Multi Platform Clair Obscur: Expedition 33

سازنده
Sandfall Interactive
تاریخ انتشار
2025 24April
ناشر
Kepler Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
EX33_Logo_HighRez.png


Developer: Sandfall Interactive
Publisher: Kepler Interactive
Genre: Turn-based RPG
Release Date: 24 April 2025
Platforms: Playstation 5،XBOX
Series،PC


  • سازنده بازی استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive هست. بیشتر اعضای اصلی استودیو از سازنده های باتجربه و سابق اوبیسافت و همینطور از طرفداران بازی های jrpg قدیمی مثل Persona، Final Fantasy و Kingdom Hearts هستند.​
  • داستان و ستینگ بازی برگرفته شده از دوران Belle Époque در فرانسه جریان دارد. هر سال زنی بیدار میشود و عددی نفرین شده را بر روی مقبره تی نقاشی میکند و تمام افراد با سن اون عدد ناپدید و به خاکستر تبدیل میشوند. هر سال این عدد کوچکتر میشه. در بازی شما به عنوان "Expedition 33"وظیفه دارید قبل از اینکه زن نقاش بیدار بشه و عدد 33 رو‌ نقاشی کنه اون رو نابود کنید و برای همیشه این چرخه مرگ و نفرین رو بشکنید.​
  • سبک بازی به گفته سازنده ها "Reactive turn-based RPG" که با ترکیب المان های مبارزات اکشن و ریل تایم با سیستم نوبتی قدیمی یجورایی نسخه تحول یافته بازی های jrpg قدیمی هست. در بازی میشه ضربات دشمن ها رو بصورت ریل تایم dodge، parry و یا counter کرد و همینطور با نگه داشتن ریتم ضربات کمبو ایجاد کرد و نقاط ضعف دشمن ها بصورت آزاد مورد هدف قرار داد.​
  • پارتی بازی از شش نفر تشکیل شده. تجهیزات، مهارت ها و قابلیت های تمام اعضای پارتی قابل ارتقا هست. کرکترهای که در تریلر معرفی بازی دیدیم Gustave که یک معمار، Sciel یک جنگجو، Lune یک محقق و‌ جادوگر و Maelle که با 16 سال سن جوانترین عضو‌ گروه هست.​
  • موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 5 هست.​
 

Attachments

  • Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    77.5 KB · مشاهده: 44
آخرین ویرایش:
نکته جالب‌تر اینه که بودجه ساخت Expedition 33 حتی از بعضی بازی‌های دو دهه پیش مثل Mirror’s Edge (محصول ۲۰۰۸) و Vanquish (محصول ۲۰۱۰) هم کمتر بوده!

با توجه به بازخوردهای مثبت و استقبال گسترده، استودیو اعلام کرده در حال بررسی ایده‌هایی برای ساخت دنباله‌ای بر این عنوان موفق است.
=======================

پ.ن حتما نباید بودجه کلفت باشه که بازی خوب دربیاد. با پول کم ولی افراد خلاق هم میشه شاهکار ساخت. بودجه بازی پشم ریزون کم بوده!
 
نکته جالب‌تر اینه که بودجه ساخت Expedition 33 حتی از بعضی بازی‌های دو دهه پیش مثل Mirror’s Edge (محصول ۲۰۰۸) و Vanquish (محصول ۲۰۱۰) هم کمتر بوده!

با توجه به بازخوردهای مثبت و استقبال گسترده، استودیو اعلام کرده در حال بررسی ایده‌هایی برای ساخت دنباله‌ای بر این عنوان موفق است.
=======================

پ.ن حتما نباید بودجه کلفت باشه که بازی خوب دربیاد. با پول کم ولی افراد خلاق هم میشه شاهکار ساخت. بودجه بازی پشم ریزون کم بوده!
گفتی mirrors 1000060489.jpg
یادش بخیر شماره اول این بازی شاهکار بود برام یادم نمیاد چندبار تمومش کردم
هرچند باشماره دوم اصلا حال نکردم
 
بازی رو تا اوایل act 2 رفتم و باس فایت dualliste یکی از بهترین باس فایت هایی بود که تو عمرم تجربه کردم‌. با اینکه نسبتا آسون بود ولی اون فضاسازی، اون اندینگ بینظیر بود. خیلی خیلی حماسی. حس کردم میازاکی واسه این باس فایت بهشون مشاوره داده :D
 
آخرین ویرایش:
Shadow Hearts 😢
اصلا نمیدونم دیگه ای پیش دست کیه اسکوئر یه جو‌ عقل داشت اینو میخرید ادامه میداد (البته درخواست غیرمنطقیه دارم چون رو کلی از ای پی های این چنینی خودشم خاک داده)
خیلی ها باور ندارن... ولی افت اسکوئر دقیقا از زمان مرج با انیکس اتفاق افتاد... اسکوئرسافت یک کمپانی خلاق بود... انیکسم بازی های خودشو داشت ولی استدیو هاش کمتر بود و اینا تجارتشون تو بخشای دیگه ای از ویدیو گیم هم بود!... بعد از این مرج بود... که اسکوئر تصمیم گرفت فقط روی یکی دو ip اصلی خودش و یکی دو تا از انیکس بیشتر تمرکز کنه... رفتن به سمت همچین شرایطی اینارو خیلی از اون خلاقیتشون رو کاهش داد... و با خرید eidos و بودجه هایی که تو صنعت شاید فقط راکستار تو اون زمان دریافت می کرد... فرصت رشد ارگانیک برای همون استدیو های محدودش هم گرفته شد... و شد آنچه شد... کاش هیچوقت این مرج اتفاق نمیوفتاد! برعکس فکر می کنم مرج با شرکتی مثل Atlus بیشتر براشون مفید می بود! اسکوئر رو انیکس خراب کرد!
 
بازی رو تا اوایل act 2 رفتم و باس فایت dualliste یکی از بهترین باس فایت هایی بود که تو عمرم تجربه کردم‌. با اینکه نسبتا آسون بود ولی اون فضاسازی، اون اندینگ بینظیر بود. خیلی خیلی حماسی. حس کردم میازاکی واسه این باس فایت بهشون مشاوره داده :D
خوبیش اینه که اتفاقا هیچ سمی از میازاکی + نوبتی های سردرد اور ژاپنی به این بازی تزریق نشده
منی که هیچ بازی نوبتی رو بیشتر از یکی دو ساعت تا حالا نتونستم تحمل کنم رو که حسابی تا الان جذب کرده هر چی هم بیشتر جلو میرم بیشتر داره از بازی خوشم میاد
 
خوبیش اینه که اتفاقا هیچ سمی از میازاکی + نوبتی های سردرد اور ژاپنی به این بازی تزریق نشده
منی که هیچ بازی نوبتی رو بیشتر از یکی دو ساعت تا حالا نتونستم تحمل کنم رو که حسابی تا الان جذب کرده هر چی هم بیشتر جلو میرم بیشتر داره از بازی خوشم میاد

اتفاق خیلی بجا و بدرستی از سم‌!(بقول شما) میازاکی در این بازی استفاده شده. که اگه نشده بود، چه بسا بازی اینقدر فان و سرگرم کننده نمیشد و تبدیل به یه ترن‌بیس خسته کننده میشد. این سخنان کارگردان بازی است:

گیوم بروش، کارگردان این عنوان، می‌خواست که بازی برجسته و متفاوت باشد، بنابراین تصمیم گرفت عناصر اکشن از بازی‌های ژاپنی مورد علاقه‌اش مانند Sekiro، Devil May Cry و سری Dark Souls را به آن اضافه کند تا سیستم مبارزات نوبتی واکنش‌گرای بازی را خلق کند
وقتی یک نمونه اولیه ساختم که JRPGها و بازی‌های اکشن مورد علاقه‌ام را ترکیب می‌کرد و قابلیت دفع ضربه (parrying) را هم شامل می‌شد، احساس کردم «وای، این گیم‌پلی سرگرم‌کننده است!»

Moonmedia
 
اتفاق خیلی بجا و بدرستی از سم‌!(بقول شما) میازاکی در این بازی استفاده شده. که اگه نشده بود، چه بسا بازی اینقدر فان و سرگرم کننده نمیشد و تبدیل به یه ترن‌بیس خسته کننده میشد. این سخنان کارگردان بازی است:

گیوم بروش، کارگردان این عنوان، می‌خواست که بازی برجسته و متفاوت باشد، بنابراین تصمیم گرفت عناصر اکشن از بازی‌های ژاپنی مورد علاقه‌اش مانند Sekiro، Devil May Cry و سری Dark Souls را به آن اضافه کند تا سیستم مبارزات نوبتی واکنش‌گرای بازی را خلق کند
ایشون خودش به رسم اکانتهای قبلیش در حال تولید سم در تاپیک های مختلفه:دی خیلی انرژی خودتو برای توضیح دادن بهش تلف نکن!
 
خوبیش اینه که اتفاقا هیچ سمی از میازاکی + نوبتی های سردرد اور ژاپنی به این بازی تزریق نشده
منی که هیچ بازی نوبتی رو بیشتر از یکی دو ساعت تا حالا نتونستم تحمل کنم رو که حسابی تا الان جذب کرده هر چی هم بیشتر جلو میرم بیشتر داره از بازی خوشم میاد
برخلاف حرف شما، بازی پر از المان های سولز هست خوشبختانه. یا بازی رو انجام ندادی، یا سولزها رو بازی نکردی. یه حالت دیگم داره که کلا خواستی یه هیت بدی فقط :))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or