Capcom:بازی های survival horror فروش خوبی ندارند

mamad2010

Google Search:Yanet Garcia
کاربر سایت
May 3, 2010
1,762
نام
ممد
تهیه کننده Resident Evil: Revelations در مصاحبه ای باGamasutra صحبت های جالبی کرده که خلاصه ای از ان را برایتان ترجمه کردم
بازی های Resident Evil که Survival horror خالص بودند فروش خوبی نداشتند
"مخصوصا برای بازار امریکای شمالی من فکر می کنم
Resident Evil باید بیشتر اکشن شود .بازی های اولیه Resident Evil باید مانند Resident Evil 4 و Resident Evil 5 می بودند تا موفقیت بیشتری داشته باشند. در RE4 تغییراتی خوبی اعمال شده بود و در RE5 این تغییرات ادامه داشت.من فکر می کنم برای بازار امریکای شمالی ما باید این تغییرات را ادامه دهیم .اگر نگاهی به فروش بازی های سبک Survival horror بیاندازیم می بینیم که فروش ان ها بسیار کم بوده و
حالا به فروش بازی های اکشن مثل cod نگاه کنیم به فروش فضایی می رسیم
البته من هنوز نمی توانم در باره
RE6 صحبت کنم ولی فکر نمی کنم مانند cod یک اکشن تمام عیار باشد.


 

COH master

کاربر سایت
Oct 29, 2011
544
نام
علیرضا
نظرها و پستها هم جالبه توی همون سایت.....خیلی از سایتهای دیگه هم از این چرندیات کلی خندیدن....آخه یکی نیست بگه سال 96 مگه چندتا کنسول بود که فروش میلیاردی نکرد؟؟؟ با اون حال بازهم ترکوند......زنده باد خاطرات ما با 1تا 3 ....زنده باد ریمیک ...زنده باد زیرو
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
ديگه واقعا اين بحث گند زدن خود ميكامي بعد از RE4 به اين بازي خيلي بي مزه شده.

طرف اومده يك شاهكار به تمام معنا ساخته كه كلا صنعت گيم را متحول كرده بعد يك عده ميان بهش گير ميدن كه گند زد به سري.

به جون خودم ديگه با اين سخت افراز و پيشرفت صنعت اون سبك جواب نميداد.حالا ميكامي چيكار كنه كه آقايون اومدن در RE5 محيط بازي را طي روز قرار دادن يكدونه هم پاررتنر چپوندن بغلت ديگه حس ترس نمي مونه كه.

ما هم مثل همه ي شما عاشق سري كلاسيك بوديم ولي بايد قبول كرد كه اون مكانيزم براي اين نسل ديگه جواب نميداد.

فوقش بهتر بود به نظرم Capcom به جاي گندي مثل ORC ميومد كه عنوان جانبي با اون سيستم ميساخت.
 
  • Love
Reactions: ARTHUR WESKER

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
همون خبری که محمد آقا زحمتشو کشیدند ولی من کامل ترجمه کردمش. دیگه اگه مشکلی بود تو ترجمه به بزرگی خودتون ببخشید. اینو ترجمه کردم واسه طرفداران Resident Evil در FB ;)

رقابت به قیمت نابودی ؟؟؟
آیا سازنده های رزیدنت اویل حد و مرزی برای اکشن شدن رزیدنت اویل قائل خواهند شد ؟
-------------------------------------------------------------------------------
رزیدنت اویل بطرز آگاهانه ای از ریشه ی خودش یعنی survivor horror فاصله گرفته تا بتواند خودش را برای رقابت در بازار جهانی حفظ کند. این گفته ی آقای ماساچیکا کاواتا یکی از سازندگان سری بازی های رزیدنت اویل است.
در طی مصاحبه ای ایشان با gamasutra او در مورد این که چطور رزیدنت اویل تحت تاثیر فشار های بازار جهانی قرار گرفته صحبت کرد.
بخصوص در مورد بازار آمریکای شمالی.
من فکر میکنم سری رزیدنت اویل به حرکت به سمت اکشن تر شدن نیاز دارد کاواتا گفت رزیدنت اویل های اولیه نیاز به گسترش تغییراتی داشتند که ما در رزیدنت اویل 4 و 5 شاهد آن بودیم.

رزیدنت اویل 4 حرکت در این جهت رو شروع کرد و رزیدنت اویل 5 انرا ادامه داد. او گفت من فکر میکنم بخوصوص برای رقابت در بازار آمریکای شمالی ما نیاز داریم که حرکتمان در این جهت را ادامه دهیم و یک گام به سمت جلو حرکت کنیم و در حقیقت یکی از دلایل ما زیدنت اویل رولینشز است.

این تغییرات احتمالا در سال 2005 از زمان ریلیز رزیدنت اویل 4 شروع شد اما این دقیقا به خاطر افراط در اکشن شدیدی که ما در رزیدنت اویل 5 در سال 2009 شاهد آن بودیم اتفاق افتاده است . به علاوه ی Operation Racoon City تازه ترین عنوان در سری که برای اولین بار در خارج از ژاپن ساخته شد و یک شوتر سوم شخص است.
کاواتا گفت این تغییرات به این خاطر است که عنوان محبوب survivor horror قادر نیست در بازاری که تحت سلطه کال آو دوتی است رقابت کند!

