Multi Platform Crimson Desert

  • Thread starter Thread starter CriRo7
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
Crimson Desert



سبک بازی : open world action adventure
سازنده : Pearl Abyss
ناشر : Pearl Abyss
تاریخ انتشار : زمستان 2021
پلتفرم : Microsoft Windows , PS5 , XBOX X/S


داستان:
گروه های مزدور زیادی در قاره پهناور Pywel در تلاش برای بقا و زنده موندن هستند.
شخصیت اصلی این بازی یعنی Macduff رهبر یک گروه کوچیک از این گروه های مزدوره که از طرفی بار رهبری این گروه رو به دوش میکشه از طرفی هم با خاطرات دردناک گذشتش دست و پنجه نرم میکنه.

تصاویر بازی :

ویدئو:



 
من دیدم نقدای یوتیوب میگن نود درصد ماموریت فرعیا فچ کوئست و بی محتوا هستن. آیا تجربه شما هم همینجوری بوده؟ مم والا تو یه نقش آفرینی جهان باز ماموریت فرعیا برام به شدت مهمه. مثلا بازی ای مثل dragon age inquisition رو بخاطر ماموریت های mmo طوری واقعا بدم میومد.مگر این که کامنت بازی واقعا خوب باشه که خیلی جاها میگن این بازی کسانیکه کامبتش. از طرفی هم خیلی جاها دیدم که عاشق جهان بازی ان.

كلا دنبال مرغ و گوسفند دويدن زياد داره :D
به خصوص چند ساعت اولش كه قشنگ دارى ثرفا به مناقشات اهالى آباد ميپردازى :D
 
من بازیو گرفتم و الان وسطای چپتر ۲ ام
فکشن کوئست کلا دو سه تا باز شده و هر ایکنی از فکشن میبینم روش مارک میکنم معلوم نیس جریانش چیه انگار یا باز نیست یا باید بری تو اون منطقه و استارت کوئست رو پیدا کنی نمیدونم

و اینکه من فعلا دارم main quest هارو بیشتر میرم اخه حس میکنم هنوز چیز خاصی تو بازی نیست که وقتمو بزارم روش و بازی داره با main quest ها مکانیزم هاشو یکی یکی باز میکنه

سوال اصلیم اینه که تا کجا main رو ادامه بدم بعد برم گشت و گذار.. و اینکه کلا یه جوری میخام نقشه راهو بدونم که وقتمو الکی تلف نکنم ، اخه زیاد من کوئست فرعی خاصی نمیبینم که میگن زیاده و فلان

Bounty هست اوکیه ، فکشن کوئست هم یه دو سه تا فقط هست از هر فکشن ، که دیگه ادامه دارن ، طب chalenge هم باز شده
دیگه فرعیا چیزایی که باید پیدا شن چین دقیقا که میگن ملت وقتشونو روش میزارن؟ یا هنوز باید main quest فعلا ادامه بدم؟
بابت ساید کوئست که رندوم اتفاق میفته. npcها ممکنه بهت بدن گذری رد میشی. بابت فکشن کوئست اینجا رو بخون ببین به کارت میاد؟ توضیح داده. و اینکه توی قلمرو هرکی باشی و ساید کوئست بری امتیاز اون فکشنو بهت میده. کمپهارو که ازاد کنی، ماموریت اصلی رو که بری جلو، روی بوردهای شهر و روستاها و از npcها کلا میتونی ساید کوئست بری. خود فکشن کوئست ها رو بری ماموریت های جدیدی باز میکنن.
توی دنیاش بگرد و ماموریت هارو تا هرجا که خودت احساس میکنی به حد کافی محتوا برات باز میکنه برو جلو.
 
  • Like
Reactions: Roozbeh psp
بابت ساید کوئست که رندوم اتفاق میفته. npcها ممکنه بهت بدن گذری رد میشی. بابت فکشن کوئست اینجا رو بخون ببین به کارت میاد؟ توضیح داده. و اینکه توی قلمرو هرکی باشی و ساید کوئست بری امتیاز اون فکشنو بهت میده. کمپهارو که ازاد کنی، ماموریت اصلی رو که بری جلو، روی بوردهای شهر و روستاها و از npcها کلا میتونی ساید کوئست بری. خود فکشن کوئست ها رو بری ماموریت های جدیدی باز میکنن.
توی دنیاش بگرد و ماموریت هارو تا هرجا که خودت احساس میکنی به حد کافی محتوا برات باز میکنه برو جلو.
ولی بازیش در حد شاهکاره D: من راحت میتونم تشخیص بدم با همین اندازه ای که بازی کردم.. یه حس خیلی خاصی توشه که اگر خیلی بازیای مختلفیو تجربه کرده باشی متوجه میشی لول این گیم خیلی بالاست ، و اینکه شاید خیلیا Zelda botw یا totk رو بازی نکرده باشن ، منی که بازی کردم متوجهم که خیلی شبیه اون سعی کردن درش بیارن ینی ویژگی های مثبت زلدا مخصوصا و یه سری بازیای دیگه رو گرفتن ، که میپسندم ، چرا که نه

و این بازی با اینگه یوزر اسکور خیلی بالایی داره ، ولی برای هرکسی نیست ، چون خیلی بزرگه و خیلی حوصله میخاد یجورایی MMO طور هست
تو بازی سنتر که خیلی تحویلش نمیگیرن متاسفانه D:
 
  • Like
Reactions: Cowpoke and MyJinx
ولی بازیش در حد شاهکاره D: من راحت میتونم تشخیص بدم با همین اندازه ای که بازی کردم.. یه حس خیلی خاصی توشه که اگر خیلی بازیای مختلفیو تجربه کرده باشی متوجه میشی لول این گیم خیلی بالاست ، و اینکه شاید خیلیا Zelda botw یا totk رو بازی نکرده باشن ، منی که بازی کردم متوجهم که خیلی شبیه اون سعی کردن درش بیارن ینی ویژگی های مثبت زلدا مخصوصا و یه سری بازیای دیگه رو گرفتن ، که میپسندم ، چرا که نه

و این بازی با اینگه یوزر اسکور خیلی بالایی داره ، ولی برای هرکسی نیست ، چون خیلی بزرگه و خیلی حوصله میخاد یجورایی MMO طور هست
تو بازی سنتر که خیلی تحویلش نمیگیرن متاسفانه D:
دقیقا بازی بشدت بزرگه و اگه کسی اهلش باشه و وقت بذاره، تجربه ای نصبیش میشه که هر نسل اونقدری تکرار نمیشه (با وجود همه ایراداتش). به طرز قابل تحسینی تونستن المان چندتا بازی رو توی همدیگه ترکیب کنن و یچی خفن از توش دربیارن. یه دنیای فانتزی عجیب و غریب اعتیادآوریه.
فروششم اونقدری خوب بوده که نقشه راه پر و پیمونی تدارک دیدن. توی بازیسنتر چون بازی اوپن ورلده حکم فحش داره اگه کسی بیاد سمتش! سریع تگ بازی یوبیسافتی میچسبونن بهش! :D
تبریک میگم که خریدیش و قراره کلی کیف کنی.
 
دقیقا بازی بشدت بزرگه و اگه کسی اهلش باشه و وقت بذاره، تجربه ای نصبیش میشه که هر نسل اونقدری تکرار نمیشه (با وجود همه ایراداتش). به طرز قابل تحسینی تونستن المان چندتا بازی رو توی همدیگه ترکیب کنن و یچی خفن از توش دربیارن. یه دنیای فانتزی عجیب و غریب اعتیادآوریه.
فروششم اونقدری خوب بوده که نقشه راه پر و پیمونی تدارک دیدن. توی بازیسنتر چون بازی اوپن ورلده حکم فحش داره اگه کسی بیاد سمتش! سریع تگ بازی یوبیسافتی میچسبونن بهش! :D
تبریک میگم که خریدیش و قراره کلی کیف کنی.
مرسی داداش عزیزی ، اره همون روز که صحبتشو کردیم خریدمش ..

هاها :)) تیکه اخر حرفت عالی بود به نکته خوبی اشاره کردی.. حکم فحش داره و یوبیسافت ..(هرچند من همون اساسین ها ام خیلی دوس دارم بجز بعضیا ، چرا که نه ترسیم از این حرف ندارم D: ولی این کجا و بازیای اخیر یوبیسافت کجا! تو فرض کن هرجای این مپ بزرگو بری یه چیز خاص یه راز خاص ی swrod خاص انتظارتو میکشه که اصا مسیر رسیدن بهش خیلی عجیبه.. خیلی ویدیو دیدم ازش ، از هفت خان رستم طرف رد میشد ولی تهش به یچیز با ارزش میرسید خب بازی ینی چی؟ بازی ینی اینکه تو برای تلاشات نتیجه خفن بگیری و اون حس رضایت بعدش ، این بازی ام مث زندگیه حس میگنی خودتو با قدرتای باحال ول کردن تو یه دنیای عجیب و خوشگل D: .

و در نهایت اینکه این بازیو اصلا و ابدا نباید برای تموم شدن بازیش کرد .. فقط باید توش زندگی کرد و از مسیر لذت برد ، حتی اگر بشه دو سه ماه یا بیشتر با اپدیتای جدیدتر..

ولی بچه ها اگر گفت و گو رو میبینن ناموسا این بازی حیفه D:
 
  • Like
Reactions: MyJinx
من از مثبت ۳۰۰ ساعت الدن رینگ با DLCش میام ، یعنی قصد اینو کردم ، ویدئو هاش رو میبینم حس خوبی میگیرم ، دنیاش اکسپلوریشنش! گرافیک و حتی کامبتش و اینا ،
اوایل وقتی وارد دنیای الدن شدم احساس سردرگمی داشتم وقتی یادش گرفتم دیدم چقدر ساده و سر راست و راحته!
ولی الان میبینم Crimson چقدر پیچیده‌س! توی ویدئوهاش میبینم مثلا انگار واسه انجام یه کاری باید سه تا دکمه‌رو همزمان بزنیم! چرا رابط کاربریش باید ببخشید :دی اینقدر شخمیه! بابا یه چیز ساده و استاندارد میذاشتید خب!
از انجام دادن چیزای اضافی و کوئست های الکی هم خوشم نمیاد ، نمیدونم کلا دو دل شدم 🫤
دوستانی که پلی دادن زحمت بکشن در این موارد نظرشون رو بگن .
پ ن : هدفم‌از آوردن اسم ER مقایسه و اینا نیست ، صرفا بحث‌ تجربه فردی مد نظرمه.
 
  • Like
Reactions: MyJinx
من از مثبت ۳۰۰ ساعت الدن رینگ با DLCش میام ، یعنی قصد اینو کردم ، ویدئو هاش رو میبینم حس خوبی میگیرم ، دنیاش اکسپلوریشنش! گرافیک و حتی کامبتش و اینا ،
اوایل وقتی وارد دنیای الدن شدم احساس سردرگمی داشتم وقتی یادش گرفتم دیدم چقدر ساده و سر راست و راحته!
ولی الان میبینم Crimson چقدر پیچیده‌س! توی ویدئوهاش میبینم مثلا انگار واسه انجام یه کاری باید سه تا دکمه‌رو همزمان بزنیم! چرا رابط کاربریش باید ببخشید :دی اینقدر شخمیه! بابا یه چیز ساده و استاندارد میذاشتید خب!
از انجام دادن چیزای اضافی و کوئست های الکی هم خوشم نمیاد ، نمیدونم کلا دو دل شدم 🫤
دوستانی که پلی دادن زحمت بکشن در این موارد نظرشون رو بگن .
پ ن : هدفم‌از آوردن اسم ER مقایسه و اینا نیست ، صرفا بحث‌ تجربه فردی مد نظرمه.
رابط کاربریش متاسفانه پیچیدس و خودشون گفتن که دارن روش کار میکنن. خداروشکر سازنده هاش به همه انتقادا گوش دادن و قول فیکسشونو دادن از جمله همین قضیه. حتی جدیدا اپدیت دادن که ۰ تا ۱۰۰ دکمه هارو میتونی شخصی سازی کنی.
ولی به صورت کلی اونطوری نیست که نتونی پلی بدی. یه ۱۰ ۱۵ ساعتی پلی بدی کلیت بازی دستت میاد و با مکانیک ها و رابط کاربریش آشنا میشی. اگه هدفت پلی دادن طولانی مدته، بگیرش داشته باشیش که در این حین اپدیتارم بگیری و به بازیت برسی. اونقدری محتوا داره که کاستی هاش از یه جایی به بعد یادت میره و غرق دنیاش میشی.
 
  • Like
  • Love
Reactions: Jaw, jdepp and AM!R
من از مثبت ۳۰۰ ساعت الدن رینگ با DLCش میام ، یعنی قصد اینو کردم ، ویدئو هاش رو میبینم حس خوبی میگیرم ، دنیاش اکسپلوریشنش! گرافیک و حتی کامبتش و اینا ،
اوایل وقتی وارد دنیای الدن شدم احساس سردرگمی داشتم وقتی یادش گرفتم دیدم چقدر ساده و سر راست و راحته!
ولی الان میبینم Crimson چقدر پیچیده‌س! توی ویدئوهاش میبینم مثلا انگار واسه انجام یه کاری باید سه تا دکمه‌رو همزمان بزنیم! چرا رابط کاربریش باید ببخشید :دی اینقدر شخمیه! بابا یه چیز ساده و استاندارد میذاشتید خب!
از انجام دادن چیزای اضافی و کوئست های الکی هم خوشم نمیاد ، نمیدونم کلا دو دل شدم 🫤
دوستانی که پلی دادن زحمت بکشن در این موارد نظرشون رو بگن .
پ ن : هدفم‌از آوردن اسم ER مقایسه و اینا نیست ، صرفا بحث‌ تجربه فردی مد نظرمه.
من تا الان حدود ۷۰ ساعتشو رفتم داستانش تقریبا نصف شده .اول بگم که من تو این همه سالی که دارم بازی میکنم واقعا تا الان بازی به بزرگی و عظمت این ندیدم.اصلا بحثم خوب یا بد بودنش نیست فقط در مورد بزرگیش حرف میزنم .همون الدن رینگ که گفتی منم پلاتش کردم ولی از نظر گستردگی نصف این بازی هم نیست حالا اونجا که خیلی دانجن ها کپی پیست هم بودن.بازی یه نقشه غول پیکر میزاره جلوت با کلی کوئست و ساید کوئست و فچ کوئست .نکته اول بازی اینه که اصلا برای بازی کردنش نباید عجله داشت اگه از اون دسته باشی که سریع میخوای تمومش کنی اصلا لذت نمیبری باهاش ‌.به قول معروف باید با بازی لاس بزنی و ور بری .من خودم تا الان ۲ ۳ بار گزاشتمش کنار نشستم پراگماتا و ۰۰۷ بازی کردم دوباره برگشتم بهش.
این امتیاز متایی هم که گرفته چنتا علت داره اولا داستان بازی جالب نیست دوما بازی باگ زیاد داره البته الان خیلی بهتر شده من تقریبا از لانچ بازی را دارم هفته ای نیست براش اپدیت نیاد تازه ممکنه ۲ تا اپدیت تو هفته هم براش بیاد.و نکته اخر اینکه من مطمئنم خیلی از منتقد های بازی قطعا نتونستن بازی را تموم کنن و امتیاز بدن هم به خاطر طولانی بودنش هم سخت بودنش و هم معماهای عجیب غریب و سختی که داره.
 
مشغولشم شدید!!!
بدجوری معتاد کرده مارو و نمیشه دست کشید ازش براحتی ، یجاهایی میگم این بازی اصن ته هم داره؟؟؟
یه بند مشغول ساخت و ساز شهرم که جمع کنیم از این بی خانمانی دربیاییم و برگردیم رو تخت پادشاهی شمال :D
پلاتشم که داستانی داره بچهایی که حساسیت دارن نیان سمتش چون یکم زمانبره:D:D:D
 
مشغولشم شدید!!!
بدجوری معتاد کرده مارو و نمیشه دست کشید ازش براحتی ، یجاهایی میگم این بازی اصن ته هم داره؟؟؟
یه بند مشغول ساخت و ساز شهرم که جمع کنیم از این بی خانمانی دربیاییم و برگردیم رو تخت پادشاهی شمال :D
پلاتشم که داستانی داره بچهایی که حساسیت دارن نیان سمتش چون یکم زمانبره:D:D:D
من از وقتی قصدش رو کردم ، کلی ویدئو ازش دیدم، اکسپلوریشن خفنی داره واقعا آدم رو ارضا میکنه ، گرافیک خفنی داره واقعا تنوع محیطی فوق العادس، میگن داستانش خیلی حرفی برای گفتن نداره ، واقعا برام مهم نیس!
تنوع لباس کاراکتر حتی کاستوم کردن اسب و سایر امکانات و سلاح ها هم خیلی خوبه ،
کامبت ش هم تا خودم پلی ندم نمیتونم نظر بدم ولی راضیه هرکی پلی داده ،
این معماهای بازیه خیلی رو مخه!
استریمره خارجی رسما داشت فحش میداد! میگفت چندتا معما رو داره همزمان جلو میبره مغزش دیگه نمیکشه.
این یک نگرانی ، دومین نگرانیم هم انجام ساید کوئست های الکی و وقت گیر بودن شونه!
حقیقتا دو دل که هیچی ، چند دل شدم ...
 
من از وقتی قصدش رو کردم ، کلی ویدئو ازش دیدم، اکسپلوریشن خفنی داره واقعا آدم رو ارضا میکنه ، گرافیک خفنی داره واقعا تنوع محیطی فوق العادس، میگن داستانش خیلی حرفی برای گفتن نداره ، واقعا برام مهم نیس!
تنوع لباس کاراکتر حتی کاستوم کردن اسب و سایر امکانات و سلاح ها هم خیلی خوبه ،
کامبت ش هم تا خودم پلی ندم نمیتونم نظر بدم ولی راضیه هرکی پلی داده ،
این معماهای بازیه خیلی رو مخه!
استریمره خارجی رسما داشت فحش میداد! میگفت چندتا معما رو داره همزمان جلو میبره مغزش دیگه نمیکشه.
این یک نگرانی ، دومین نگرانیم هم انجام ساید کوئست های الکی و وقت گیر بودن شونه!
حقیقتا دو دل که هیچی ، چند دل شدم ...
توی این بازی من چیزی به اسم الکی و وقت گیر ندیدم! ینی در واقع هر سیستمی توش هست همراه با لذته

من تا الان ۱۰۰ ساعت پلی دادم و اول چپتر ۵ ام ، کلا میگردم کارای فرعیو میکنم ، میگردم ست پیدا میکنم یا پازل حل میکنم
دروغ چرا ، گاهی بخاطر اینکه بازی کلی سیستم جلو پام گذاشته حوصله اینو که اصا کنسول روشن کنم برم سمتش ندارم :)) ینی اولش این حس هست باید بری توش دیگه نمیشه بیای بیرون..

خب معما بزار باشه .. بزار گیج شی.. قرار نیست اصلا این بازیو به اتمام برسونی.. دیدت نباید این باشه.. همین که انگیزه داری یچیزایی رو کامل کنی این هدف بازیه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or