BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:
بدترین عیب بازی که به نظر من بزرگترین عیب بازیم هست . اینه که قابلیت پشتیبانی از Anialiasing رو نداره . البته این بازی تنها اینطوری نیست بلکه بزرگترین بازیها هم این مشکل رو دارن مثل MOH:A و Call of Juarez و Rainbow Vegas و ........
فکر کنم بخاطر پشتیبانی کردن بازیها از DX10 باشه .

من برام سوال شده که دوستان واقعاً چطور میتونن این مشکل بزرگ رو نادیده بگیرن ؟!
 
منم این سوال رو داشتم قبلا...ولی خودم به جوابش رسیدم...لبه های تیز توی بازی به خاطر رزولوشن پایین به وجود میاد و وقتی الان اکثر pc gamer ها سیستم خفنی دارن که روی رزولوشن های بسیار بالا بازی میکنن و دیگه لبه های تیز دیده نمیشه و این است سرگذشت AA :دی

پ.ن"الان نیا نگو این اطراف کسی سیستم خفن نداره تو ایران که با فلان رزولوشن بازی کنه....چون ایران اصولا حساب نمیشه تو آمار گیری...pc gamer های ایرانی از نوع n00b که تعدادشون از چندین میلیون تجاوز میکنه همه عشق 5200 یا 9250 هستن :laughing: نکنه میخای با این کارت ها aa هم تو بازی ها فعال کنن؟!
 
منم این سوال رو داشتم قبلا...ولی خودم به جوابش رسیدم...لبه های تیز توی بازی به خاطر رزولوشن پایین به وجود میاد و وقتی الان اکثر pc gamer ها سیستم خفنی دارن که روی رزولوشن های بسیار بالا بازی میکنن و دیگه لبه های تیز دیده نمیشه و این است سرگذشت AA :دی

پ.ن"الان نیا نگو این اطراف کسی سیستم خفن نداره تو ایران که با فلان رزولوشن بازی کنه....چون ایران اصولا حساب نمیشه تو آمار گیری...pc gamer های ایرانی از نوع n00b که تعدادشون از چندین میلیون تجاوز میکنه همه عشق 5200 یا 9250 هستن :laughing: نکنه میخای با این کارت ها aa هم تو بازی ها فعال کنن؟!

نه دوست من مسئله این چیزا نیست . این مشکل از طرف منتقدان بزرگ بازیها هم مطرح شده که اگر اشتباه نکنم از کمپانی Epic این مشکل پرسیده شد که اوناهم سکوت کردن . ولی بعضی ها میگن که چون DX10 اول راهه و نمیتونن PS4.0 رو با AA هماهنگ (Sync) کنن .
و دوماً دوست عزیز شما از کجا میدونید که سیستم بنده چیه . اینقدر زود قضاوت میکنید . بنده 1140000 هزار تومان پول بی زبون فقط پا case خالی دادم . ولی این مشکل وجود داره .....
 
این مشکل خاصی نیست.
گرافیک بازی در حد بسیار خوبیه ولی نبود تنظیمات Aa مربوط به دو چیز میشه.اول اینکه بازی بطور پیشفرض از یک مقدار Aa مثلا 2x استفاده میکنه و یا اینکه این تنظیمات با موتور بازی مشکل داره.
مثلا در بازی های مثل Test Drive و یا Oblivion و غیره علی رقم وجود تنظیمات Aa درصورت فعال کردن تکنیک Hdr بخاطر عدم هماهنگیه این تکنیک با Aa در انجین این بازی ها غیر فعال میشه!
در بازی هایی که با موتور Ue3.0 ساخته میشن نبود این تنظیمات احتمالا بخاطر عدم هماهنگیه انجین هستش.اما اگر دقت کرده باشید این مورد چندان در این بازی ها به چشم نمیاد و اون بخاطر استفاده از بعضی تکنیک ها مثل بلاری کردن هستش.این Blur کردن تصاویر هرچند نبود و یا ضعف Aa رو تا حد زیادی میپوشونه ولی در بعضی از بازیها شدیدا به گرافیک صدمه وارد کرده و اونو زشت کرده.
نمونش بازی Vegas خصوصا مراحل روز اونه و دیگری همین بایوشاک هستش (لااقل در نسخه Pc) که با فعال کردن همه تنظیمات روی حداکثر این بلاری شدن هم به شدت زیاد میشه و کمی در وضوح گرافیک اختلال ایجاد میکنه.البته این مشکل به اندازه Vegas بچشم نمیاد اما از اونجا که مراحل بایوشاک در محیط های بسته و کمنور اتفاق میفته مات بودن گرافیک واقعا روی اعصاب میره.
درمورد خود بازی هم من نظرمو در وبلاگم گفتم.اگر چه این نقد همون طور که از اسم وبلاگ برمیاد اماتوره ولی خوب نظر منو نصبت به این بازی میگه.
درکل بنظر من این بازی بسیار خوب هستش ولی اونچیزی نیست که من فکر میکردم و لااقل از نظر گیم پلی شبیهه بازی های ماندگار دهه 90 هستش (مثل خود Systemshock 1&2) ولی خوب برای این نسل و در سال 2007 یکم بیش از حد اکشن هستش......
 
مثلا در بازی های مثل Test Drive و یا Oblivion و غیره علی رقم وجود تنظیمات Aa درصورت فعال کردن تکنیک Hdr بخاطر عدم هماهنگیه این تکنیک با Aa در انجین این بازی ها غیر فعال میشه!

درکل بنظر من این بازی بسیار خوب هستش ولی اونچیزی نیست که من فکر میکردم و لااقل از نظر گیم پلی شبیهه بازی های ماندگار دهه 90 هستش (مثل خود Systemshock 1&2) ولی خوب برای این نسل و در سال 2007 یکم بیش از حد اکشن هستش......

غیرفغال شدن HDR و AA مربوط به موتور گرافیکی بازی نیست .. حتما روی یک کارت nVidia امتحان کردید.
مشکل از nVidia است .. AMD در سری X1000 این مشکل رو نداره.
درضمن Oblivion با اون موتور پورت شده اش .. اصلا مثال مناسبی نیست :biggrin1:
البته خود بازی هم که در مقایسه با Morrowind ... /:)
 
و دوماً دوست عزیز شما از کجا میدونید که سیستم بنده چیه . اینقدر زود قضاوت میکنید . بنده 1140000 هزار تومان پول بی زبون فقط پا case خالی دادم . ولی این مشکل وجود داره .....
مگه من اسمی از شما بردم که اینجوری میگی؟!

پ.ن:نمیدونم من با هر کی شاخ به شاخ میشم x میلیون خرج سیستمش کرده؟! به نظر شما طبیعیه؟
 
ممنون که این بحث پیش کشدید.
درسته که بنده سررشته ای از برنامه نویسی موتور بازی ندارم اما بصورت مستدل دارم خدمت شما دوست عزیز عرض میکنم که این مشکل مربوط به انجین هستش.
دلیل این امر عدم هماهنگیه Hdr و Aa هستش که در ابتدا این مشکل برای اولین کسانی رخ داد که قصد داشتند موتور بازیشونو به نورپردازیه Hdr مجهز کنند.
این گروه همون شرکت مشهور Valve بودند که برای هماهنگ کردن این دو تکنیک مهم برای قسمت های بعدیه Hl2 روی سورس انجین کار میکردن و با تکنیک هایی به این نتیجه رسیدن و موفق هم بودند.
این مشکل طبیعتا با افزایش قدرت سخت افزارها رفع میشه چون مربوط به حجم پردازش اطلاعات هستش.ضمنا میبینید که انجین های روز همه گی بعد از نسخه اخر سورس انجین به Hdr مجهز شدند ولی عده ای تونستند که به نتیجه رسیده و این دو تکنیک رو سازگار کنند ولی خیلی ها هم نتونستند.
شما فقط به Oblivion و انجین تغییر یافته Game Bryo اشاره کردید در صورتی که من به Lost Planet و Test Drive:unlimited اشاره داشتم.
بنده کاملا بی طرف و تقریبا مستدل حرف میزنم و به نظر بی دلیل اعتقاد ندارم پس برای اثبات حرفم میتونید یه سرچ ساده در بین مقالات اینترنتی بکنید.(ما که انگلیسیمون از پایبست ویرانه:))
 
بسیار عالی .. پس مشکل از موتور Oblivion است ؟
پس چرا کارتهای AMD توانسته اند HDR + AA را همزمان با هم اجرا کنند ؟! اگر مشکل از موتور باشد پس اصلا چنین امکانی نباید وجود داشته باشد .. Chuck Patch این وسط چیکاره است ؟ .. در ضمن این مساله ربطی به ضعیف بودن سخت افزار ندارد، مشکل طراحی سخت افزاری nVidia است نه "ضعیف بودن سخت افزار" !

محض اطلاع شما .. HDR واقعی (اجرا به صورت سخت افزاری) از FP16 استفاده میکند. در صورتی که در موتور Source .. از INTEGER استفاده میشود که بر پایه سخت افزار نیست و حکم شبیه سازی را دارد.

موتورهای روز دنیا که این دو قابلیت را با هم روی کارتهای nVidia نشان دهند و از HDR واقعی و نه شبیه سازی شده استفاده کنند ؟ مثلا ؟! حتما باز هم به اینترنت مراجعه کنیم ؟ :biggrin1:

مستدل ؟! مستدل یعتی اینکه برای صحبت های خود دلیل بیاورید .. ما که دلیلی ندیدیم !
anyway .. این هم از پاسخ nVidia .. فکر کنم همه "دلیل" ها را ذکر کرده باشد .

http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvidia.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1847

Question Does NVIDIA support HDR and Anti Aliasing at the same time?

trnsp.gif
Answer Two key hardware features present in GeForce 6 and GeForce 7 GPUs that accelerate and enable great HDR effects include FP16 texture rendering and FP16 frame-buffer blending. There are many ways to accomplish AA and HDR simultaneously in applications. Some games like Half Life 2 Lost Coast use an integer-based HDR technique, and in such games, the GeForce 6 and GeForce 7 chips can render HDR with MSAA simultaneously using that method. The GeForce 6 and GeForce 7 series GPUs do not support simultaneous multisampled AA (MSAA) and FP16 blending in hardware (the method used in 3dMark 2006).

البته چون فرمودید زبانتون مشکل داره .. بدید براتون ترجمه کنند.
 
آخرین ویرایش:
درایور جدید ورژن 163.71 رو نصب کردم ، مشکل Antialiasing تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. البته خود nVidia گفته مشکلات گرافیکی بازی در این ورژن از درایور کاهش یافته.
 
عزیز من
بنده حرف شمارو رد نکردم و بحث سخت افزاری و نرمافزاری رو نکشیدم وسط.خودم در مورد ساختار یکپارچه شیدر ها در کارتهای ATI میدونم ولی منظور من اینه که ایراد از موتور بازی بود.اگر الان میشه این دو تکنیک رو همزمان اجرا کرد دلیلش همون پچیه که bethesda منتشر کرده.ضمنا من هم از کارت های ATI استفاده میکنم و مدل کارتم 1950XT هستش.ساختار این کارت خیلی به 2900 شبیهه ولیکن اون کارت بسیار قدرتمندتره!
یعنی اگر به ساختار برمیگشت همزمانیه این دو تکنیک با VGA من هم ممکن بود.در صورتی که بصورت خودکار بعد از فعال کردن HDR در اون بازی هایی که بهتون گفتم AA غیر فعال میشه و بلعکس!(یعنی در اختیار من و شما نیست)
این ایراد بیشتر در موتورهایی وجود داره که ارتقا یافته یک موتور نسل قبلی هستند.مثل همین GAME BRYO ENGINE و یا انجین TEST DRIVE که اسمشو نمیدونم و یا انجین خود کپکام که در بیشتر بازیهاش ازش استفاده میکنه.(البته این مسئله نصبی هستش)
اینکه گفتم این مسئله به قدرت سخت افزار برمیگرده طیف وسیعی از مباحث رو در بر میگیره.مثلا RSX پردازنده گرافیکیه کنسول PS3 سرعت عمل بیشتری نصبت به XENOS پردازنده گرافیکیه کنسول XBOX360 داره ولی کارشناسان نتیجرو برعکس میدونن چون ساختار پردازنده XENOS که اتفاقا ساخت ATI هستش ازادی عمل بیشتری رو ارائه میده(این ساختار بسیار شبیهه 1900 و 1950 و حتی 2900 هستش)امیدوارم منظور منو از ضعف سخت افزار فهمیده باشید.وقتی یکی برتره اونیکی ضعیفتره!
ضمنا بنده خودم میدونم که موتورهای روز دنیا هر دو قابلیت رو با هم دارند و با HDR بصورت سخت افزاری که دیگه مشکلی برای موتور گرافیکی پیش نمیاد در صورتی که انجین بازی هم از این قابلیت ها همزمان استفاده کنه.ضمنا اگر شما بایوشاک رو بازی کرده باشی میفهمی که VGA پیشنهادیه این بازی NVIDIA هستش نه ATI و با اجرای بازی لوگوی انویدیا رو میتونی ببینی که حرف منو تایید میکنه.ضمنا من HL2 رو مثال زدم و خودم هم گفتم که HDR در اون نرمافزاریه و دلیل مثالم پیشقدم بودن سورس انجین در این زمینه هست:)در کل UE3.0 کمی با این موضوع مشکل داره که قطعا حل میشه ولی بلوری کردن بیش از حد بعضی بازی های ساخته شده با این موتور و اصلا استفاده زیاد از این تکنیک در این انجین دلیلی بر این مدعاست.
لا اقل 3-4 تا دلیل اوردم برای این موضوع امیدوارم ببینید.
ضمنا من تجربه 4-5 بازیه ساخته شده با موتور UE3.0 رو دارم و ازتون میخام این بازی ها و بازی هایی رو که مثال زدم رو نصب و بازی کنید و بعد نظرتونو بگید.
 
سیستم بحث و صحبت "مستدل" شما واقعا جالبه !
یک سری صحبت های کلی میفرمایید .. سپس اعلام میفرمایید که هر موضوع گفته شده در جواب رو "میدونستید". اگه این صحبت ها رو میدونستید پس چرا از اول اعلام نکردید. سپس در ادامه مطلب یکسری مطالب کلی بیربط به موضوع "مثلا وجود لوگوی nVidia در ابتدای BS " . چه ربطی به بحث داره ؟! در انتها نیز برای دستیابی به دلایل باید به اینترنت مراجعه شود.
شما حرفی از "نرم افزاری" بودن HDR در source نزدید و یا صحبتی از اینکه از تفاوت بین سخت افزاری و شبیه سازی نرم افزاری HDR اطلاع داری،د که مطابق رویه خود از "میدونم" استفاده میفرمایید.
و یک سری حرفهای دیگر که در موتورهای جدید این مساله نیست.. بله چون از HDR FP16 به همراه َAA استفاده نمیکنند به دلیل همان مشکل سری 6 و 7. یعتی میفرمایید که با وجود اینکه nVidia اعلام کرده که این امکان برای این کارت ها وجود ندارد ولی چون اول بازی لوگوی nVidia وجود دارد پس میشه .. ! :biggrin1:
جنابعالی Chuck Patch رو نصب کنید و سپس از داخل Catalyst به صورت manual .. مشخص کنید که از AA در Oblivion استفاده شود .. میبنید که موتور بازی قابلیت این کار را دارد. حالا چون در منوی بازی disable میشود پس حتما نمیشه دیگه ... !

در مورد تجربه بازی .. به امضا مراجعه شود.

با این وضع بحث شما که روتین بسیار جذابی دارد . ترجیح میدم بیشتر از این وقی صرف نکنم چون به صورت خودکار جواب شما رو همین الان میتونم Generate کنم و البته وقتی که به گفته خود شما، برای گرفتن جواب باید به اینترنت مراجعه کنم ، نیازی به وجود شما نیست .
 
آخرین ویرایش:
این گروه همون شرکت مشهور Valve بودند که برای هماهنگ کردن این دو تکنیک مهم برای قسمت های بعدیه Hl2 روی سورس انجین کار میکردن و با تکنیک هایی به این نتیجه رسیدن و موفق هم بودند.
فکر میکنم این یعنی با استفاده از نرمافزار و اینکه این مشکل بتدریج با قدرت یافتن سخت افزارها حل میشه یعنی اینکه حجم پردازش نرمافزاری ااجازه افزایش پیدا میکنه در این موتور!
یک سری حرفهای دیگر که در موتورهای جدید این مساله نیست.. بله چون از HDR FP16 به همراه َAA استفاده نمیکنند به دلیل همان مشکل سری 6 و 7. یعتی میفرمایید که با وجود اینکه nVidia اعلام کرده که این امکان برای این کارت ها وجود ندارد ولی چون اول بازی لوگوی nVidia وجود دارد پس میشه .. !
این یعنی VGA (همون کارت گرافیک!) پیشنهادی برای بایوشاک توسط شرکت سازنده NVIDIA هستش نه ATI(این رو هم باید معنی کنم یا نه).
ضمنا تنظیمات دستیی که جناب عالی ازش اسم میبرید حتما موثر نبوده که حالا از این موضوع اسم برده میشه.ضمنا VGA بنده ATI X1950XT هستش نه NVIDIA!
مشکل شما اینه که نفهمیدید من ادعایی در اینباره ندارم و قصد دارید اطلاعاتتونو نشون بدید که فکر نمیکنم اخرش موفق باشید چون بی استدلال ترین مباحث رو پیش میکشید و بعد میخاید با یه لینک بیربط مستدلشون کنید:)(مشکل سری 6 و 7 NVIDIA ربطی به ATI نداره و اگر این مشکل از این سری هست چرا با هردو VGA این مشکل وجود داره؟ ضمنا اگر مسئله سخت افزاری هست پس چرا HDR های نرمافزاری هم همین مشکل رو داشتند!؟ضمنا چرا از کارتهای 2900 اسم میبرید ولی از سری 8 NVIDIA نه؟مگه هنوز مشکل وجود داره؟(این اخری راستکی سول بود:laughing:.لطفا جواب بده چون من سری 8 رو امتحان نکردم)
بازم میگم که من در سخت افزار و برنامه نویسی انجین تخصصی ندارم ولی سختیه هماهنگیه دو تکنیک HDR و
AA ثابت شدست و نبود این تنظیمات در یک بازی و یا غیر فعال شدن یکی در برابر دیگری دلیلی بر این مدعاست.(بازم میگم من ATI دارم نه NVIDIA)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or