یک نگاه به آمار بازار های بازی های survivor horror بیندازید ببینید در مقایسه با فروش زیاد بازی های نظیر کال آو دوتی و تمام بازی های اکشن چقدر کوچک هستند! او گفت بنظر نمیرسد یک رزیدنت اویل survivor horror بتواند مثل آن بازی ها فروش زیادی داشته باشد.

وقتی که ما در مورد این که این تغییرات و حرکت به طرف سبکی دیگر چه تاثیری بر روی بازی رزیدت اویل 6 که قرار است در آینده عرضه شود خواهد گذاشت پرسیدیم
ایشان اظهار فروتنی کردند و گفتند من واقعا نمیتوانم در مورد رزیدنت اویل 6 صحبت کنم اما فکر نمیکنم ضرورتی داشته باشد تا ما در رزیدنت اویل 6 هم از همان سبک اکشن شدیدی که در کال آو دوتی استفاده شده استفاده کنیم.

او گفت این به آن معنی نیست که ما دیگر به خون و وحشت در سری رزیدنت اویل علاقه ای نداریم
ما بازی های شماره بندی شده ی خودمان را در سری داریم و من میتوانم بگویم ما ورژن هایی از این عنوان با تم ماجراجویی مثل رزیدنت اویل رولیشنز رو داریم و همچنینن Operation: Raccoon City که یک شوترسوم شخص هست.

بنابراین من فکر میکنم با گسترش بازار ها در این سبک ما هنوز میتوانیم رزیدنت اویل های شماره دار (اصلی) داشته باشیم که اصالت خودشانرا در مورد آن چیزی که از رزیدنت ایول تصور میشود حفظ میکنند.
اما باید ببینیم بازار های جهانی چطور خودشان را با این سبک وفق خواهند داد.




ديگه واقعا اين بحث گند زدن خود ميكامي بعد از RE4 به اين بازي خيلي بي مزه شده.

طرف اومده يك شاهكار به تمام معنا ساخته كه كلا صنعت گيم را متحول كرده بعد يك عده ميان بهش گير ميدن كه گند زد به سري.

ببین این حرفی که شما میزنی مثل این که یک عذا نمک داره ولی یکی میاد انقد شورش میکنه که دیگه اصلا نمیشه خوردش!
 
آخرین ویرایش:

Emperor visari

کاربر سایت
Jan 5, 2011
1,553
دارم کم کم حس میکنم اینا با طرفدارای بازی پدرکشتگی دارند حتی اگه مطمعن باشن استقبال چند میلیونی هم از بازیاشون در صورت کلاسیک شدن میشه از لجشون نمی کنن و ترجیح میدن خرابش کنن.

Only Devil May Cry : HD Collection . >:d
دلتو خوش نکن کپکام تا اینجا نشون داده درست بلد نیست hd کنه.نمونه ش revival collection که یه جورایی اصلشون بهتر بود.
 

Squall*

کاربر سایت
Mar 13, 2009
541
نام
فرید
ای خاک توی سر کاپکام که بازی اویل رو داره با کد مقایسه میکنه.
اصلا این دو تا هم سنخ نیستن که بشه مقایسه کرد. میگه : "كلاغ خواست راه رفتن كبك را ياد بگيره راه رفتن خودش هم يادش رفت"
پس بگو چرا گند زدن به اویل پنج. شماره چهار یه مقداری خوب بود. من حداقل ده بیست بار تمومش کردم ولی اویل 5 رو فقط یه بار، اونم زورکی تموم کردم که از جمع عقب نمونم!
در صورتی که اویل سه رو نزدیک دویست بار تموم کردم! نقطه قوتش هم معماش بودن. ظاهرا کاپکام دیگه حوصله ساختن معما رو نداره!
 

The A.B

کاربر سایت
May 6, 2012
28
همش بهانه هستش. Resident Evil رو به گند کشیده کپکام.یعنی چی باید بیشتر اکشن بشه.سری رزیدنت اویل به ترسناک بودنش معروفه البته الان دیگه نه.
killzone.jpg
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
یک نگاه به آمار بازار های بازی های survivor horror بیندازید ببینید در مقایسه با فروش زیاد بازی های نظیر کال آو دوتی و تمام بازی های اکشن چقدر کوچک هستند! او گفت بنظر نمیرسد یک رزیدنت اویل survivor horror بتواند مثل آن بازی ها فروش زیادی داشته باشد.

واقعا الان مبنا و الگوی سازنده ها برای فروش شون شده سری COD. دیگه طرفدارا اصلا ارزشی ندارن. خوب می دونن که ما نمی تونیم در مقابل شخصیت های قدیمی و دوست داشتنی مون مقاومت کنیم. مجبور میشیم بازی رو بخریم (هممون بازی می کنیم RE6 رو، هیچ کس نمی تونه بگه "من بازی نمی کنم"). واقعا ظلمه این حرکات کپکام.
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
آقا ادامه ندید! از مدیران فروم تقاضا دارم این تاپیک رو سریع تر ببندن. خیلی ها از جمله خودم وقتی خبر رو دیدیم فکر کردیم خبر جدید هست و وقتی وارد تاپیک شدیم چیز دیگه ای دیدیم ! :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر