Crash Bandicoot در لیست بازی های PS4 در خرده فروشی سویسی

Cloud Strife

Loyal Member
یک Crash Bandicoot جدید به سبک و سیاق عناوین کلاسیک این مجموعه (بر روی کنسول PS) میتواند به راحتی در صف اول آروزهای بسیاری از گیمرها قرار گیرد. و کسانی که در این رویا به سر میبرند امیدوارانه در پی یافتن کوچکترین نشانه ای مبنی بر بازگشت این بازی محبوب هستند.

Crash-Bandicoot.jpg

به هر صورت شاید برای این اشخاص بسیار جالب باشد که بدانند یک خرده فروش سوییسی Crash Bandicoot را به عنوان یکی از عناوین کنسول PS4 لیست کرده است! معنی این خبر بسیار واضح است. یکی از قطعی و محکم ترین دلایلی که اثبات میکند به احتمال فراوان چنین عنوانی وجود خارجی داشته و در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

با توجه به مالکیت IP که کماکان در اختیار Activision است، مشخص نیست سونی چه ترفندی را برای بازگرداندن این بازی به کار گرفته است اما خوشبختانه در روزهای آینده و کفرانس سونی در E3 همه چیز مشخص خواهد شد!


 
الان این یعنی چی.حرفام کجاش غیر منطقی بود.؟

همه جاش. اشتباه شما در اینجاست که بر اساس یه تفکری غلطی کهع متعلق به خودت هست داری عبارت Casual Games‌ رو تعریف میکنی. در این زمینه تعاریف یه چیز ثابت و مشخصی هستن و کسی نمیتونه بیاد تعریف شخصی ارایه بده. Casual Games به بازی هایی گفته میشه که خیلی ساده طیف وسیعی از گیمرهای غیر حرفه ای هم میتونن بازی کننش. و میان یه سری المان رو برای رسیدن به این هدف معرفی میکنن. مثلا داشتن گیم پلی خیلی ساده، به این شکل که به عنوان مثال فقط با یک کلید قابل حل باشه. مثل بیشتر بازی های موبایل که فقط با یک حرکت ساده انگشت انجام میشن. و یا تعریف های دیگه ای مثل اینکه بازی های جمعی و خانوادگی باشن، کوتاه باشن و بشه زود تمومشون کرد و.....

اتفاقا با این تعریف Crash اصلا بازی Casual یی نیست. درسته که رده سنی پایینی داره اما به هیچ وجه Casual هم محسوب نمیشه. و چه بسا فقط گیمرهای حرفه ای بتونن بازی رو 100٪ تموم کنن.

ضمن اینکه در مورد یه Crash مدرن میشه گفت حتی LBP از جهاتی بی شباهت به ساختار Crash نیست. منظور نوع مراحل هست. یک مپ کلی که میشه یک سری بخش هایی رو انتخاب کرد و هر کدوم شامل چندتا مرحله کوتاه میشه. میتونیم تک تک این مراحل رو مجزا از هم بازی کنیم، آیتم های جدید به دست بیاریم و ... و مراحل هم تنوع خاص خودش رو داره و تو همش یک کار مشخص نمیکنیم. خوب این ساختار آشنا نیست بنظرتون؟ تو Crash 3 این مدل رو دیدیم دیگه. مگه وقتی در یک قالب جدید مثل LBP دوباره اجرا شد کسی گفت چرته و بدرد نمیخوره؟
 
من نظرم اینه که ناتی داگ بهتره همین سبک بازیهای بزرگسالانه وبا تم جدی رو دنبال بهتره.
این نظر من بود
اگه کسی از حرفم ناراحت شد من معذرت میخوام
 
  • Like
Reactions: amir code
شک نکن سوپرایز بزرگ سونی تو کنفرانس همین کرشه:D
اگه قرار باشه تغییرش بدن همون بهتر که اصلا معرفی نشه. امیدوارم اگر قراره کرش جدیدی معرفی بشه با همون سبک و سیاق قدیمی باشه و پیشینه ی خودش رو خراب نکنه. یه چیزی توو مایه های کرش 1! واقعا فوق العاده بود.
 
  • Like
Reactions: amir code
اگه قرار باشه تغییرش بدن همون بهتر که اصلا معرفی نشه. امیدوارم اگر قراره کرش جدیدی معرفی بشه با همون سبک و سیاق قدیمی باشه و پیشینه ی خودش رو خراب نکنه. یه چیزی توو مایه های کرش 1! واقعا فوق العاده بود.
منظورتو فهمیدم عزیز.
راست میگی اگه مثل سوپرایز دیوید جف تو کنفرانس باشه twisted metal اصلا به درد نمیخوره...
سر اونم چقدر هایپ شدیم ولی بازیش خاطره انگیز نشد.
 
  • Like
Reactions: MaMaSaN
ماکان اینکه میگی ساخت کراش سخت نیست ولی طرف باید بفهمه تا بسازه و ... پس نیاز به ND نیست رو مخالفم! :-"
حداقل اینکه اگر سازنده ای میفهمید اوضاع این سبک الان این نبود! الان خود مارک سرنی نک تحویل جامعه نمیداد! :|
همون رچت جای کار خیلی داره! یا Puppeteer که من عاشقشم میشه گفت بیشتر جذبه به خاطر روایت داستان و کاراکترهاشه!
کراش هایی که ND تحویل داد یه چیز تخیلی بودن! فقط نسخه ی سوم رو بازی کن دوباره، تا تنوع مراحل و المان های استفاده شده رو ببینی!
جدا از آپگریدهایی که با زدن هر باس میگرفتی ، تنوع مراحل بیداد میکرد!
فرار از دایناسور،جت اسکی، مسابقه موتور سواری، هواپیما جنگی، غواصی،ببر سواری:-" و مراحل عادیه پلتفرمر که همینا هم هم 3D بود و هم علامت سوالا به صورت 2D میشد یا بعضی جاها سوار دایناسور میشد!
یا تو شماره ی دوم جت پک و یا اون مراحل تاریک که سریع باید به چک پوینت بعدی میرسیدی...+ باس فایت های متنوع بازی!
اینا رو بزار در کنار ارزش تکرار خفن بازی! الماس بنفش، الماس سفید برا گرفتن تمام جعبه ها! دوتا کلید آبی و طلایی برای زمان! الماس های رنگی...و در نهایت باز کردن طبقه ی مخفی!
علاوه بر بخش گیم پلی، کاراکترهایی که ساختن چه از نظر طراحی، چه شوخی هاشون ، عالی بودن! یعنی یه بازی همه چیز تموم بود!

همین شماره سوم رو اگر ریمستر کنند(اگر اشتباه نکنم 4تای اول اصلا امتیازش دست خود سونیه! برا همین رو PSN هستن ! ) میتونم بگم یکی از کامل ترین بازی هاییه که منتشر میشه! حداقل من رو پلتفرم سونی هیچ پلتفرمری ندیدم که انقدر کامل باشه!
و شخصا هیچ بازی سازی هم غیر از ND نمیشناسم که بتونه چنین بازی کاملی تحویل بده! :-" مقایسه LBP با کراش هم کلا اشتباست! خیلی ساده تره اون بازی:-" حالا توی LBP3 البته خیلی بهتر شد:-"

در کل اگر هم کراش رو کسی غیر از ND بسازه( حتی اگر با نظارتش باشه که شک دارم در اون حالت از یک لوگو فراتر بره:-" ) اون چیزی که واقعا منتظرشیم بیرون نمیاد! :-"

-----
خودمونیم بازی با اون همه الماس رنگارنگ که کار هرکسی نیست گرفتنشون ، خیلی بازی کژوالیه! :)) حالا همین کارها رو با Dpad انجام میدادیم که کنترل کردن باهاش...:| تو فکر این بودم تو بازیه جدید، یه Classic Mode یا الماس خاص بزارن که مرحله رو با Dpad بریم:-" بعد از سه نسل بازگشت به این نوع کنترل کردن( برای خیلی ها که میگن کژواله شاید اولین بار:-" ) بازی کردنمون دیدن داره! :-" حس نوستالژی بالایی هم داره ها:-"

بازی رو تایید کردم ، Modeهای جدید هم کم کم براش تایید میکنم:-" انشاالله تا روز خود E3 برای انتشار هم آمادش میکنم :دی
 
ماکان اینکه میگی ساخت کراش سخت نیست ولی طرف باید بفهمه تا بسازه و ... پس نیاز به ND نیست رو مخالفم! :-"

خوب آخه دلیلی برای مخالفت نداره!:دی چون واقعا جایی نوشته نشده ND تنها استدیویی هست که توانایی ساخت کرش داره. اینکه چندتا استدیو درپیت یه سری کرش زباله ساختن دلیل نمیشه همه افراد و اشخاص ور فاقد صلاحیت و خلاقیت لازم بدونیم. مثلا هم زدم. مثلا اعضای MM از نظر بنده برای طراحی LBP خودآگاه یا ناخودآگاه الهام زیادی از Crash 3 داشتن. توضیح دادم که فرم مراحل چقدر کپی Crash هست. منظورم انتخاب هر بخش و مراحل زیر مجموعه اون، نحوی آنلاک شدنشون، اینکه میشه مجزا و مستقل تک تکشون رو بازی کرد و آیتم هارو جمع آوری کرد و... حتی تنوعی که توی نحوی بازی کردن هست. منتها LBP با حرکت به سمت ایده Play.Create.Share و ایده های خلاقانه دیگه به یک چیز کاملا مستقل میرسه.

من فکر میکنم Crash‌ به همچین اشخاصی نیاز داره. کسایی که جذابیت Crash رو درک کنن و بتونن ایده هارو با فرم و استایل جدید ارایه بدن. مثل سومو دیجیتال که به نظر من تحت نظارت ND میتونه یه Crash قابل قبول بسازه. من فکر نمیکنم بازگشت Crash نیاز به شکستن شاخ غول داشته باشه. به تیم و مدیریت صحیح بیشتر نیازه.

اینکه R&C کمبودهایی داشت هم کاملا درسته. مثل کمبود محتوا و RV فوق پایین. منتها بازی از حیث مقوله ریمیک کاملا نمره قبولی رو میگیره. اینکه بازی اصلی رو طوری دوباره بسازی که نو و جذاب بمونه. باز من فکر میکنم اگه سونی هم میخواد Crash رو برگردونه بهترین کار ریمیک شماره های اصلی خصوصا Crash 3 هست. هم گیمرهای جدید باهاش آشنا میشن و ریسک کمتری داره، و هم مشخص میکنه Crash برای مدرن شدن نیاز به چه ایده هایی داره.

در کل اگر هم کراش رو کسی غیر از ND بسازه( حتی اگر با نظارتش باشه که شک دارم در اون حالت از یک لوگو فراتر بره:-" ) اون چیزی که واقعا منتظرشیم بیرون نمیاد! :-"

به نظر من اصلا اینطور نیست!:دی اگه آدم های خلاق که کم هم نیستن سر کار باشن میشه به یک پلتفرمر خیلی خوب امید داشت. من فکر میکردم LBP بدون MM هیچ معنی نداره و هرکسی بخواد بازی رو ادامه بده همون ایده های MM رو یک دست رنگ میزنه به اسم بازی جدید میده بیرون اما سومو دیجیتال نشون داد دنیای ایده های جدید تمومی نداره. و بازی ساخت که از حیث ایده های جدید حتی فراتر از بازی های MM می ایسته. به نظر تو این آدم ها، نمیتونن Crash رو هم با ایده های جدید برگردونن؟ مگه Crash چه چیز خاصی داره که اینطور دست نیافتنی تصورش میکنیم؟ و دوست دارم توضیح بدی چرا هیچ کس جز ND نمیتونه؟
 
  • Like
Reactions: MaMaSaN and FUTURE
بهت گفتم دیگه! به خاطر اینکه ندیدم هیچ سازنده ای پلتفرمری با اون تنوع زمان بوق بتونه بسازه! و همه چی هم تمام و کمال باشه!
و از اون مهم تر کلا نوع پلتفرمر LBP و کراش فرق داره! این که میگی هر کدوم یه سری دنیا دارن که تم شون شبیه همه و ... رو میشه تو خیلی بازی ها دید ، همین ریمن و Puppeteer هم بودن!
در مورد LBPها من خودم با LBP3 بیشتر از دوتا ساخته ی Mm حال کردم، دلیلشم اینه که دوتای قبلی برام توی قعر لیست پلتفرمرهای نسل قبل هستن:-" کاراکترها غیر از خود Sack Boy کلا روح نداشتن! گیم پلی خیلی ساده ای داشتن و... ، ولی Sumo اومد با اضافه کردن سه چهار شخصیت دیگه و تنوعی که هر کدوم داشتن اوضاع رو بهتر کرد! اما هنوزم خیلی جای کار داره به نظرم:-" ( Mm ایده پرداز فوق العاده ایه ها! ولی آنچنان گیم پلی خفنی نداره:-" ... TearAwayشون برام صد برابر بهتر LBP بود:-" )
در کل به نظرم شاخ غول شکستنه ساخت کراش! :-" و چرا میگم ND... یکم از آنچارتد 4 مثال میزنم!...

ا
ین گیم پلی امروزی که میگفتی باید داشته باشه و ...خیلی مواردش رو میشه توی آنچارتد4 مشابه شون رو دید...(WTF! دستم خورد همش پاک شد! آخه چنین پستی رو با موبایل میفرستن! :| )
مثلا مرحله ی تعقیب و گریز آخرای بازی ، بی شباهت با مراحل تعقیب آنچارتد نیست! ولی دیگه فقط هم افقی نیست! بعضی جاها از پنجره و برج و پله باید میرفتیم بالا در حین فرار! میشه از چنین چیزی برای مراحل کراش استفاده کرد!
یا مثلا مرحله ی غواصی... چنین چیزی رو با تله و مکان های مخفیه مرحله ی کراش بزار کنار هم! حتی شاید با برداشتن یک سری جعبه های فلزی مثلا بشه پازلی چیزی برای باز شدن راه ها ساخت...(حالا قبلا فقط صندوق های علامت تعجب دار چنین میکردن:-" )
یا مرحله ی At Sea برای من شخصا خیلی یادآور مراحل جت اسکی Co Co بود! اینجا هم مثل غواصی گشت و گزار بود ، ولی میشه با اضافه کردن تله ها...یا اصلا ترکیب مراحل خیلی کراش ی تر! و خفن ترش کرد:-" (البته خطی! نزنند سندباکس کنند:-" ) مثلا یک بخشیش جت اسکی ، وارد یک جزیره بشیم و مثلا ببر سواری اتفاق بیفته ، یا پلتفرمرینگ عادی ، یا مثلا با یه آسانسور بریم زیر دریا و ادامه مرحله غواصی! و... میشه خیلی کارها کرد باهاش!

کلا من آنچارتد بازی میکردم همش با خودم میگفتم اینا الان کراش بسازن چی میشه!!!! :دی

به نظرت مثلا Sumo بسازه، چنین کاری میکنه؟ کلا از پس چنین چیزی بر میاد؟ از نظر من نه! بعد اصلا دوست داشته باشم بهترین بازی ساز حال حاضر(حداقل از نظر خودم) ، روی بهترین بازیی که تا حالا بازی کردم که از قضا زمانی مال خودشون بوده بازی، کار کنه چیز زیادیه؟ :دی
مطمئنا بازیی که ND بسازه با بازیی که یک استودیو دسته چندم بسازه فرق داره!:دی اگر بقیه بازی سازها میتونستن AA در حد آنچارتد بسازن، سومو و ... هم میتونند پلتفرمر در حد اینا بسازن(،اگر بسازه ND :-" )
در آخر هم اینکه اگر قرار باشه خدایی نکرده تیمی غیر از ND بسازه(من به ساخت توسط ND معتقدم!:-") به شدت ترجیح میدم تیم Puppeteer این کار رو بکنه! نه Mm و نه Sumo و نه Sanzaru و Insomniac و ساکرپانچ و تیم نک :|

در مورد LBP3 هم یه چیزایی بگم باز ... اینکه بهتر از ساخته ی Mm بود ، به نظرم به خاطر خفن بودنشون نیست! به خاطر جبران کمبودهایی بوده که دو شماره قبل داشتن:-" ، مثلا من به نظرم Sly 4 بهتر از قبلی ها بود! ولی هنوز یک بازی پرفکت نیست! یا بهتر بگم بعد دو قرن هیچیش امروزی نشده بود! صرفا با اضافه کردن چندتا المان و مینی گیم تنوع رو نسبت به قبلی ها زیاد کردن! ولی همچنان مشکلاتی مثل اون سه نوع دشمن و نوع مخفی کاریش(فقط توی نور چراغ قوه نریم:-" ) و... رو داره! در کل بهتر بودن از ساخته های قبل به معنی پرفکت بودن نیست :-" ( البته فکر کنم تو LBP رو پرفکت میدونی! و من کراش رو پرفکت میدونم و یا Puppeteer تو نسل قبل:-" )
 
  • Like
Reactions: Fenris Wolf
خوب آخه دلیلی برای مخالفت نداره!:D چون واقعا جایی نوشته نشده ND تنها استدیویی هست که توانایی ساخت کرش داره. اینکه چندتا استدیو درپیت یه سری کرش زباله ساختن دلیل نمیشه همه افراد و اشخاص ور فاقد صلاحیت و خلاقیت لازم بدونیم. مثلا هم زدم. مثلا اعضای MM از نظر بنده برای طراحی LBP خودآگاه یا ناخودآگاه الهام زیادی از Crash 3 داشتن. توضیح دادم که فرم مراحل چقدر کپی Crash هست. منظورم انتخاب هر بخش و مراحل زیر مجموعه اون، نحوی آنلاک شدنشون، اینکه میشه مجزا و مستقل تک تکشون رو بازی کرد و آیتم هارو جمع آوری کرد و... حتی تنوعی که توی نحوی بازی کردن هست. منتها LBP با حرکت به سمت ایده Play.Create.Share و ایده های خلاقانه دیگه به یک چیز کاملا مستقل میرسه.

من فکر میکنم Crash‌ به همچین اشخاصی نیاز داره. کسایی که جذابیت Crash رو درک کنن و بتونن ایده هارو با فرم و استایل جدید ارایه بدن. مثل سومو دیجیتال که به نظر من تحت نظارت ND میتونه یه Crash قابل قبول بسازه. من فکر نمیکنم بازگشت Crash نیاز به شکستن شاخ غول داشته باشه. به تیم و مدیریت صحیح بیشتر نیازه.

اینکه R&C کمبودهایی داشت هم کاملا درسته. مثل کمبود محتوا و RV فوق پایین. منتها بازی از حیث مقوله ریمیک کاملا نمره قبولی رو میگیره. اینکه بازی اصلی رو طوری دوباره بسازی که نو و جذاب بمونه. باز من فکر میکنم اگه سونی هم میخواد Crash رو برگردونه بهترین کار ریمیک شماره های اصلی خصوصا Crash 3 هست. هم گیمرهای جدید باهاش آشنا میشن و ریسک کمتری داره، و هم مشخص میکنه Crash برای مدرن شدن نیاز به چه ایده هایی داره.



به نظر من اصلا اینطور نیست!:D اگه آدم های خلاق که کم هم نیستن سر کار باشن میشه به یک پلتفرمر خیلی خوب امید داشت. من فکر میکردم LBP بدون MM هیچ معنی نداره و هرکسی بخواد بازی رو ادامه بده همون ایده های MM رو یک دست رنگ میزنه به اسم بازی جدید میده بیرون اما سومو دیجیتال نشون داد دنیای ایده های جدید تمومی نداره. و بازی ساخت که از حیث ایده های جدید حتی فراتر از بازی های MM می ایسته. به نظر تو این آدم ها، نمیتونن Crash رو هم با ایده های جدید برگردونن؟ مگه Crash چه چیز خاصی داره که اینطور دست نیافتنی تصورش میکنیم؟ و دوست دارم توضیح بدی چرا هیچ کس جز ND نمیتونه؟
دوست عزیز، من تمام حرف های شما رو قبول دارم. اما در مورد اینکه بازی کرش رو هر شرکتی می تونه بسازه، کاملا مخالفم!
شما خودت می دونی الان چه بر سر بازی ها اومده و شرکت ها از چه ترفندهائی برای پول در اوردن استفاده می کنن.
بازی ها رو با قیمت بالا می خری و به مرور زمان باید پرداخت درون برنامه ای هم انجام بدی و حتی برای هر DLC مبلغی رو پرداخت کنی!
این ها نکته های ریزی هستن که در شان بازی کرش نیست و به نظر بنده، تنها شرکت ND می تونه کنترلش کنه. همینطور که در بازی UC4 دیدید و تمام DLC ها رو رایگان اعلام کردن و با پول هیچ بازیکنی نمی تونه برتری نسبت به بازیکن دیگه داشته باشه!
دلیل اصرار ما برای ساخته شدن بازی به دست ND فقط به خاطر داستان پردازی و گیم پلی نیست. بلکه موارد دیگه ای هم هستن که بهشون اشاره کردم.
شخصیت این بازی به دست شرکت ND محفوظ می مونه. وگرنه، این بازی به راحتی می تونه تبدیل بشه به یک بازی معمولی و کلیشه ای!
آیا اگر بازی Uncharted رو اکتیویژن می خواست، اینقدر به ریزه کاری ها و جزئیات اهمیت می داد؟ مطمئنا خیر! چون به همه ثابت شده ست!
 
دوست عزیز، من تمام حرف های شما رو قبول دارم. اما در مورد اینکه بازی کرش رو هر شرکتی می تونه بسازه، کاملا مخالفم!

نگفتم هر شرکتی، گفتم آدم های خلاق و با استعداد که کم هم نیستن. و اینکه بگیم فقط ND میتونه کرش بسازه و بس، این غلطه. مثلا هم زدم که چطور یه شرکت کوچیک مثل سومو دیجیتال تونست یه LBP خیلی خوب و قابل قبول بسازه. بالاخره ما تو این صنعت آدم های خفن و خلاق کم نداریم.
 
دوست عزیز، من تمام حرف های شما رو قبول دارم. اما در مورد اینکه بازی کرش رو هر شرکتی می تونه بسازه، کاملا مخالفم!
شما خودت می دونی الان چه بر سر بازی ها اومده و شرکت ها از چه ترفندهائی برای پول در اوردن استفاده می کنن.
بازی ها رو با قیمت بالا می خری و به مرور زمان باید پرداخت درون برنامه ای هم انجام بدی و حتی برای هر DLC مبلغی رو پرداخت کنی!
این ها نکته های ریزی هستن که در شان بازی کرش نیست و به نظر بنده، تنها شرکت ND می تونه کنترلش کنه. همینطور که در بازی UC4 دیدید و تمام DLC ها رو رایگان اعلام کردن و با پول هیچ بازیکنی نمی تونه برتری نسبت به بازیکن دیگه داشته باشه!
دلیل اصرار ما برای ساخته شدن بازی به دست ND فقط به خاطر داستان پردازی و گیم پلی نیست. بلکه موارد دیگه ای هم هستن که بهشون اشاره کردم.
شخصیت این بازی به دست شرکت ND محفوظ می مونه. وگرنه، این بازی به راحتی می تونه تبدیل بشه به یک بازی معمولی و کلیشه ای!
آیا اگر بازی Uncharted رو اکتیویژن می خواست، اینقدر به ریزه کاری ها و جزئیات اهمیت می داد؟ مطمئنا خیر! چون به همه ثابت شده ست!
رفیق ! یعنی شما اصلا احتمال اینو نمیدی که سازنده هایی هم باشن که توانایی ساخت یه crash عالی رو داشته باشن ؟ :دی درسته که "هر سازنده ای" نمیتونه یه crash درست حسابی بسازه ، ولی هیچ دلیلی وجود نداره که جز اینا افرادی وجود نداشته باشن که یه گیم عالی تحویل ما بدن :)
اون مواردی هم که مربوط به DLC گفتین تا اون جایی که میدونم بیشتر برمیگرده به تصمیم گیری های ناشر تا شرکت سازندش :-?
راستی ، اکتیویژن و انچارتد ؟؟؟ :-j مثال بهتر نبود ؟! :دی
 
رفیق ! یعنی شما اصلا احتمال اینو نمیدی که سازنده هایی هم باشن که توانایی ساخت یه crash عالی رو داشته باشن ؟ :D درسته که "هر سازنده ای" نمیتونه یه crash درست حسابی بسازه ، ولی هیچ دلیلی وجود نداره که جز اینا افرادی وجود نداشته باشن که یه گیم عالی تحویل ما بدن :)
اون مواردی هم که مربوط به DLC گفتین تا اون جایی که میدونم بیشتر برمیگرده به تصمیم گیری های ناشر تا شرکت سازندش :-?
راستی ، اکتیویژن و انچارتد ؟؟؟ :-j مثال بهتر نبود ؟! :D
آخه در حال حاضر چه شرکتی دلسوزی سراغ دارید که بخواد کرش بسازه و به جنبه مالی فکر نکنه؟ /:) اگر کرش رو بدن دست ما فن ها، بله، حرف شما درسته! :D ولی اگر قرار باشه شرکتی ساخت کرش رو تو دستش بگیره، اول به بازارش فکر می کنه، نه موارد دیگه! :-w اما اگر سونی و شخص خودِ ND پشت این پروژه باشه، شکی نیست که اول "دل" تو کاره! L-)

اکتیوژن رو مثال زدم چون کرش دست این شرکت هست!#-o



نگفتم هر شرکتی، گفتم آدم های خلاق و با استعداد که کم هم نیستن. و اینکه بگیم فقط ND میتونه کرش بسازه و بس، این غلطه. مثلا هم زدم که چطور یه شرکت کوچیک مثل سومو دیجیتال تونست یه LBP خیلی خوب و قابل قبول بسازه. بالاخره ما تو این صنعت آدم های خفن و خلاق کم نداریم.
داداش این بازی دست آدم های خلاق نمیوفته، چون هرگز چنین اجازه ای رو نمیدن!
حرف شما درسته! nd یک اسم هست! قرار نیست خلاق ترین بازی سازها توی این شرکت باشن! ولی قرار هم نیست هر آدم و شرکت خلاقی توانی ساخت یک بازی بزرگ رو داشته باشه! هم نظر مالی و هم نظر همکاری با ناشرها!
خیلی از آدم های باهوش و خلالق هستن که پتانسیل بالائی دارن ولی بستر آماده نیست!
این بستر رو اکتیویژن گرفته و با سیاست هائی که داره اجازه مانور رو به کسی نمیده!
 
  • Like
Reactions: mobile1199

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or