اطلاعاتی جدید از
پروژه کنسل شده Bully 2 در مصاحبه جدید SWEGTA با یکی از توسعه دهندگان اصلی این عنوان منتشر شد.
• یک نسخه شش تا هشت ساعته قابل بازی موجود بود.
• جیمی بزرگتر بنظر میآمد.
• شخصیت ها و حیوانات شمارا به یاد خواهند داشت.
• ویژگی هایی از این بازی به RDR2 منتقل شدند.
به تازگی یکی از اعضای ارشد Mad Doc (راکستار New England) مصاحبهای با یوتیوبر نام آشنای کامیونیتی بولی، Swegta (سوئیگتا) انجام داده که نکات مهم مصاحبه را با هم بررسی میکنیم.
پرسش یوتیوبر (Swegta)
پاسخ سرپرست بازی
توییت Tom Henderson که میگفت Bully قرار بوده در Game Awards 2021 رونمایی بشه...
بذار بهت بگم، من هیچ ایده ای ندارم که راکستار الان مشغول ساخت Bully 2 هست یا خیر، پس نمیتونم این توییت رو رد یا تایید کنم.
نسخه ای که من بازی کردم، مربوط به نسخه در حال تولید سال 2013 بوده.
دمویی 6-8 ساعته از Vertical Slice بازی تهیه شده بوده (ورتیکال اسلایس در دولوپمنت بازی ها به معنی ساخت یک دموی کانسپت از کلیت بازی قبل از تایید نهایی و اغاز توسعه فعال است)
وقایع دمو، تابستان پس از اتفاقات نسخه اول را روایت میکرد.
همانند نسخه اول، لباس های زیادی وجود داشت. اسلحه هایی هم برای تست عملکرد، مانند تاماهاک و بومرنگ وجود داشتند و به نسخه نهایی راه نیافتند. (بنظر تست برخی اسلحه های RDR 2 بوده)
وقتی در راکستار مشغول به کاری باید بدونی که هیچ قابلیتی به نسخه نهایی راه پیدا نمیکنه جز اینکه Sam و Dan Houser اون رو تایید کنند.
دلیل اینکه من سرپرست پروژه شدم این بود که اعتبار و شهرتی نزد شرکت Mad Doc که بعدا به Rockstar New England تغییر نام داد، داشتم.
راکستار New York همه چیز را اداره میکند.
راکستار North توسعه و دولوپ را برعهده دارد ولی تحت فرمان نیویورک است.
هر چیزی که San Diego , Toronto, London, Leeds و North اجرا میکنند، همه به فرمان Sam و Dan است که [مسئول] Rockstar New York هستند.
آیا برنامه ریزی برای چگونگی شروع داستان بازی یا پایانش شده بوده؟
خیر! دموی ساخته شده یک Sandbox خالص بود. همونطور که قبلا گفتم، تماما تصویر سازی شده بود وبخش اعظمی از ایده بازی در دمو قرار داشت.
میتونستی، به مسابقه کارتینگ بری
چمن ها رو کوتاه کنی که به مرور زمان دوباره سبز میشدند. مثل همهی مینی گیم های GTA ولی با استایل فانتزی.
مثل سپری کردن یک تابستان آمریکایی، باید دنیای بازی رو بسیار پر رنگ تصور کنی، جهان بازی سبز بود، برعکس خاکستری و تیره. بیشتر کانسپت آرت هایی که منتشر شد واقعی بودند که در راکستار New England طراحی شده بودند.
با انجام مراحل نگه داری از کندو و زنبور داری، جیمی به نیش زنبور مقاوم میشد یا میتونست از لانه زنبور به عنوان سلاح استفاده کنه.
تیروکمانی وجود داشت نوک تیرهایش تیز نبود و به عنوان اسلحه غیرکشنده استفاده میشد پس به گمونم برای درجه بندی Teen بازی رو آماده میکردند.
البته راکستار قصد جابجایی مرز بین Teen و Mature را داشت، مثلا برآمدگی در شلوار جیمی وجود داشت. (دقیقا منظورش همونه که فکر میکنید)
میتوانستی از حیوانات اهلی به عنوان دوست و همراه استفاده کنی برای همین حیوانات بازی دارای حافظه بودند و رفتار جیمی را به خاطر میسپردند. (که به RDR 2 منتقل شد.)
آیا گروه های مختلف در بازی وجود داشتند.
منظورت Faction (جناح) هاست؟ بله وجود داشتند ولی اینطور نبود که تو رهبر یک گروه باشی، بلکه به عنوان عضو میتوانستی در گروه های مختلف عضو شوی
رفتار تو بر رابطه تو با گروه خودت و دیگر گروه ها تاثیر گذار بود و حتی امکان اخراج از گروه بخاطر فعالیتت وجود داشت. (چیزی شبیه به گروه های GTA 2 یا برای درک بیشتر گروه های اسکایریم مثل Dark Brotherhood,...)
مثل بازی Mass Effect انتخاب هایی مثل خوب یا شیطانی بازی کردن وجود داشت (چیزی شبیه سیستم شرافت Red Dead)
آیا کرکترهایی از نسخه اول در Bully 2 حضور داشتند؟
بله! برخی از دانش آموزان و دوست دخترهای جیمی، و برخی از معلمین، میتونستی اون ها رو در شهر و سالن ها ببینی و باهاشون اینتراکت داشته باشی.
مثلا یکی معلمین بهت میگه مدرسه تموم شده جیمی، بزن به چاک.
قرار نبود دوباره به Bully 1 بازگردید، قرار بود در تابستان از تعطیلات لذت ببرید، سیستم کلاس درس با work ها جایگزین شده بودند.
من در مقطعی پیشنهاد دادم که برخی سیستم کلاس های درس را بازگردانیم با این ایده که باید برای دریافت بورسیه و قبولی در پذیرش سال بعد مدرسه تلاش کنی.
فعالیت هایی برای 100% کردن بازی در نظر گرفتم، که پس از اتمام داستان بازی، کارهایی که کردی و با تجربیاتی که به دست آوردی، در امتحان ورودی یک مدرسه شرکت کنی و با توجه به مهارتت در آزمون ها نتیجه بگیری و اگر موفق شوی، بازی 100% شود و اچیومنت بگیری.
فصل ها در بازی وجود داشتند؟
اوایل بهار و اوایل پاییز، البته زمستانی در کار نبود، [داستان اصلی بازی از] اواخبر بهار شروع میشد.
آب و هوای بازی مرتبط به زمان بازی بود، برای مثال [ در فصل بهار] میتونستی شبنم را روی چمن ببینی، که بر روی هر تار سبزه به صورت اختصاصی [قطره آب شبنم] وجود دارد.
به طرز شگفت انگیزی از چیزی که در RDR 2 دیدیم بهتر بود.
راکستار سیستم بزرگی از نظام طبیعیت طراحی کرده بود. درختان، گل ها، چمن ها و...