البته از موقعی که بازی ریلیز شد من یه سر پاش بودم
فکر کنم خط داستانی اصلی نزدیک 10 ساعت شد.
-------
خب یکم نظرم رو در مورد بازی بگم
از گرافیک بازی شروع کنیم(نسخه PC). به نظرم با اختلاف بهترین گرافیک 2019 عه تا اینجای سال و بهترین بهینه سازی ری تریسینگ رو داره. فریم بازی برا من رو اولترا و ری تریسنگ HIGH همراه با DLSS طرفای 80-90 بود.پیاده سازی ری تریسنگ هم واقعا عالی کار شده. از لحاظ رنگبندی و معماری هضم یه سری از محیط های بازی واقعا سخته
رنگبندی و نورپردازی بازی خیلی خوب کار شده. تقریبا رو اکثر اجسام رو محیط میتونین تاثیر بذارین که به لطف فیزیک و تخریب پذیری بازی(نظر شخصی: بهترین فیزیک و تخریب پذیری این نسل تا اینجا
) صحنه های خیلی چشم نوازی به وجود میاد. انیمیشن های بازی پیشرفت خوبی داشته ولی خب هنوز جای کار زیادی داره. مدلینگ و موشن کپچر هم به نظرم خوب کار نشده. از رمدی انتظار بیشتری داشتم. بر خلاف بازی های قبلی رمدی، اینبار تنوع محیطی خیلی خوبی رو شاهد هستیم. یه سری عکس(بدون اسپویل):
View attachment 114745
View attachment 114746
View attachment 114747
View attachment 114748
View attachment 114749
لول دیزاین بازی بزرگترین نقطه قوت بازیه. حالت مترویدونیا خیلی به بازی کمک کرده.یه چند تا پازل خوب و هوشمندانه هم تو بازی هست. تمامی ساختار های بازی تقریبا به هم وصله و راحت میشه رفت و آمد کرد. یه سری باس فایت ها هستن که باید خودتون پیدا کنید و بازی چیزی بهتون نمیگه
کلا تو هینت دادن یکم خسیس بازی در میاره که خیلی خوبه
تنوع دشمنای بازی با اینکه بد نیست ولی خب میتونست بیشتر باشه. هوش مصنوعی بازی خیلی aggressive بازی میکنه
ولی خب دشمنا به نظرم طراحی جالبی ندارن. تو بازی اسلحه شما اینبار بر خلاف چیزی قبلا فکر میکردم تیر بینهایت نداره. یه سیستمی شبیه استاروارزهای جدید پیاده کردن که شارژ میشه. سیستم بدی نیست ولی خب روش سنتی رو بیشتر ترجیح میدم. اسلحه بازی قابلیت تبدیل شدن به چند شکل مختلف داره که میتونین رو هر حالت ماد بسازین و اونارو آپگرید کنین.ولی خب متاسفانه به نظرم برای کل بازی کافی نیست و باید تنوع بیشتر داشت تو زمینه اسلحه ها. سیستم آپگرید بازی برای قدرت های شخصیت اصلی هم یکم بیش از حد سادست و صرفا فقط به دمیج بیشتر برای اون شاخه خلاصه میشه. پیسینگ بازی هم این وسط به نظرم مشکل داره یکم. ماموریت هایی که توش اتقاق مهمی رخ میده تو بازی تعدادشون کمه که این به بازی صدمه زیادی وارد کرده. تو بخش کوئست دیزاین خیلی جای کار داره. 2-3 ساعت اول بازی و 2 ساعت آخر بازی خیلی خوبه ولی این 6-7 ساعت وسط بازی اصلا پیسینگ و objective design جالب کار نشده به نظرم.در مورد داستان اینبار اولویت اصلی رو نداره اینجا
به خاطر نوع لول دیزاین و نریتیو بازی که تو ساختار بازی پیاده شده بیشتر روایت بازی از طریق محیط و کالکتبیل ها انجام میشه.
در آخر باید بگم که این بازی چیزی رو داره که 2 تا بازی قبلی رمدی نداشتن: هویت
با تمام ایراد هایی که داره یه قدم خیلی بزرگ برای آینده استدیو محسوب میشه.پی ریزی هایی که اینجا انجام شده تنها کاری که باید انجام بدن همینارو ادامه و بهبود بدن. تو زمینه لول دیزاین کارشون عالی بوده. یه مقدار به تنوع گیم پلی و پیسینگ بازی هم توجه کنن تو بازی بعدیشون پتانسیل واقعا بالایی داره. هسته اصلی بازی خیلی تجربه فان و خوبیه. یه سری استخدام نیروی خوب کار رو به راحتی راه میندازه. تجربه بازی هم یکی از تجربه های خاص این نسل بود. در کل از دست ندین