Multi Platform Clair Obscur: Expedition 33

سازنده
Sandfall Interactive
تاریخ انتشار
2025 24April
ناشر
Kepler Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
EX33_Logo_HighRez.png


Developer: Sandfall Interactive
Publisher: Kepler Interactive
Genre: Turn-based RPG
Release Date: 24 April 2025
Platforms: Playstation 5،XBOX
Series،PC


  • سازنده بازی استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive هست. بیشتر اعضای اصلی استودیو از سازنده های باتجربه و سابق اوبیسافت و همینطور از طرفداران بازی های jrpg قدیمی مثل Persona، Final Fantasy و Kingdom Hearts هستند.​
  • داستان و ستینگ بازی برگرفته شده از دوران Belle Époque در فرانسه جریان دارد. هر سال زنی بیدار میشود و عددی نفرین شده را بر روی مقبره تی نقاشی میکند و تمام افراد با سن اون عدد ناپدید و به خاکستر تبدیل میشوند. هر سال این عدد کوچکتر میشه. در بازی شما به عنوان "Expedition 33"وظیفه دارید قبل از اینکه زن نقاش بیدار بشه و عدد 33 رو‌ نقاشی کنه اون رو نابود کنید و برای همیشه این چرخه مرگ و نفرین رو بشکنید.​
  • سبک بازی به گفته سازنده ها "Reactive turn-based RPG" که با ترکیب المان های مبارزات اکشن و ریل تایم با سیستم نوبتی قدیمی یجورایی نسخه تحول یافته بازی های jrpg قدیمی هست. در بازی میشه ضربات دشمن ها رو بصورت ریل تایم dodge، parry و یا counter کرد و همینطور با نگه داشتن ریتم ضربات کمبو ایجاد کرد و نقاط ضعف دشمن ها بصورت آزاد مورد هدف قرار داد.​
  • پارتی بازی از شش نفر تشکیل شده. تجهیزات، مهارت ها و قابلیت های تمام اعضای پارتی قابل ارتقا هست. کرکترهای که در تریلر معرفی بازی دیدیم Gustave که یک معمار، Sciel یک جنگجو، Lune یک محقق و‌ جادوگر و Maelle که با 16 سال سن جوانترین عضو‌ گروه هست.​
  • موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 5 هست.​
 

Attachments

  • Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    77.5 KB · مشاهده: 46
آخرین ویرایش:
یه 15 ساعت بازی کردم فهمیدم بهترین اسلحه ی maelle رو از دست دادم حالا میخوام از اول شروع کنم با درجه سختی بالاتر اگه هر بازی دیگه ای بود برای وقتم ارزش قائل میشدم و ولش میکردم ولی طراحی هنری بازی به تنهایی برای درجه یک شدن بازی کافیه

ارزشش رو داره از اول شروع کنی بدون شک. بعدا هم میشه گرفت ولی خب آخرای بازی میشه تقریبا. من تا آخر با همین سلاحش رفتم. یه بخشی از اندگیم رو سولو با مایل رفتم با همین سلاح. سنگین و وحشتناک دمیج میده. اصن این دختر کامبت استایلش یه چیز دیگس. خیلی با پرستیژ مبارزه میکنه آدم خوشش میاد :D من خودم بار اول از دستش دادم اما سریع متوجه شدم و یکی از سیو‌های قبلی رو لود کردم و گرفتمش. برای من مایل و لونه عضو جدا نشدنی تیمم بودن. خیلی دوس داشتم جفتشونو.
 
آخرین ویرایش:
ارزشش رو داره از اول شروع کنی بدون شک. بعدا هم میشه گرفت ولی خب آخرای بازی میشه تقریبا. من تا آخر با همین سلاحش رفتم. یه بخشی از اندگیم رو سولو با مایل رفتم با همین سلاح. سنگین و وحشتناک دمیج میده. اصن این دختر کامبت استایلش یه چیز دیگس. خیلی با پرستیژ مبارزه میکنه آدم خوشش میاد :D من خودم بار اول از دستش دادم اما سریع متوجه شدم و یکی از سیو‌های قبلی رو لود کردم و گرفتمش. برای من مایل و لونا عضو جدا نشدنی تیمم بودن. خیلی دوس داشتم جفتشونو.
من سیل رو به لونه ترجیح میدم چون خیلی بیشتر دمیج میده و سیستم foretell خیلی برام جذاب تر از سبک مبارزه لونه بود
در کل بازی واقعا حقشه GOTY بشه هر چی سعی کردم با سری پرسونا ارتباط بگیرم به خاطر فعالیت های جانبی اضافشون نتونستم ولی این بازی بعد از بخش مقدمه واقعا اعتیاد آور میشه
 
هیچوقت با مبارزات نوبتی نتونستم ارتباط برقرار کنم, فکر کن دو نفر روبروی هم وایسادن, اونوقت هر کدوم صبر کنه تا نوبتش بشه بعد به اون یکی حمله کنه ! 😆
منم مثل خوتم در این مورد. اصلا سبک مورد علاقه م نیست. حتی شاهکاری مثل بالدورز گیت 3 رو هم نتونستم بازی کنم.
ولی این متفاوته. در واقع المان های اکشن ریل تایم رو هم به طرز عجیب و هنرمندانه ای ترکیب کرده با گیم پلی نوبتی. حتما امتحانش کن.
 
هیچوقت با مبارزات نوبتی نتونستم ارتباط برقرار کنم, فکر کن دو نفر روبروی هم وایسادن, اونوقت هر کدوم صبر کنه تا نوبتش بشه بعد به اون یکی حمله کنه ! 😆
این بازی درسته نوبتیه ولی چون یه سری مکانیزم های ریل تایم مثل Dodge و Parry داره از اون حالت خشک سنتی فاصله گرفته و اتفاقا یه جاهایی بشدت هیجانی و سرعتی میشه همه چی:دی جدای اون داستان و موسیقی بازی بسیار درگیر کنندس و تا لحظه آخر ولت نمیکنه. دریغ نکن از خودت:دی
 
  • Like
Reactions: U n i t e d
هیچوقت با مبارزات نوبتی نتونستم ارتباط برقرار کنم, فکر کن دو نفر روبروی هم وایسادن, اونوقت هر کدوم صبر کنه تا نوبتش بشه بعد به اون یکی حمله کنه ! 😆
خب با این نگاه پس اون بازیهای ریل تایم رو هم نباید باهاشون ارتباط بگیری چرا که دشمن مثل گوشت وایمیسته که بری روش کمبو بزنی تا نوبتش بشه و بعد ضربات و کومبوهای خودش رو بزنه.
کل گیمینگ روی همین فرمول نوبتی بنا شده.
فقط بعضی هاشون پلیر رو گول میزنن که فکر کنه که مبارزات ریل تایم هستن و این پلیره که به دشمن مهلت نمیده که اتک بده.
 
من یکی از کسایی بودم که از همون اول به این بازی ایمان قلبی داشتم،و واقعا هم دوسش داشتم

یه گیم ناب بود که از تک تک لحظه هاش لذت بردم ولی.......

یکم زیاد از حد حس میکنم داره توجه میگیره و همین توجه زیاد باعث به وجود اومدن یه سری هیتر در آینده میشه، اینطوری که این بازی داره پیش میره دیگه احتمالا داره هیچ وقت هیچ بازی از لحاظ گرفتن جوایز نزدیکش نشه،یه چیزی تو مایه هایه zelda ocarania of time که دیگه هیچ بازی از لحاظ متا بهش نمیرسه.


ببینید من بی نهایت بازی رو دوست دارم و حتی شخصیت verso یکی از شخصیت ها مورد علاقم تو کل مدت گیمریم هستش،ولی این که به یه جایگاه غیر قابل دسترس برسه برام زیاد خوشایند نیست.


Ps:معتقدم شخصا حداقل تو بحث بهترین بازی rpg حقش نبود ببره.
 
خب با این نگاه پس اون بازیهای ریل تایم رو هم نباید باهاشون ارتباط بگیری چرا که دشمن مثل گوشت وایمیسته که بری روش کمبو بزنی تا نوبتش بشه و بعد ضربات و کومبوهای خودش رو بزنه.
کل گیمینگ روی همین فرمول نوبتی بنا شده.
فقط بعضی هاشون پلیر رو گول میزنن که فکر کنه که مبارزات ریل تایم هستن و این پلیره که به دشمن مهلت نمیده که اتک بده.
مثال بی منطقی بود ولی انگار این یه ذره فرق داره. فعلا خیلی بازی ها هستند وقت خریدشون هست این میمونه بعدن
 
  • Like
Reactions: Arios 22
مثال بی منطقی بود ولی انگار این یه ذره فرق داره. فعلا خیلی بازی ها هستند وقت خریدشون هست این میمونه بعدن
هرکسی بنا بر سلیقش نظری داره مشخصا ی بازی برای همه نیست . منم جی تی ای ۶ تو لیست خریدم نیست . با اینکه این میزان همه گیره
 
مثال بی منطقی بود ولی انگار این یه ذره فرق داره. فعلا خیلی بازی ها هستند وقت خریدشون هست این میمونه بعدن
من که مثال نزدم که بخواد منطقی باشه یا نه.

دارم میگم سیستمهای مبارزه کل بازیها در ذاتشون همه ترن بیسد هستن.
فقط پلیر توسط سازنده گول میخوره و اینکه پلیر فکر میکنه که وقتی که میتونه به دشمن اتک بده یعنی اینکه خارج از نوبتش داره این کار رو میکنه و سازنده براش زمانبدی و نوبت تعیین نکرده.

نتیجه هم گرفتم که پس اگه کسی بخواد منطق ترن بیسد رو ببره زیر سوال پس باید نسبت به بازیهای مثلا ریل تایم هم دافعه داشته باشه.
=========
به نظر منم میشه گفت که من با این شکل از گیم پلی و سبک مبارزه حال نمیکنم یا اصلا خوشم نمیاد و این بازیها رو دوست ندارم ، این هیچ مشکلی نداره.
ولی اینکه بخوایم مسخرش کنیم و ازش ایراد بگیریم به نظرم کاملا اشتباست چون با همین منطق... از گیم پلی مبارزات ریل تایم خیلی بیشتر از اینها میشه ایراد گرفت.
جفت انواع این سیستم های مبارزه در واقع یکی هستن.
 
  • Like
Reactions: darkworld
من که مثال نزدم که بخواد منطقی باشه یا نه.

دارم میگم سیستمهای مبارزه کل بازیها در ذاتشون همه ترن بیسد هستن.
فقط پلیر توسط سازنده گول میخوره و اینکه پلیر فکر میکنه که وقتی که میتونه به دشمن اتک بده یعنی اینکه خارج از نوبتش داره این کار رو میکنه و سازنده براش زمانبدی و نوبت تعیین نکرده.

نتیجه هم گرفتم که پس اگه کسی بخواد منطق ترن بیسد رو ببره زیر سوال پس باید نسبت به بازیهای مثلا ریل تایم هم دافعه داشته باشه.
=========
به نظر منم میشه گفت که من با این شکل از گیم پلی و سبک مبارزه حال نمیکنم یا اصلا خوشم نمیاد و این بازیها رو دوست ندارم ، این هیچ مشکلی نداره.
ولی اینکه بخوایم مسخرش کنیم و ازش ایراد بگیریم به نظرم کاملا اشتباست چون با همین منطق... از گیم پلی مبارزات ریل تایم خیلی بیشتر از اینها میشه ایراد گرفت.
جفت انواع این سیستم های مبارزه در واقع یکی هستن.
والا کسی اینجا مسخره نکرد ماکان جان. فقط گفتم توی ظاهر خیلی فرق داره یه جا وایسی طرف اتک رو بزنه بعد نوبت تو بشه تو یه دکمه ای بزنی اتک بزنی. شاید توی بازی های ریل تایم هم نامحسوس وجود داشته باشه ولی همون نامحسوس بودن یعنی حس نمیکنی و در هیجان مبارزه قرار میگیری
 
والا کسی اینجا مسخره نکرد ماکان جان. فقط گفتم توی ظاهر خیلی فرق داره یه جا وایسی طرف اتک رو بزنه بعد نوبت تو بشه تو یه دکمه ای بزنی اتک بزنی. شاید توی بازی های ریل تایم هم نامحسوس وجود داشته باشه ولی همون نامحسوس بودن یعنی حس نمیکنی و در هیجان مبارزه قرار میگیری
من که اصلا در مورد کامنتت چیزی نگفتم.
من یه بنده خدای دیگه رو نقل قول کردم که توضیح دادم منظورم چیه.

مثل اینکه آخر هفته خیلی خوش گذشته :D
========
اما اینکه نمیتونی جذابیتهای این مبارزه رو باهاش ارتباط بگیری خب میتونی بگی مشتریش نیستم ، اصلا مشکلی نداره.
همه که نباید از همه سبکها و ویژگیهاشون خوشمون بیاد.

اما اینکه دوستی بیاد منطق این مبارزه رو ببره زیر سوال و بگه اون یکی منطقیه و... خب انصافا اینطور نیست.
 
  • Like
Reactions: darkworld

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or