استودیوهای Saber Interactive و Boss Team Games به صورت رسمی از یک پروژه جدید و هیجانانگیز در دنیای وحشتناک Hellraiser با عنوان Clive Barker's Hellraiser: Revival رونمایی کردند. این بازی که یک عنوان اکشن، ترس و بقای تکنفره و داستانمحور است، برای عرضه بر روی پلتفرمهای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و اس، و کامپیوترهای شخصی (از طریق Steam) برنامهریزی شده است.
مقدمهای بر دنیای Hellraiser
برای درک اهمیت این پروژه، لازم است به ریشههای این فرنچایز اشاره شود. مجموعه «هلریزر» بر اساس رمان کوتاه «قلب دوزخی» (The Hellbound Heart) اثر نویسنده و فیلمساز برجسته، کلایو بارکر، شکل گرفت. این دنیا حول محور جعبههای پازل مرموزی مانند «پیکربندی تأسف» (Lament Configuration) میچرخد که حل کردن آنها، دروازهای به یک بعد جهنمی را باز میکند. از این دروازه، موجوداتی فرازمینی به نام «سنوبیتها» (Cenobites) پدیدار میشوند. این موجودات، به رهبری شخصیت نمادین «پینهد» (Pinhead)، کاهنانی هستند که مرزهای میان درد و لذت را از بین برده و به دنبال تجربیات افراطی بر روی روح انسانها هستند.
جزئیات داستانی و گیمپلی
بازی Revival یک خط داستانی کاملاً جدید را روایت میکند که ضمن الهامگیری از فضای فیلمهای اولیه، هویتی مستقل دارد.
- شخصیت اصلی و هدف: بازیکنان کنترل شخصیتی به نام «اِیدن» (Aidan) را در دست میگیرند. هدف اصلی او نجات دوستدخترش، «سانی» (Sunny)، از یک ورطه جهنمی است. برای این کار، او ناچار به استفاده از قدرتهای یک جعبه پازل جدید به نام «پیکربندی جنسیس» (Genesis Configuration) میشود و با پینهد پیمان میبندد.
- مکانیکهای گیمپلی: بازی به صورت اول شخص دنبال میشود تا حس غوطهوری و وحشت را به حداکثر برساند. بازیکنان باید از ترکیبی از سلاحهای زمینی و «تواناییهای جهنمی» که از جعبه پازل به دست میآورند، برای مقابله با دشمنان استفاده کنند. طبق توضیحات منتشر شده، این تواناییها برای «وارد کردن دردهای استخوانشکن و گوشتسوز» طراحی شدهاند. دشمنان شامل موجودات پست جهنمی، منحرفان، اعضای فرقه پرستنده سنوبیتها و کاهنان میشوند.
نقش چهرههای کلیدی در پروژه
دو عامل مهم، اعتبار و اصالت این پروژه را تضمین میکنند:
- بازگشت داگ بردلی: داگ بردلی (Doug Bradley)، بازیگر اصلی و شناختهشده نقش پینهد در فیلمهای کلاسیک، برای اولین بار پس از نزدیک به دو دهه، برای صداپیشگی این شخصیت بازگشته است. حضور او برای طرفداران قدیمی به معنای بازگشت صدای نمادین و کاریزماتیک پینهد است.
- مشارکت مستقیم کلایو بارکر: خود کلایو بارکر به عنوان مشاور در پروژه حضور دارد و در توسعه داستان با تیم سازنده همکاری کرده است. او در بیانیهای رسمی اعلام کرد:
کار بر روی اولین بازی واقعی هلریزر، سفری به تاریکترین گوشههای تخیلات من بود. تعهدی که Saber و Boss Team Games نشان دادهاند، فوقالعاده است. آنها جوهره این دنیا را به تصویر کشیدهاند: کشش اغواکننده رنج و زیبایی نهفته در گروتسک.
اتمسفر و جایگاه فعلی فرنچایز
تریلر اولیه بازی به وضوح نشان میدهد که سازندگان به دنبال بازسازی اتمسفر سنگین و ظاهر بصری فیلمهای اواخر دهه ۸۰ میلادی هستند. این بازی در زمانی معرفی میشود که فرنچایز هلریزر با عرضه فیلم ریبوت در سال ۲۰۲۲، دوباره توجهات را به خود جلب کرده است.
هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای Clive Barker's Hellraiser: Revival مشخص نشده است، اما انتظار میرود جزئیات بیشتر در طول سال ۲۰۲۵ منتشر گردد.
آخرین ویرایش:
