CPU و هارد Xbox One معادل سه کنسول در فضای ابری !

HosseinBrusli

کاربر سایت
xboxone-allunits-600x300.jpg


Xbox One از فضای ابری پشتیبانی خواهد کرد و با توجه به نمونه های اولیه گروه Jeff Henshaw ، این کنسول ازاین طریق توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا سه برابر قدرت بیشتر در CPU و فضای ذخیره سازی به کاربر ارئه دهند . Henshaw طی گفت گویی با OXM گفت :
بدین صورت توسعه دهندگان قادر چیزهای بزرگتری را به صور مداوم برای کاربران Xbox One ارائه کنند. ما در حال تامین یکی از ساخته های خودمان برای توسعه دهندگان به صورت فیزیکی هستیم ، ما در حال تامین معادل CPU و حافظه ذخیره سازی مورد نیاز در فضای ابری هستیم ، ما در حال هموار کردن کار ها هستیم ، به طوریکه میتوانیم فرض کنیم هر توسعه دهنده 3 برابر منابع مورد نیاز رادر دست دارد ، پس میتواند چیز های بزرگی خلق کند . این موارد چیز هایی است که به طور مداوم شامل حال بازیباز ها نیز میشود . آنها میتوانند این کار بزرگ را انجام دهند .
علاوه براین ، سخنگوی ایکس باکس استرالیا گفته که :
Xbox One زمانی که از قابلیت فضای ابری استفاده کند ، 40 برابر بیشتر از X360 قدرت پردازشی دارد . Xbox One بیش از 10 برابر از قویتر از X360 است ، پس به طور موثر قدرتش به نسبت X360 درفضای ابری 40 برابر خواهد بود . اگر به فضای ابری نگاه کنید میتوانید ببینید که بدون شک این فضا در طول زمان به تکامل خواهد رسید و این فضا همانند جادویی است که هیچ محدودیتی در قدرت پردازشی Xbox One به وجود نخواهد آورد .
در آخر هم گفته : من فکرمیکنم این یک موضع بسیار هیجان انگیز است ، نه فقط برای استرالیا ،برای هر کسی که قراره Xbox One بخره !!! . هفته قبل هم تو گزارشی کامل EA EVP و CTO Rajat Taneja ادعا کرده بودند که کنسول PS4 یک نسل جلوتر از رایانه های رومیزی هست. جزئیاتش رواینجا ببینید .

منبع
 
کل پردازش به وسیله سرور صورت میگیره و این 10 مگ فقط پهنای باند مورد نیاز برای جلوگیری از ایجاد گلوگاه تو اجرای بازیه ! یه جورایی به نظرم اومدن از سیستم ONLIVE تقلید کردن . ONELIVE الان به صورت رسمی تو انگلیس بازی هاش و ازطریق فضای ابری به مشتریاش ارائه میکنه و کلی هم فروش داره .
کل پردازش روی سرور یه چیزه....پردازش مشترک هم یه چیز دیگه که قضیه رو واقعا پیچیده تر میکنه!!
چون وقتی کل پردازش روی یک سرور انجام بشه سخت افزار شما به طور عملی از مدار خارج میشه و شما فقط یه پهنای باند نسبتا وسیع برای دریافت 60 فریم FULL HD تصویر و یه نت به سرعت ping خوب به منظور کنترل مدار فرمان بازی احتیاج داری.....توی onlive هم حدس میزنم قضیه همینجور باشه که پهنای باند بسیار بالایی نمیخواد!!...(اصلا نمونه هایی از اون الان توی همین بازیهای ساده اینترنتی وجود داره).
ولی وقتی قرار بر پردازش مشترک دو سخت افزار از راه دور میشه(یعنی چیزی که مایکرو قولش رو داده)اونوقت مسئله respond محاسباتی دو سخت افزار نسبت به هم مطرح میشه که قضیه رو از این مسائل خیلی فراتر میبره چون سخت افزار کنسول شما در هر سیکل پردازش باید منتظر دریافت حجم پردازش شده روی سیستم cloud باشه و سپس اونها رو تطبیق و خروجی رو اعمال کنه که قضیه رو خیلی فراتر از این حرفها میکنه!!!
ضمن اینکه دوستان همینطور که گفتم قضیه پست بالا رو هم در نظر داشته باشند فعلا در تکنولوژی کنونی بشر ساخت چنین سرورها و ابر رایانه هایی بسیار گرانتر از یه خرج اولیه اضافی روی کنسول هست!!
++++
خیالتون هم راحت این سیستم نه برای جبران توان کنسول بلکه نوعی سیستم DRM بالقوه برای وقتی هست که کنسول هک بشه و به نظر شخص من مطمئن باشید تا وقتی که کنسول هک نشه مایکرو برای اجرای بازیهای این نسل(نه نسل قبلی)هرگز به سمت این سیستم نمیره وقتی هم رفت یه سیستم شبیه همین چیزی که EA برای sims گذاشت به اسم cloud ولی به کام کمپانیهای بازیساز برای بعضی از بازیهای معروفش که روی فروششون خیلی حساس هست پیاده میکنه!!!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or