Cavet Yerli: بخش تک‌نفره آفلاین بازی‌ها باید از دور خارج شوند

Fire Light

کاربر سایت
Feb 15, 2013
907
بنیانگذار شرکت Crytek آقای Cevat Yerli بر این باور است که بخش تک نفره بازی‌ها باید رو به جلو حرکت کنند از چیزی که در آن قرار دارد بیرون بیاید. منظور او این نیست که بخش تک نفره باید محو شود، بلکه آن‌ها باید تکامل یابند.

01613968356748243918.jpg



این دیگر مسئله پنهانی نیست که کرایتک علاقه زیادی به Free to Play دارد و اینگونه بازی‌ها برای آن‌ها ارزش بالایی دارند. آقای یرلی اخیرا نیز اعلام کرده بود که انتظار دارد بازی‌های این شرکت در طی پنج سال اخیر کاملا به سمت Free to Play بروند.
حال در مصاحبه‌ای با IGN او بیان کرد: "من فکر می‌کنم که مفهوم و اندیشه Single Player بازی‌ها باید از دور خارج شود، من نمی‌گویم که دیگر تجربه بخش تک نفره‌ای در کار نخواهد بود، اما در آینده آن را باید با نام Connected Single-Player یا Online Single-Player خواند."
این گفته‌ها دقیقا همان چیزیست که در بازیهای Guild War 2 و بازی جدید بانجی یعنی Destiny دیده‌ایم. بخش تک نفره بازی‌ها در یک دنیای MMO قرار خواهند گرفت و این کار اجازه می‌دهد که چند بازیکن با هم در آن قرار گیرند و برای اهداف خود با هم درگیر شوند یا همکاری کنند.
آقای یرلی ادامه داد: "بخش آنلاین و اجتماعی می‌توانند در ارایه خدمات و مزایا نسبت به بخش Single Player حکم فرمایی کنند، به طوری که شما یک بخش داستانی آنلاین را به بخش داستانی آفلاین ترجیح دهید و به دنبال آن بروید. اگر تکنولوژی شما را مجبور به انجام بازی‌های همیشه آنلاین بکند بی معنی و کاری نه چندان جالب است اما اگر به شما مزایایی بهتر و باارزش‌تر برای بازی آنلاین داده شود حتما دوست خواهید داشت که بخشی از آن باشید."
آقای Yerli در آخر نیز گفت که بازی The Walking Dead می‌تواند در شبکه Gface Free to Play شرکت کرایتک بسیار سودبخش‌ و مفیدتر از دیگر فرمت‌ها ظاهر شود.

Crytek CEO: “the notion of a single-player experience has to go away” | VG247
 

Ardi360

کاربر سایت
Jun 10, 2008
1,476
نام
اردلان
الان مثلا یه بازی مثل silent hill رو با این ایده احمقانه چطور میخوان پیاده کنن؟:d
یه نفر میشه شخصیت اصلی بقیه جک و جونور و احتمالا میله و دیوار و ....
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
ببین چه شِنگ و پغازه های برای صنعت گیم می خوان تصمیم بگیرن..!
اینها وقتی میبینن مولتی بازی هیچ استقبالی نداره براشون و هیچ پولی هم نمیتونن ازش در بیارن میخوان سینگل رو آنلاین کنن که بلکم با فروش یک سری موارد مثل اسلحه و کاکتر و... پول بکشن بالا..
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
د خفه شو دیه!
حداقل قبلا قبل از ریلیز بازی یه هایپی میکردی بعد عرضه یه مدت آفتابی نمیشدی تا بازی بعدی
 

!AtMoSpHeRe

کاربر سایت
Nov 19, 2005
2,424
اون زمان که تحت Ubisoft بازی FarCry رو ساختن از همه نظر یه بازی کامل بود . گرافیکش که تا قبل از اینکه Crysis 2007 بیاد نخورد نداشت ! گیم پلی هم جز مواردی بودکه باعث شد بیشتر از 20بار بازی رو انجام بدم . فکر کنم یه مشکلی این وسط پیش اومده باشه !.
دلیل این پسرفت ها دو چیز میتونه باشه :
1- سیاست های EA (با توجه به اینکه اخیرا یوبی FC3 رو منتشر کرده و هم از نظر گرافیک و هم گیم پلی حرفهای زیادی برای گفتن داره! و برتری کامل نسبت به Crysis).
2- کنسولیزه شدن بازیهای Crytek

که دلیلش هم هر دو برای پول بیشتره . اما خود کرایتک استادیویی هستش که امتحانش رو پس داده . پس دلیلی وجود نداره که اینا ضعف داشته باشن یا در توانشون نباشه ! بنظر من یکی از عوامل پسرفت Crytek سندباکسی نبودن بازیهاش از Crysis:Warhead به اینور هست ... عامل بعدی تمرکز روی کنسول هست .
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
اون زمان که تحت Ubisoft بازی FarCry رو ساختن از همه نظر یه بازی کامل بود . گرافیکش که تا قبل از اینکه Crysis 2007 بیاد نخورد نداشت ! گیم پلی هم جز مواردی بودکه باعث شد بیشتر از 20بار بازی رو انجام بدم . فکر کنم یه مشکلی این وسط پیش اومده باشه !.
دلیل این پسرفت ها دو چیز میتونه باشه :
1- سیاست های EA (با توجه به اینکه اخیرا یوبی FC3 رو منتشر کرده و هم از نظر گرافیک و هم گیم پلی حرفهای زیادی برای گفتن داره! و برتری کامل نسبت به Crysis).
2- کنسولیزه شدن بازیهای Crytek

که دلیلش هم هر دو برای پول بیشتره . اما خود کرایتک استادیویی هستش که امتحانش رو پس داده . پس دلیلی وجود نداره که اینا ضعف داشته باشن یا در توانشون نباشه ! بنظر من یکی از عوامل پسرفت Crytek سندباکسی نبودن بازیهاش از Crysis:Warhead به اینور هست ... عامل بعدی تمرکز روی کنسول هست .
نه آقا ای نبرمیگرد هبه رقابت Crytek با Epic بر سر موتور، کلا اگر بری دقت کنی، توی همون نمایش های ابتدائی Cryisis سازنده خیلی تاکید بر تعامل گیم پلی و گرافیک داشت، برای نمایش گرافیک بازی از گیم پلی استفاده میکرد مثل قطع کردن درختا یا خراب کردن ساختمونا تو بازی یا ترکوندن لاستیک ماشینا برای چپ کردن ماشین و . . .
ولی توی Crysis 2 به بعد کلا این مسئله ها حذف شد کلا شد بحث فقط گرافیک، بقیه جزئیات زیاد توجه که چه عرض کنم اصلا توجه نشد.
بحث کنسولیزه شدن نیست بحث اینه فقط خواستن چیزی بدن بیرون که بگن گرافیک داره!
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
دلیل عمده عدم جذابیت Crysis نوع گیم پلی بازی هست از یک طرف میخوان بازی رو SandBox کنند از طرف دیگه میخوان مبارزات و گیم پلی مثل شوتر های خطی تو بازی قرار بدن که این موارد باعث میشه بازی بالانس نباشه..
محیط SandBox در صورتی بدرد میخوره که هدف گیم پلی جستجو در محیط برای پیدا کردن چیز خاصی باشه یا مثلا برای مقاومت در مقابله حمله همه جانبه دشمن که این حمله طول بکشه و شما تو اون محیط چندین دقیقه در گیر باشین..

اما بازی Crysis اکثر قسمتهاش شاهد محیط وسیع و بلا استفاده هستیم که یکی دو تا دشمن هم میبینی که خیلی راحت کشته میشن و دیگه کاری با محیط نداری و ازش رد میشی..

به نظر من هدف سازندها صرفا نشان دادن عظمت گرافیکی و تبلیغ برای موتور بازی سازیشون هست..
 

!AtMoSpHeRe

کاربر سایت
Nov 19, 2005
2,424
نه آقا ای نبرمیگرد هبه رقابت Crytek با Epic بر سر موتور، کلا اگر بری دقت کنی، توی همون نمایش های ابتدائی Cryisis سازنده خیلی تاکید بر تعامل گیم پلی و گرافیک داشت، برای نمایش گرافیک بازی از گیم پلی استفاده میکرد مثل قطع کردن درختا یا خراب کردن ساختمونا تو بازی یا ترکوندن لاستیک ماشینا برای چپ کردن ماشین و . . .
ولی توی Crysis 2 به بعد کلا این مسئله ها حذف شد کلا شد بحث فقط گرافیک، بقیه جزئیات زیاد توجه که چه عرض کنم اصلا توجه نشد.
بحث کنسولیزه شدن نیست بحث اینه فقط خواستن چیزی بدن بیرون که بگن گرافیک داره!
اره میتونه ربط داشته باشه ولی هدف کلی همون کار کمتر برای پول بیشتر هست که دقیقا Crysis 2 و 3 یه پسرفت بودن برای کنسولیزه شدن . رقابت ها الان دقیقا سر همین موضوع هست مگرنه هیچ دلیل نداره بخوان تا این حدپسرفت کنن ! همون Crysis هم که پورتش کردن با کلی مشکلات همراه بود. شاید تنها اشتباه کرایتک زیر مجموعه شدن EA هست . مطمعنا اگه فارکرای رو میساختن موفق تر عمل میکردن با سیاست هایی که یوبی در پیش میگیره بیشتر سازگاری داشتن. اما همون بهتر که FC رو یه استادیویی به اسم Ubisoft Montreal میسازه که از همه نظر عالی تر و بهتر از Crysis3 عمل کرده ... دیگه واقا هیچ احتیاجی به Crytek برای ساختن یه عنوان سندباکس با گرافیک بالا چه روی کنسول و چه روی PC نیست! عالی عمل کردن .
 

CAP\MortezA63

کاربر سایت
Mar 13, 2009
1,653
نام
MortezA
عمو جون ، ملت 1 سینگل کال آف رو با 100 تا مولتی کرایسیس که جیب بابای ملت رو واسه سیستم خالی می کنه عوض نمی کنن بعد میای چرت و پرت میگی ؟

خدایش راست میگی.من هنوز دارم قسمت سینگل MW 1 رو بازی میکنم هنوز دارم همون لذتی رو میبرم که روز اول 5 سال پیش بردم رو میبرم.بقیه ی MW ها که جای خودشون رو دارن.بخش سینگل یکی از بخشهای جدانشدنی دنیای بازی هست واقعا آدم لذتی که تو سینگی برای دفعه اول میبره تو Co-Op نمیبره اونوقت این بابا میاد اراجیف میگه:dبه نظر من قبل از هر مصاحبه باید یه تست مواد از همه بگیرن که چیزی مصرف نکرده باشن:d
 

dude

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,927
نام
امیرعلی
چه چیزا ! هر نظری دلشون بخواد میدن دیگه ! شاید یکی بخواد کلاً آفلاین باشه :D چیکار دارین اصن !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر