Creative Director بازی Forza: همه از 100 درصد قدرت XONE , استفاده میکنند

  • Thread starter Thread starter S.O.F
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

S.O.F

کاربر سایت
screenshot_37290_thumb_wide620.jpg


Dan Greenawaltاز استودیو turn 10 , در طی یک مصاحبه با X-ONE Magzine که در شماره ی آینده آن چاپ میشود, گفته است:
"همه ی بازی سازان حتی آنهایی که بازی خود را upscale میکنند از صد درصد کنسول xone استفاده میکنند."

او در مورد بازی Forza 5 ,که آیا در 1080p و 60fps به صورت native اجرا میشود گفته است:
"بله , حتی زمانی که شما در یک f1 و با سرعت 220mph به همراه 16 ماشین f1 دیگر در مسیر هستید بازی به صورت 1080p , 60fps native اجرا میشود."

او همچنین در مورد اینکه چرا بقیه بازی سازان مانند crytec با Ryse و یا infinity ward با بازی COD:Ghosts بر روی Xone هنوز نتوانستند به این موقیت برسند(1080p , 60fps native) گفته است:
"من نمیتوانم در مورد بقیه بازیها صحبت کنم اما چیزی که میتوانم بگویم این است که ما یک انجین سفارشی داریم که برای Xone طراحی شده است , ما حتی قبل از آمدن Forza 4 شروع به کار بر روی این انجین کردیم.
من ده سال است که بر روی Forza کار میکنم و علتی که آن را دوست دارم این است که forza همیشه یک challenge بوده است , ما تلاش میکنیم که نوآوری داشته باشیم و آن همیشه برای اینکه بازی زیبا تر بنظر برسد نیست ,
cloud powered AI , 16-player multiplayer , سرورهای اختصاصی , curated liveries و بسیاری نوآوری های دیگر در بازی وجود دارد .
ما سه سال پیش که ماکروسافت درحال طراحی معماری Xone بود ,شروع به فکر کردیم و به آنها گفتیم که میخواهیم نسل آینده چگونه باشد , پس xbox one طوری طراحی شد تا قابلیت اجرای خواسته های ما را داشته باشد , اما شما باید بر روی engine خود نیز کار کنید تا مطمئن شوید که کارش رو به درستی انجام میدهد و ما زمان اینکه این کار را بکنبم و engine خود را بهینه سازی کنیم داشتیم.
اما واقعیت این است که از من میپرسند که آیا ما از صد درصد Xone استفاده میکنیم؟ بله , همه این کار را میکنند , حتی کسانی که در بازی خود از upscale استفاده میکنند هم در حال استفاده از 100 درصد xone هستند .اما اتفاقی که در طول سالهای بعد می افتد , این است که ما در فریب دادن دستگاه بهتر میشویم تا آنچه میخواهیم را انجام دهد و آن بهینه سازی است.
ما زمان بیشتری داشتیم پس به خوبی بازی را بهینه سازی کردیم و این کار را ادامه میدهیم , اگر شما به forza 2 نگاه کنید , میبینید که به خوبی بهینه سازی شده بود , ولی forza 4 بسیار از forza 2 بهتر بود , این چیزی است که فقط به مرور زمان بدست می آید."

منبع
 
کاملا مشخص هست که باید منتظر انجین های اختصاصی XO باشیم به نظر من این مشکل تفاوت بازی های مولتی حداقل تا 2 سال دیگه پا برجا هست ولی تو بازی های انحصاری کیفیت عالی خواهد بود

در کل کار T10 واقعا تحسین بر انگیز هست که اول نسل 1080 و 60 فریم بازی رو اجرا کرد
 
از کدوم سر و ته؟ رزولیشن و فریم ریت یا فیزیک ؟

از اینکه 200 تا ماشین با فقط 14 تا پیست ... تغییرات اب و هوایی شبانه روز (تازه به قول خودش کمک گرفتن از کلود و هوش مصنوعی)

من کاری به فروتزا ندارم ... این عنوان برام بسیار قابل احترامه ... ولی این سیاست های مایکروسافته که برام عجیبه ... همچین عناوینی رو اصولا سال اول کنسول هم عرضه نمیکنن ... دیگه برای لانچ نوبره... حالا این موضوع که از کلی از قسمت های بازی زدن تا بتونن به کیفیت مورد نظر برسن ... فقط دودش تو چش هوادارا میره متاسفانه
 
اونوقت چند تا از این ریسینگ های معرفی شده 60 فریم هستن؟ آفرین درست حدس زدی، 0 تا :دی

نسل بعد رو کاریش ندارم ولی این نسل جی تی 5 و جی تی 6 رو داریم که ابوهوای داینامیک رو هم بغلش دارن ... البته کاملا قبول دارم که فیزیک و تخریب ماشین ها قابل مقایسه با فورتزا نیست ...
ولی این دو مشخصه رو داره ..(البته با اون یکی 3 تا)
 
از اینکه 200 تا ماشین با فقط 14 تا پیست ... تغییرات اب و هوایی شبانه روز (تازه به قول خودش کمک گرفتن از کلود و هوش مصنوعی)

من کاری به فروتزا ندارم ... این عنوان برام بسیار قابل احترامه ... ولی این سیاست های مایکروسافته که برام عجیبه ... همچین عناوینی رو اصولا سال اول کنسول هم عرضه نمیکنن ... دیگه برای لانچ نوبره... حالا این موضوع که از کلی از قسمت های بازی زدن تا بتونن به کیفیت مورد نظر برسن ... فقط دودش تو چش هوادارا میره متاسفانه

یکی از سیاست های ماکرو سافت همیشه عرضه یک عنوان ریسینگ تاپ در زمان لانچ بوده و امسال هم همین کارو کرد و شما زیاد تعجب نکن سونی هم روی کنسولهای نسل قبلش همیشه یک ریسینگ قرار میداد که روی PS4 این کارو نکرده عجیبه

در مورد تغییرات آب و هوای هم هیچ وقت تو فورتزا نبوده و اینها هیچ وقت دنبالش نبودن البته تو هریزون بود وچیز شاخی نیست

در مورد تعداد ماشین تمام ماشین های فورتزا پرو هستن و ماشین استاندارد نداره و کلا T10 علاقه شدید به DLC داره و ماشین های زیادی تو DLC معرفی می کنه

در کل این بازی اول نسلی هست مثل FM2 و انتظار چندانی نمیره ولی بازم با این وجود روی 1080 و 60 فریم هست
 
نسل بعد رو کاریش ندارم ولی این نسل جی تی 5 و جی تی 6 رو داریم که ابوهوای داینامیک رو هم بغلش دارن ... البته کاملا قبول دارم که فیزیک و تخریب ماشین ها قابل مقایسه با فورتزا نیست ...
ولی این دو مشخصه رو داره ..(البته با اون یکی 3 تا)
من GT6 رو نمیدونم ولی GT5 نهایتا روی 1280x1080 اجرا میشد که خب از 720P بالاتره ولی از 1080P هم پایین تره :دی تو همین قسمت آب و هوای متغیر هم 60 فریم ثابت نبود، حالا بگذریم من منظورم نسل بعد بود که اگه رسیدن به 60 فریم و 1080 واسه ریسینگ راحت بود الان NFS و The Crew و ... هم اینجوری اجرا میشدن دیگه :دی
 
اولا فکر نمیکنم اتفاق بلقوه .... عجیب و غریبی افتاده باشه ... که یه بازی ریسینگ با رزولیشن 1080 ساخته بشه ... چون تقریبا تمام ریسینک ها و بازی های ورزشی نسل بعد روی همین کیفیت دارن ساخته و عرضه میشن ...

تازه به قول خودشون از کلود کمک گرفتن .... و یه چیزه مشخصه و واضحه که به هرنحوی از سر و ته بازی زدن که به این کیفیت و فیزیک رسیدن ....
از اینکه 200 تا ماشین با فقط 14 تا پیست ... تغییرات اب و هوایی شبانه روز (تازه به قول خودش کمک گرفتن از کلود و هوش مصنوعی)
تازه فک کنم با وجود DLC هایی که قراره براش بیاد ماشین و مسیر اضافه میشه که در این صورت بازی دچار افت فریم هم میشه.
292.gif
 
یکی از سیاست های ماکرو سافت همیشه عرضه یک عنوان ریسینگ تاپ در زمان لانچ بوده و امسال هم همین کارو کرد و شما زیاد تعجب نکن سونی هم روی کنسولهای نسل قبلش همیشه یک ریسینگ قرار میداد که روی PS4 این کارو نکرده عجیبه

در مورد تغییرات آب و هوای هم هیچ وقت تو فورتزا نبوده و اینها هیچ وقت دنبالش نبودن البته تو هریزون بود وچیز شاخی نیست

در مورد تعداد ماشین تمام ماشین های فورتزا پرو هستن و ماشین استاندارد نداره و کلا T10 علاقه شدید به DLC داره و ماشین های زیادی تو DLC معرفی می کنه

در کل این بازی اول نسلی هست مثل FM2 و انتظار چندانی نمیره ولی بازم با این وجود روی 1080 و 60 فریم هست
کلا منطقت منو کشته :دی لایک هم میزنم برات چون حال میکنم با پست هات :دی
همیشه رسینگ تاپ داده اما من رسینیگ با 200 ماشین و 14 تا پیست رو تاپ نمیدونم. تغییرات آب و هوایی هم که چیز شاخی نشد، از شماره های بعدی اگه احیانا توی بازی گنجوندن، میریم یقشونو میگیریم که چرا گذاشتین چون تروای عزیز فرموده بودند که چیز شاخی نیست :دی T10 علاقه شدیدی به دوشیدن ملت از طریق ماشین داره؟ :-/ عججججب.

در کل با این حرفایی که میزنی بیشتر خودتون رو مسخره میکنید و به سخره میگیرید تا بخواید با منطق! جوابگوی اشکالات بازی باشید.
 
کاملا مشخص هست که باید منتظر انجین های اختصاصی XO باشیم به نظر من این مشکل تفاوت بازی های مولتی حداقل تا 2 سال دیگه پا برجا هست ولی تو بازی های انحصاری کیفیت عالی خواهد بود

در کل کار T10 واقعا تحسین بر انگیز هست که اول نسل 1080 و 60 فریم بازی رو اجرا کرد
اصلا مهم نیست یه متر از TV فاصله بگیری دیگه فرقی بین 1080 و 720 نیست!
 
تلاش من هم اینه که بگم سازنده نمیاد بیخیال یه درصدی از قدرت کنسول بشه !!! اصلاً همچین چیزی معنی نمیده. نمیدونم چرا یه سری از دوستان دوست دارن به کنسول بصورت بخش به بخش نگاه کنن درصورتیکه اینطور نیست و جاش هم نیست که الان دیگه بخوایم وارد این مبحث بشیم که اصلاً چرا تو کنسول از APU استفاده میکنن تا front end بطور کلی تو دست بازیساز باشه.
این بهینه هایی که شما بهشون اشاره کردی جفتشون کاملاً نرم افزار هستن که من خودم بهشون اشاره کردم:

حالا برمیگردیم سر قضیه ی آشنا بودن یا نبودن با خود کنسول. اولاً که به نظرم اگه استودیویی باشه که هنوز با معماری این دو کنسول آشنا نباشه میتونه بره یه قول دو قول بازی کنه بجای بازیسازی! چون الان دیگه نسل قبل نیست که مثلاً سونی اومده باشه از یه معماری کاملاً جدید Cell استفاده کرده باشه ، هرچند که همون معماری تا اواخر نسل تقریباً جا افتاد ولی وقتی این نسل هردو کنسول میان از معماری ای استفاده میکنن که هر بازیسازی باهاش آشناست دیگه جایی واسه بحث باقی نمیمونه. اون قضیه ی Esram هم اینجوری نیست که مثلاً یه بازیساز وقتی میرسه به Esram بگه آخ آخ اینو فعلاً بیخیال سخته بلد نیستیم باهاش کار کنیم دست نزنیم بدتر خراب نشه :دی به هرحال اینا قبلاً هم مشابهشون وجود داشته و با این حال من ندیدم بازیسازی بیاد ازش تعریف کنه و تو اکثر مقاله هایی که خوندم گفته شده بود که با وجود Esram که تأخیر بسیاری پایینی داره ولی بازم نمیتونه به با 8GB GDDR5 رقابت کنه.
تمام حرف اینه که به مرور زمان با بهینه هایی که تو خود انجین ها صورت میگیره ، بهینه های نرم افزاری میشه انتظار گرافیک بهتری رو داشت ولی اینکه اینکه فکر کنیم بازیساز بلد نبود ، وقت نداشت ، آشنا نبود و فلان همه و همه توهماتی هستن که از عدم آگاهی یه عده ناشی میشن.اینم درنظر داشته باشید که این پیشرفت ها اختصاصی ایکس وان نخواهند بود بلکه با این شرایط به مرور زمان وضعیت PS4 بهتر هم خواهد شد.


من خوشحالم که بالاخره به حرف من که ميگفتی فکت ..... رسيدی ;)
http://forum.bazicenter.com/thread81400/page30/#post2841151


اين پست اول منه ....

اون حرفی که بتونند از تمام قدرت سخت افزار استفاده کنند مربوط ميشد به ps2 يا ps3
وقتی که PS4 معماری کاملا شبيهه pc داشته باشه ديگه قسمت مجهولی باقی نميمونه .....
اينم پست شما
الان نظر شخصی ـه دیگه این کامنت؟
yahoo_7.gif
چون اگه فکت ـه لطفاً یکم توضیح بده ما نمیدونیم بفهمیم قضیه چیه !!!
ی
ياد گرفتید همینجوری یه چیزی بدون داشتن اطلاعات کافی بگید
همین میشه دیگه ؛ اکثر بازیسازا میگن زمان میبره تا بتونیم از نهایت قدرت کنسول ها استفاده کنیم بعد بعضی ها مثل شما ....
 
آخرین ویرایش:
در کل کار T10 واقعا تحسین بر انگیز هست که اول نسل 1080 و 60 فریم بازی رو اجرا کرد
شما که اینقدر دَم از منطق میزنید و به نظر خودتون با منطق، حرف دیگران رو جواب میدید (تو تاپیک های دیگه منظورمه) میشه با منطق به من بگید که چرا وقتی بازی های BF4 و CoD Ghosts رو 1080 اجرا میشن خیلی مهم نیستن و با 1 متر فاصله از تلویزیون دیگه تشخیصش سخت میشه ولی اینجا کار این استودیو تحسین برانگیز هست؟
به نظرت کار سونی تحسین برانگیزتر نیست که کنسولیو ساخته که میتونه اول نسل حتی بازیهای third partyها هم که خیلی آشنایی با کنسول ندارن و خیلی هم بازیشونو بهینه نکردن رو 1080 اجرا کنه؟
 
من اگه میفهمیدم چرا باید تاپیکای جی تی و فورزا ختم به VS بشن خیلی خوب میشد چرا به این دو تا بازی احترام گذاشته نمیشه؟ هر موقع بحث گیرز باشه فنای سونی ترول نمیکنن هر موقع بحث ناوتی باشه فنای مایکرو ترول نمیکنن ولی بحث ریسینگ که میشه همه داغ دلشون تازه میشه برام جالبه بدونم چرا؟
 
کلا منطقت منو کشته :دی لایک هم میزنم برات چون حال میکنم با پست هات :دی
همیشه رسینگ تاپ داده اما من رسینیگ با 200 ماشین و 14 تا پیست رو تاپ نمیدونم. تغییرات آب و هوایی هم که چیز شاخی نشد، از شماره های بعدی اگه احیانا توی بازی گنجوندن، میریم یقشونو میگیریم که چرا گذاشتین چون تروای عزیز فرموده بودند که چیز شاخی نیست :دی T10 علاقه شدیدی به دوشیدن ملت از طریق ماشین داره؟ :-/ عججججب.

در کل با این حرفایی که میزنی بیشتر خودتون رو مسخره میکنید و به سخره میگیرید تا بخواید با منطق! جوابگوی اشکالات بازی باشید.

اولا که ممنون که لایک کردی
یکمی ترولمون کردی ولی اشکالی نداره

در مورد تغییرات آب و هوای باید گفت بیشتر به درد بازی آرکید می خوره و معمولا مسابقات دنیایی سیمولیشن تو روز برگزار میشه حالا زیاد آگاهی ندارم ولی اینها تو هریزون این قابلیت رو قرار دادن و فکر نکنم هریزون با اون گرافیک عظیم و اون محیط بزرگ آسان تر از FM باشه که یک بازی تقریبا اسکریپ شده هست
در کل اگر قرار باشه این تغییرات آب و هوای به بازی ضربه بزنه و فریم رو بیاره پایین یا گرافیک و کم کنه به نظر من چیز مهمی نیست که باعث تخریب بازی بشه..

در مورد 200 ماشین هم قاعدتا کم هست ولی FM تو دوران اوجش توی 360 حدود 400 تا ماشین داشت و یک تعدادیش بعدا اضافه شد و طبیعی هست FM5 که اول نسلی هست و تمام ماشین ها طراحی جداگانه دارن و سخته برای تیم سازنده رساندن ماشین های بیشتر و این به زمان بستگی داره و تو نسخه های بعدی بهتر میشه

اصلا مهم نیست یه متر از TV فاصله بگیری دیگه فرقی بین 1080 و 720 نیست!

الان منو ترول کردی منم بیام جوابت بدم میشه ترول تو ترول و آخری بن میشم پس خواهش دارم ازت بدون مسخره بازی و ترول نقل قول کن که مشکلی پیش نیاد
با تشکر

شما که اینقدر دَم از منطق میزنید و به نظر خودتون با منطق، حرف دیگران رو جواب میدید (تو تاپیک های دیگه منظورمه) میشه با منطق به من بگید که چرا وقتی بازی های BF4 و CoD Ghosts رو 1080 اجرا میشن خیلی مهم نیستن و با 1 متر فاصله از تلویزیون دیگه تشخیصش سخت میشه ولی اینجا کار این استودیو تحسین برانگیز هست؟
به نظرت کار سونی تحسین برانگیزتر نیست که کنسولیو ساخته که میتونه اول نسل حتی بازیهای third partyها هم که خیلی آشنایی با کنسول ندارن و خیلی هم بازیشونو بهینه نکردن رو 1080 اجرا کنه؟

قطعا رزولوشن بالاتر بهتر هست ولی همه چی نیست و این فاصله یک قانون مشخصی داره ولی افرادی هم هست که با انیتور از فاصله 50 سانتی بازی می کنن که برای اونها این رزولوشن قابل لمس هست

به شخصه ما خوشحال نیستیم که ماکرو کنسول پیچیده ساخته و دوست داشتیم کنسول XO هم مثل PS4 بازی ساختن واسش راحت بود و ما همین اول کار شاهد استفاده از کل قدرت کنسول بودیم ولی اعتقاد داریم اختلاف کلی سخت افزار دو کنسول زیاد نیست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or