Crysis

سلام من این تاپیک را درست کردم برای بازی Crysis هست..;)

T0_-1_1264055.jpg


Crysis نام دومین بازی هست که استودیوی Crytek قرار است برای PC بسازه...پیش ازین بازی Far Cry در سال 2004 توسط همین استودیو برای PC ساخته شده بود و توانست عده ی بسیار زیادی را مجذوب خود کند...

البته Crysis دنباله ای برای FarCry نیست و هیچ ارتباطی هم با آن ندارد اما در یک مورد این دو با هم مشابهند مکان بازی در هر دوی آنها در زنجیره ای از جزیره هایی واقع شده ...

وقایعCrysis در سال 2019 روی میدهد درست بدنبال افتادن یک شهاب سنگ بسیار بزرگ بدرون یکسری مجمع الجرایر.....در پی این حادثه کره ی شمالی ارتباط جزیره را با تمام منابع و جهان خارج از آن قطع و مسدود می کند ...همانطور که احتمالا اطلاع دارید کره ی شمالی و آمریکا میانه ی خوبی با هم ندارند ازین رو آمریکایی ها هم نیروها و یگان ویژه ای اعزام میکنند تا پی ببرند که در آن منطقه چه خبر است ونتیجه را گزارش دهند...

درحالی که هر دوی این دو کشورها در حال نزاع علیه یکدیگر هستند ، شهاب سنگ از هم باز میشود و سفینه ای بیگانه از آن خارج میشود..همانطور که ممکن است بتوانید تصور کنید این سفینه مجهز به اسلحه های جنون آوری است و در همین احوال سیستم آب و هوایی جهان در هم میریزد و قسمتی از مجمع الجزایر بطور کامل یخ میزند. انسان ها نیز نیروهایشان را با هم متحد می کنند تا با این دشمن جدید و بمراتب خطرناک تر مبارزه کنند... خب این خلاصه ای از داستان بازی بود

T0_-1_1264051.jpg

همانطور که انتظار دارید ، شما در این بازی در نقش یک سوپر قهرمان بازی می کنید تا جهان را نجات بدید در این بازی شما در جنگل ها ..بر روی کوه ها ... در درون شهر ها و در قلب سفینه ی موجودات بیگانه به جنگ میپردازید تا تهدید به بشریت را از میان بردارید...
.
همانطور که میدونید اسلحه ها در بازی های Shooter نقش بسیار مهمی بازی میکنند وCrytek هم ابراز امیدواری کرده که این بازی فصل جدیدی را در بخش اسلحه در بازی های FPS باز کنه...در مورد هوش مصنوعی بازی هم باید گفت که Crytek روی این قسمت بسیار کار کرده و نه تنها هوش مصنوعی انسان ها جالب توجه است و از تاکتیک های نظامی بصورت بسیار واقع گرایانه ای استفاده میکنه حتی موجودات فضایی هم از تاکتیک های خاص خودشون استفاده میکنند تا زندگی را برای هر کسی که ادعای قهرمان بودن دارد را سخت کنند.


حتی جالب توجه تر از همه وعده ی بحران های طبیعی در بازی است تا شرایط را از این هم بغرنج تر کند...بحران های طبیعی مثل زلزله ..شکستن یخ ..ریزش زمین و گردباد دنیای جدیدی را در این بازی خلق خواهد کرد که میتواند بسیار بر جذابیت بازی بیفزاید..

در Crysis تعداد گوناگون و متنوعی از وسایل نقلیه نیز وجود خواهد داشت که شما میتوانید آن ها را کنترل کنید از جمله انواع تانک ها و هلیکوپتر ها..

T0_-1_1264058.jpg

و اما از همه مهمتر در بازی Crysis موتور استفاده شده در آن میباشد با نام Cry Engine 2 ..موتوری که به اعتقاد بسیاری انتظارات از گرافیک و جلوه های وِیژه در بازی های رایانه ای را تغییر خواهد داد..بگذارید به گوشه ای ازویژگی ها و جلوه های بکار رفته در این موتور نگاهی بیاندازیم..

Volumetric Clouds.... Real-time Ambient Maps.... Depth of Field... Motion Blur..... Soft Shadows.... Sneak Peak Crysis.... soft vegetation bending.... high-dynamic range rendering..... sub surface scattering

در این بازی گیاهان را میتوان منهدم کرد و همچنین این بازی از یک تکنیک رند رینگ بسیار پیشرفته در نورپردازی و شبیه سازی ابر ها استفاده میکند برای مثال اگر شما در فضا مشغول جنگیدن با موجودات بیگانه باشید ابرها بر روی هر چیزی که در زیرشان باشد سایه های واقع گرایانه ای خلق میکنند

این ها که گفته شد تنها بخش کوچکی از جلوه ها و تکنیک های بکار رفته در موتور Crytek 2 بود .....Crysis در حقیقت بعنوان یک بازی نسل بعد شناخته میشود و جزو اولین بازی هایی است که بر پایه ی Directx 10 ساخته میشود البته به گفته ی Crytek این بازی با Directx 9 هم سازگار خواهد بود اما برای استفاده از تمام جلوه ها در این بازی به یک کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX 10 نیاز خواهید داشت...هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای این بازی در نظر گرفته نشده اما بنظر نمیرسد که این بازی در سال 2006 روانه ی بازار شود ...اما مطمعنا این بازی یک تجربه ی وافعی از بازی های رایانه ای نسل بعد را برای مشتاقان PC رقم خواهد زد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy

Carbon

کاربر سایت
Aug 9, 2006
782
نام
مجتبی
اره منحرف شد بدجوري حالا ما يه چيزي گفتيم بيخيال به قول خودت نميخاي بخري بهانه نيار ديگه :biggrin1:
ادامه نديد جون مادرتون
 

Javidmojallal

کاربر سایت
Nov 4, 2006
562
نام
جاوید
اتفاقا اینجا داره به pc ظلم میشه!!! بازی هیا کنسول فقط و فقط به خاطر تبلیغ بزرگ میشن و در انتها هیچی نیستن... نمونه بارز هم میتونه gow باشه که به نظر من جز گرافیک چیز دیگه ای نداره... ولی تبلیغات این بازی رو اینقدر بزرگ کرد که حتی اگر این بازی از گند ترین بازی ها هم بود... سایت ها میومدن ازش تعریف میکردن...
نتیجه اخلاقی این میشه که اگر واسه بازی های pc تبلیغ بشه چیزی از کنسول کم نداره...
نمونه هم f.e.a.r هست یا همین crysis که واسشون تبلیغات خوب میشه....


نظر شما کاملا محترمه ولی بازیهای کنسول به خاطر تبلیغت بزرگ نمیشن
گیم پلی بازیهای کنسول قویتره واسه همین مطرحند

اما در مورد PC هم باید بگم که عناوین بزرگی داره و منظور من اصلا این نبود که بازیهاش بده
منظور من مقایسه بازیهای کنسول و PC بود

بازیهای PC بیشتر به خاطر بازیهای استراتژیکی و FPS محبوبن


ولی بحث کلی من این بود که صرف هزینه بالا هر یکی دو سال کار معقولی نیست و این مطلب اصلا به سلیقه بستگی نداره


اما در مورد Crysis هم باید بگم که گرافیک خیره کننده ای داره و حس واقعی بودن رو میتونه به خوبی القا کنه
اما Gameplay بازی هم باید در سطح معقولی باشه(شاید علت تاخیر در عرضه بازی بهبود Gameplay هست)
ولی در کل برای لذت بردن از جزئیات بازی باید یه LCD خوب هم خرید
 

Death Knight

کاربر سایت
کاربر سایت
Sep 22, 2005
1,100
نام
امید
ولی من شرط میبنیدم اینجوری که بازی ها دان پیش میرن و فقط گرافیک شده اصل در انتخاب یک بازی خوب این سیستمی که ایشون تو امضاشون نوشته تا یک سال و نیم دیگه اگر read me یک بازی رو بخونی این سیستم در بخش minimum system قرار گرفته... پس چه جوری میخاد تا 2 سال دیگه بازی ها رو با عند گرافیک اجرا کنه؟؟؟؟
گرافیک اصلا بخواد مثل خدا بشه ولی بازم حرف اول رو اون GamePlay میزنه. کسی که بخواد بازی رو براساس گرافیک انتخاب کنه باید به Gamer بودنش شک کرد ! (البته منظورم شما نیستیا یه وقت فکر بد نکنی )
من خودم دقیقا 2 سال 11 ماه پیش کارت Radeon9800XT رو خریدم که اون زمان که 9800XT و 5950ULTRA دو کارت HighEnd و ابر قدرت او زمان بودن رو داشتن خریدم. هنوز بعد از گذشت 3 سال این کارت تو جزو سیستم Minimum بازی های درست حسابی از نظر گرافیک نیست ! البته نمیخوام بگم الان چیزه خاصی هست و خوب الان 8800GTX همون حکم 9800XT رو داره در اون زمان !
نمونش میتونه scda یا r6 vegas ویا oblivion باشه... الان یکی میاد میگه مگه مغز خر خوردی که وقتی 360 داری بازی رو میتونی با نهایت گرافیک بازی کنی میای رو pc بازی میکنی؟؟؟
منظوره منم همینه ! PC چیزه دیگریست با اینکه خودم هم X360 دارم هم یه PC نسبتا خوب. (که البته باید یه HighEnd داشته باشم ولی با این کشور ضایعی که داریم از اون هم محروم شدیم :mad: )

بهتره این بحث رو بیخیال شیم!:biggreen:
 
آخرین ویرایش:

FZ_FT

کاربر سایت
Jul 23, 2006
241
نام
Faraz
آقا من کاری ندارم به این که گرافیک در بازی مهمتره یا گیم پلی پحث کردن در موردشم واقعا مسخرس چون جفتشون لازم و ملزوم همدیگن ولی چیزی که مسلمه و باعث شده که این بازی انقد گنده بشه و این همه هوادار پیدا کنه که تا لحظه اومدنش روز شماری بکنن مسلما گیم پلیش نبوده چون گیم پلی هیچ بازی تا حالا با چنتا عکس و تریلرو این جور چیزا مشخص نشده مگه اینکه شخصا پشت دستگاه بشینی و بازی رو به صورت کامل امتحان کنی این گرافیک واقع گرایانه وپیشرفته بازی که با به نمایش گذاشتنش این همه طرفدار پیدا کرده.
 

Javidmojallal

کاربر سایت
Nov 4, 2006
562
نام
جاوید
این مطالبی که عنوان کردید همش اشتباه هست.
ps2 از همان روز اول از shader model 1 پشتیبانی می کرد ولی چون بازی سازا زیاد باهاش آشنایی نداشتن در بازی های اولیه ازش استفاده نمی شد!
gc اصلا از api دایرکس استفاده نمی کنه و باید بگم که کارتش از ویژگی Texture EnVironment (شبیه pixel shader) و همچنین hardware transform and lighting (T&L) پشتیبانی می کنه و قوی تر از کارت گرافیک ps2 هست. البته gc در هیچ بازی ای نتونسته نتایج بهتر از xbox یا pc بیاره. فکر کنم منظور شما با ps2 بوده!

وقتی که گفته می شه که به فرض کارت گرافیک از shader model 4 استفاده می کنه این یک قابلیت سخت افزاری است که می تونه به فرض سایه ها را به یک نوع خاص که به واقعیت نزدیکتر می باشد رندر کنه و با شبیه سازی و این چیزا که شما می گی نمی شه تولیدش کرد. کاری هم که به فرض dx10 می کنه اینه که به برنامه نویس اجازه می ده که از اون قابلیتی که در کارت گرافیک وجود داره استفاده کامل و بهینه رو ببره! بنابراین اینکه به فرض مثلا بازی ای روی کنسول های حاضر ساخته بشه که بتونه همان سایه زنی ها و یا ویژگی های dx10 رو پیاده سازی کنه یه فرضیه محاله!


درسته
من منظورم رو درست بیان نکردم
منظور من این بود که قدرت GC رو در حد DX7 در نظر بگیریم(به همین دلیل نوشتم که نتایج مشابه و بهتر از DX بدست میآورد)

اما در مورد نتایج بهتر باید بگم که اگه GC بهتر نبود پس چرا RE4 بهترین گرافیک سال 2005 انتخاب شد؟(به جز اینکه بهترین بازی سال شد)
 

Hashem

کاربر سایت
Apr 28, 2006
872
نام
هاشم
سلام کسی تریلر های کرایسیس رو دانلود کرده یا نه؟!
ولی اگه کسی دانلود نکرده بگم که حتما برید دانلود کنید واقعا زیباست زبانم از توصیفش وامونده!!
ولی اینطور که دیدم باید روی فیزیک بازی کمی بیشتر کار میکردند تا خوب از آب در بیاد مثلا اومد یک درختی رو قطع کردند بعد درخت مثل یک چوب خشک افتاد یا... اگه نگاه کرده باشید منظورم رو بهتر میفهمید!
اگه نگرفتید بهم PM بزنید تا بگم چکار کنید!!
 

Javidmojallal

کاربر سایت
Nov 4, 2006
562
نام
جاوید
سلام کسی تریلر های کرایسیس رو دانلود کرده یا نه؟!
ولی اگه کسی دانلود نکرده بگم که حتما برید دانلود کنید واقعا زیباست زبانم از توصیفش وامونده!!
ولی اینطور که دیدم باید روی فیزیک بازی کمی بیشتر کار میکردند تا خوب از آب در بیاد مثلا اومد یک درختی رو قطع کردند بعد درخت مثل یک چوب خشک افتاد یا... اگه نگاه کرده باشید منظورم رو بهتر میفهمید!
اگه نگرفتید بهم PM بزنید تا بگم چکار کنید!!


به نظر منم فیزیک بازی در سطح عالی نیست و هنوز جای کار داره
علاوه بر نحوه افتادن درختها نحوه افتادن آدمها هم جالب نیست(بعد از مردن)
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
دوست عزیز فکر کنم یه کمی متوجه نباشید!!!
چه ربطی به کار کردن روی تریلر داشت.
عزیم ...هاشم اومد گفت من تو تریلر ها دیدم که فیزیک خوب نیست وجای کار بیشتری داره.... بعدش هم گفت

اگه نگرفتید بهم PM بزنید تا بگم چکار کنید!!
خوب تریلر یه تیکه کلیپ هست که دانلود میکنی نگاه میکنی.....
حالا باید کار خاصی بکنیم تا فیزیک بد بازی رو ببینیم؟؟؟ از همون اولین تریلری که پار سال دیدم گفتم که فیزیک بازی در حد معمولی هست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر