Codemasters استدیوی سازنده DriveClub را نجات داد

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
ماه قبل سونی تصمیم به تعطیل کردن استودیو سازنده DriveClub و Motorstorm یعنی Evolution Studios گرفت و آینده IPهای ارزشمند این استدیو را در هاله ای از ابهام قرار داد.

kx5srpc95a7q96sublet.jpg

حالا استدیو Codemasters سازنده سری عناوین Dirt و Grid استدیو Evolution را از تعطیلی نجات داد و این استدیو را تحت مالکیت خود درآورد.
Codemasters اعلام کرد که با این مالکیت این استدیو به بزرگترین سازنده بازی جهان که تمرکز بر عناوین Racing دارد تبدیل شده است.

Paul Rustchynsky که 12 سال در Evolution کار کرده است و رهبری ساخت عنوان Driveclub را بر عهده داشت نیز همراه با استدیو Evolution خواهد ماند :

8qlndts42knj1d7tewad.jpg

با این تغییر میتوان با اطمینان گفت که عناوین آینده Evolution Studios همانند بازیهای قبلی Codemasters بصورت Multiplatform عرضه خواهد شد و افراد بیشتری از عناوین آینده این استدیو لذت خواهند برد.

5c4mjejwo45gt6cah7gt.jpg

همانطوری که انتظار میرود حق مالکیت فرنچایزهای DriveClub و Motorstorm را سونی در اختیار خواهد داشت اما فن های این استدیو هیجان زده هستند که سازنده این سری از بازیها به کار خود ادامه خواهد داد و بازیهای Racing بیشتری را برای طیف مخاطبین بیشتر منتشر خواهد کرد.

Codemasters picks up Driveclub developer Evolution Studios
 
آخرین ویرایش:

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
من به شخصه خوشحال شدم از اینکه الان دارندگان کنسول مایکروسافت هم می تونن از استعداد این استدیو بهرمند بشن! حیف بود یه بازی در حد و اندازه ی DC فقط برای یه کنسول عرضه بشه!امیدوارم Dirt بعدی رو با گرافیک DC ببینیم!
 
  • Like
Reactions: sadegh93

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
بازی های متوسط؟!
مطمئنی داری در مورد Evolution Studios حرف میزنی دیگه؟! :d
ممنونم

نه شاهکار ساختن که سونی عذرشون رو خواسته.

هه هه هوسک nice try واقعا
باشه با وجود فروش خوب چون استدیو سونی بوده به ورشکستگی Codemastersـی‌ها منجر میشه بازی هاشون هم که متوسط بوده :-j یه چند تا :D:D:D هم من میذارم راحت تر باشی و خجالت نکشی

با وجود فروش خوب سونی یا به قول دوستان وایز-من دنیای گیم (!) میاد استدیو رو میفروشه؟ نکنه به باندلهای DriveClub که زمان عرضش بازار رو باهاش پر کردن میگید فروش خوب؟

از اونجایی که آنالیزهای اقتصادی شما بسیار معروف هستند عاجزانه از شما تقاضا داریم یه آنالیز چند صفحه ای مانند قبل در باب ورشکستی Codemasters و احتمالات و نتایج آن برامون بنویسید و ما رو مستفیض کنید. ممنون

من؟ آنالیز اقتصادی؟ مانند قبل؟ مثل اینکه قبلاً یه نفر شما رو مستفیض کرده و شما هم حض وافر رو بردید. دیگه کاری از من بر نمیاد.


converted_d0848d66.gif
 
  • Like
Reactions: ..Preacher..

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,736
نام
علی
با وجود فروش خوب سونی یا به قول دوستان وایز-من دنیای گیم (!) میاد استدیو رو میفروشه؟ نکنه به باندلهای DriveClub که زمان عرضش بازار رو باهاش پر کردن میگید فروش خوب؟
باشه تو خوبی
کلا بازی های سونی هر چی میفروشن باندله حتی اگه باندلش مخصوص اروپا باشه فقط :)) یاده اون تحلیلات راجب فروش سری آنچارتد افتادم که آخرش آب قطع شد ی جورایی :p در کل بازی های مایکرو هستن که نسل جدید بدون باندل کلا بازارو ترکوندن اصن 8-} همین درایوکلاب سال 2014 پرفروش ترین انحصاری سال تو انگلیس شد حالا چقدرش باندل بوده و نبوده رو احتمالا تو بهتر میدونی :-j
قربون صدقه مایکرو و سیاست هاش و اکوسیستم و اینا بری بهتره تا این نظرات سطح بالا , اگه منوی بازی هاشون رو میدیدی دلم نمیسوخت لااقل دارم بحث میکنم
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
من؟ آنالیز اقتصادی؟ مانند قبل؟ مثل اینکه قبلاً یه نفر شما رو مستفیض کرده و شما هم حض وافر رو بردید. دیگه کاری از من بر نمیاد.

صرفا جهت اطلاع (کلا شما توی تاپیک آمار فروش زیاد فعال هستید و تحلیل های جالبی هم دارید و به آنالیز فروش و ... می پردازید)

ربطش رو توضیح دادم. اون 3.7 میلیون فروش (از آگوست 2012 تا جون 2015) مسلماً بصورت عادی حاصل نشده و بعد از 5-6 ماه از اومدن نسخه سوم (که خودش روز اول 3.8 میلیون شیپ شده و آمار فروشش رو هم اعلام نکردن) به احتمال زیاد مربوط هست به نسخه‌هایی که در باندلهای PS3 قرار دادن که در این صورت ارزش چندانی نداره این افزایش ناگهانی فروش (مگر اینکه بذاریمش به پای تلاش سونی برای افزایش فن بیس بازی). قبل از اومدن نسخه سوم سری هم UC فقط 13 میلیون نسخه فروخته بوده:

Sony Has Sold 13 Million Copies of Uncharted Series - IGN

که نشون میده اون عدد 17.3 میلیونی آگوست 2012 عمده فروش UC3 (یعنی 3.8 میلیونی که روز اول شیپ کرده بودن) رو هم شامل میشده و تازه بعد از گذشت 5-6 ماه تونستن اون 3.8 میلیون رو بفروشن و با یک چنین شتابی در فروش مسلماً نمیتونستن 3.7 میلیون نسخه دیگه از بازی رو هم از آگوست 2012 تا جون 2015 بفروشن. یعنی به طور خلاصه توان فروش سری در حد همون 17-18 میلیون بوده و سونی با گذاشتن بازی توی باندلها فروش سری رو بوست کرده، کاری که مایکروسافت نسل پیش با گیرز انجام نداده (حداقل نه با این شدت) و همین هم مقایسه فروش دو سری رو بی معنی میکنه. یه بازی در عرض یک هفته 3 میلیون نسخه ازش فروش رفته و یک بازی دیگه در عرض 6 ماه.

خب؟ 3.8 میلیون شیپ داشته. چقدر فروش کرده؟ گیرز هفته اولش 3 میلیون نسخه فروخته.
آنچارتد 1 + 2 + 3 + Uncharted: Golden Abyss + Uncharted: Fight for Fortune تا June 2015 = فروش 21 میلیونی.
گیرز 1+ 2 + 3 + Judgment تا January 2014 = فروش 22 میلیونی.

یه آمار جالب تر هم برای شما اینه که فروش سری آنچارتد تا آگوست 2012 فقط 17.3 میلیون بوده و از اون موقع تا ارائه آمار دوم هیچ عنوان جدیدی از این سری به بازار عرضه نشده و تا اون تاریخ هم 5-6 ماهی از عرضه نسخه سوم گذشته بوده (پیک فروشش) و مشخصه که سونی تمام آنچارتدهای ارائه شده در باندلهای PS3 Super Slim رو هم جزو فروش بازی حساب کرده.
 

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
این افراد قراره یک تیم جدا باشن یا اینکه به همون تیم قبلی کدمستر اضافه میشن و dirt , grid میسازن؟
خوبی سبک ریسینگ اینه که ip زیاد معنای خاصی نداره و کارکتر های بازی همه ماشین هستن. پس اینا میتونن هرچیزی دلشون خواست بسازن مثلا یه بازی مشابه MS بسازن و یه اسم دیگه بزارن روش یا حتی ادامه معنوی DC رو بسازن.
در هر صورت خبر خوشحال کننده ای بود :)
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
@The End Of Ps
به خودت فشار نیار. فرض میکنیم فروش DC خیلی بالا بوده و سونی هم احمقه که درش رو تخته کرده. کلاً سونی رو یک مشت احمق میگردونن.

صرفا جهت اطلاع (کلا شما توی تاپیک آمار فروش زیاد فعال هستید و تحلیل های جالبی هم دارید و به آنالیز فروش و ... می پردازید)


بعد از مدتها توی یک بحث در رابطه با مقایسه فروش GeoW و آنچارتد شرکت کردم، درست یا غلط. شما مشکلی داری؟
 
  • Like
Reactions: ..Preacher..

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,736
نام
علی
@The End Of Ps
به خودت فشار نیار. فرض میکنیم فروش DC خیلی بالا بوده و سونی هم احمقه که درش رو تخته کرده. کلاً سونی رو یک مشت احمق میگردونن.
فشار که تو داری میاری به خودت تو تاپیک , باشه کلا هر چی به سونی و بازی هاش مربوطه بدن تو و مایکرو خیلی خوبید , دلایل تغییرات در استدیوهای اروپا سونی هم که حتما تو بهتر اطلاع داری
حالا بیخی استاد الان فروش هفته اول QB مثلا در بریتانیا طبق آخرین تحلیل های شما چقدرش باندل بوده و چقدرش حساب میشه ؟
 
آخرین ویرایش:

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
بعد پیش بینی های سنگین به وقوع پیوستن پدیده اکوسیستم، با افتخار ورشکستی کدمسترز هم ایشون پیشبینی کردند :D

دیگه باید تو هر تاپیک مرتبط و غیر مرتبطی منتظر پست های ایشون از ورشکستگی کدمسترز و توضیحات شونصد خطی سفسطه وار و خواب آور از این مورد باشیم.

Prepare Yourself Guys...
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
Codemasters چند وقت پیش تمرکزش رو کامل گذاشت روی Racing و الانم که این خبر اومد :D واقعا کیفیت ریسینگ هاشون عالیه. Turn 10 رو هم بر فرض محال از چنگ مایکرو در بیارن، رسما تنها قطب ریسینگ ساز جهان میشن :D
کیفیت بازی هاشون عالیه ؟!
الان چند ساله جز بازی های متوسط با متاهای دور ور 75 به بالا چیزی نساختن حالا متا رو بزاریم کنار کلا
اون از Grid 2 و کیفیتش .. اون F1 های کسل کننده و ملال اور . از جذب این اعضا بیشترین استفاده رو خود Codemasters برده
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
@لیوینگ دد
داداش بس کن, شما جای این تحلیل های آبدوغ خیاریت برو تحلیل کن که چرا QB متاش اون شکلی شد

QB چه ربطی به من داره؟ QB خودش طرفدار داره، از طرفدارهاش بپرسید که چی شد به این روز افتاد. از همین استاد Red V بپرسید که تو تاپیکش بود و الان بنا رو گذاشته روی مَثَلِ "شتر دیدی ندیدی".

آبدوغ خیاری هم خودتی و نظراتت.

بعد پیش بینی های سنگین به وقوع پیوستن پدیده اکوسیستم، با افتخار ورشکستی کدمسترز هم ایشون پیشبینی کردند :D

دیگه باید تو هر تاپیک مرتبط و غیر مرتبطی منتظر پست های ایشون از ورشکستگی کدمسترز و توضیحات شونصد خطی سفسطه وار و خواب آور از این مورد باشیم.

Prepare Yourself Guys...

پیش بینی "سنگین" دیگه چیه استاد؟ کلید واژه جدید پیدا کردید؟ من هر چی گفتم در مورد Evo بود که خب ورشکست شده (سونی درش رو بست) و ترسم از اینه که کدمسترز رو هم به ورشکستگی بندازه. حالا شما یا چشم برزخی داری یا علم ماورائی که از این صحبتها "پیشبینی ورشکستگی کدمسترز" رو کشیدی بیرون.

به جای نوشتن این خزعبلات و انگلیسی بلغور کردن بهتر بود جواب این دوست بالایی رو میدادی.
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
وقتی به اون بارون دیوانه کننده بازی یا رعد و برق های بی نظیرش و هوای برفی و هوای دینامیک بازی که به نظر شخصی بنده بهترین آب و هوای تاریخ صنعت گیمینگ در بخش بازی های ماشین رو عنوان Drive Club یدک میکشه وقتی فکرش رو میکنم که اگه بیان با این موتور گرافیکی فک براندازشون بخوان بازی در سبک رالی بسازن @-) تصورش حداقل برای من یکی غیز قابل وصف هستش !!! [-o<

من هر وقت بی حوصله هستم میرم پای درایو کلاب میشینم و در نمای دوربین داخل ماشین بازی میکنم و خصوصا تو آب و هوای بارونی و برفی که بازی یه چیز عجیب و غربی هستش و خلاصه کلی کیفی میکنم واقعا این بازی یکی از بهترین بازی های ماشین تاریخ صنعت گیم هستش ( البته با آپدیت ) و اگه حماقت کاری های سونی نبود و فشار بی مورد به روی تیم سازنده که بازی رو ناقص بدن بیرون این عنوان اگه کامل بیرون میومد شما مطمئن باشین متای این بازی بالای 90 میشد این رو شک ندارم !

امیدوارم با همکاری Codemasters بازی بدن بیرون که بترکونه (امیدوارم سبک رالی باشه ) و سونی بعدش یه مراسم عزاداری در خور توجه برای خودش بگیره .....................
 
آخرین ویرایش:

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
اینها اگه عرضه داشتن اعضای با استعداد خودشون که الان PlayGround Games رو تشکیل دادن حفظ میکردن (که الان دارن با Turn 10 همکاری میکنن) :D در مورد Evo هم واقعاً مطمعن نیستم خریدش براشون کار عاقلانه‌ای بوده باشه (بازیهای متوسط، نداشتن برنامه و تأخیرهای متوالی سر پروژه آخرشون، عرضه ناقص و ...) :D فقط امیدوارم به ورشکستگی خود Codemastersـی‌ها منجر نشه :D
فعلا با همون اعضا بی استعداد هم یکی از بهترین ریسینگ‌های نسل تا به امروز ساختن. منظروم Dirt Rally که اتفاقا از لحاظ نقد ها با فورتزا های پلی گراند هم برابری میکنه.

استودیو Evo هم اتفاقا سری MotorStorm در کارنامه خودش داره که نه تنها خیلی سری خوبی بود، بلکه تاخیر و ... هم نداشت. به نظرم درست نیست بخوایم به خاطر تاخیر های درایو کلاب نسخه بازی و استودیو بپیچیم و همه چی زیر سوال ببریم.

پ.ن: دمشون گرم. یک استودیو ریسینگ ساز نجات دادن.:x
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
فعلا با همون اعضا بی استعداد هم یکی از بهترین ریسینگ‌های نسل تا به امروز ساختن. منظروم Dirt Rally که اتفاقا از لحاظ نقد ها با فورتزا های پلی گراند هم برابری میکنه.

استودیو Evo هم اتفاقا سری MotorStorm در کارنامه خودش داره که نه تنها خیلی سری خوبی بود، بلکه تاخیر و ... هم نداشت. به نظرم درست نیست بخوایم به خاطر تاخیر های درایو کلاب نسخه بازی و استودیو بپیچیم و همه چی زیر سوال ببریم.

پ.ن: دمشون گرم. یک استودیو ریسینگ ساز نجات دادن.:x

با همون اعضای بی استعداد سری F1 و GRID Autosport (که همین کارگردان DC هم مسخرش کرده بود) رو توی این نسل ارائه دادن. یعنی به اندازه کافی توی این نسل (3 سال) ریسینگ بی کیفیت ساختن که حالا من بتونم به Dirt Rally به عنوان یک آنومالی نگاه کنم. شاید هم تونستن موفقیتشون با این بازی رو به یک روند تبدیل کنن ولی هنوز مونده تا به اون نقطه برسیم.

در مورد Evo هم با توجه به عملکرد 3-4 سال گذشتشون نظر دادم. انتظار که نداری برای بازی/عملکرد 9 سال پیششون در نوشابه براشون باز کنم؟ در هر صورت هر سری بازی طرفدارهای خاص خودش رو داره و توی بدترین شرایط هم یسری از طرفدارهاش رو حفظ میکنه اما همون سری MotorStorm هم (حداقل از نظر نقدها، معیاری که خودت برای Dirt Rally استفاده کردی) بیشتر از یه سری متوسط نبوده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر