بازی در نقش یک سوپر قهرمان بازی می کنید تا جهان را نجات بدید در این بازی شما در جنگل ها ..بر روی کوه ها ... در درون شهر ها و در قلب سفینه ی موجودات بیگانه به جنگ میپردازید تا تهدید به بشریت را از میان بردارید...
.
همانطور که میدونید اسلحه ها در بازی های Shooter نقش بسیار مهمی بازی میکنند وCrytek هم ابراز امیدواری کرده که این بازی فصل جدیدی را در بخش اسلحه در بازی های FPS باز کنه...در مورد هوش مصنوعی بازی هم باید گفت که Crytek روی این قسمت بسیار کار کرده و نه تنها هوش مصنوعی انسان ها جالب توجه است و از تاکتیک های نظامی بصورت بسیار واقع گرایانه ای استفاده میکنه حتی موجودات فضایی هم از تاکتیک های خاص خودشون استفاده میکنند تا زندگی را برای هر کسی که ادعای قهرمان بودن دارد را سخت کنند.


حتی جالب توجه تر از همه وعده ی بحران های طبیعی در بازی است تا شرایط را از این هم بغرنج تر کند...بحران های طبیعی مثل زلزله ..شکستن یخ ..ریزش زمین و گردباد دنیای جدیدی را در این بازی خلق خواهد کرد که میتواند بسیار بر جذابیت بازی بیفزاید..

در Crysis تعداد گوناگون و متنوعی از وسایل نقلیه نیز وجود خواهد داشت که شما میتوانید آن ها را کنترل کنید از جمله انواع تانک ها و هلیکوپتر ها..

T0_-1_1264058.jpg

و اما از همه مهمتر در بازی Crysis موتور استفاده شده در آن میباشد با نام Cry Engine 2 ..موتوری که به اعتقاد بسیاری انتظارات از گرافیک و جلوه های وِیژه در بازی های رایانه ای را تغییر خواهد داد..بگذارید به گوشه ای ازویژگی ها و جلوه های بکار رفته در این موتور نگاهی بیاندازیم..

Volumetric Clouds.... Real-time Ambient Maps.... Depth of Field... Motion Blur..... Soft Shadows.... Sneak Peak Crysis.... soft vegetation bending.... high-dynamic range rendering..... sub surface scattering

در این بازی گیاهان را میتوان منهدم کرد و همچنین این بازی از یک تکنیک رند رینگ بسیار پیشرفته در نورپردازی و شبیه سازی ابر ها استفاده میکند برای مثال اگر شما در فضا مشغول جنگیدن با موجودات بیگانه باشید ابرها بر روی هر چیزی که در زیرشان باشد سایه های واقع گرایانه ای خلق میکنند

این ها که گفته شد تنها بخش کوچکی از جلوه ها و تکنیک های بکار رفته در موتور Crytek 2 بود .....Crysis در حقیقت بعنوان یک بازی نسل بعد شناخته میشود و جزو اولین بازی هایی است که بر پایه ی Directx 10 ساخته میشود البته به گفته ی Crytek این بازی با Directx 9 هم سازگار خواهد بود اما برای استفاده از تمام جلوه ها در این بازی به یک کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX 10 نیاز خواهید داشت...هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای این بازی در نظر گرفته نشده اما بنظر نمیرسد که این بازی در سال 2006 روانه ی بازار شود ...اما مطمعنا این بازی یک تجربه ی وافعی از بازی های رایانه ای نسل بعد را برای مشتاقان PC رقم خواهد زد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy
با سلام براي اولين بار در اين انجمن پست ميزنم اميدوارم سالهاي سال در اين انجمن بمونم ومدير شم :cheesygri
ميخواستم بپرسم با اين سيستم ميشه اين بازيرو با رزولوشن 1024:768 و با كيفيت بالا اجرا كرد؟
1gig ram dual channel
cpu amd dual core 3800
vga 7900 gs
 
سلام ;)

در مورد استفاده ي EA از CryEngine2 در بازي Army Of two طبق مطالبي كه در چند تاپيك خارجي مطالعه ميكردم به اين مطلب بر خوردم كه به عنوان يك انتقاد مطرح شده بود . مگر نه به طور رسمي اين امر منتشر نشده است . اتفاقاً من فكر ميكردم كه اين بازي از موتور UnrealEngine 3 استفاده ميكند
در حالت رسمی که هیچ من در حالت غیر رسمی هم تا بحال اولین بار بود که شنیدم کسی بگه بازی Army Of two از موتور Cry Engine 2 استفاده میکنه ...:cheesygri

در مورد انتشار Crysis بر روي XBOX360 يا PS3 با توجه به ساختار سخت افزاري اين دو كنسول ، احتمال سازگاري بازي با XBOX360 بسيار بيشتر از PS3 است . در مورد مولتي پلتفرم بودن موتور بازي هم نمونه اي ديگر در اين زمينه وجود دارد و آن موتور ‍Unreal Engine 3 است كه امكان استفاده از آن براي PS3 وجود نداشت و طراحان موتور بازي در حال همكاري با SCI براي همسان سازي اين موتور با PS3 بودند . دليل آن هم تفاوت بسيار زياد ساختار پردازشي اطلاعات در PS3 نسبت به X360 و PC است كه اگر جزئيات بيشتري در اين مورد خواستيد در حتماً تقديم ميكنم .

راستش این صحبت شما هیچ ربطی به صحبت هایی که من کردم نداره ...درسته توسعه ی بازی برای PS3 نسبت به Xbox 360 سخت تر هست که دلیل عمدش بیشتر مربوط میشه به معماری Cell و هسته ی نا متقارن اون ... تجربه ی کم طراحان بازی با این معماری نیز به این مساله دامن میزنه ... اما صحبتی که شما کردی یک چیز دیگر بود ...

موتور گرافيكي و پردازشي بازي بايد كاملاً از اپتدا طراحي شود و اين كار به دليل هزينه هاي بيشتري كه در پي خواهد داشت و فروش بسيار پايين PS3 بسيار نا معقول به نظر ميرسد .
این صحبت شما به کلی متضاد با صحبت هایی بود که در GDC مطرح شد
در حالی که Crytek در GDC صحبت از آماده بودن موتور CryEngine 2 در آینده برای PS3 میکنه شما اینجا این حرف را میزنید ... که بکلی نادرست هست ...

در مورد شبيح سازي DX10 . سالهاست كه Microsoft در سري سيستم عاملهاي خود اقدام به اين كار ميكند اما چون اين شبيح سازي نياز به استفاده از توان پردازشي CPU دارد عملاً باعث افت فيرم در بازي ميشود به همين دليل اولين بار nVIDIA اين عمل را بر دوش GPU گذاشت و از آن زمان به بعد روند پيشرفت DirectX شروع شد . اين بار نرم افزار پيش نهادي Crytek اين عمل را به جاي استفاده از CPU با استفاده از GPU و روابط برنامه نويسي بنيادين DX9.C انجام ميدهد كه به هيچ وجه جاي تعجب ندارد با اين وجود من بر اين مطلب كه اين موضوع در حد يك شايعه است تاكيد كرده بودم . البته اگر جزئيات ديگري در اين زمينه خواستيد تقديم ميكنم

این صحبت هایی که شما میکنید درست نیست .. حالا چرا

معماری GPU کارت های گرافیکی DX 10 بسیار متفاوت با کارت های گرافیک DX9 C هست ....

شما نمی تونید تنها با نوشتن یک برنامه یا شبیه ساز GPU را وادار به پردازش توابعی کنید که توان انجامش را به لحاظ سخت افزاری و معماری نداره ... نمونه ی واضحش Geometry Shader هست ... Pixel Shader 4, Vertex Shader 4 نمونه ی دیگرش هستند ... پس این صحبت شما بکلی اشتباه است ...بدون پشتیبانی سخت افزاری این کار غیر ممکن هست . نتیجتا این صحبت شما هم نادرست هست ;)

اين نرم افزار قابليت شبيه سازي تمام قابليت هاي DX10 را دارا خواهد بود

اما از این موارد بگذریم چنین برنامه ای اصلا وجود خارجی نداره و من در هیچ سایت معتبری تا حالا همچین چیزی نشنیده بودم ... سوات یرلی بارها در مصاحبه هاش گفته که اگر میخواهید بازی را بصورت DX 10 اجرا کنید نیاز به یک کارت گرافیکی DX 10 دارید ... من تضمین می کنم چنین شبیه سازی ابدا وجود خارجی نداره

فقط به بيان نكات بدون دليل منطقي اكتفا نكنيد كه هم من به عدم صحت اطلاعاتم پي ببرم و هم چيزي ياد گرفته باشم .

امیدوارم چیزی یاد گرفته باشید ...و امیدوارم که دیگه این بحث بیشتر از این کش پیدا نکنه
 
آخرین ویرایش:
نه بابا كسي كارت DX10 ساپورت نداره:biggrin1:
بعد در كل مثلا با كارت DX9 ساپورت اگه رو ويستا اجرا شه تغييري در بازي شاهد هستيم
بعد اقا نميخام تبليغ كنيدها فقط اسم شركتو اگه لطف ميكنين پي ام كنين برام كه چه شركتي ويستا رو درست حسابي داده بيرون و به عنوان اخرين سوال با وجود اين ويندوزهاي كركيده شده ايا واقعا ارزش داره كه Vista Ultimate رو اورجينا 400 هزار تومن خريد ممنون؟

چند بار باید جواب امسال شما رو داد؟ بابا نسخه های کرک شده هیچ مشکلی ندارن،مگه می خوای چیکار کنی که ثانیه ای یک بار پست می زنی...
بازی کردن با کارت DX9 در ویستا هیچ فرقی با بازی کردن در ویندوز xp نداره...
 
خيلي ممنون !

سلام . :love:

سلام مخصوص خدمت دوست عزيز تر از جانم Farzadlion .

در مورد استفاده ي EA از موتور CryEngine2 در بازي Army Of Two من هم كه خدمت شما عرض كردم ، خودم به شخصه فكر ميكردم اين بازي از UE3 استفاده خواهد كرد و وقتي اين مطلبو خوندم جا خوردم . البته با گرافيك فوق العاده ي بازي Army Of Two اين امر بعيد نيست :cheesygri .

در مورد ساختن بازي براي PS3 منم كه همينو گفتم . :cheesygri تمام طراحان موتور پايه ي بازي ها ساختن بازي براي اين كنسولو سخت دونستن و حتي Sony Computer Intertainment با همكاري چند متخصص ديگر شركتي رو تاسيس كرده تا با همكاري چند شركت سخت افزاري كه مسئول ساخت قطعات براي PS3 بودند راهكارهايي رو براي آسان تر كردن طراحي بازي براي اين كنسول ابداع كنند و روشي براي استفاده از حداكثر قدرت PS3 بيابند ;) . در ضمن جالبه كه بدونيد رئيس شركت EPIC هم همچين حرفهايي مبني بر سازگاري كامل UE3 براي PS3 ميزد اما همونطور كه معلوم شد اين حرف صحت نداشت و مسئولان شركت EPIC براي سازگاركردن UE3 با PS3 دست به دامن متخصصان Sony Computer Intertainment شدند در پي اين خبر قرار بود كه Unreal Tournament 3 براي PS3 منتشر بشه و حتي يكي از عناوين انحصاري اين كنسول بود اما مسئولان شركت Epic در يك خبر ديگه گفتن كه فعلاً UT3 براي PS3 آماده نخواهد شد و قبل از آن اين بازي براي XBOX360 منتشر خواهد شد . در كل از اين به بعد مولتي پلتفرم يعني X360 و PC البته تا زماني كه طراحان موتور پايه ي بازي ها به ساخت بازي براي PS3 عادت كنند و به تمام ويژگي هاي اون مسلط بشن . تازه فقط مشكل طراحان بازي طرز پردازش اطلاعات به وسيله ي Cell نيست بلكه ارتباط اون با پردازنده ي گرافيكي RSX و RAM هم هست تا جايي كه به نظر بعضي سازندگان و طراحان سخت افزار ، معماري پردازشي PS3 بسيار عجيب و نامعقوله .

در مورد شبيح ساز DX10 منم كه خدمت شما عرض كردم كه اين امر يك شايعه تائيد نشدست و فعلاً اعتبار رسمي نداره .
در مورد Pixel Shader 4, Vertex Shader 4 هم اگر اطلاع درستي از اين دو مفهوم داشته باشيد ميفهميد كه اين دو ، چيزي بيشتر از مقداري كد سطح اول پوياي گرافيكي و مقداري ترسيمات هندسي و همچنين گره هاي برنامه نويسي نيستند و در اصل GPU وظيفه ي پردازش فرامين حاصله از اين كدهارو بر عهده داره و به راحتي ميشه بدون داشتن امكانات سخت افزاري از اين دو ويژگي به صورت (تقريباً كامل) در بازي ها استفاده كرد . در اصل شركتهاي سازنده ي پردازنده ي گرافيكي به اين دليل اين دو ويژگي رو در پردازنده هاي گرافيكي به طور سخت افزاري تعبيه ميكنند كه ديگر نيازي به برنامه نويسي و طراحي مجدد اونا توسط شركت هاي ساخت بازي در مرحله ي طراحي موتور گرافيكي نباشه و در اصل كار شركتهاي بازي سازي رو راحت تر ميكنند تا اونا بتونن به موارد ديگه بپردازند در كل ميشه گفت اين امر يك استاندارد در امر ساخت پردازنده هاي گرافيكي است و قابل اجرا به وسيله ي نرم افزار هم خواهد بود اما نه به طور 100% و كامل . در غير اين صورت هر شركتي ميتونه براي خودش برنامه اي براي بر قراري ارتباط پويا با منابع سخت افزاري بنويسه و از اون به جاي DirectX استفاده كنه كه ميشه براي مثال از OpenGL و CUBE نام برد . در مورد شبيه سازي ويژگي هايي از قبلي Pixel Shader 4, Vertex Shader 4 ميشه به عنوان مثال به بازي Half-Life اشاره كرد كه براي پردازنده هاي گرافيكي ATI بهينه سازي شده بود ، به اين صورت كه براي ديدن به طور مثال شفافيت واقع گراي آب كه نياز به Pixel Shader 3, Vertex Shader 3 دارد ، اگر از كارت گرافيك ATI كه از Pixel Shader 3, Vertex Shader 3 پشتيباني سخت افزاري نميكردند استفاده ميكرديم ميتونستيم اون جلوه ي گرافيكي رو مشاهده كنيم اما اگه بازيرو با يه كارت گرافيك nVIDIA كه از Pixel Shader 3, Vertex Shader 3 پشتيباني نميكرد اجرا ميكرديم اون جلوه هاي گرافيكي رو نميديديم .
اين بار هم مثل دفعه ي قبل شركت Crytek اقدام به بهينه سازي Crysis براي تقريباً تمام كارتهاي گرافيك و تكنولوژي هاي مرتبت كرده است و منظور آقاي سوات ريلي از اين جمله كه " اگر ميخوايد بازيرو به صورت DirectX 10 اجرا كنيد بايد از كارت گرافيكي استفاده كنيد كه از اون پشتيباني كامل كنه " اين بوده كه براي به طور مثال اجراي فيزيك بازي طبق استانداردهاي DX10 بايد كارت گرافيك شما از اون پشتيباني كنه در حالي كه DirectX شامل Direct 3D و كلي موارد ديگم ميشه كه منظور من از شبيح سازي اين بخش بود .
در كل فكر كنم شما به طور صحيح مفاهيمي مثل DirectX ، Pixel Shader ، Vertex Shader ، GPU ، Graphic Programing ، و ... درك نكرده ايد و فقط به حفظ كردن عناوين آنها اكتفا كرده ايد . :love: در ضمن اگر توضيحي در مورد هر يك از اين مفاهيم خواستيد در خدمتتون هستم :love: :love: :love: .
در ضمن اينجانب دارنده ي مدرك برنامه نويسي پروسه ي رندر گرافيك سه بعدي تحت استانداردهاي MRS از موسسه ي فني ديباگران تهران هستم و به صحت اطلاعات خود اطمينان دارم :cool: .

در ضمن به نظر منم بهتر از اين مسائل ييام بيرون و بيشتر به خود بازي بپردازيم . خبر جديد از بازي داريد ! راستي اون دموي قابل بازي از Crysis چي شد ، اومد ؟

تا بعد . :cheesygri :love:
 
ذلم نمی خواست در این مورد بیشتر صحبت کنم ... در هر صورت این آخرین پست من در این ارتباط هست چون نه وقتش را دارم و نه فایده ای در ادامه دادنش میبینم ... اگر کسی بخواد چیزی یاد بگیره از این پست یاد میگیره و اگر هم نخواد که تا 1 هفته ی دیگه هم اینجا بحث کنیم فایده نداره

در مورد Pixel Shader 4, Vertex Shader 4 هم اگر اطلاع درستي از اين دو مفهوم داشته باشيد ميفهميد كه اين دو ، چيزي بيشتر از مقداري كد سطح اول پوياي گرافيكي و مقداري ترسيمات هندسي و همچنين گره هاي برنامه نويسي نيستند و در اصل GPU وظيفه ي پردازش فرامين حاصله از اين كدهارو بر عهده داره و به راحتي ميشه بدون داشتن امكانات سخت افزاري از اين دو ويژگي به صورت (تقريباً كامل) در بازي ها استفاده كرد . در اصل شركتهاي سازنده ي پردازنده ي گرافيكي به اين دليل اين دو ويژگي رو در پردازنده هاي گرافيكي به طور سخت افزاري تعبيه ميكنند كه ديگر نيازي به برنامه نويسي و طراحي مجدد اونا توسط شركت هاي ساخت بازي در مرحله ي طراحي موتور گرافيكي نباشه و در اصل كار شركتهاي بازي سازي رو راحت تر ميكنند تا اونا بتونن به موارد ديگه بپردازند

اما بر طبق گفته ی شما با یک شبیه ساز میشه کاری کرد که Geforce 2 از Vertex Shader 4 و Vertex Shader 4 پشتیبانی کنه و یا Xbox 360 از تمامی قابلیت های DX 10 پشتیبانی کنه بدون اینکه نیاز به پشتیبانی سخت افزاری وجود داشته باشه ...;)

نه فقط Pixel Shader 4, Vertex Shader 4 بلکه تمام توابعی که در GPU پردازش میشند مجموعه ای از کدها ، توابع برنامه نویسی و ترسیمات هندسی هستند ... 'گمان نمی کنم این موضوعی باشه که نیاز به یادآوری داشته باشه :cool:

سایه زنی پیکسلی در بازی ها به پیکسل ها اعمال میشه و بیشتر پردازش مواردی نظیر افکت های انفجاری ، سایه ها و bump mapping را انجام میده
اما سایه زنی راسی بیشتر به پردازش حجمی و فرم شکلی آبجکت ها مربوط میشه و البته مورد استفاده اش در بازی ها به نسبت سایه زنی پیکسلی کمتر هست
معروف ترین زبان برنامه نویسی سایه زنی راسی و پیکسلی HLSL هست که توسط مایکروسافت توسعه داده شده
برنامه ی HLSL در DX 10 شامل سه فرم هست ... سایه زنی راسی ، سایه زنی پیکسلی و سایه زنی هندسی که واحد سایه زنی هندسی در نسخه های پیشین وجود نداشت سایه زنی هندسی در ایجاد افکت های پیچیده در ریل تایم کاربرد زیادی دازه و در بازی Crysis هم به وفور استفاده شده که برای نمونه می توان به جلوه های Motions Blur و Realistic Shadow Volume Generation اشاره کرد

اولین بار سایه زنی راسی و پیکسلی با DX 8 معرفی شد و در نسخه های بعدی Directx از لحاظ قابلیت ها و سهولت در برنامه نویسی پیشرفت زیادی کرد ...
در زیر میتونی مقایسه ای را ببینی بین قابلیت های ورژن های مختلف PS و VS

4cwx18o.jpg


4h0l37l.jpg


همانطور که میبینی برای مثال دستورات اجرایی در SM3 محدود به 65536 هست در حالی که در Sm4 نامحدود هست
اگر به طور کلی به تفاوت ها در گزینه ها در نسخه های مختلف PS , VS نگاهی بندازی میبنی که حتی اگر بر فرض بشه با یک نرم افزار SM4 را برای یک کارت گرافیک DX9C هم شبیه سازی کرد !!! به لحاظ محدودیت های سخت افزاری این کارت ها چه از نظر قدرت و چه از نظر معماری راندمان کار بسیار پائین خواهد بود و به هیچ وجه امکان پشتیبانی کامل از DX 10 وجود نخواهد داشت

Gpu متشکل از مجموعه ای از میلیون ها ترانزیستور C و B که بصورت مجتمع در IC ها مستقر شده اند هر واحد در GPU وظیفه خاصی را بر عهده داره که مثلا در کارت های DirectX 10 یکی از آن ها مربوط میشه به پردازش توابع geometry shader که در بازی Crysis به وفور مورد استفاده قرار گرفته ..
در اینجا معماری خط لوله در DX 10 نشان داده شده

Bb205123.d3d10_pipeline_stages(en-us,VS.85).gif


در معماری DX 9 مرحله ی GS اصلا وجود نداره

البته میشه با استفاده از نرم افزاری یک بازی را بر روی کارتی که قابلیتی را بصورت سخت افزاری پشتیبانی نمیکنه اجرا کرد برای نمونه میشه به بازیMax Payne اشاره کرد که برای اجرا به T&L نیاز داشت اما با کارت هایی که از آن پشتیبانی نمی کردند میشد بصورت نرم افزاری بازی را اجرا کرد که باز هم تفاوت در گرافیک بین حالت سخت افزاری و نرم افزاری ملموس بود و یا برنامه هایی هستند که میشد بازی هایی را که برای اجرا به PS و VS نیاز داشت را بر روی کارتی که دارای این قابلیت نبود بصورت دست و پا شکسته اجرا کرد اما باز هم چه از نظر سرعت و چه از نظر کیفیت گرافیک تفاوت قابل توجه بود ...

. در غير اين صورت هر شركتي ميتونه براي خودش برنامه اي براي بر قراري ارتباط پويا با منابع سخت افزاري بنويسه و از اون به جاي DirectX استفاده كنه كه ميشه براي مثال از OpenGL و CUBE نام برد .
اولا شبیه ساز با یک API متفاوت هست و تعاریفشون هم فرق میکنه
دوما به این راحتی ها که میگی نیست ... :)

چون در درجه ی اول لازم هست که سازندگان کارت های گرافیک از API مذکور در کارت های گرافیکشون پشتیبانی کنند و علاوه بر این باید درایور هایی نیز عرضه شود که از این API پشتیبانی کنند ... یعنی اینطور نیست که هر سازنده ای عشقش بکشه بره برای خودش یک API بسازه ...

برای مثال دو رابط Opengl و DirectX که API استاندارد هستند توسط کارت های گرافیک ATI و Nvidia بطور مرتب پشتیبانی میشند و اصلا فلسفه ی وجودی API به همین دلیل بوده ...سازگاری و سادگی

ه عنوان مثال به بازي Half-Life اشاره كرد كه براي پردازنده هاي گرافيكي ATI بهينه سازي شده بود ، به اين صورت كه براي ديدن به طور مثال شفافيت واقع گراي آب كه نياز به Pixel Shader 3, Vertex Shader 3 دارد ، اگر از كارت گرافيك ATI كه از Pixel Shader 3, Vertex Shader 3 پشتيباني سخت افزاري نميكردند استفاده ميكرديم ميتونستيم اون جلوه ي گرافيكي رو مشاهده كنيم اما اگه بازيرو با يه كارت گرافيك nVIDIA كه از Pixel Shader 3, Vertex Shader 3 پشتيباني نميكرد اجرا ميكرديم اون جلوه هاي گرافيكي رو نميديديم .

طبق معمول اولین بار بود که من همچین چیزی می شنوم;)
البته در این شکی نیست که بازی Half Life 2 برای کارت های گرافیک ATI بهینه سازی شده بود اما من بعید میدونم جریان به این صورتی باشه که شما عنوان میکنی ;)

حداقل برای صحت گفته هات یک لینک بده :)

البته من در این مورد مطمعن نیستم اما تا جایی که یادم میاد در نسخه ی اولیه ی Half Life 2 از Pixel Shader 2 و Vertex Shader 2 استفاده شده بود و در نسخه ی Episode One بود که بازی بطور کامل از SM 3 و HDR پشتیبانی کرد

اين بوده كه براي به طور مثال اجراي فيزيك بازي طبق استانداردهاي DX10 بايد كارت گرافيك شما از اون پشتيباني كنه در حالي كه DirectX شامل Direct 3D و كلي موارد ديگم ميشه كه منظور من از شبيح سازي اين بخش بود .

البته این صحبتت هم یکی دیگر از موارد اشتباهی هست که بیان میکنی
چون فیزیک در بازی ها توسط CPU پردازش میشه و نه GPU
;)

در ضمن اينجانب دارنده ي مدرك برنامه نويسي پروسه ي رندر گرافيك سه بعدي تحت استانداردهاي MRS از موسسه ي فني ديباگران تهران هستم و به صحت اطلاعات خود اطمينان دارم
:) :)

ر كل فكر كنم شما به طور صحيح مفاهيمي مثل DirectX ، Pixel Shader ، Vertex Shader ، GPU ، Graphic Programing ، و ... درك نكرده ايد و فقط به حفظ كردن عناوين آنها اكتفا كرده ايد .
شما اگر علم غیب نداشتی چیکار می کردی :)
 
آخرین ویرایش:
قربونت برم Farzadlion

سلام . :love:

سلام مخصوص خدمت دوست عزيز تر از جانم Farzadlion .

از اينكه شما خودتون رو مسئول صحت اطلاعات ميدونيد و با اطمينان كامل نظر خودتون رو ابراز ميكنيد بسيار خوشحالم . اميدوارم در مقابل امتحانات زندگي هم اينچنين برخوردي داشته باشيد.
جان من فداي شما و امثال شما باد :love: .
در ضمن از وقتي كه براي جمع آوري اون اطلاعات ارزشمند صرف كرديد بسيار سپاسگذارم :love: .

خلاصه ي منظورمو از بيان اون مطالب خدمتتون عرض ميكنم و فكر كنم كه اگر از اول همين كارو ميكردم بهتر ميبود ! :
در كل تمام بحث ما در مورد شبيه سازي ويژگي هاي DX10 به صورت نرم افزاري بود كه بهتره منظورمو به طور خلاصه از اين موضوع بيا كنم :
شبيه سازي يا بهتر بگم بهينه سازي ويژگي هاي Direct 3D تكنولوژي جديدي است كه طراحان موتور پايه ي CryEngine2 به آن دست يافتند به طوري كه مسئولان طراحي CryEngine2 در صحبتهاي خودشون گفتن كه اين بازي قابليت اجراي كامل بر روي سيستمهاي 1 تا 1.5 سال پيش رو داراست و با توجه به سيستم پيشنهادي سازندگان بازي جهت اجراي بازي اين امر به وضوح مشخصه كه براي اجراي بازي با چنين كيفيت گرافيكي نياز به سيستم بسيار قدرتمندي نداريم بلكه با سيستمهاي معمولي و نسبتاً قدرتمند كه اكثر بازي بازان حرفه اي در اختيار دارند اين بازي با حداكثر كيفيت گرافيكي قابل اجراست :cheesygri .
منظور من هم از شبيه سازي ويژگي هاي DX10 همين بود :) .
به طور دقيق تر سازندگان CryEngine 2 طوري اون رو بهينه سازي كردند كه بدون نياز به پشتيباني سخت افزاري از DX10 (Direct 3D)i بشه از ويژگي هاي اون استفاده كرد .
در سايت رسمي اين بازي هم اين مطلب ذكر شده كه Crysis با حداكثر تنظيمات گرافيكي توسط يك كارت 7800GTX آزمايش شده و نتيجه كاملاً رضايت بخش بوده :eek: !
در صورتي كه كارت گرافيكي nVIDIA 7800GTX قابليت پشتيباني از DirextX 10 ، PS4 و VS4 رو نداره اما به طور كامل اون بازيرو اجرا كرده . اين مطلب اين امرو اثبات ميكنه كه سازندگان بازي ويژگي هاي Direct 3D 10 رو به طور كامل و به صورت نرم افزاري در موتور گرافيكي بازي شبيه سازي كردند از اين رو CryEngine2 براي اجرا نياز به پشتيباني سخت افزاري از Direct 3D 10 نداره اما اگه بخوايد فيزيك قابل قبولي رو در بازي شاهد باشيد بايد كارت گرافيك شما از DirectX 10 پشتيباني كنه در ضمن كارتهاي سري 8 شركت nVIDIA علاوه بر پشتيباني از DirectX 10 مجهز به يك پردازنده ي فيزيك در كنار GPU تحت عنوان PPU هستند كه مسئول پردازش توابع مرتبت با فيزيك در بازي هستند . منظور من هم در پست قبلي از بيان اين جمله كه پردازش فيزيك بر عهده ي كارت گرافيكه همين بود :cheesygri .
در كل خلاصه ي منظور من از بيان اين مطالب اين موضوع است كه براي اجراي اين بازي با حداكثر كيفيت گرافيكي سيستم بسيار قدرتمندي لازم نيست و اين امر نوآوري طراحان موتور گرافيكي بازيرو مبني بر بهينه سازي و شبيه سازي نرم افزاري برخي ويژگي هاي گرافيكي نسل آينده از جمله Direct 3D 10 كه احتياج به پشتيباني سخت افزاري دارند رو اثبات ميكنه :) .
اين چنين شبيه سازي ها كم نيست و ميشه به Compqny Of Heroes در زمينه ي هوش مصنوعي اشره كرد . هوش مصنوعي استفاده شده در اون بازي از نوع (هوش مصنوعي تاثير پذير و پويا) بود كه تنها با در اختيار داشتن يك ابر رايانه ي بسيار قدرتمند ميشه به اون ويژگي دست پيدا كرد اما طراحان بازي با استفاده از نوآوري خود اين امرو بر روي كامپيوتر هاي معمولي امكان پذير كردند . ممكنه بپرسيد فرق هوش مصنوعي اي كه در بازي ها استفاده ميشه با هوش مصنوعي تاثير پذير و پويا چيه .
در هوش مصنوعي اي كه در بازي ها مورد استفاده قرار ميگيره توابعي از قبل تعيين شده به صورت پي در پي و صحيح و غلط و در روند بازي اجرا ميشن در حالي كه در هوش مصنوعي تاثير پذير و پويا قابليت هايي مثل نتيجه گيري - حافظه - منطق - انتخاب بهترين راه - اعمال سر خود و خارج از برنامه ، وجود دارد كه براي اجراي اين قابليت ها نياز به پردازش ميلياردها دستورالعمل در ثانيه است كه اين امر از توان پردازندهاي كنوني خارج است . اما در بازي Company Of Heroes به وضوح ميتوانيد تمام اين قابليت ها رو به صورت اجرايي ببينيد . به طور مثال افراد تحت فرماندهي شما به صورت خودسر در بهترين جا سنگرگيري ميكنند - به بهترين هدف از نظر آسيب پذيري شليك ميكنند - در بهترين مناطق پنهان ميشوند - در مواقع ضروري بهترين تصميمات رو ميگيرند - اعمال شما رو زير نظر دارند و آنها را به خاطر ميسپارند تا بتوانند در مواقع لازم و در روند بازي بهترين واكنش رو نسبت به تصميمات شما از خود نشان بدهند . در حالت عادي تمام اين قابليت ها نياز به پشتيباني سخت افزاري دارند و بدون اينكه سخت افزار شما قدرت پردازش آنها را نداشته باشد اجرايي نميشوند اما نوآوري طراحان بازي همين امر يعني شبيه سازي هوش مصنوعي تاثير پذير و پويا در روند بازي است كه بدون اينكه سخت افزار سيستم شما قدرت اجرا و پشتيباني از اين قابليتها را داشته باشند به راحتي اجرا ميشوند . طراحان اين بازي به جاي نوشتن توابع پيچيده ي هوش مصنوعي تاثير پذير و پويا كه تنها به وسيله ي ابر رايانه قابل اجراست دست به اپتكار ديگري زده اند .
آنها با استفاده از انيميشن هاي از قبل طراحي شده و قرار دادن آنها در بعضي از مناطق نقشه ي مراحل طوري وانمود كرده اند كه كاربر تصور كند هوش مصنوعي تاثير پذير و پويا در اين بازي استفاده شده در حالي كه اين طور نيست و تنها طراحان بازي آن ويژگي را در بازي به طور نرم افزاري و بدون پشتيباني سخت افزاري اجرايي كرده اند .
براي مثال ميشه به اين موارد اشاره كرد :
وقتي وارد منطقه اي جنگي ميشيد سربازان شما با وجود اينكه ميتونن به طور مستقيم به سربازان دشمن شليك كنند اين كارو نميكنن و در مكاني پناه ميگيرن . اين كارو به اين دليل انجام ميدن كه شما در مراحل قبلي به جاي حمله ي مستقيم به دشمن به روش مخفي كاري با دشمن رو به رو شديد و اونا اين كارو شما را زير نظر داشتن و به حافظشون سپردن .
يا مثلاً وقتي به جمعي از دشمنان بر ميخوريد كه مجهز به تانك و RPG زن و ... هستن ، افراد شما بسته به موقعيتي كه در اون قرار گرفتن (سنگر يا در تير رس) به صورت اولويت بندي به افراد دشمن شليك ميكنند و اگر حجم آتش دشمن بيشتر از شما باشه به طرف سنگر پيشروي ميكنند و نكته ي جالب اين است كه سربازان شما به طور بسيار هوشمندانه ميفهمن كه كجا بايد سنگر بگيرن و اين امر در يك بازي استراتژي بسيار عجيبه و براي اجرا نياز به ابر رايانه داره اما در كمال تعجب در رايانه ي شما قابل اجراست ! دقيقاً منظور من از شبيه سازي همين است .
در اصل طراحان Crytek هم يك چنين كاري كردند و ويژگي هايي شبيه به ويژگي هاي Direct 3D 10 رو در موتور گرافيكي بازي شبيح سازي كردند تا به اين وسيله بازي بدون نياز به پشتيباني سخت افزاري از اين ويژگي ها قابل اجرا به صورت كامل بر روي سيستمهاي 1 تا 1.5 سال پيش باشه .
در ضمن منظور آقاي سوات ريلي از اينكه گفتن (كاربران براي اجراي بازي در حالت DX10 نياز به پشتيباني سخت افزاري از DX10 دارند ) دقيقاً مشخصه . ايشون منظورشون از اجراي بازي در حالت DX10 اينكه اگه بخوايد از ويژگيهاي گرافيكي - صوتي - كنترلي - فيزيكي - مديرت منابع سخت افزاري - ارتباطات شبكه اي - ارتباطات سيستمي - و ... طبق DX10 بهرمند شويد سيستم شما بايد به صورت سخت افزاري از DirectX 10 پشتيباني كنه .
در حالي كه منظور من از شبيه سازي ، بهينه سازي و شبيه سازي برخي ويژگي هاي بخشي از DirectX 10 يعني Direct 3D است كه به صورت يك نو آوري و براي اولين بار در تاريخ بازي هاي كامپيوتري اتفاق افتاده است .

اميدوارم متوجه ي منظور اينجانب شده باشيد :cheesygri .

تــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا بعد !
 
:( :( :(

در كل تمام بحث ما در مورد شبيه سازي ويژگي هاي DX10 به صورت نرم افزاري بود كه بهتره منظورمو به طور خلاصه از اين موضوع بيا كنم :
شبيه سازي يا بهتر بگم بهينه سازي ويژگي هاي Direct 3D تكنولوژي جديدي است كه طراحان موتور پايه ي CryEngine2 به آن دست يافتند به طوري كه مسئولان طراحي CryEngine2 در صحبتهاي خودشون گفتن كه اين بازي قابليت اجراي كامل بر روي سيستمهاي 1 تا 1.5 سال پيش رو داراست و با توجه به سيستم پيشنهادي سازندگان بازي جهت اجراي بازي اين امر به وضوح مشخصه كه براي اجراي بازي با چنين كيفيت گرافيكي نياز به سيستم بسيار قدرتمندي نداريم بلكه با سيستمهاي معمولي و نسبتاً قدرتمند كه اكثر بازي بازان حرفه اي در اختيار دارند اين بازي با حداكثر كيفيت گرافيكي قابل اجراست .
منظور من هم از شبيه سازي ويژگي هاي DX10 همين بود .
به طور دقيق تر سازندگان CryEngine 2 طوري اون رو بهينه سازي كردند كه بدون نياز به پشتيباني سخت افزاري از DX10 (Direct 3D)i بشه از ويژگي هاي اون استفاده كرد

راستش من که دیگه نمی دونم باید چیکار کنم ... اگر جواب ندم دوستانی که این مطلب شما را می خونند ممکنه دچار اشتباه بشند اگر هم جواب بدم که ...:confused:

شما گویا درست متوجه ی منظور صحبت های Crytek نشدی ...
این کمپانی هیچوقت نگفته که Crysis قابلیت اجرای کامل بر روی سیستم های 1 تا 1.5 سال پیش را داره بلکه چیزی که بارها در مصاحبه هاش گفته اینه که بازی Crysis از سیستم ها و سخت افزار های تا 2 سال قبل پشتیبانی میکنه اما این بدان معنی نیست که Crysis با همه ی این سیستم ها تحت دایرکس 10 اجرا میشه ...
منظور Crytek از تا 2 سال قبل این بوده که شما با سخت افزار های تا دو سال قبل هم مشکلی در اجرای این بازی ندارید ولی اگر سخت افزار شما قدیمی تر هست نیاز به آپگرید دارید نه اینکه شما با سخت افزار های تا دو سال قبل می تونید بازی را بصورت دایرکس 10 اجرا کنید ;)

بازی Crysis هم از DirectX 10 پشتیبانی میکنه و هم از DirectX 9
پس کارت های گرافیک DX 9 بازی را تحت دایرکس 9 اجرا می کنند و کارت های گرافیک DX 10 بازی را تحت دایرکس 10 اجرا میکنه ... به همین راحتی ...

در نمایشگاه E3 سال گذشته بازی Crysis بر روی همین کارت گرفیک nVIDIA 7800GTX که شما بهش اشاره کردید به نمایش در آمد و Crytek در همانجا به صراحت گفت که این بازی تحت DX 9 اجرا شده ...

مطالبی که در زیر آمده از سایت GameSpot گرفته شده که بصراحت همه چیز را توضیح داده

Since DirectX 10 cards didn't exist in May, the Crysis demo at the Electronic Entertainment Expo was actually running on DirectX 9 video cards, which is a good indication of what sorts of visuals you'll get with current hardware. "The E3 demo was all about DX 9 shader model 2.0--there was no more .. Of course, if you want the game to look the absolute finest, you'll need DirectX 10 hardware


Put this all together, and it makes sense that if you want the ultimate Crysis experience, you'll need hardware that's not even available today. However, Yerli explained that Crytek's philosophy is to make sure that existing systems aren't left far behind. "The rule of development of Crysis has been by the time we ship, the game will scale back two years," he said. So, when the game is released, you might want to examine your machine and figure out if any of the components are older than two years. If so, you'll probably want to upgrade them​
.

یعنی برخلاف گفته های شما بازی Crysis با یک کارت گرافیک DX 9C تحت دایرکس 10 اجرا نمیشه و صد در صد برای اجرای Crysis تحت DX 10 شما به ویندوز ویستا و یک کارت گرافیک دایرکس 10 نیاز خواهید داشت

در مورد بقیه ی صحبت هاتون اگر حرفی نزنم بهتره ;)
من دیگه صحبت هایی که باید گفته میشد را گفتم .. موفق باشی
 
آخرین ویرایش:
... !

سلام . :love: :love: :love:

سلام ابر مخصوص خدمت دوست عزيز تر از (اگزيستا نسيا ليستم) Farzadlion .
شما اگه عضو فرقه ي ديترماگاديسم ميشدي العان رهبرشون بودي !

منم منظورم از تمام اون حرفها همون صحبتهايي بود كه شما فرموديد نه چيزي غير از اون :) .
اگه درست متوجه مطلب قبليم شده بودي منم به اين موضوع اشاره كردم كه براي استفاده كامل از ويژگي هاي DX10 به سيستمي نياز داريم كه از اون ويژگي ها به طور سخت افزاري پشتيباني كنه . اما طراحان بازي با اپتكارشون از حداكثر قابليت هاي گرافيكي DX9.c بهره گرفتن تا بتونن تصاويري نزديك به گرافيك DX10 خلق كنند ;) :) .
مثلاً العان هم بازي هايي داريم كه به طور رسمي از DX9.c استفاده ميكنند اما هيچ كدوم گرافيكي شبيح به همديگه ندارن و بسته به ميزان دقت و محارت طراحان بازي ، گرافيك اون بازيها هم متغيرند . در كل Crysis از حداكثر توان گرافيكي DX9.c استفاده ميكنه تا گرافيكي تقريباً شبيه به DX10 رو ايجاد كنه و كساني كه سيستمشون از DX10 پشتيباني نميكنه نبايد از اجراي بازي نااميد بشن . در كل تمام حرف من همين بود كه براي اجراي Crysis نياز به سيستم بسيار قدرتمند نيست و اكثر سيستمها ميتونن اون بازيرو به طور نسبتاً كامل اجرا كنند :cheesygri . در كل من ميخواستم به افرادي كه سيستم مبتني بر DX9.c دارند كمي اميد بدم !!!

به اميد انتشار بازي ...

تــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا بعد ! :love:
 
آخرین ویرایش:
سلام . :love: :love: :love:

سلام ابر مخصوص خدمت دوست عزيز تر از (اگزيستا نسيا ليستم) Farzadlion .
شما اگه عضو فرقه ي ديترماگاديسم ميشدي العان رهبرشون بودي !

منم منظورم از تمام اون حرفها همون صحبتهايي بود كه شما فرموديد نه چيزي غير از اون :) .
اگه درست متوجه مطلب قبليم شده بودي منم به اين موضوع اشاره كردم كه براي استفاده كامل از ويژگي هاي DX10 به سيستمي نياز داريم كه از اون ويژگي ها به طور سخت افزاري پشتيباني كنه . اما طراحان بازي با اپتكارشون از حداكثر قابليت هاي گرافيكي DX9.c بهره گرفتن تا بتونن تصاويري نزديك به گرافيك DX10 خلق كنند ;) :) .
مثلاً العان هم بازي هايي داريم كه به طور رسمي از DX9.c استفاده ميكنند اما هيچ كدوم گرافيكي شبيح به همديگه ندارن و بسته به ميزان دقت و محارت طراحان بازي ، گرافيك اون بازيها هم متغيرند . در كل Crysis از حداكثر توان گرافيكي DX9.c استفاده ميكنه تا گرافيكي تقريباً شبيه به DX10 رو ايجاد كنه و كساني كه سيستمشون از DX10 پشتيباني نميكنه نبايد از اجراي بازي نااميد بشن . در كل تمام حرف من همين بود كه براي اجراي Crysis نياز به سيستم بسيار قدرتمند نيست و اكثر سيستمها ميتونن اون بازيرو به طور نسبتاً كامل اجرا كنند :cheesygri . در كل من ميخواستم به افرادي كه سيستم مبتني بر DX9.c دارند كمي اميد بدم !!!

به اميد انتشار بازي ...

تــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا بعد ! :love:

برای من خیلی جالبه که شما دارنده ي مدرك برنامه نويسي پروسه ي رندر گرافيك سه بعدي تحت استانداردهاي MRS از موسسه ي فني ديباگران تهران هستید ولی هنوز نمیدونید که "شبیه" و "مهارت" درست هستن نه "شبیح" و "محارت" !

به نظر میرسه شما در گوشه و کنار یه چیزایی خوندی و شنیدی و بعد اومدی اونارو با تخیل خودت مخلوط کردی و داری اینجا ارائه میدی !

عزیز من نصف حرفایی که شما داری میزنی به هیچ وجه با عقل سالم جور در نمیاد و 100% اشتباه هستن

برای اجرا بازی Crysis به یک سیستم قدرتمند نیازه و این یک واقعیته
همونطور که فرزاد گفت شما مثه اینکه از صحیتهای Crytek هرجوری دلت خواسته برداشت کردی ... اینکه گفته شده بازی روی سخت افزارهای 2 سال گذشته هم به خوبی قابل اجراس معنیش این نیست که شما میتونی با پنتیوم 4 و 512 مگ رم و کارت FX5500 (یا مشابه) بازی رو روی بهترین کیفیت اجرا کنی

وقتی که از کرایتک سوال شده که برای اجرای این بازی با همین کیفیتی که در E3 نمایش داده شده چه سیستمی نیاز هست، اونا جواب دادن که این دموها بر مبنای Dx9 و SM2 بودن. در نتیجه با سخت افزاری که از این 2 به صورت کامل پشتیبانی کنه میتونید همین کیفیت رو داشته باشید. و این موضوع رو هم همه میدونن کارتی که از DX9 و SM2 یا احتمالا 3 به صورت کامل پشتیبانی کنه یه کارت معمولی و سطح متوسط نیست

مقوله ی DX10 هم به طور کامل با DX9 فرق داره. احتمالا شما پیش خودت فکر میکنی بازی روی DX10 و DX9 تفاوت چندانی نداره و نهایت یه سری افکت مختصر در حالت DX10 اضافه میشن
ولی اینطور نیست. گیم اسپات توی یکی از Preview هاش از کرایسیس نوشته بود که تفاوت بازی روی DX9 و DX10 در حد اختلاف یک بازی مشابه روی XBOX و XBOX360 هست. یعنی 1 نسل اختلاف. و برای دستیابی به این کیفیت قطعا به سخت افزاری که DX10 رو پشتیبانی کنه نیاز هست و با DX9 و شبیه سازهایی که شما برای خودت درست کردی دستیابی به همچین کیفیتی ممکن نیست >>> FACT

حالا باز بیا همون حرفای قبلی رو تکرار کن !
 
با سلام
جذابیت این سایت وجود همین بحث و جدلهاست (تبادل اطلاعات) یقینا میتوان با کمی دقت و مطالعه درست رو از نادرست تشخیص داد .همه ما میهمان شماییم لطفا با تحقیر موجب رنجش دوستان ومیهمانان خود نشوید( ضمن اینکه دانش و تخصص شما برای ما اثبات شده.)
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
سلام مجدد . !

سلام . :love: :love: :love:

از tv47 بخاطر پست گهربارشون بسيار تشكر ميكنم و از عظمت درك و فهمشون بسيار خوشحالم و به خود ميبالم كه شانس خوندن پست ايشون رو داشتم . من هم با شما موافقم و از اينكه افرادي اين اجازرو به خودشون ميدن كه به بهانه ي بحث به طرف مقابل بي احترامي كنند و زير بار غرور مدفون شده اند بسيار ناراحت و شرمنده ام . در كل من دليل بي احترامي اين افراد رو نفهميدم و علاقه اي هم به آگاهي از آن ندارم :(

Behzad جان نميدونم شما از كجا به اين تضاد بي معنا رسيدي كه كسي كه مدركي در خصوص علوم كامپيوتري داره نبايد غلط املايي داشته باشه . كامپيوتر چه ربطي به زبان فارسي داره ؟
شما واقعاً خودت از اين حرفت خندت نميگيره ؟ :confused: :(
من از همون اول (كلاس اول اپتدايي) املام خوب نبود و هيچ اجباري هم به تقويت اون نميديدم اما نميفهمم اين موضوع چه ربطي به كامپيوتر و مدرك MRS داره ؟ واقعاً نميدونم چرا شما به اين سادگي با بيان يك جمله ، درك خودتون رو زير سوال ميبري ؟ واقعاً نميفهمم هدفت از بيان اين جمله چي بوده ؟ :bored: :no:

براي پايان دادن به بحثي كه فكر كنم زيادي طول كشيد آخرين مطلبمو در اين مورد خدمتتون عرض ميكنم :yawn: :
دليل بيان اون مطالب از طرف بنده اين بود كه ميديديم افرادي از اجراي اون بازي بر روي سيستماشون ابراز نااميدي ميكنند و اجراي بازيرو منوط به داشتن سيستمي بسيار قدرتمند و كاملاً به قولي فضايي ميدونن . تنها هدف من از بيان اون مطالب اين بود كه تمام افرادي كه سيستمهايي با طول عمر 1 تا 1.5 سال پيش دارن ميتونن بازي رو با گرافيكي بسيار بالا تر از بازي قبلي شركت Crytek تحت عنوان FarCry و تحت DirectX 9.c اجرا كنن و از بازي لذت ببرند و در كل نبايد از اجراي بازي نااميد بشن . اما كساني هم كه سيستمي تحت DirextX 10 دارند بازيرو با گرافيك و فيزيك بهتري اجرا خواهند كرد و از آن لذت خواهند برد .
در كل طبيعتاً نسخه ي DirectX عاملي براي تعيين نوع GamePlay در بازي نخواهد بود و تنها براي روي گرافيك - صدا - فيزيك - تنظيمات شبكه - ارتباطات كاربر با بازي - مديريت منابع سخت افزاري و ... تاثير گذار خواهد بود .
گرافيكي كه با استفاده از DirectX 9.c در Crysis شاهد آن خواهيم بود ، حداكثر قدرت گرافيكي اين نسخه از DirectX در خلق تصاوير سه بعدي خواهد بود و دارندگان سيستمهاي مبتني بر اين نسخه از DirectX را كاملاً راضي خواهد كرد :yes: .

همين و بس . ;)
 
سلام . :love:

بله در مورد منبع حق با شماست . ولي من به هيچ وجه فكر نميكردم كه ذكر منبع اينقدر براتون مهم باشه . تنها هدف من اين بود كه اين اطلاعات رو در اختيارتون بذارم و شما هم استفاده كنيد . همين . حالا اگه انقدر منبع مهمه چرا خود بازي رايانه منبع اطلاعاتشو فاش نميكنه ؟ به اين دليل كه مطالب مفيد هستند نه منبعشون . به قول معروف شما نميخواي شكل سيبو نوش جان كني ، خود سيب نوش جانت . البته با تغييراتي كه من در مطلب ايجاد كرده بودم خدايي خيلي باحال تر شده . اگه نخوندينش پيشنهاد ميكنم حتماً اين كارو بكنين .

تا بعد !
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or