BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:
سلام دوستان ببخشید خواهشا میشه کد این مرحله رو بهم بدید ممنون یعنی بهم بگید گیر کردم بجوری :cheesygri:blushing:

عکس اش صحفه قبل توضیح دادم مرسی
 
این بایوشاک بدجوری داره فاز میده
تاحالا بایوشاکو با کارت صوت X-Fi بازی کردید؟ برو اینجا
http://www.soundblaster.com/eax/gaming/gameindex.asp?gameID=70882
من دوروزی میشه کارت سوت فتلیتی خریدم فقط میگم اگه تو فکر ارتقائ سیستم هستید اولین کاری که میکنید کارت صوت خفن بخرید
خیلی وقت پیشا میخاستم یه سیستم صوتی درست حسابی داشته باشم اما دلم نمیومد که پول بابتش بدم حتی تا همین دو روز پیش هم که خریدم حالت پشیمونی داشتم ولی به محض اینکه نصبش کردمو کیفیت صدای موزیک و بایوشاک رو شنیدم نظرم 360 درجه برگشت صدای فوق العاده شفاف حتی صداهایی که قبلا اصلا تو بازی نمیشنیدید حالا با نهایت کیفیت میشنوید سیستم صوتی همیشه تو خرید کامپیوتر نادیده گرفته میشه حالا دارم میفهمم صدا یعنی چی:cool:
 
سلام دوستان
آقا من تو قسمتی که می رم گزینه های قدرت رو نشون میده...
مثلا اولی نشون میده که آتش می زنی و زنبور پخش می کنی ...
می خواستم یکی توضیح بده دقیقا باقی اون گزینه های به چه دردی می خوره
اگه هم یکی لطف کنه کلا از امکاناتی که داریم چطوری استفاده کنیم که چه بهتر....
ممنون
 
این بایوشاک بدجوری داره فاز میده
تاحالا بایوشاکو با کارت صوت X-Fi بازی کردید؟ برو اینجا
http://www.soundblaster.com/eax/gami...p?gameID=70882
من دوروزی میشه کارت سوت فتلیتی خریدم فقط میگم اگه تو فکر ارتقائ سیستم هستید اولین کاری که میکنید کارت صوت خفن بخرید
خیلی وقت پیشا میخاستم یه سیستم صوتی درست حسابی داشته باشم اما دلم نمیومد که پول بابتش بدم حتی تا همین دو روز پیش هم که خریدم حالت پشیمونی داشتم ولی به محض اینکه نصبش کردمو کیفیت صدای موزیک و بایوشاک رو شنیدم نظرم 360 درجه برگشت صدای فوق العاده شفاف حتی صداهایی که قبلا اصلا تو بازی نمیشنیدید حالا با نهایت کیفیت میشنوید سیستم صوتی همیشه تو خرید کامپیوتر نادیده گرفته میشه حالا دارم میفهمم صدا یعنی چی:cool:
تا همین الان داشتم تو بازی چرخ میزدم.... نگفتی کلک چند خریدی؟؟؟
 
سلام جواد جان :rose:
والا این چند روز مشغول تست و آپدیت کردن درایو کارت صدا بودم که همین دیروز کارش به اتمام رسید د.
ابتدا در مورد این کارت صداهای X-Fi توضیج بدم واسه کسانی که قصد خریدش رو دارند همونطور که میدونید تا حالا مدل های زیادی از این چیپست کارت صوت ساخته شده

1 - Xtreme Audio
Xtreme Gamer - 2
Xtreme Music - 3
Xtreme Gamer Fatality - 4
Fatality FPS - 5
Elite Pro - 6

اما واقعا کدوم خوبه واسه همه زمینه ها چه گیم چه زمینه کاری و چه موزیک

مورد اول دوم که اینطور من تحقیق کردم Xfi واقعی نیست با رینچ قسمت 75-95 هزار تومن

مورد 3 یکی از انتخابهاب خوب با قیمت خوب که تو همه زمینه کارایی داره اما گیر آوردنش تو بازار ایران بسیار سخته تنها تفاوتی که با مدل فتلیتی داره نداشتن 64 مگابایت حافظه آن برد که به گفته خیلیا این 64 مگا بایت هیچ تاثیر خاصی تو صدا نداره و جنبه تبلیغاتی داره رینج قیمت این محصول تو ایران 95 - 105

مورد چهارم و پنجم یک انتخاب کامل هست اما فرق مورد مورد 5 با 4 داشتن یک پنل تنظیم صدا هست که جلوی کیس نصب میشه هیچ فرق دیگه ای درشون نیست اما مورد چهارم کاملترین و بهترین انتخاب هست چون همه امکانات یک کارت صوت Xfi رو داره و همچنین قابلیت آپگرید کردن رو داره که میتونید با خرید یه I/o Consol یه پنل اختصاصی واسه تنظیم صدا داشته باشید رینچ قیمت مدل چهارم از 145 -165 هست که من به قیمت 155 تونستم با هزینه پست بزور از فروشنده بکنم:biggrin1: و مدل پنجم هم 230-250

اما مدل آخر گران ترین و به اصطلاح کامل ترین مدل X-fi هست همه چی داره I/o Consol کنترل 64 میگ رم با قیمت بالای 300 که بدرد زمینه ساخت صدا و ... میخوره در پایان بگم که کارت صوت های کریتیو حرفه ای نیستند و نیمه حرفه ین اما واسه مصارف معمولی حرفه ای محسوب میشن امیدوارم توضیحاتم کامل باشه
باتشکر:rose:
 
آخرین ویرایش:
من بازی رو گرفتم
هیچ کرکی نداشت، همین جوری زرتی نصب شد! خودم بسیار تعجب کردم:)
مشکل اینه که توی بازی بعد از یه چند مدت بازی کردن صفحه آبی میشه توی یک ثانیه یه خرت و پرت هایی روی صفحه مینویسه بعدش هم ریستارت میشه PC!
مشکل خاصی دارم؟
در ضمن این Ageia حتما باید نصب باشه؟ من نصب کردم ولی توی قسمت Ageia Physx Processor مینویسه No Ageia Physx Processor instaled.
 
بالاخره بازی تموم کردم واقعا جو گیرا و عالی داشت امیدوارم دیگر سازندگان هم از المان های موفق این بازی الگو بگیرن و دیگه شاهد تکرارهای اعصاب خرد کن در سبک fps نباشیم:cheesygri:cheesygri
 
بالاخره بازی تموم کردم واقعا جو گیرا و عالی داشت امیدوارم دیگر سازندگان هم از المان های موفق این بازی الگو بگیرن و دیگه شاهد تکرارهای اعصاب خرد کن در سبک fps نباشیم:cheesygri:cheesygri

میشه منظورت از "تکرارهای اعصاب خردکن" و "دیگر سازندگان" توضیح بدی؟!
اگه منظورت اینه که همه بازیهای FPS از همین المان های RPG و خوشحال استفاده کنند .. دیگه اون سبک FPS کامل نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or