
بسیاری متعجب هستن که چرا Ryse: Son of Rome در XBOX ONE به صورت 30 فریم در ثانیه اجرا میشود و چرا اونطور که برای نسل بعد انتظار می رود بر روی 60 فریم نیست..؟ در این رابطه Cevat Yerli مدیر شرکت Crytek در مصاحبه ای با Eurogamer توضیح میده.
Cevat می گویید بازی سازها باید انتخاب کنند که بازی آنها بر روی 30 با 60 فریم بر ثانبه اجرا شود و این قضیه به نوع بازی و درصد پیچیدگی آن پروژه بستگی دارد.ما با Ryse می خواستیم یک تجربه احساسی و پیچیده به همراه نورپردازی پویا و محیطی واقعگرانه در کنار کارکترهای غنی و انیمیشن های آنها به وجود بیاوریم، بنابراین ما 30 فریم را انتخاب کردیم و معتقدیم بسیاری از توسعه دهندگان برای خلق دنیایی غنی تر 30 فریم را به 60 فریم ترجیح میدهند. 60 فریم دوبرابر احتیاج به سرعت رندر بیشتر دارد در حالی که 30 فریم به نوعی استاندارد محسوب می شود و اکثر فیلم های سینمایی همین مقدار فریم را میدهند.
او همچنین در مورد کارکرد ESRAM به عنوان یک حافظه با سرعت بسیار بالا در XBOX ONE می گویید: ما اهداف زیادی توانستیم در ESRAM رندر کنیم به طور مثل G-Buffer ، سرعت در ESRAM به طور قابل توجه ای بالا است در حالی که با 32MB ممکن است نشود چیزی مثل MSAA را به طور کامل استفاده کرد ولی با یک استراتژِی اداره حافظه هوشمند ممکن است بتوان با این مشکل مقابله کرد.
منبع
آخرین ویرایش: