Crysis

سلام من این تاپیک را درست کردم برای بازی Crysis هست..;)

T0_-1_1264055.jpg


Crysis نام دومین بازی هست که استودیوی Crytek قرار است برای PC بسازه...پیش ازین بازی Far Cry در سال 2004 توسط همین استودیو برای PC ساخته شده بود و توانست عده ی بسیار زیادی را مجذوب خود کند...

البته Crysis دنباله ای برای FarCry نیست و هیچ ارتباطی هم با آن ندارد اما در یک مورد این دو با هم مشابهند مکان بازی در هر دوی آنها در زنجیره ای از جزیره هایی واقع شده ...

وقایعCrysis در سال 2019 روی میدهد درست بدنبال افتادن یک شهاب سنگ بسیار بزرگ بدرون یکسری مجمع الجرایر.....در پی این حادثه کره ی شمالی ارتباط جزیره را با تمام منابع و جهان خارج از آن قطع و مسدود می کند ...همانطور که احتمالا اطلاع دارید کره ی شمالی و آمریکا میانه ی خوبی با هم ندارند ازین رو آمریکایی ها هم نیروها و یگان ویژه ای اعزام میکنند تا پی ببرند که در آن منطقه چه خبر است ونتیجه را گزارش دهند...

درحالی که هر دوی این دو کشورها در حال نزاع علیه یکدیگر هستند ، شهاب سنگ از هم باز میشود و سفینه ای بیگانه از آن خارج میشود..همانطور که ممکن است بتوانید تصور کنید این سفینه مجهز به اسلحه های جنون آوری است و در همین احوال سیستم آب و هوایی جهان در هم میریزد و قسمتی از مجمع الجزایر بطور کامل یخ میزند. انسان ها نیز نیروهایشان را با هم متحد می کنند تا با این دشمن جدید و بمراتب خطرناک تر مبارزه کنند... خب این خلاصه ای از داستان بازی بود

T0_-1_1264051.jpg

همانطور که انتظار دارید ، شما در این بازی در نقش یک سوپر قهرمان بازی می کنید تا جهان را نجات بدید در این بازی شما در جنگل ها ..بر روی کوه ها ... در درون شهر ها و در قلب سفینه ی موجودات بیگانه به جنگ میپردازید تا تهدید به بشریت را از میان بردارید...
.
همانطور که میدونید اسلحه ها در بازی های Shooter نقش بسیار مهمی بازی میکنند وCrytek هم ابراز امیدواری کرده که این بازی فصل جدیدی را در بخش اسلحه در بازی های FPS باز کنه...در مورد هوش مصنوعی بازی هم باید گفت که Crytek روی این قسمت بسیار کار کرده و نه تنها هوش مصنوعی انسان ها جالب توجه است و از تاکتیک های نظامی بصورت بسیار واقع گرایانه ای استفاده میکنه حتی موجودات فضایی هم از تاکتیک های خاص خودشون استفاده میکنند تا زندگی را برای هر کسی که ادعای قهرمان بودن دارد را سخت کنند.


حتی جالب توجه تر از همه وعده ی بحران های طبیعی در بازی است تا شرایط را از این هم بغرنج تر کند...بحران های طبیعی مثل زلزله ..شکستن یخ ..ریزش زمین و گردباد دنیای جدیدی را در این بازی خلق خواهد کرد که میتواند بسیار بر جذابیت بازی بیفزاید..

در Crysis تعداد گوناگون و متنوعی از وسایل نقلیه نیز وجود خواهد داشت که شما میتوانید آن ها را کنترل کنید از جمله انواع تانک ها و هلیکوپتر ها..

T0_-1_1264058.jpg

و اما از همه مهمتر در بازی Crysis موتور استفاده شده در آن میباشد با نام Cry Engine 2 ..موتوری که به اعتقاد بسیاری انتظارات از گرافیک و جلوه های وِیژه در بازی های رایانه ای را تغییر خواهد داد..بگذارید به گوشه ای ازویژگی ها و جلوه های بکار رفته در این موتور نگاهی بیاندازیم..

Volumetric Clouds.... Real-time Ambient Maps.... Depth of Field... Motion Blur..... Soft Shadows.... Sneak Peak Crysis.... soft vegetation bending.... high-dynamic range rendering..... sub surface scattering

در این بازی گیاهان را میتوان منهدم کرد و همچنین این بازی از یک تکنیک رند رینگ بسیار پیشرفته در نورپردازی و شبیه سازی ابر ها استفاده میکند برای مثال اگر شما در فضا مشغول جنگیدن با موجودات بیگانه باشید ابرها بر روی هر چیزی که در زیرشان باشد سایه های واقع گرایانه ای خلق میکنند

این ها که گفته شد تنها بخش کوچکی از جلوه ها و تکنیک های بکار رفته در موتور Crytek 2 بود .....Crysis در حقیقت بعنوان یک بازی نسل بعد شناخته میشود و جزو اولین بازی هایی است که بر پایه ی Directx 10 ساخته میشود البته به گفته ی Crytek این بازی با Directx 9 هم سازگار خواهد بود اما برای استفاده از تمام جلوه ها در این بازی به یک کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX 10 نیاز خواهید داشت...هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای این بازی در نظر گرفته نشده اما بنظر نمیرسد که این بازی در سال 2006 روانه ی بازار شود ...اما مطمعنا این بازی یک تجربه ی وافعی از بازی های رایانه ای نسل بعد را برای مشتاقان PC رقم خواهد زد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy
دقیقا زمان انتشار این بازی کی اعلام شده ؟

Release Date: Q3 2007

من خیلی تعجب می کنم اگر در بازی میشه کنترل وسایل نقلیه را در دست گرفت پس چرا هیچ عکسی از بازی نیست که پشت فرمان ماشین باشه !
برو چند تا تریلر گیم پلیش رو بگیر میبینی که سوار ماشین میشه!
اگه میخوای خودم از جایی که تو ماشینه واست عکس بزارم..
.
 
سلام . :love:

بله در مورد منبع حق با شماست . ولي من به هيچ وجه فكر نميكردم كه ذكر منبع اينقدر براتون مهم باشه . تنها هدف من اين بود كه اين اطلاعات رو در اختيارتون بذارم و شما هم استفاده كنيد . همين . حالا اگه انقدر منبع مهمه چرا خود بازي رايانه منبع اطلاعاتشو فاش نميكنه ؟ به اين دليل كه مطالب مفيد هستند نه منبعشون . به قول معروف شما نميخواي شكل سيبو نوش جان كني ، خود سيب نوش جانت . البته با تغييراتي كه من در مطلب ايجاد كرده بودم خدايي خيلي باحال تر شده . اگه نخوندينش پيشنهاد ميكنم حتماً اين كارو بكنين .

تا بعد !

مطالب مجله‌ی بازیرایانه هیچکدوم سایت خاصی برداشته نشده که منبعش ذکر بشه
در مورد Preview ها همشون ترجمه‌ی چند Preview ی معتبر از سایتهای خارجی، اطلاعاتی که سایت رسمی بازی منتشر کرده، صحبتهایی که سازنده در مصاحبه‌ها کرده و ...
پس منبع خاصی وجود نداره که زیر مطلب منبعش هم ذکر بشه

اما در مورد این مطلب خاص، چون خودم مطلب Crysis‌ رو نوشتم باید خدمتتون عرض کنم که من اول تمام ویژگی‌های مهم Engine که اون زمان اعلام شده بودن رو یک جا جمع کردم و بعد برای هرکدوم یک توضیح از توی اینترنت (یا جای دیگه) پیدا کردم و جلوش نوشتم

این فقط در مورد ویژگیهای موتور بوده

و در مورد بقیه‌ی قسمتهای مطلب هم تمام Preview های موجود از این بازی تو اینترنت، تمام مصاحبه‌های سازنده‌ها و تمامی اسکنهای مجلاتی که در مورد Crysis مطلب چاپ کرده بودن رو خوندم و اکثر تریلرهایی که تا اون موقع منتشر شده بودن رو هم دیدم

پس میبینی که منبع خاصی برای ذکر کردن وجود نداره

-----

اما کاری که شما کردی فکر نمیکنم غیر از کپی کردن اسم دیگه‌ای بشه روش گذاشت ... حالا عوض کردن جمله‌بندی هم تغییر چندانی توی نفس عمل نداره و ضمنا شما مطلب رو جوری شروع کردی که انگار خودت این مطلب رو تهیه کردی و داری اینجا مینویسیش

به هرحال
قوانین کپی کردن مطلب رو محمدرضا توضیح داد و دیگه نیازی به گفتن من نیست
از این به بعد رعایت کنید
 
اینجور که معلومه انگار قراره تمام عضو های سایت بیان بگن که بحث رو تموم کنید تا یه 10 صفحه ای هم از این طریق حروم بشه !
-------------------------
تصاویر جدید Crysis :

 
Release Date: Q3 2007
اگه میخوای خودم از جایی که تو ماشینه واست عکس بزارم..
.

خیلی ممنون میشم اگر این کار را کنید :love:

برو چند تا تریلر گیم پلیش رو بگیر میبینی که سوار ماشین میشه!

اگر ممکنه خود تریلرش هم بزارید ........ بسیار ممنون .........
 
يه مطلب جديد .

سلام . :love:

من يكي شرمندم كه اين بحث اينقدر طول كشيد . ببخشيد . راستي از اين به بعد صحت يا عدم صحت مقاله هاي مفصلي كه خدمتتون تقديم ميكنم بسته به تاييد Behzad عزيز است . كلاً من هرچي در زمينه ي بازي ميدونم از امثال ايشون ياد گرفتم :cheesygri :love: .
راستي يه پيشنهاد داشتم . از اين به بعد براي اعتراض به كاربران به جاي مطرح كردن اون تو تاپيك ، اعتراضمونو به صورت PM به طرف مقابل اعلام كنيم كه ديگه تاپيك اينطوري خراب نشه . بازم ببخشيد . :love:

خوب اين بار يه مطلب ديگه خدمتتون تقديم ميكنم و سعي ميكنم تا جاي ممكن تمام منابع هم ذكر كنم .اميدوارم خوشتون بياد . :love:

يكي از نكات بسيار جالب در رابطه با كيفيت اجراي بازي طبق صحبتهاي آقاي يرلي اين است كه در حالت برابر ، Windows Vista كيفيت بالاتري در مقايسه با Windows XP ارائه ميكند .
( به نقل از ماه نامه ي بازي رايانه "شماره ي مهر ماه 1385" )

به بيان ديگر اگر دو سيستم سخت افزاري كاملاً مشابه مبتني بر DirectX9.c داشته باشيد و بر روي يكي از آنها Windows Vista و بر روي ديگري Windows XP نصب كنيد و بازي را بر روي هر دو سيستم اجرا كنيد بازي اي كه بر روي Windows Vista اجرا مي شود از كيفيت بيشتري برخوردار خواهد بود . به طور مثال ممكن است بعضي از بازي بازها فكر كنند ، در صورتي كه سيستم آنها از 1GB حافظه (RAM) بر خوردار باشد با فرض بر اينكه Windows XP براي اجرا به 128MB RAM احتياج دارد و Windows Vista براي اجرا به 512MB RAM ، پس بهتر است Crysis را بر روي Windows XP نصب كنند چون RAM بيشتري براي اجراي بازي در اختيار خواهند داشت . در صورتي كه طبق صحبتهاي آقاي يرلي اين موضوع برعكس است .
ميتوان دليل اين موضوع را به اين شكل توضيح داد كه :
همان طور كه ميدانيد Windows Vista بر خلاف نسخه هاي پيشين تنها ارتقاع پيدا نكرده بلكه به طور كامل از اپتدا كد نويسي و طراحي شده است . Windows XP و تمام نسخه هاي پيشين Windows تنها ارتقاع هاي نسبت به نسخه ي پيشين خود بودند . اما اين بار Microsoft براي دوباره نگري به مشكلات امنيتي و كدهاي نوشته شده ويندوز جهت مديرت منابع و هسته ي ويندوز و ... دست به طراحي مجدد و پايه اي Windows Vista زد به طوري كه تمام الگوريتم و گره هاي برنامه نويسي قبلي براي اجراي برنامه ها و اجراي هسته ي Windows كلاً تمام بخشهاي اين سيستم عامل كاملاً از اپتدا طراحي و توليد شده است .
اين موضوع براي طراحي و توليد DirectX 10 هم كاملاً تكرار شده و DirectX 10 هم برخلاف نسخه هاي قبلي كاملاً دوباره نويسي شده و ميتوان گفت بر اساس نيازهاي موجود صنعت گرافيك 3D و نياز شركتهاي سخت افزاري و نرم افزاري و همچنين بر داشتن محدوديت هايي كه نسخه هاي قبلي براي متخصصان گرافيكي در برداشتند مجدداً طراحي و توليد شده است . به همين دليل اين نسخه از DirectX ديگر قابليت اجرا بر روي نسخه هاي قبلي Windows را نخواهد داشت .
در اين مورد ميشه گفت DirectX10 براي Windows Vista بهينه سازي و توليد شده است اما خود Windows Vista از نسخه ي جديد DirectX 9 جهت اجراي ويژگي هاي گرافيكي GUI جديد تحت عنوان Aero استفاده خواهد كرد .
از اين رو قبل از طراحي و توليد DirectX 10 سعي شد تا پروژه ي قبلي يعني DirectX 9 به نهايت پيشرفت ممكن برسد كه منجر به توليد DirectX 9.L بعد از DirectX 9.c شد . البته پايه و هسته ي DirectX 9 به دليل محدوديت هايي كه داشت ديگر قابيلت ارتقاع به نسخه ي بالاتر از DirectX 9.L را نداشت و طراحان مجبور به طراحي مجدد و از اپتدا ي نسخه ي جديد يعني DirectX 10 شدند.
نسخه ي جديد DirectX 9 تحت عنوان DirectX 9.L در Windows Vista موجود است و Crysis هم در حالت DX9 از اين نسخه استفاده خواهد كرد .
يكي از متخصصاني كه در طراحي DirectX 10 و DirectX 9.L سهيم بوده است در جواب اين سوال كه "چگونه Crysis با استفاده از DirectX 9 چنين تصاوير خيره كننده و فوق العاده اي را ارائه ميكند" پاسخ داده است كه :
به نظر من بازي Crysis نمونه ي خوبيست كه ثابت مي كند كه همچنان ميتوان بر اساس DX9 تصاوير خارق العاده ايجاد كرد . البته بسياري از مردم تصاوير منتشر شده از اين بازي را بر اساس DirectX 10 ميدانند در حالي كه اين تصاوير با استفاده از نسخه ي نهايي DX 9 خلق شده و طراحان اين بازي در اين زمينه فوق العاده عمل كرده اند .

پس ميتوان يكي از دلايل اجراي با كيفيت تر Crysis بر روي Windows Vista در حالت منابع سيستمي برابر را اين موضوع دانست كه اين بازي براي اجرا در حالت DX 9 از نسخه ي نهايي آن يعني DX 9.L استفاده خواهد كرد و در اين زمينه بسيار فوق العاده عمل كرده كه توانسته چنين تصاوير زيبايي را خلق كنند اما با اين وجود گرافيك بازي در حالت DirectX 10 كاملاً متفاوت است و با دنيايي ما در آن زندگي ميكنيم اغراق نيست اگر بگوييم فرقي ندارد .

دليل ديگر ميتواند طريقه ي Load هسته ي سيستم عامل و نرم افزار هاي مرتبط در Windows Vista و مديريت منابع براي اجراي اين اعمال باشد . چون در اين نسخه از Windows مدريت منابع به دليل ملحق شدن GPU به يكي از منابع سخت افزاري مورد استفاده ويندوز و نرم افزار ها به شكل ديگري انجام ميشود و كاربران شاهد پايداري بيشتر سيستم خواهند بود . همان طور كه ميدانيد مديريت منابع و تشخيص اين موضوع كه چه مقدار (به طور مثال حافظه) به نرم افزاري اختصاص داده شود بر عهده ي سيستم عامل است و طريقه ي انجام اين عمل به وسيله ي سيستم عامل تاثير بسيار زيادي بر كيفيت اجراي بازي ها دارد . چون بازي ها تقريباً‌ تنها نرم افزار هايي هستند كه از انواع منابع سخت افزاري موجود در سيستم استفاده ميكنند و مديريت اين امر به وسيله ي سيستم عامل در كيفيت اجرا شدن يك بازي بسيار تاثير بسياري خواهد گذاشت. در كل مديريت منابع در اين نسخه از سري سيستم عاملهاي Microsoft بسيار پويا تر نسبت به نسخه هاي قبلي صورت ميگيرد و طراحان بازي ها آزادي عمل بيشتري براي استفاده ي بهينه از منابع سخت افزاري و بر قراري نظام اولويتي براي استفاده از آنها دارند و بازي Crysis از اين ويژگي براي استفاده بهينه از منابع سخت افزاري جهت اجراي هرچه بهتر بازي نسبت به Windows XP استفاده خواهند كرد .

بر گرفته از : ( اسامي منابع با توجه به مقدار استفاده در اين مطلب مرتب شدن اند )
مقالات پيش نمايش Crysis و مقاله ي " آينده ي بازي هاي ويندوز در دستان مايكروسافت " چاپ شده در ماه نامه ي بازي رايانه شماره ي مهر ماه 1385 .
مقالات سخت افزار ماه نامه ي بازي نما .
سلسله مقالات "كنفرانس مايكروسافت جهت توضيح ويژگي هاي جديد Vista " و " Vista يك انقلاب " و " Vista در يك نگاه " چاپ شده در ماه نامه ي دانش و كامپيوتر .

اميدوارم از اين مطلب خوشتون اومده باشه . همون طور كه ميبينيد منابع رو نام بردم و هركس كه ميخواد اطلاعات بيشتري در اين موارد كسب كنه ميتونه مستقيماً به اون منابع مراجعه كنه .
در ضمن اگه اين مطلب هر گونه مشكلي داشت به بزرگي خودتون ببخشيد و اگه براتون ممكن بود اشكالشو بگيد تا درستش كنم .
تا بعد . :love: :cheesygri
 
اینطور که بهم گفتند اسکرال لاک رو بزن بعد پرینت اسکرین من که امتحان کردم عملی نشد!
مهرداد خان این دایرکتس 9l که فرموده بودید نمی شه روی ویندوز اکس پی نصب کرد؟
 
آخرین ویرایش:
می خواستم ببینم با 7300 جی تی و رم ا گیگ می شه بازی رو به سرانجام رسوند !!!!
آخه نمیدونم بازی که هنوز عرضه نشده رو چه جوری میخای مشخصات سیستم مورد نیازش رو بهت بگم!!!

مهرداد خان این دایرکتس 9l که فرموده بودید نمی شه روی ویندوز اکس پی نصب کرد؟
فعلا شایعه است و تایید نشده
 
Crysis GDC 07 Trailer

سلام . :love: :love: :love:

اول از همه : صحت وجود DirectX 9.L توسط آقاي كيريس دوناهي رئيس بخش توسعه ي بازي هاي ويندوز و آقاي دويد بلايدي معمار ارشد نرم افزار هاي گرافيكي (دو تن از فعال ترين افراد شركت مايكروسافت در زمينه ي توسعه ي DirectX ) تاييد شده . البته فلسفه ي ساخت اين نسخه هم اين بوده كه بشه روي Windows XP نصبش كرد .
در ضمن Windows Vista به طور پيش فرض DirectX 9.L و DirectX 10 رو به همراه خواهد داشت و براي اجراي GUI جديدش تحت عنوان Aero از DirectX 9.L استفاده ميكند . البته طبق گفته هاي مسئولان طراحي GUI ويندوز Vista ، پس از مدتي از انتشار Windows Vista قابليت استفاده GUI از DirectX 10 طي Patch هاي كه توسط مايكروسافت ارائه خواهد شد به Windows Vista اضافه خواهد شد .

اصل مطلب اينكه : تو Trailer جديدي كه Rezaigi2004 عزيز ، لينكشو تو تاپيك قرار دادند چند تكنولوژي جديد معرفي شده كه واقعاً حيرت انگيزند . قبل از همه چيز پيشنهاد ميكنم اونو Download كنيد و به چشم خودتون نسل آينده ي واقعي بازي هارو ببينيد .
البته براي كساني كه حوصله ي يا وقت Download اونو ندارند مطلبي در مورد اون Trailer خدمتتون تقديم ميكنم كه اميدوارم خوشتون بياد .

در اين Trailer بعد از نمايش مارك Crytek و عنوان CryEngine 2 طبق معمول ، به ترتيب اين ويژگي ها نمايش داده ميشوند :

Time Of Day Lighting :
اين ويژگي همان طور كه از نام آن مشخص است وظيفه ي شبيح سازي كامل روند شب و روز را بر عهده دارد ، طوري كه دقيقاً‌ مثل دنياي واقعي خورشيد از طرف شرق طلوع ميكند و در مغرب غروب . همچنين ظهر و غروب هم كاملاً‌ در Crysis وجود خواهد داشت . در ضمن تمام سايه هاي موجود در محيط با تغيير زاويه و شدت تابش نور خورشيد تغيير وضعيت ميدهند .

Real Time Ambient Maps :
اين تكنيك يك تكنيك نور پردازي بسيار پيشرفته است كه در اين بازي مورد استفاده قرار گرفته است . با استفاده از اين تكنيك طراحان قادرند به جاي نور پردازي مستقيم از نور پردازي غير مستقيم براي روشن كردن محيط استفاده كنند . به طور مثال به جاي روشن كردن لامپ اتاق جهت روشن كردن محيط شما ميتوانيد پرده ها را كنار بزنيد و به نور خورشيد اجازه دهيد وارد اتاق شود و محيط آن را روشن كند اين در حالي است كه در آن اتاق به هيچ وجه از منبع نور ديگري استفاده نميشود و تماماً از نور خورشيد براي روشنايي اتاق استفاده خواهد شد .

Dynamic Soft Shadows :
اين ويژگي باعث ميشود تا تمام سايه هاي موجود در محيط كاملاً نرم و با لبه هاي صاف به نظر برسند . در ضمن اين سايه ها با توجه به شدت و زاويه ي تابش نور تغيير وضعيت ميدهند و بسته به نا همواري محيط حالت خاصي به خود ميگيرند . در اين Trailer سايه ي يك درخت در حالي كه بر روي يك تخته سنگ افتاده به نرمي طبق تغيير زاويه نور خورشيد بر روي تخته سنگ مغلتد و در نهايت به علت تغيير زاويه ي نور خورشيد رفته رفته از روي تخته سنگ پايين رفته و به زمين ميرسد ، براي نمايش اين ويژگي نشان داده ميشود .

LightBeams :
اين ويژگي با استفاده از تكنيك نور پردازي HDR باعث تابش واقعي تر نور ميگردد طوري كه نور قادر است از تمام روزنه هاي موجود عبور كرده و محيط را روشن كند . در اين Trailer محيط جنگل را نمايش ميدهد كه برگ درختان مرتفع سقفي را بالاي سر Player تشكيل داده اند و نور از بين فضاي موجود از لا به لاي درختان عبور ميكند و به روي اسلحه ي شما مي تابد .

Long Range Viewdistance :
اين ويژگي باعث به وجود آمدن شعاع ديد وسيع در بازي ميشود و به قول معروف تا جايي كه چشم كار ميكند را ميتوانيد ببينيد .

Parallax Occlusion Mapping :
اين ويژگي باعث به وجود آمدن يك سيستم سايه زن بسيار دقيق براي هر شي ميشود و بسته به شدت نوري كه به شي مي تابد يك اختلاف ديد با ساير اشياء‌ در تصوير ايجاد ميكند . در اين Trailer زميني پر از قطعه هاي سنگ در حالي كه نور به آنها مي تابد نشان داده ميشود .
هر كدام از آن قطعه سنگها به طور Dynamic (پويا) به شدت و زاويه تابش نور عكس العمل خاصي نشان ميدهد به اين صورت كه قطعه سنگي كه در مقابل تابش مستقيم نور قرار دارد نسبت به سنگ كناري كه از تابش نور كمتري برخوردار است روشن تر ميگردد و اين روند تا آخرين سنگي كه نور به آن ميرسد ادامه پيدا ميكند . اين امر در حالي است كه زاويه ي تابش نور در حال تغيير است و قطعه سنگها هم يك به يك در مقابل تغيير زاويه ي نور عكس العمل خاصي نشان ميدهند .

3D Ocean Technology :
اين ويژگي كه مختص بازي هاي توليد شده به وسيله ي Crytek است ، مسئول نمايش و خلق جلوه ي بي نظير حركات آب اقيانوس در اين بازي است . اين ويژگي تمام حركات واقعي اقيانوس از جمله موج - جزر و مد - بر خورد آب اقيانوس به تخته سنگهاي صاحل و ... را به شكل حيرت انگيزي شبيح سازي ميكند .

Facial Animation :
اين ويژگي مسئول شبيح سازي حركات صورت به طور تقريباً طبيعي است . حركت تمام اجزا و ماهيچه هاي صورت به وسيله ي اين تكنيك كاملاً شبيح سازي شده اند . در اين Trailer فردي به صورت گرافيكي در حال بيان جمله اي نمايش داده ميشود . نكته ي جالب اين است كه دهان و ماهيچه هاي صورت او كاملاً با تك تك كلمات جمله اي كه او در حال گفتن آن است همخواني دارند طوري كه گويي خود اوست كه در حال بيان آن جمله است . اين ويژگي همچنين باعث تشخيص حالت روحي كاركتر هاي گرافيكي بازي ميگردد ، به طور مثال شما ميتوانيد ترس يا اضطراب را از چهره ي افراد گروه خود تشخيص دهيد .

Parametric Skeletal Animation System :
اين ويژگي باعث حركات كاملاً طبيعي و انسان گونه ي كاركترها ميگردد . در اين Trailer كاركتر گرافيكي نشان داده ميشود كه به طور كاملاً طبيعي راه ميرود و در هنگام راه رفتن تمام اجزاي بدن او به صورت انيميشن از قبل تعيين شده كاملاً هماهنگ و طبيعي حركت ميكنند . با استفاده از اين روش تمام حركات انساني در هنگام راه رفتن از جمله دويدن - چرخش و ... در بازي شبيح سازي شده است .

Procedural Motion Warping :
به وسيله ي اين تكنيك حركاتي وابسته به وضعيت كاراكتر در هنگام حركت او كاملاً شبيح سازي شده اند . به طور مثال اگر كاراكتر در زميني شيب دار قرار بگيرد براي حفظ تعادل خويش ، بدنش را به طور كاملاً طبيعي به طرف مخالف جهت شيب خم ميكند . در كل كاراكتر ها در اين بازي قادرند تا طبق روند بازي در تمام موارد از خود عكس العمل نشان دهند . در اين Trailer كاراكتر گرافيكي در حالي كه در حركت است به طرف دوربين نشانه ميرود سپس اين كا را در حالي كه زمين به طرف چپ و راست خم ميشود همراه با تغيير وضعيت بدن خود جهت حفظ تعادل ادامه ميدهد سپس دوربين او را از بغل در حالي كه از سراشيبي و سر بالايي در حال حركت است و سعي در حفظ تعادل بدنش دارد نشان ميدهد .

Object Motion Blur :
از اين تكنيك در Need For Speed MostWanted و Need For Speed Carbon به شدت استفاده شده بود . استفاده از اين تكنيك باعث محو شدن روند حركات Object هاي پر سرعت ميشود و علاوه بر جلوه ي زيبايي كه به تصاوير در حال Render ميدهد باعث صرفه جويي در زمان پردازشي GPU هم خواهد شد ، به اين صورت كه ديگر لازم نيست جزئيات حركت سريع Object ها به وسيله ي GPU مورد پردازش قرار گيرد . استفاده از اين تكنيك در محيط هاي جنگلي Crysis تصاوير بسيار زيبايي را خلق خواهد كرد در ضمن از اين تكنيك براي محو كردن محيط اطراف در زمان تعويض خشاب اسلحه هم استفاده شده است ، دقيقاً مثل بازي Black كه براي PS2 منتشر شد .

Depth Of Field :
اين تكنيك باعث ايجاد عمق تصوير ميگردد . در اصل از اين ويژگي براي شبيح سازي محو شدن اشياء ، در حال تمركز بر روي جسم ديگر استفاده ميشود ؛ اگر توجه كرده باشيد هنگامي كه در حال نگاه كردن به چيزي هستيد چشم شما بر روي جسم مورد نظر تمركز ميكند و تمام اشياء اضافي موجود در ميدان ديد شما را محو مينمايد ، اين ويژگي دقيقاً به همين صورت در بازي استفاده شده است ، به اين صورت كه موتور گرافيكي بازي تشخيص ميدهد كه شما بر روي چه چيزي از لحاظ ديداري تمركز كرده ايد و به اين شكل تمام اشياء ديگر را كه در ميدان ديد شما قرار دارند محو مي نمايد . همچنين اين ويژگي در GamePlay تاثير گذار خواهد بود ، به اين صورت كه تمركز شما را بر روي اهداف مورد نظر افزايش ميدهد .

Breakable Buildings :
اين ويژگي باعث ميشود تمام ساختمانها و بناهاي موجود در بازي به شكل كاملاً طبيعي قابل تخريب باشند .

Breakable Vegetation System :
اين ويژگي باعث تخريب پذيري تمام گياهان در بازي به شكل كاملاً طبيعي مي شود .

Advanced Rope Physics :
اين ويژگي مسئول شبيح سازي فيزيك تاثير گذار بر محيط بازي است . در اين Trailer كاراكتر گرافيكي نمايش داده ميشود كه در حال حركت از روي يك پل است ، پل نسبت به وزن كاراكتر و مكاني از پل كه او در آنجا قرار گرفته پايين ميرود و از خود عكس العمل نشان ميدهد در همين هنگام سه بشكه به صورت پياپي از آسمان بر سر كاراكتر سقوط ميكنند و پس از مرگ كاراكتر در اثر وزني و فشاري كه به پل وارد ميكنند باعث فروريختن آن به صورت كاملاً طبيعي ميگردند .

What You See Is What You Play :
در اين مرحله چگونگي قرار دادن Object ها در Map بازي همراه اين جمله What You See Is What You Play نمايش داده ميشود ، معناي اين جمله از اين قرار است : چيزي كه ميبينيد همان چيزي است كه بازي ميكنيد .

Component Vehicle Damage :
اين ويژگي باعث تخريب كاملاً واقع گرايانه ي تك تك اجزاي تشكي دهنده ي وسايل نقليه ميگردد . به اين صورت كه تك تك اجزاي تشكيل دهنده ي وسايل نقليه انيميشن تخريبي مختص به خود را دارا هستند و به صورت كاملاً جدا گانه تخريب ميگردند . در اين Trailer اتوموبیلي در حال حركت نشان داده ميشود كه Player در حال شليك به چرخهاي آن است ، پس از چند شليك سرانجام چرخ سمت راست قسمت جولويي اتوموبيل بر اثر اثابت گلوله منفجر ميشود و اتوموبيل به طرف راست منحرف ميگردد اما بعد از انفجار چرخ سمت راست به ترتيب چرخ سمت چپ قسمت جلو و قسمت عقب اتوموبيل منفجر ميشوند و آن را به سمت دوربين و سپس به سمت راست منحرف ميكنند ، در اين لحظه اتوموبيل بر روي زمين كشيده ميشود و باعث توليد جرقه ميگردد اما سرانجام متوقف مي شود .

Next-Gen Physics System :
اين ويژگي مربوط به فيزيك انقلابي و نسل بعد بازي است كه قادر است در مقياس بسيار وسيع تمام موارد مربوط به فيزيك در بازي را شبيه سازي كند . اين Trailer كاراكتر بازي را در حالي كه در صحرا قرار گرفته نمايش ميدهد ؛ پس از مدتي ناگهان انفجار عظيمي شبيه به انفجار هسته اي در دور دست رخ ميدهد ، موج حاصل از اين انفجار باعث بلند شدن خاك به هوا و پرتاب شدن اشياء موجود در صحرا به سمت شما و موافق جهت موج انفجار ميگردد ، نكته ي جالب آنكه اين صحرا بسيار وسيع است و موج حاصل از انفجار بر روي تمام اشياء موجود در صحرا تاثير ميگذارد و باعث پرتاب شدن تمامي آنها ميگردد و اين امر باعث خلق صحنه ي بسيار زيبا و طبيعي ميگردد .

در پايان بعد از نمايش عنوان CryEngine 2 اين جمله ظاهر ميگردد Available For Developers Licensing Now كه به معني آماده بودن CryEngine 2 جهت فروش به توسعه دهندگان بازي است و خبر از پايان كار پروژه ي CryEngine 2 را ميدهد به بيان ديگر كار موتو بازي تمام شده و طراحان مشغول طراحي مراحل و ... Crysis هستند . به اميد روزي كه Icon بازي رو ، رو Desktop ويندوزامون ببينيم .

اميدوارم از اين مطلب خوشتون اومده باشه . در صورتي كه هر گونه مشكلي در اين مطلب ديديد به بزرگي خودتون ببخشيد و اگه براتون ممكن بود به من جهت اصلاح خبر بديد .

تا بعد . :love:
 
crysis demo benchmark

http://www.bilgiustam.com/?p=125
test2.jpg


سیستم مورد تست:
Intel Core 2 Extreme QX6800
Asus P5W DH
2×1GB PC2-6400 (5-5-5-12)
Western Digital Raptor 150
با این سیستم فوق خفن -که برای مثال پردازنده چهار هسته دارش بالای یک میلیون و چهارصد قیمت داره - با enable کردن تمامی افکت ها در درجه وضوح 1024*768 بین 67 تا 74 فریم داده!
حالا بنظرتون این بازی با سیستمهای مدرن 1 سال پیش که هنوز هم گران قیمت هستند براحتی قابل اجرا خواهد بود؟!!:(
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or