Codemasters استدیوی سازنده DriveClub را نجات داد

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
ماه قبل سونی تصمیم به تعطیل کردن استودیو سازنده DriveClub و Motorstorm یعنی Evolution Studios گرفت و آینده IPهای ارزشمند این استدیو را در هاله ای از ابهام قرار داد.

kx5srpc95a7q96sublet.jpg

حالا استدیو Codemasters سازنده سری عناوین Dirt و Grid استدیو Evolution را از تعطیلی نجات داد و این استدیو را تحت مالکیت خود درآورد.
Codemasters اعلام کرد که با این مالکیت این استدیو به بزرگترین سازنده بازی جهان که تمرکز بر عناوین Racing دارد تبدیل شده است.

Paul Rustchynsky که 12 سال در Evolution کار کرده است و رهبری ساخت عنوان Driveclub را بر عهده داشت نیز همراه با استدیو Evolution خواهد ماند :

8qlndts42knj1d7tewad.jpg

با این تغییر میتوان با اطمینان گفت که عناوین آینده Evolution Studios همانند بازیهای قبلی Codemasters بصورت Multiplatform عرضه خواهد شد و افراد بیشتری از عناوین آینده این استدیو لذت خواهند برد.

5c4mjejwo45gt6cah7gt.jpg

همانطوری که انتظار میرود حق مالکیت فرنچایزهای DriveClub و Motorstorm را سونی در اختیار خواهد داشت اما فن های این استدیو هیجان زده هستند که سازنده این سری از بازیها به کار خود ادامه خواهد داد و بازیهای Racing بیشتری را برای طیف مخاطبین بیشتر منتشر خواهد کرد.

Codemasters picks up Driveclub developer Evolution Studios
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
چون بازی های کنسول مورد علاقه شما نمیتونن امتیازات +90 بگیرن به معنی سخت گیر تر شدن منتقدها نیست.

مثلا چه بازی خوبی منتشر شده که منتقدها در حقش اجحاف کردن؟ نکنه مثلا Knack و Order شاهکار بودن اشتباها گنگ بنگ شدن؟ یا هر بازی دیگه ای که بگی. از Halo 5 و همین QB و Forza تا انحصاری های سونی و بازی های مولتی دیگه.

یا شما دوستانی که با نسل قبل مقایسه میکنید, کی گفته نسل قبل منتقدها آسون میگرفتن؟ اصلا چه ملاکی برای حرفت داری؟ اینکه امتیازات نسل قبل بالاتر بود؟ ما نسل قبل با Bioshock و GeoW و Mass Effect و Uncharted و KZ2 و Halo 3 و Forza و ... شروع کردیم رفتیم جلو. این نسل چه بازی هایی امده که تو لول اینا باشه؟ دو سه تا بازی واقعا خوب داشتیم که نمرات خوب هم گرفتن. هرکی در حد خودش.

اینکه یه سری از استدیوها نمیتونن بازی خوب بسازن به معنی سخت گیر تر شدن منتقدها نیست و اینا همش توجیح های بی پایه و اساس و من درآوردیه.

داستان اسباب بازی من از مال تو بهتره هست دیگه؟ الان مثلاً مشکل Forza 6 چی بوده که +90 نشده؟ پیشرفت Forza 4 به Forza 3 چقدر بوده که باز از دید منتقدها تونسته +90 بشه؟ یا مثلاً RotTR مشکلش چی بوده که نباید +90 میشده؟ یا بتمن؟ یا Fallout 4 (بازیهای بتسدا همیشه پر از باگ و مشکل بودن این هم خیلی با نسخه‌های قبل فرقی نداشت)؟ یا بازی‌های Indie مثل Ori یا The Witness؟

این که توی هر صنعتی سطح کیفی محصولات همواره در حال بهتر شدن و بالاتر رفتنه چیز عجیبی نیست، گوشی‌ای که 4 سال پیش پرچمدار بوده الان امکانات یه گوشی میان رده یا پایین رده رو داره. بازیها هم همین هستن. همشون در حال پیشرفتن ولی سطح انتظارات هم همواره بالاتر میره. حالا تو هر چی میخوای فکر کنی، فکر کن. برای من اهمیتی نداره و سر نظر شخصیم با تو بحث نمیکنم.
 
  • Like
Reactions: g4m3r

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,196
نام
ماکان
داستان اسباب بازی من از مال تو بهتره هست دیگه؟ الان مثلاً مشکل Forza 6 چی بوده که +90 نشده؟ پیشرفت Forza 4 به Forza 3 چقدر بوده که باز از دید منتقدها تونسته +90 بشه؟ یا مثلاً RotTR مشکلش چی بوده که نباید +90 میشده؟ یا بتمن؟ یا Fallout 4 (بازیهای بتسدا همیشه پر از باگ و مشکل بودن این هم خیلی با نسخه‌های قبل فرقی نداشت)؟ یا بازی‌های Indie مثل Ori یا The Witness؟

این که توی هر صنعتی سطح کیفی محصولات همواره در حال بهتر شدن و بالاتر رفتنه چیز عجیبی نیست، گوشی‌ای که 4 سال پیش پرچمدار بوده الان امکانات یه گوشی میان رده یا پایین رده رو داره. بازیها هم همین هستن. همشون در حال پیشرفتن ولی سطح انتظارات هم همواره بالاتر میره. حالا تو هر چی میخوای فکر کنی، فکر کن. برای من اهمیتی نداره و سر نظر شخصیم با تو بحث نمیکنم.

خوب من میتونم از قول خودم نظر بدم. خوشبختانه بحث سونی و مایکرو هم نیست و یه چیز کلیه. اما نظر شخصی من مهم نیست. یعنی اینکه من بگم مشکل مثلا LBP3 چی بود که نمراتش +90 نشد چیزی رو تغییر نمیده. چون به واسطه فقط یه نفر متا بازی تغییر نمیکنه و ما داریم درباری سلیقه جمع صحبت میکنیم. و به هیچ عنوان نمیشه گفت همه منتقدها یهو جوگیر میشن یا باهم تصمیم میگرن نمره پایین بدن. ما همین الان هم منتقدین جوگیری داریم همیشه نمراتشون دو نمره بالاتر از میانگین کله یا برعکس کسایی که بیخود 3 4 میدن.

اینکه انتظار مخاطبین و گیمرها از بازی ها بالاتر رفته و همه خواهان گیم های بهتری هستن یه چیز طبیعی و حق مسلمه و اینکه گیم ها از دم پایین تر از این انتظار ظاهر شدن و یا میشن به سخت گیری منتقد ربط نداره. مثل همین مشکلات گرافیکی. باز میگم، اینکه بشینیم با هم بحث کنیم مشکل فولان بازی چی بود که +90 نشد به جایی نمیرسه چون متا میانگینه و قطعا از نظر یه نفر و 10 نفر و 30 نفر حاصل نشده. وقتی برایند نظر 50 60 تا منتقد و حتی بیشتره, دیگه جای بحثی نمیمونه و نمیشه یه چیز رو به همه تعمیم داد.

از نظر من این گیم ها هستن که دارن پایین تر از انتظار عمل میکنن و اونی که تونسته حد و اعتبار خودش رو حفظ کنه نمرات خوبی هم گرفته. Bloodborne و Witcher و MGSV و Ori و RnC و ... مثال های خوبی هستن. وگرنه از بازی سونی مثال میزنم, LBP3 که از نظر خودمم گیم خوبی بود و واقعا هم گیم خوبی هست و مثلا Edge بهش 9 داد اما متاش چرا +90 نمیشه چون به شدت مشکلات سرور داشت و نقدهاش رو بخونی همه از این مساله انتقاد کردن و نمره ندادن. منتقد سخت گیر تر از نسل قبل نشده اما وقتی بازی که تمرکز و تبلیغش رو آنلاین بازی کردنه انقدر افتضاحه که عملا نمیشه به چی سروری وصل شد چرا باید نمرات شاهکار بگیره؟ برعکسش هم هست, Ori عالی بود نمرات کولاکی هم گرفت و 89 برای این بازی یعن فوق عالی. یا Sunset Overdrive. فقط نباید فراموش کرد هربازی نمیتونه به راحتی +90 نباشه و برای +90 بودن باید واقعا خاص و بی نقص بود.

بازم میگم وقتی بازی های محبوب جناب عالی نمیتونن +90 باشن مشکل از خودشونه نه از منتقدین. اینکه تو معتقدی نه ایراد از همه متقدها هست هم نظر شخصی نیست, تصورات شخصیه.
 

Dreamy

کاربر سایت
Aug 31, 2010
606
یه چیز کلی بگم، همین تعریف های تماماً شخصی رو از میانگین نقدها می کنیم که یه عده ازش فراری شدن که چه بسا حق دارن با این وضع! یعنی منصفانه نگاه می کنم می بینم کسی زده بشه از این بحثها نمی شه بهش ایرادی گرفت. "95 یعنی شاهکار" "90 یعنی عالی" "87 یعنی خیلی خوب" یهو به 84 که رسیدی "یعنی متوسط"؟ با این روال 70 هم قاعدتاً یعنی ضعیف بعد این وسط 60 و 50 چین پس؟ "من میگم که 84 یعنی متوسط" به چه درد بقیه می خوره آخه؟ اگه جایی این لغات کنار اعداد اومدن که خُب بگین بقیه هم برن ببینین که همچین خبری نیست و میانگین 80 می تونه واسه یه نفر معنی خوب - خیلی خوب بده، چرا انقدر عجیبه واستون این نگاه؟

مشکل همه به خصوص تو صنعت خودمون اینه که روی +90 یه تعصبِ بی خود پیدا کردن و زیر اون رو کلاً نمیخوان ببینن اونم تو شرایطی که این اعداد رو باید به چشم طیف فقط بهشون نگاه کرد، الان طوری شده که 91 یه موفقیت بی چون و چراست و همه باید تعظیم کنیم جلوی اون اثر منتها 88-89 دیگه به هیچ وجه نمی تونه اون معنی رو بده و اصن یه دنیا جداست انگار! تو این تفکر Dark Souls 1 لابد چون 89 ـه و +90 نشده دیگه هیچ ارزشی نداره و غلط می کنن بین بهترین های تاریخ بذارنش!

Ori شده 88 اون The Witness هم شده 87 و این نمرات فوق العادن! جفتشون 1-2 تا مشکل کوچیک دارن که اگه نمی داشتن به سادگی بالاتر از این هم می تونستن باشن مگرنه کدوم سخت گیری، کدوم بد نمره دادن، .... مشکل از منتقدین و نوع نمره دهی نیست، از یه زاویه ای این نوع نگاهی که بین خودمون حاکم شده ایراد داره که بعضاً سر 2-3 تا اختلاف عدد می شینیم ده صفحه بحث می کنیم! نمونه اش همین که 88 شدن Ori معنی سخت گیری و حق خوری واسمون بده. نمیگم از فردا دیگه طرف بین 85 و 95 هم کوچکترین فرقی قائل نشه ولی دیگه از اینطرف بوم هم آدم بیوفته و فقط و فقط سوزنش روی عدد 9 گیر کنه خیلی بدتره! اگه یه روزی امثال The Witness اومدن و یهو 60 یا 70 و اصلاً به درک حتی 80 شدن بعد می شه گفت که در حقشون داره یخورده اجهاف می شه ولی نه الان! اینکه تعداد این جور بازیها کم بوده و اکثراً تو دیوار رفتن هم که کلاً بحث جداست که نه مشکل منتقد نه بازیکن، باید خود سازنده ها بشینن یه فکری به حال عملکردشون تو این نسل بکنن.
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
من که متا واسم اصلا ارزشی نداره و واقعاهم با بازی های کدمسترز حال کردم و قطعا dirt یکی از بهترین های سبک خودش هست!

به نظر من driveclub مشکل زیاد داشت و البته نکته مثبت هم کم نداثت و حالا اگه کسی از تجربه کردن این بازی به خاطر نمرات پایین بگذره ، یکی از چشم نواز ترین ریسینگ هارو از دست داده!

یا مثلا nfs آخری واقعا اینقدر لذت بخش هست که وقتی چند ساعت بازی کنی متوجه میشی که نباید به متا توجه کرد و فقط میشه یه نگاه گذری انداخت و دید که منتقدها چدطور از بازی استقبال کردن
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
بهترین کار ممکن انجام شد و این استودیو رو Codemasters خرید.
درسته Codemasters تو ساخت بازی های سبک شوتر اصلا موفق نبود ولی بدون شک سلطان بی چون و چرای ساخت بازی های سبک ریسینگ هست، و با بدست اوردن مالکیت Evolution تو سبک ریسینگ قدرتمند تر از قبل میشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر