Codemasters استدیوی سازنده DriveClub را نجات داد

  • Thread starter Thread starter FUTURE
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
ماه قبل سونی تصمیم به تعطیل کردن استودیو سازنده DriveClub و Motorstorm یعنی Evolution Studios گرفت و آینده IPهای ارزشمند این استدیو را در هاله ای از ابهام قرار داد.

kx5srpc95a7q96sublet.jpg

حالا استدیو Codemasters سازنده سری عناوین Dirt و Grid استدیو Evolution را از تعطیلی نجات داد و این استدیو را تحت مالکیت خود درآورد.
Codemasters اعلام کرد که با این مالکیت این استدیو به بزرگترین سازنده بازی جهان که تمرکز بر عناوین Racing دارد تبدیل شده است.

Paul Rustchynsky که 12 سال در Evolution کار کرده است و رهبری ساخت عنوان Driveclub را بر عهده داشت نیز همراه با استدیو Evolution خواهد ماند :

8qlndts42knj1d7tewad.jpg

با این تغییر میتوان با اطمینان گفت که عناوین آینده Evolution Studios همانند بازیهای قبلی Codemasters بصورت Multiplatform عرضه خواهد شد و افراد بیشتری از عناوین آینده این استدیو لذت خواهند برد.

5c4mjejwo45gt6cah7gt.jpg

همانطوری که انتظار میرود حق مالکیت فرنچایزهای DriveClub و Motorstorm را سونی در اختیار خواهد داشت اما فن های این استدیو هیجان زده هستند که سازنده این سری از بازیها به کار خود ادامه خواهد داد و بازیهای Racing بیشتری را برای طیف مخاطبین بیشتر منتشر خواهد کرد.

Codemasters picks up Driveclub developer Evolution Studios
 
آخرین ویرایش:
با همون اعضای بی استعداد سری F1 و GRID Autosport (که همین کارگردان DC هم مسخرش کرده بود) رو توی این نسل ارائه دادن. یعنی به اندازه کافی توی این نسل (3 سال) ریسینگ بی کیفیت ساختن که حالا من بتونم به Dirt Rally به عنوان یک آنومالی نگاه کنم. شاید هم تونستن موفقیتشون با این بازی رو به یک روند تبدیل کنن ولی هنوز مونده تا به اون نقطه برسیم.

در مورد Evo هم با توجه به عملکرد 3-4 سال گذشتشون نظر دادم. انتظار که نداری برای بازی/عملکرد 9 سال پیششون در نوشابه براشون باز کنم؟ در هر صورت هر سری بازی طرفدارهای خاص خودش رو داره و توی بدترین شرایط هم یسری از طرفدارهاش رو حفظ میکنه اما همون سری MotorStorm هم (حداقل از نظر نقدها، معیاری که خودت برای Dirt Rally استفاده کردی) بیشتر از یه سری متوسط نبوده.
سری F1 که استودیو بیرمنگام میسازه و مسیرش از اون استودیو اصلی جداست.
آخرین بازی استودیو اصلی عنوان Grid Autosport که یک عنوان متوسط بود. اما قبل از اون Grid 2 ساخت همین استودیو که ریسینگ خیلی خوبی بود. در خصوص Autosport که از همون اول معلوم بود قرار چی بشه با عرضه بر روی PS3 و Xbox 360 و هیچ کسی منتظر تکرار سری اصلی نبود. من خودم به عنوان فن سری سراغش نرفتم چون تو اون گیرو دار نسل جدید منتشر شد.
قبلش هم که Dirt 3 ساخته بودن که اونم عالی بود. الانم درت رالی که عالیه. من موندم چجوری باید به این نتیجه برسیم که ریسینگ های کد مسترز به کیفیت متوسطی رسیدن و استعداد ها این استودیو ترک کردن؟

عملکرد Evo هر چی بوده اما در حدی نبود که بیای بگی منجر به ورشکست شدن کدمسترز میشه. همون درایو کلاب هنوز از لحاظ بصری بدون رقیب. سری MS هم شاهکار نبود اما سری خیلی خوبی بود.
 
آخرین ویرایش:
من موندم چجوری باید به این نتیجه برسیم که ریسینگ های کد مسترز به کیفیت متوسطی رسیدن و استعداد ها این استودیو ترک کردن؟
این تنها گوشه ای از قابلیت های ایشونه. تعجب نکن ;;)
 
سری F1 که استودیو بیرمنگام میسازه و مسیرش از اون استودیو اصلی جداست.
آخرین بازی استودیو اصلی عنوان Grid Autosport که یک عنوان متوسط بود. اما قبل از اون Grid 2 ساخت همین استودیو که ریسینگ خیلی خوبی بود. در خصوص Autosport که از همون اول معلوم بود قرار چی بشه با عرضه بر روی PS3 و Xbox 360 و هیچ کسی منتظر تکرار سری اصلی نبود. من خودم به عنوان فن سری سراغش نرفتم چون تو اون گیرو دار نسل جدید منتشر شد.
قبلش هم که Dirt 3 ساخته بودن که اونم عالی بود. الانم درت رالی که عالیه. من موندم چجوری باید به این نتیجه برسیم که ریسینگ های کد مسترز به کیفیت متوسطی رسیدن و استعداد ها این استودیو ترک کردن؟

عملکرد Evo هر چی بوده اما در حدی نبود که بیای بگی منجر به ورشکست شدن کدمسترز میشه. همون درایو کلاب هنوز از لحاظ بصری بدون رقیب. سری MS هم شاهکار نبود اما سری خیلی خوبی بود.

حالا اصلاً میگیم سری F1 برای کدمسترز نیست (که هست)، Grid Autosport و Grid 2 دو تا بازی متوسط بودن و DiRT Showdown هم باز چیزی بیشتر از یک بازی متوسط نبود. خود Dirt 3 هم به اعتقاد خیلی از طرفدارها از Dirt 2 فاصله گرفته بود و سعی نکرده بود پا جای پای Dirt 2 بذاره. نمیدونی چجوری باید به این نتیجه برسی که استعدادها استدیو رو ترک کردن؟ برو ببین کیا از این استدیو رفتن. برو ببین کیا PlayGround Games رو تشکیل دادن. استدیویی که سال 2010 تشکیل شده طی دو سال و اونم از صفر بازیی مثل Forza Horizon رو ساخته (یک سال بعد از عرضه Dirt 2) و کدمسترز هم همزمان با Horizon چیزی به اسم DiRT Showdown رو عرضه کرده. اگر اینها چیزی رو نشون نمیدن دیگه من نمیدونم چی باید بگم.

در حدی نبوده که من این رو بگم؟ ولی در حدی بوده که منجر به بسته شدن خودشون بشه. درایوکلاب و جنبه‌های بصریش هم باعث نشد که سونی عذرشون رو نخواد. همونطور که سری PGR (بخصوص PGR4) هم که توی نسل قبل بهترین جلوه‌های بصری رو داشت نتونست فروش خوبی داشته باشه و فراموش شد. درایوکلاب شانس آخر سونی به Evo بود و اونها هم نتونستن ازش استفاده کنن. سری MS هم یه سری متوسط بوده نه بیشتر. من معیار تو رو برای بکار بردن کلمات "شاهکار"، "عالی"، " خیلی خوب" و "متوسط" رو متوجه نمیشم. اگر معیارت نظر شخصی هست که هیچ، هر کس میتونه نظر خودش رو داشته باشه و من هم سر نظر شخصی و عوض کردن نظرات دیگران با کسی بحث نمیکنم. ولی اگر چیز دیگه‌ای هست بگو منم بدونم.
 
با تمام احترام نسبت به شخص شخیص استاد بزرگ، حضرت یاموئوچی مد ظله العالی، باید بگم پولیفونی باید بره غاز بچرونه حالا. دیرت رالی ثابت کرد که کد مسترز آینده ای بسیار درخشانی داره. خوش به حال ما ریسینگ بازا.
 
