Multi Platform Clair Obscur: Expedition 33

سازنده
Sandfall Interactive
تاریخ انتشار
2025 24April
ناشر
Kepler Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
EX33_Logo_HighRez.png


Developer: Sandfall Interactive
Publisher: Kepler Interactive
Genre: Turn-based RPG
Release Date: 24 April 2025
Platforms: Playstation 5،XBOX
Series،PC


  • سازنده بازی استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive هست. بیشتر اعضای اصلی استودیو از سازنده های باتجربه و سابق اوبیسافت و همینطور از طرفداران بازی های jrpg قدیمی مثل Persona، Final Fantasy و Kingdom Hearts هستند.​
  • داستان و ستینگ بازی برگرفته شده از دوران Belle Époque در فرانسه جریان دارد. هر سال زنی بیدار میشود و عددی نفرین شده را بر روی مقبره تی نقاشی میکند و تمام افراد با سن اون عدد ناپدید و به خاکستر تبدیل میشوند. هر سال این عدد کوچکتر میشه. در بازی شما به عنوان "Expedition 33"وظیفه دارید قبل از اینکه زن نقاش بیدار بشه و عدد 33 رو‌ نقاشی کنه اون رو نابود کنید و برای همیشه این چرخه مرگ و نفرین رو بشکنید.​
  • سبک بازی به گفته سازنده ها "Reactive turn-based RPG" که با ترکیب المان های مبارزات اکشن و ریل تایم با سیستم نوبتی قدیمی یجورایی نسخه تحول یافته بازی های jrpg قدیمی هست. در بازی میشه ضربات دشمن ها رو بصورت ریل تایم dodge، parry و یا counter کرد و همینطور با نگه داشتن ریتم ضربات کمبو ایجاد کرد و نقاط ضعف دشمن ها بصورت آزاد مورد هدف قرار داد.​
  • پارتی بازی از شش نفر تشکیل شده. تجهیزات، مهارت ها و قابلیت های تمام اعضای پارتی قابل ارتقا هست. کرکترهای که در تریلر معرفی بازی دیدیم Gustave که یک معمار، Sciel یک جنگجو، Lune یک محقق و‌ جادوگر و Maelle که با 16 سال سن جوانترین عضو‌ گروه هست.​
  • موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 5 هست.​
 

Attachments

  • Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    77.5 KB · مشاهده: 44
آخرین ویرایش:
پیش بینی Swen vincke 🐐 (کارگردان Baldur's Gate 3 ) تو VGA!

View attachment SnapInsta.to_AQO1NkP61M_CniDmCIvjhgKEDs-xrZIkJlLoSyNFHv9bV0SmZIQUlLcD4tY4Kfup9sqypngbnTVRFblV-...mp4

تک تک حرفاش داره درست درمیاد.
Game of the year 2025 is going to be made by a studio, who found the formula to make it up here on the stage
It's stupidly simple but somehow it keeps on getting lost

Studio made their game because they wanted to make a game that they wanted to play themselves

They created it cause it hadn't been created before

They Didn't make it to increase marketshare

They didn't make it to service a brand
They didn't have to meet arbitary sales target or fear of being laid off if it didn't meet those targets
If the developers didn't have fun, nobody was going to have any fun.

این سخنرانی دو دقیقه ای قشنگ کلاس درسه واسه تمام دولوپرا.
KCD2 و Expedition 33 امسال ثابت کردن اگه سازنده عشق و علاقه به بازیش داشته باشه و فقط به فکر درآمد نباشه فروش های میلیونی هم پشت سرش میاد.
 
آخرین ویرایش:
پیش بینی Swen vincke 🐐 (کارگردان Baldur's Gate 3 ) تو VGA!

View attachment 380111

تک تک حرفاش داره درست درمیاد.

این سخنرانی همون موقع زیاد بهش توجه نشد یعنی شدا ولی اونجوری که باید سر و صدا میکرد نکرد واقعا نمیدونم چرا ولی باید تک تک کلماتش رو تو این سخرانی با آب طلا نوشت و هر سال تو افتتحایه TGA پخشش کنن .

 
این سخنرانی همون موقع زیاد بهش توجه نشد یعنی شدا ولی اونجوری که باید سر و صدا میکرد نکرد واقعا نمیدونم چرا ولی باید تک تک کلماتش رو تو این سخرانی با آب طلا نوشت و هر سال تو افتتحایه TGA پخشش کنن .

فقط جهت یادآوری خیلی هم سر و صدا کرد و خیلی هم تو جاهای مختلف در موردش بحث شد.
خیلی هم تو بحثهای اینترنتی بهش ارجاع شد.
به نظرم گل مراسم دیروز زمانی بود که Swen اومد روی سن و نطق معرفی Goty سال رو انجام داد.
اینکه فرمول بازی سال شدن چیه؟

قشنگ فرهنگ معیوب فعلی توسعه بازیها تو خیلی از استودیوها رو شست گذاشت آفتاب:

مدیران و ناشرها هدفشون این نباشه که با ساخت این بازی سهام کمپانی باهاش بالا بره.
ترس از این نداشته باشن که اگه بازی به هدف خاصی نرسه و بخوان بازی رو طوری امن بسازن که اون هدفها رو پاس کنه ، به متای خاصی برسه و...
چیزی بسازیم که اول خودمون بخوایم بازی کنیمش و اگه خودمون خوشمون نیومد به هیچ وجه امکان نداره که پلیرها هم خوششون بیاد و...
مدیران استودیو با کارمندان مثل شماره اعداد روی برگه برخورد نکنن ، یک محیط دوست داشتنی ایجاد کنن.
فکر نکنن باید چیزی رو به اونها دیکته کنن.
اگه مدیرها بازی و تیم توسعه رو تو اولویت قرار بدن برگشت مالی و سود خودش تامین میشه چون خروجی همچین تیمی قطعا یه محصول خوبه.
اینکه اگه کارمندهای استودیو حین ساخت بازی شرایط براشون فان و جذاب نباشه و بازی رو با قلبشون نسازن به هیچ وجه امکان نداره که بازی نهایی هم فان و جذاب باشه.


View attachment The Game Awards 2024 - Page 61 - انجمن های بازی سنتر.mp4
============
این فرمول مخفی swen بمونه به یادگار که از این به بعد فقط شاهد منتشر شدن همچین بازیهایی از استودیوها باشیم.


===================

حالا این پست رو ندادم که بگم چون من این رو نوشتم بخوام اعتباری بگیرم.
هر چی اعتباره مال ایشون و تیم دوست داشتنی لارینه.

ولی خواستم بگم وقتی این سمت دنیا تو BC بهش توجه شد پس ببین چقدر اونموقع سروصدا کرده بود.

دقیقا تو توییتر و ردیت من اونموقع خیلی دیدم و اصلا همین دلیلی شد که اون پست رو بدم.
 
توی یک دور بازیو تموم کردن حدودا لول به چقدر میرسه؟
اخه من اخرای اکت ۲ ام و لولم ۴۸ ایناس با اینکه میگردم مپای فرعیو ام میرم اونایی که danger نباشن

بعد تو یوتیوب میبینم طرف لولش مثلا ۹۹ با ۹۰ یا ۸۵ عه

اینا نیو گیم پلاسن یا تو همین ران اول به این لولا میرسیم؟
(یا وسطای اکت دو عه یا اخراش خلاصه)
من فارم نکردم و حدود 92-93 تموم کردم ولی خوب فک کنم همه فایت هایی که داخل بازی بود رو انجام دادم.
بازی با بیلد های درست حسابی خیلی راحت میشه سایمون 2 شات و painted power باورم نمیشد 1 شات شد با stendhal که مثلا نرف هم شده
دانجن اخر مفت میشه اگه بخوای بری سراغ ساید کانتنت ها
 
  • Like
Reactions: Roozbeh psp
هر پرتالی رو تو بازی باز میکنم و وارد یک منطقه جدید میشم فحشیه که نثار یوبیسافت میکنم. شاید هم‌نظر باشید احساس میکنم افرادی از یوبیسافت جدا شدن و این اثر فاخر و محترم رو ساختن همونایی باشن که یونیتی تحویل ما داده بودن با revelations و عمقی در سری AC که دیگه تکرار نشد برامون. این ۳۰ چهل نفر برکت یوبیسافت بودن که رفتن. دمشون گرم. سرشون بالاست. بازیه آدمیزادی ساختن. خیلی وقت بود درست حسابی موسیقی نشنیده بودیم توی بازی ها و خاک بر سر استودیوها که با موسیقی های ناکوک و به یاد نموندنی توقعات ما گیمر ها رو سرکوب کردن. درباره ی داستان هم تا انتهای اکت ۱ رفتم و تابوشکنی های نویسندگان رو دوست داشتم.
 
هر پرتالی رو تو بازی باز میکنم و وارد یک منطقه جدید میشم فحشیه که نثار یوبیسافت میکنم. شاید هم‌نظر باشید احساس میکنم افرادی از یوبیسافت جدا شدن و این اثر فاخر و محترم رو ساختن همونایی باشن که یونیتی تحویل ما داده بودن با revelations و عمقی در سری AC که دیگه تکرار نشد برامون. این ۳۰ چهل نفر برکت یوبیسافت بودن که رفتن. دمشون گرم. سرشون بالاست. بازیه آدمیزادی ساختن. خیلی وقت بود درست حسابی موسیقی نشنیده بودیم توی بازی ها و خاک بر سر استودیوها که با موسیقی های ناکوک و به یاد نموندنی توقعات ما گیمر ها رو سرکوب کردن. درباره ی داستان هم تا انتهای اکت ۱ رفتم و تابوشکنی های نویسندگان رو دوست داشتم.
تا جایی که شنیدم کلا حدود 3 نفر از یوبیسافت بوده
خیلی اعضا اصلا تازه کار بودن
نویسنده فکر کنم اولین داستان جدیش بوده که نوشته «یا اولین داستانی که برای بازی نوشته شده نمی دونم»
و موسیقی ساز «اسم شغلشو نمی دونم» اولین کارش روی یه بازی ویدیویی بوده
از اثر لذت ببرید. نیازی به فحاشی به یوبیسافت نیست 😁
 
خوب منم امروز بازی رو تموم کردم و پیوستم به افرادی که از post Expedition depression رنج میبرن

بنظرم تنها بازی 11/10 این دهه میلادی همینه فعلا و واسه من قشنگ ترین از زمان ویچر 3. موقعی که میخواست بازی بیاد من انتظاراتم زیاد بود یعنی انتظار داشتم گوتی بشه اما 10 لول از تمام انتظاراتم فراتر رفت مخصوصا موسیقی و روایت داستان. خیلی راحت بهترین موسیقی رو بین تمام گیم ها تا الان داره. 10 خط میتونم تعریف کنم ولی خلاصش اینه بازی تاثیر گذاری بود و الان که تمومش کردم احساس دل تنگی میکنم و جزو معدود بازی هایی هست که بعد از تموم کردنشون بهش فکر میکنم مثل فال اوت 3 و ویچر 3

پیام هایی هم که داستان بازی میرسونه جالب بودن
 
رسیدم به اکت سوم.
تا اینجای کار جزو ۳ تا از بهترین بازیهای زندگیم شد :دی
از دوستان اهل فن, اگه میشه یه ترکیب OP با دمیج میلیونی برای ۳ تا کاراکتر مونث بازی بهم بگید که واقعا دشمنا بدجوری تانک شدن توی این اکت :دی
ویدیو های یوتیوب همه طولانی هستن و نمیفهمم چیکار میکنن:دی
اگه کسی ترکیب خاصی بلده بهم بگه لطفا
 
اقا چقدر این بازی رو بمب افکنی هایپ کردید :D

من بی اغراق اهل جذب شدن توسط متای بالا یا بوق و کرنا نیستم لزوما، از متای بالا خوشم میاد ولی به تنهایی کافی نیست که در یک بازی ذوب بشم، ولی نظرات بازیسنتری ها از قدیم برام مهم بود و بهش دقت میکردم، ایشونم اینقدر هایپ کردید که حتما میزنم تو کارش به زودی، البته در هر صورت به دلیل خود بازی و شناختی که ازش پیدا کردم بازیش میکردم، ولی این نظرات سوپر مثبت شمام هایپم رو به شدت افزایش داده.. مثلا خیلی دوست دارم هارمونی موسیقی با بازی رو تجربه کنم، گیم پلی نوبتی هم خیلی دوست دارم و فکر کنم تو این بازی هم عاشقش بشم...

خلاصه دمتون گرم از هایپ :D

Keep It Up...
 
منم
اقا چقدر این بازی رو بمب افکنی هایپ کردید :D

من بی اغراق اهل جذب شدن توسط متای بالا یا بوق و کرنا نیستم لزوما، از متای بالا خوشم میاد ولی به تنهایی کافی نیست که در یک بازی ذوب بشم، ولی نظرات بازیسنتری ها از قدیم برام مهم بود و بهش دقت میکردم، ایشونم اینقدر هایپ کردید که حتما میزنم تو کارش به زودی، البته در هر صورت به دلیل خود بازی و شناختی که ازش پیدا کردم بازیش میکردم، ولی این نظرات سوپر مثبت شمام هایپم رو به شدت افزایش داده.. مثلا خیلی دوست دارم هارمونی موسیقی با بازی رو تجربه کنم، گیم پلی نوبتی هم خیلی دوست دارم و فکر کنم تو این بازی هم عاشقش بشم...

خلاصه دمتون گرم از هایپ :D

Keep It Up...
منم فردا اکانتش رو داداشم میده بهم و شدیدا هایپم براش :D

از اول بهش ایمان قلبی داشتم و الان وقتی میبینم بازی موفقه ،دقیقا حس افتخار پدر به فرزند رو دارم
 
اگه رو pc بازی میکنید ماد clairobscurfix رو دانلود کنید حتما. شارپنس و image quality بازی افتضاحه. بیش از حد شارپ شده تصویر. پر از artifactهای عجیب غریبه سایه ها. با این ماد برطرف میشن. همچنین بهتره post process رو بزارید روی medium. درجات بالاتر باز هم نویزهای عجیب غریب داره. حتی film grain بازی رو هم بنظرم خاموش کنید. بدترین انجین نسل رو باید بدن به ue5.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and bataraf
اگه رو pc بازی میکنید ماد clairobscurfix رو دانلود کنید حتما. شارپنس و image quality بازی افتضاحه. بیش از حد شارپ شده تصویر. پر از artifactهای عجیب غریبه سایه ها. با این ماد برطرف میشن. همچنین بهتره post process رو بزارید روی medium. درجات بالاتر باز هم نویزهای عجیب غریب داره. بدترین انجین نسل رو باید بدن به ue5.
این قضایا چطور با مود حل می شه ولی سازندگان نمی تونن؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or