Multi Platform Clair Obscur: Expedition 33

سازنده
Sandfall Interactive
تاریخ انتشار
2025 24April
ناشر
Kepler Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
EX33_Logo_HighRez.png


Developer: Sandfall Interactive
Publisher: Kepler Interactive
Genre: Turn-based RPG
Release Date: 24 April 2025
Platforms: Playstation 5،XBOX
Series،PC


  • سازنده بازی استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive هست. بیشتر اعضای اصلی استودیو از سازنده های باتجربه و سابق اوبیسافت و همینطور از طرفداران بازی های jrpg قدیمی مثل Persona، Final Fantasy و Kingdom Hearts هستند.​
  • داستان و ستینگ بازی برگرفته شده از دوران Belle Époque در فرانسه جریان دارد. هر سال زنی بیدار میشود و عددی نفرین شده را بر روی مقبره تی نقاشی میکند و تمام افراد با سن اون عدد ناپدید و به خاکستر تبدیل میشوند. هر سال این عدد کوچکتر میشه. در بازی شما به عنوان "Expedition 33"وظیفه دارید قبل از اینکه زن نقاش بیدار بشه و عدد 33 رو‌ نقاشی کنه اون رو نابود کنید و برای همیشه این چرخه مرگ و نفرین رو بشکنید.​
  • سبک بازی به گفته سازنده ها "Reactive turn-based RPG" که با ترکیب المان های مبارزات اکشن و ریل تایم با سیستم نوبتی قدیمی یجورایی نسخه تحول یافته بازی های jrpg قدیمی هست. در بازی میشه ضربات دشمن ها رو بصورت ریل تایم dodge، parry و یا counter کرد و همینطور با نگه داشتن ریتم ضربات کمبو ایجاد کرد و نقاط ضعف دشمن ها بصورت آزاد مورد هدف قرار داد.​
  • پارتی بازی از شش نفر تشکیل شده. تجهیزات، مهارت ها و قابلیت های تمام اعضای پارتی قابل ارتقا هست. کرکترهای که در تریلر معرفی بازی دیدیم Gustave که یک معمار، Sciel یک جنگجو، Lune یک محقق و‌ جادوگر و Maelle که با 16 سال سن جوانترین عضو‌ گروه هست.​
  • موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 5 هست.​
 

Attachments

  • Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    77.5 KB · مشاهده: 44
آخرین ویرایش:
بازی در طی روز اول عرضه، نیم میلیون نسخه فروش داشته :x
همچنین حداکثر تعداد پلیرای همزمان امروز توی استیم به بیش از 72 هزار نفر رسید.
با توجه به عرضه بازی روی گیم پس، آمار خوبی به نظر میاد.

1745609015699.png
 
ایشالا شما هم بزودی بازی میکنی
سوییچ 2 هم امیدوارم پورت بشه.:دی
بازی در طی روز اول عرضه، نیم میلیون نسخه فروش داشته :x
همچنین حداکثر تعداد پلیرای همزمان امروز توی استیم به بیش از 72 هزار نفر رسید.
با توجه به عرضه بازی روی گیم پس، آمار خوبی به نظر میاد.

View attachment 376548
کاشکی اتلوس اجازه بده یک کراس اوری مثلا اسکین باهاش داشته باشند، خیلی خوب میشه.
حتی FF ها هم میتونه ادای دین خوبی باشه.

امیدوارم تا اونموقع که من بازی میکنم DLC هم براش میاد تا من ورژن کامل رو بازی کنم.:دی
 
سوییچ 2 هم امیدوارم پورت بشه.:دی

کاشکی اتلوس اجازه بده یک کراس اوری مثلا اسکین باهاش داشته باشند، خیلی خوب میشه.
حتی FF ها هم میتونه ادای دین خوبی باشه.

امیدوارم تا اونموقع که من بازی میکنم DLC هم براش میاد تا من ورژن کامل رو بازی کنم.:دی
یک عدد اسکین میتسورو برای Lune لطفا :D
 
این موجودات gestral با اون فرم عروسکیشون خیلی خیلی بامزه و گوگولی هستند، مخصوصا اون زبون خاصشون😁 منو یاد مینیون های despicable me میندازن. دیالوگ‌هاشون طنز خیلی خوبی داره و چندتا میم رو هم بازسازی کردن مثل این:
1000080628.jpg



اکت اول تمام شد و:
20241120_203356.jpg

برای چرخیدن تو محیط من همیشه Lune رو انتخاب میکنم کاراکترش sprint خیلی خوبی داره.
چرخیدن تو محیط حتما توصیه میشه، یا باس فایت مخفی پیدا میکنید یا ایتم‌های به درد بخور و از lore داستان بیشتر میفهمید. نتیجه گشتن تو محیط همیشه پاداش داره. حتی محیط‌هایی که قبلا بودید رو هم برگردید. بعضی باس‌فایت‌ها هستند که فعلا برای مبارزه باهاشون اماده نیستیم و سورپرایزهای خوبی هم دارند.


فروش ۵۰۰ هزار نسخه‌ای تو این ترافیک بازیها واقعا عالیه.
 
چقدر خاص و منحصربه‌فرده این بازی! از یه طرف دنیای بسیار عجیب و حیرت‌انگیزی داره که بازیکن رو از همون اول بدون توضیحات زیاد میندازه وسط یه داستان مرموز و پُر از معما و از طرف دیگه سیستم مبارزات نوبتی با یه فضای به شدت سینمایی با زوایای دوربین جالب و استفاده عالی از QTE، در کنار موسیقی‌هایی که از شدت زیبا بودن می‌خوای بشینی یه گوشه و فقط لذت ببری، اون هم یه لذت هم‌زمان از موسیقی و گرافیک هنری فوق‌العاده و محیط‌های بسیار زیبا و رویایی. واقعاً بازی اتمسفر جالبی داره و اتفاقات تلخ و شیرین پشت سر هم رخ می‌دن یا مثلاً یه دفعه فضا عوض می‌شه و بعد از ترکوندن یه مشت هیولا، یه جونور گوگولی با صدای فانتزی از راه می‌رسه و مغازه می‌زنه! :دی
سازنده‌های بازی واقعاً غوغا کردن و از هر نظر دنبال ارائه یه تجربه متفاوت بودن و از ریسک کردن نترسیدن و خوشبختانه نتیجه درخشانش رو هم دیدن. من تازه ۳،۴ ساعت بازی کردم و هنوز خیلی مونده، ولی توی همین زمان کوتاه هم کلی ذوق کردم از گشت و گذار توی دنیای جذاب بازی و می‌تونم راحت تصور کنم که چه پتانسیلی برای آینده و نسخه‌های بعدی داره و قشنگ از اون دنیاهایی هست که می‌شه سال‌ها باهاش همراه شد.
حیف و صد حیف که بازی فتومد نداره و البته شاید هم نکته خوبی باشه، چون در اون صورت مدت زمان بازی کردنم دو برابر می‌شد! :دی
 
بچه ها دوباره یه نکته بگم.اگه دیدید دشمنا براتون سخت هستن و نمیتونید باسها رو بزنید زرتی سختی بازی رو کم نکنید.یخورده تومحیطهای قبلی بچرخید و گریند کنید سلاحها و گیرها رو آپگرید کنید چند بار با باس بجنگید داج و پری باس راحت دستتون میاد و این خیلی ریواردینگه که باس رو اینطوری شکست بدید و حس خوبی داره تا اینکه سختی بازی رو کم کنید.
البته همه دوستان استاد ما هستن ولی گفتم برای کسایی که تازه شروع کردن.
 
آخرین ویرایش:
برای دوستان pc باز.
دور ultra خط بکشید. نمیدونم چه مرگشه ولی اصلا نمیرزه رو این تنظیمات بازی کردن. یه ۴۰ درصدی پرفورمنستون میوفته عملا. بنظرم روی high بازی کنید. تفاوت چندانی نداره از لحاظ کیفیت. گرافیک بازی واقعا زیباس.
 
یه چند ساعتی بازی کردم امروز.چقدر لذت بخشه.برای منی که با بازی های نوبتی نمیتونستم ارتباط بگیرم جوری شده که حس این رو بهم داده برم بازی های بیشتر تو این سبک رو تجربه کنم.این که parry و dodge داره خیلی لذت بخش ترش کرده مخصوصا برای زدن باس ها که تاکتیک لازمه.یه بوهایی هم از سبک بازی های سولز لایک برده که برای من لذتشو بیشتر کرده.
 
به نظرم یکی از بهترین opening ها رو در تاریخ صنعت گیم داره و شباهت زیادی به کارها کن لوین از منظر زیبایی شناسی داره.
opening بازی یک مسترپیس تمام عیار هست که حتی کن لوین افسانه ای رو هم تحت تاثیر قرار داده.
موسیقی بازی شاهکار ، ملودی ها خیلی خوب کار شدن و گوش نواز هستن.
گرافیک فنی بازی در حد عناوین AAA نیست ولی آرت استایل زیبا و خلاقانه داره‌ یک نکته جالبی هم که داشت فیشال انیمیشن ها و طراحی صورت کارکترهاست که واقعا با احساس و زنده هست.
کمبات بازی راضی کننده ، عمیق ، اعتیادآور و در یک کلمه پرفکت هست و معجونی با ترکیبی از المان ها عناوین turned base و jrpg هست.
اما این نرتیو و کارگردانی بازی که منو شگفت زده کرده، داستان سرایی بازی تا این لحظه با توجه به سبکش حکم قصه گویی بایوشاک ها کن لوین در سبک Fps رو برام داشته.
اصلا فکر نمیکردم داستان سرایی بازی اینقدر تاثیرگذار و درام باشه رسما مخاطب شیفته و میخکوب خودش میکنه.
کارگردانی صحنه ها ، حالات چهره ها و وقایع، استادانه کار شدند.
با همین چند ساعتی که تجربه کردم به نظرم بهترین عنوان امسال از منظر نویسندگی و کارگردانی هست و از یک استودیو کوچیک گرفتن همچین خروجی مثل یک معجزه میمونه مگر اینگه سازندگان تیم همه عاشق هنر و بازیسازی باشند.
 
وقتی بازی متا 92 میگیره و یه ای پی جدید و ناشناخته هست ادم تعجب میکنه ولی وقتی خودتون بازیش کنید متوجه این قضیه میشید .بازی در یک کلام بینظیره تا الان با اختلاف بهترین بازی 2025 بوده و شخصا برای خودمم که اکثر بازی های سال را شخم میزنم بهترین بازی بوده .من تا الان خیلی jrpg نوبتی بازی کردم شمارشش از دستم در رفته از گنده های سبک مثل فاینال ها و به خصوص شماره 10 تا پرسونا ها و شادو هارتس و... تا عناوین کوچکتر باور کنید این بازی تا الان بهترین نوبتی بوده که بازی کردم و جالبی قضیه اینه که سازنده ها غربی هستن.
قشنگ سبک نوبتی را چند پله ارتقا دادن .اون کارت های پیکتوس که تو بازی میگیرید کلی ترکیب مختلف باهاشون میشه درست کرد در کنار سلاح ها و اسکیل هایی که دارید هزاران مدل استراتژی میشه به کار برد در کنار جاخالی دادن و پری و پرش که نفس ادم را تو مبارزات نفس گیر بند میاره .
موسیقی بازی بینظیره در کنار کاراکتر های واقعا دوست داشتنی و خوشگل و داستان بسیار جالب و مرموز که شخصا مدت ها بود همچین داستان پیچیده و در عین حال شگفت انگیزی ندیده بودم .بازی یه پکیج کامله و در کمال تعجب با قیمت 50 دلار (تازه با پلاس 45) به فروش میرسه .من که به احترامشون ایستاده دست میزنم:x:x^:)^^:)^^:)^
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or