سری MS هم یه سری متوسط بوده نه بیشتر. .
فورتزا 5 و 6 متوسط بودن پس؟ :-/ معنی و مفهوم متوسط رو هم فمیدیم. خوشحال میشیم اگه شما کلا تو این مباحث شرکت نکنید (مباحثی که واقعا سررشته ندارید) و به مباحث داغ اکوسیستمون ادامه بدید.
 
فورتزا 5 و 6 متوسط بودن پس؟ :-/ معنی و مفهوم متوسط رو هم فمیدیم. خوشحال میشیم اگه شما کلا تو این مباحث شرکت نکنید (مباحثی که واقعا سررشته ندارید) و به مباحث داغ اکوسیستمون ادامه بدید.
فکر کنم منظورش موتور استورم هست.
در مورد بحث هم واقعا فکر نمیکنم نیاز به بحث باشه برای اینکه بگیم کدمسترز یک ریسینگ ساز درجه یک تو این صنعت هست. کمیت بازیها و کیفیتشون کاملا اینو ثابت میکنه. این استدیو تا الان با همین سیاست هاش و بدون پشتیبانی شرکت های کنسول ساز و ناشر های بزرگ تونسته با قدرت بازی بسازه و مخاطب زیادی هم جمع کنه اونم تو سبکی که رو کنسول ها تا حدود زیاد در دست بازیای انحصاری هست.

درمورد عملکرد evo بنظر من هم استدیو متوسط یا شاید هم نسبتا خوبی بودن و این که کدمسترز هم با جذبشون خودشو بزرگتر کرده مطمئنا اتفاق خوبی برای هر دو طرف هست. شدیدا هم منتظر بازی بعدی کدمسترز هستم ببینم چجوری ازآب درمیاد. امیدوارم رو یه ریسینگ جهان باز برای رقابت با سری هورایزن کار کنن ای کاش این ارزوم به حقیقت بپیونده:x
 
Forza 5 مشکلاتی داشت که متای 79 گرفت. Forza 6 هم توی رنج خیلی خوب هست. معنی و مفهوم متوسط رو نمیدونی مشکل من نیست، هر چند حتی اگر همین الان هم بفهمی معنیش چیه باز دیر نشده. منم خوشحال میشم که حد خودت رو بدونی و بفهمی که کاره‌ای نیستی توی این سایت که به من بگی راجب چی بحث بکنم و نظر بدم و راجب چی نظر ندم. اگر هم حس میکنی چیزی بیشتر از من میدونی، مشکلی نیست. دانسته‌های خودت رو بریز روی دایره نه اینکه از موجی که یه مشت ابله درست کردن برای موج سواری استفاده کنی.

این اکوسیستم هم نمیدونم چیه که مثلاً خیال میکنید دارید بواسطش به من تیکه میندازید؟ واقعاً فکری هم هست پشت این تیکه ها یا نه؟ یا فکر میکنی بقیه یه چیزی گفتن جواب داد منم بگم جواب میگیرم؟
با جملاتی مثل مشکلاتی داشت و ... حرف رو نپیچون من خودم ختم حرف پیچون ها هستم. اومدی به یه سری بازی ریسسینگ آرکید و متنوع و با میانگین امتیاز های به ترتیت

84
82
77

میگی یه سری متوسط، بعد وقتی ازت در مورد F5-F6 میپرسم میگی یه سری مشکلات داشته؟ فورتزا 6 با متای 87 تو رینج خیلی خوب هست اما موتور استورم ها که میانگین 84 و 82 داشتن میشن متوسط؟ معیارت برای مشخص کردن اون 5 عدد چیه که یهو از متوسط پرش میکنی به خیلی خوب؟مثل اینکه اینجا کسی که مفهوم متوسط رو نمیفهمه شخص شما هستید، البته برای شما دیر شده که بخواید بفهمید :D

منظورت از کاره ای نیستی رو هم نفهیمیدم. مثلا میخواستی چیکاره باشم؟ بهتره شما هم مواظب حرف زدنتون باشید. این چندیم پستی هست که مستقیما دارید به ملت توهین میکنید. همین الانش هم کاملا قابلیت بن شدن دارید.
 
