هیییی نسخه دوم که خیلی خاطرات خوبی باهاش دارم، مخصوصاً اینکه تو دوران اوج تانگل و فراگیر شدن مولتی پلیر عرضه شده بود، عجیب هم دلم کشیده The Handsome Collection رو توی یکی از این تخفیفا که به شدت میخوره توی سرش بگیرم و دوباره با یه کاراکتر دیگه و DLC هاش بازی رو تموم کنم، ولی با تمام این حرفا، یعنی فقط منم که نسبت به کیفیت نهایی Borderlands 3 خیلی شک دارم؟
حالا قبل از حتی معرفی یه خورده عجیبه که نقش عامل آنتی هایپ رو ایفا کنم، ولی هرجوری فکر می کنم اون عواملی که باعث تبدیل شدن Borderlands 2 به یه شاهکار شدن یا دیگه نیستن یا نسبت به وجودشون شک هست، موسیقی های خفن بازی که ساخته Jesper Kyd بودن و میدونم چند سالیه که دیگه با هیچ کمپانی بازی سازی همکاری نمی کنه، داستان و کاراکترها و دیالوگ های دیوونه وار نسخه دوم که معروفه توسط Anthony Burch نوشته شده بود و یه چیز تکی هست و مختص خودشه و اون هم فکر می کنم مدتیه هیچ خبری ازش توی نویسندگی بازی ها نیست. در مورد کل گیم پلی و بالانس نسخه دوم هم که یه چیز پرفکتی بود، واقعاً مطمئن نیستم این گیرباکسی که الان وجود داره همون گیم دیزاینرهای قدیم توش هستن یا نه و نسبت به کارشون شک دارم، هنوز هم یادم نرفته که قبل از عرضه BL2 توی یکی از مصاحبه ها با یکی از سازنده ها-شایدم خود رندیِ کلک بوده
- با افتخار(البته به شوخی) میگفت: "برای ساخت نسخه دوم ما این قدر به گیم پلی نسخه اول محتوا اضافه کردیم که میتونیم شماره دوم رو اسکیپ کنیم و اسم بازی رو بذاریم Borderlands 3
" الان یه لحظه به تفاوت های نسخه اول با دوم فکر کنید، جدی خیلی پر بیراه نمیگفته، آقا اصلاً مشخصه اون نقل قول از یه سازنده ای هست که به بازیش افتخار می کرده، حالا سوال من اینه که آیا این سازنده هایی که الان توی گیرباکس هستن نصف اون ذوق و شوق (و اصلاً حوصله و توان) ساخت یه بازی که بهش اینجوری افتخار کنن رو دارن؟ حالا میبینیم.
از یه طرف دیگه هم سیاست های بازی سازی از اون زمانِ ساخت نسخه دوم تا الان خیلی فرق کرده، یه چیزی که فکر کنم برای همه خیلی واضح و روشنه اینه که سری Borderlands از نظر تعلق داشتن به ژانر لوتر شوتر برای Games as a service و اضافه کردن microtransaction و این چرندیات دو سه سال اخیر خیلی بکره؛ و یعنی میگید من میتونم باور کنم توی این وضعیت امروزی ساخت لوتر شوترهای مختلف، توی سیستم Progression نسخه سه نسبت به نسخه دوم که از این نظر هم یه چیز نزدیک به پرفکتی بود برای اضافه کردن لوت باکس و گرایندی کردنش و این جور چیزا عمداً دست نبرده شده؟ برام سخته باور کردنش. از طرفی هم، سابقه ساخت بازی های in-house گیرباکس بعد از BL2 چی بوده؟
Aliens: Colonial Marines که وجودش رو حالا ندیده می گیریم
؛
Borderlands Pre-Sequel که یه پسرفت بزرگ نسبت به نسخه دوم چه از نظر روایت و دیالوگ ها و چه از نظر وحشتناک کوتاه بودنش- که به خاطر همینه میگم آیا اون حوصله ساخت بازی طولانی ای مثل BL2 دارن یا نه- بود؛
Battleborn که از نظر مکانیکی بازی خوبی بود ولی خوب به نظرم فقط به صرف دنبال کردن ترند اون زمان اومده بودن هیرو شوتر ساخته بودن؛
Bulletstorm: Full Clip Edition که مثال خوبی برای تعریف های Lazy re-release و قیمت زیاد گذاشتن روی یک بازی هست.
نمیدونم واقعاً از هر سمت که به نسخه سوم نگاه می کنم یه علامت سوال بزرگ برام به وجود میاد، امیدوارم خلاف حرفام ثابت بشه و گیرباکس یه Borderlands 3 درست و حسابی بهمون تحویل بده، ولی تا اون موقع حداقل من خیلی برای BL3 هایپ نیستم(حالا میدونم فردا بعد از معرفی دارم هلیکوپتری میزنم
)