Multi Platform Cronos : The New Dawn

سازنده
Bloober team
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Bloober
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
20241017_220422.jpg
IMG_20241017_212630_397.jpg
IMG_20241017_212630_018.jpg
IMG_20241017_212629_876.jpg
IMG_20241017_212630_127.jpg
طی مراسم Xbox Partner Preview بلوبر تیم از جدیدترین اثر خود در ژانر ترسناک و علمی تخیلی رونمایی کرد.

▫️بازی در دنیای غم انگیزی جریان دارد که در آن بی رحمی را در اروپای شرقی با فناوری های آینده نگرانه، خواهید دید

▪️داستان بازی، مرز بین گذشته و آینده را در بر می‌گیرد جایی که بشریت، در رویدادی فاجعه بار به نام The Change، برای همیشه تغییر کرد و به موجوداتی کابوس وار، تبدیل شدند.

▫️بازیکنان باید در جستجوی شکاف های زمانی خاص (که وار لهستان سال ۱۹۸۰ خواهند شد) به جستجوی افراد کلیدی از گذشته روند، که طی آن رویداد از بین رفتند و با پیدا کردن اسانس این افراد، باعث شوند که آنها در آینده، بازیکنان را همراهی کنند.

▪️بقا به توانایی شما در استراتژی و برنامه‌ریزی بستگی دارد، باید از تجهیرات خود به طور کامل استفاده کنید زیرا تصمیمات سریع ممکن است تفاوت بین مرگ و زندگی را رقم بزند.

بازی طی تاریخ نامشخصی در ۲۰۲۵ برای کنسولهای نسل ۹ و pc منتشر میشود.
 
شروع شد.
===========
کلا طراحی هنری و توجه به جزییات مثل همیشه تو بازیهای بلوبر اینجا هم دیده میشه.
گیم پلی جالب و جذابی داره ولی به نظرم مهمتر از اون داستان بازیه که باید عمق خوبی داشته باشه.
چون این شوتینگ و دشمنها و... بعد یک ساعت تکراری میشن.

البته داستانهایی که اینها میگن هم اکثرا جذابن و حداقل کشش لازم رو ایجاد میکنن ولی خب باید دید برای کرونوس چی پختن.

در کل با اینکه گیم پلی منقطع بود ولی برای یه تریلر نمایش خیلی خوبی بود.
 
آخرین ویرایش:
واقعا قشنگ بود و خوشم اومد. فکر کنم اولین کار بلوبر هست که تم splatter داره توی ژانر کاریشون که ژانر وحشت هست. خداییش استودیو یه چهاچوب خوب و استخوان دار پیدا کرده توی خط فکری و تولید آثارش. داستانشم بعید میدونم ضعیف باشه. رفت توی لیست امسال من.
 
تریلر چقدر خوب بود و چقدرم وایب Dead Space داشت ! 8-> .حالا با این ویدئو بازم نمیشه نتیجه گیری کرد باید بیشتر صبر کنیم ببینیم کامبت چقدر خوب از آب درمیادو اون پختگی لازم رو داره یا نه
عیار کار bloober با این عنوان که یه عنوانه اورجیناله بیشتر قابل سنجشه و نه در واقع با SH2ـی که یه چارچوب از پیش ساخته شده بوده
 
آخرین ویرایش:
تریلر خوب بود ولی در مقام مقایسه اون گرافیک و اتمسفر خفن کالیستو پروتکل رو نداشت . ولی خب اگر خطی باشه حتما تجربه اش می کنم .

کلا بازی های ترسناک با کیفیت تعدادشون کمه و طرفدار و سرعت برگشت سرمایه پایینی دارند . ژانر ترس همیشه مظلوم بوده
 
حس خیلی خوبی داشت، رفته سمت DS که خوبه، خیلی خوبه. مهم ترین المان برای من شخصا گیم پلی و خصوصا سیستم مبارزه هست. خیلی مهمه که بتونه مثل DS تو شوتینگ، طراحی سلاح، طراحی دشمن ها و نحوه برخورد با هر کدوم، تعامل با محیط و القای حس وحشت تجربه خوبی رو ارائه بده. کار سختیه خصوصا برای بلوبر که هنوز تجربه درست حسابی تو ارائه کمبت سیستم درست حسابی نداشته امیدوارم موفق عمل کنه.
 
تریلر گیم پلی خیلی خوبی بود. به عنوان اولین کار اورجینالشون‌ که گیم پلی کامبت هم داره خیلی خوب بود. شوتینگ، اسلحه ها، هیت ری اکشن دشمن ها و..‌. همه روون و خوب بود. با اینکه خودشون گفتند ژانر بازی survival horror هست اما بیشتر میخوره مثل DS اکشن هارور باشه. الهام گرفتن بازی از DS هم چیز خیلی خوبیه و امیدوارم بتونه موفقیت DS رو تکرار کنه‌.
 
یه چیز جالب که از این ویدئو فهمیدم اینه که این جونور هایی که می کّشیم حتی مرده شون هم خطرناکه و باقی جونورها میتونن از جنازه اونا تغذیه کنن و قوی تر و خطرناکتر بشن !!!

e080234_001.jpg

v26339_002.jpg
 
ترکیب معماری بروتالیستی خاکستری و سرد لهستان دهه ۸۰، با اون ساختمون‌های بتنی غول‌پیکر و بی‌روح، در کنار بیابان‌های آخرالزمانی پر از موجودات جهش‌یافته، انگار یه تابلوی نقاشی از وحشت و انزواست. این تضاد بین گذشته‌ی کمونیستی و آینده‌ی ویران‌شده، حس کابوس‌واری رو القا می‌کنه که انگار از دل Alien یا Dead Space بیرون اومده. هر فریم از تریلر، یه حس تنهایی و ترس عمیق رو تو وجود آدم حک می‌کنه جوری که انگار خودت تو اون دنیای متروکه گم شدی.
ایده‌ی جابه‌جایی هم بین دهه ۸۰ و آینده‌ی پساآخرالزمانی، مثل یه پازل روایی جذابه که ذهن رو درگیر می‌کنه. این سفر زمانی، با اون حس و حال مرموز و پیچیده، یادآور شاهکارهایی مثل سریال Dark و فیلم 12 Monkeys تضاد بین نوستالژی خاکستری گذشته و وحشت ناشناخته‌ی آینده، داستانی خلق کرده که انگار هر لحظه قراره راز جدیدی رو فاش کنه. این لایه‌لایه بودن، بازی رو به یه تجربه‌ی عمیق و فکربرانگیز بنظرم تبدیل می‌کنه
 
کاملا از Dead Space تاثیر گرفته که خیلی هم خوبه. سه تا مولفه گیم پلی و داستان و اتمسفر رو بتونن در حد قابل قبول در بیارن، موفق میشه. تو اتمسفر که خودشون رو ثابت کردن.
اگه درست یادم باشه از سازنده پرسیده بودن سیستم قطع عضو داریم یا نه که گفته بودن نه، اما یه غافلگیری خواهیم داشت. احتمالا منظورشان از غافلگیری همین قضیه تغذیه از دشمنای مرده و قوی تر شدن دشمنای دیگه باشه.

به امید ساخته شدن اصل جنس یعنی Dead Space 4
 
برای خلق دنیای بازی از ترکیب معماری بورتالیستی و سری فیلم های Star Wars و Alien الهام گرفتن

منابع الهام بازی:

سریال:
DARK
فیلم: The Thing
Annihilation
12 Monkeys

مانگا:Blame

بازی: TLOU...Dead Space...RE...Dark Souls

تو بازی باید دشمنان رو جدا جدا نابود کنید...وگرنه می تونن باهم ترکیب شوند و به موجودی قدرتمند تر تبدیل شوند...کامبت بازی بر همین اساس طراحی شده...
همچین حرکات شخصیت ما سنگین و کند خواهد بود.

از بازی های Fromsoftware هم الهام گرفتن...نه به مفهوم سخت کردن کامبت...بلکه نحوه روایت با گردش بیشتر روی فهم داستان کمک می کنه،مثل فهم آنچه در گذشته رخ داده!...یا با چرخیدن تو محیط می تونیم شورت کات هایی پیدا کنیم که تله هارو دور بزنیم... کلا سعی کردن دنیای بازی رو مثل یک پازل درهم تنیده در بیارن!

Cronos: The New Dawn co-directors talk merging abominations, Resident Evil, Dark Souls, and Netflix's Dark of all things: "We've got a deep psychological story to tell"
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or