با جملاتی مثل مشکلاتی داشت و ... حرف رو نپیچون من خودم ختم حرف پیچون ها هستم. اومدی به یه سری بازی ریسسینگ آرکید و متنوع و با میانگین امتیاز های به ترتیت

84
82
77

میگی یه سری متوسط، بعد وقتی ازت در مورد F5-F6 میپرسم میگی یه سری مشکلات داشته؟ فورتزا 6 با متای 87 تو رینج خیلی خوب هست اما موتور استورم ها که میانگین 84 و 82 داشتن میشن متوسط؟ معیارت برای مشخص کردن اون 5 عدد چیه که یهو از متوسط پرش میکنی به خیلی خوب؟مثل اینکه اینجا کسی که مفهوم متوسط رو نمیفهمه شخص شما هستید، البته برای شما دیر شده که بخواید بفهمید :D

منظورت از کاره ای نیستی رو هم نفهیمیدم. مثلا میخواستی چیکاره باشم؟ بهتره شما هم مواظب حرف زدنتون باشید. این چندیم پستی هست که مستقیما دارید به ملت توهین میکنید. همین الانش هم کاملا قابلیت بن شدن دارید.

متای Forza 6 برای سال 2015 هست، متای MS برای سال 2007-2008. نه منتقدها یکی هستن نه معیارهای نمره دهی ثابت موندن. 87 نمره‌ی خیلی خوبه. +90 عالیه و 95~ هم میشه شاهکار. حالا میخوای میانگین سری رو بگیری یا میخوای هر کاری بکنی، بکن. میانگین سری MS میاد حدود 80~ که من بهش میگم متوسط.

Evolution Studios

گفتم F5 مشکلاتی داشت (که فکر نمیکنم لازم باشه بهشون بپردازم). F6 مشکل چندانی نداشته و نداره و همین الان هم بهترین ریسینگ نسل هست.

منظورم از کاره‌ای نیستی دقیقاً اینه که حق نداری به من بگی چکار بکنم یا نکنم. فکر میکنم کامل توضیح داده باشم، حد خودت و حوزه اختیارات خودت رو بدون. اون کسی که چپ و راست داره تیکه میندازه یا بهتر بگم داره تلاش میکنه که تیکه بندازه شما هستی و یسری دیگه از کاربرها. اگر هم واقعاً نگران توهین شدن به کسی هستی بهتره از خودت و دوستانت شروع کنی. اگر هم قابلیت بن شدن رو دارم که خب بن کن. چرا تهدید میکنی؟ عمل کن.
 
  • Like
Reactions: ..Preacher..
متای Forza 6 برای سال 2015 هست، متای MS برای سال 2007-2008. نه منتقدها یکی هستن نه معیارهای نمره دهی ثابت موندن. 87 نمره‌ی خیلی خوبه. +90 عالیه و 95~ هم میشه شاهکار. حالا میخوای میانگین سری رو بگیری یا میخوای هر کاری بکنی، بکن. میانگین سری MS میاد حدود 80~ که من بهش میگم متوسط.

Evolution Studios

گفتم F5 مشکلاتی داشت (که فکر نمیکنم لازم باشه بهشون بپردازم). F6 مشکل چندانی نداشته و نداره و همین الان هم بهترین ریسینگ نسل هست.
تبریک میگم به مرحله جدیدی از سفسطه دست پیدا کردی :دی حالا سعی کن به مرحله بعد وارد بشی، باس فایته :دی
 
خبر بسیار خوبی بود! Codemasters جزو بهترین ریسینگ سازهای این سال ها هست و میدونن باید دنبال چه افرادی برن.
امیدوارم یه چیزی تو مایه های MotorStorm بسازن که حال کنیم! واقعاً نیاز به ریسینگ های متفاوت احساس میشه و جای یه بازی شبیه MS یا ریسینگی در سبک های دیگه خیلی خالی هست. نسل قبل MS رو داشتیم، Burnout بود، بازی های متفاوت دیگه ای مثل Split/Second و Blur هم بودن و ... ولی این نسل بدجوری قحطی داریم از این نظر.
 
وقتی اولین محصول هنرمندان Evolution تحت مدیریت Codemasters منتشر یشه معلوم میشه چقدر Codemasters میخواد روش خودش رو روی کار Evolution دیکته کنه ، که امیدوارم این طور نشه و Evolution مجبور نشه تحت تاثیر Codemasters قرار بگیره ، اینطوری استدیوی Codemasters فروش و سودش فوق العاده بالا میره به خاطر تنوع محجصولات و جذب مخاطبان با سلایق متفاوت
 
تبریک میگم به مرحله جدیدی از سفسطه دست پیدا کردی :D حالا سعی کن به مرحله بعد وارد بشی، باس فایته :D

چه سفسطه‌ای؟ گفتم منتقدها و معیارها عوض شدن (از نظر من منتقدهای الان سختگیرتر از گذشته هستن) ولی باز هم صرفاً بر اساس نمرات دسته بندی کردم که حرفی توش نباشه.

هنوز هم درک نمیکنم که چی توی خودت میبینی که به خودت اجازه میدی به من تیکه بندازی. رفتارت متناسب با سنت نیست.
 
  • Like
Reactions: ..Preacher..
چه سفسطه‌ای؟ گفتم منتقدها و معیارها عوض شدن (از نظر من منتقدهای الان سختگیرتر از گذشته هستن) ولی باز هم صرفاً بر اساس نمرات دسته بندی کردم که حرفی توش نباشه.

هنوز هم درک نمیکنم که چی توی خودت میبینی که به خودت اجازه میدی به من تیکه بندازی. رفتارت متناسب با سنت نیست.

چون بازی های کنسول مورد علاقه شما نمیتونن امتیازات +90 بگیرن به معنی سخت گیر تر شدن منتقدها نیست.

مثلا چه بازی خوبی منتشر شده که منتقدها در حقش اجحاف کردن؟ نکنه مثلا Knack و Order شاهکار بودن اشتباها گنگ بنگ شدن؟ یا هر بازی دیگه ای که بگی. از Halo 5 و همین QB و Forza تا انحصاری های سونی و بازی های مولتی دیگه.

یا شما دوستانی که با نسل قبل مقایسه میکنید, کی گفته نسل قبل منتقدها آسون میگرفتن؟ اصلا چه ملاکی برای حرفت داری؟ اینکه امتیازات نسل قبل بالاتر بود؟ ما نسل قبل با Bioshock و GeoW و Mass Effect و Uncharted و KZ2 و Halo 3 و Forza و ... شروع کردیم رفتیم جلو. این نسل چه بازی هایی امده که تو لول اینا باشه؟ دو سه تا بازی واقعا خوب داشتیم که نمرات خوب هم گرفتن. هرکی در حد خودش.

اینکه یه سری از استدیوها نمیتونن بازی خوب بسازن به معنی سخت گیر تر شدن منتقدها نیست و اینا همش توجیح های بی پایه و اساس و من درآوردیه.
 
به نظرم فروش Driveclub از نظر سود دهی خیلی جالب نبوده که این اتفاق برای استودیو افتاد. مثلا توی UK فروش هفته های ابتدایی بازی خیلی جالب نبود، ولی توی تعطیلات کریسمس یهو بازی از رتبه 35 اینجاها رسید تو 10 تای اول که یا کاهش قیمت شدید در کار بوده یا اینکه بازی باندل شده. توی آمریکا هم اگه اشتباه نکنم تا آخر 2014 فروشش نزدیک 80K بوده (دقیق مطمئن نیستم). برای مثال Alan Wake فروش عددی خیلی خوبی داره ولی چیزی که مشخصه سود دهی بازی خیلی جالب نبوده و بازی تو ماه های اولیه که قیمتش 60 دلار بود فروش چندانی نداشت، بازی مورد علاقه خودم رو مثال زدم که مشکلی پیش نیاد :D
 
  • Like
Reactions: ..Preacher..

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or