BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:
دوستان کسی می تونه نصب کامل بایوشاک رو برای من کاملا توضیح بده ... جایی خوندم که برای نصب بازی حداقل 20 گیگ فضا لازم است در حالی که بیشترین فضای من 14گیگه ... کسی می تونه به من کمکی کنه ؟؟؟
 
مشخصات سیستم، تنظیمات گرافیکی، فریم ریت؟
CPU: Athlon64 X2 3800 @2400
RAM: 2GB
VGA: XFX 8800GTS XXX Edition
تنظیمات همه چیز رویه بالاترین مقدار هست رزولیشن رویه 1024*1280 هست.چون در حین بازی
از Fraps استفاده نکردم دقیقآ تعداد فریم رو نمیدونم والعان هم خونه نیستم که امتحان کنم، فقط
میتونم بگم بازی به قدری روون و بدون افت فریم اجرا شد که حدس میزنم از65-60 پایینتر نیومده باشه.
به هر حال شب که رسیدم خونه سعی میکنم با Fraps تستش کنم و نتیجه رو اینجا بزارم.
 
مشخصات سیستم، تنظیمات گرافیکی، فریم ریت؟
اينجا رو يه سري بزن (چندين صفحست). كارت گرافيك هاي Mainstream‌ رو تست كرده. پرفرمنس Demo با بازي اصلي تفاوتي نداره. اما با خاموش كردن High Detail Post Processing و Shadow Maps ميشه رو هر كارت گرافيكي كه بازي رو اجرا كنه فريم خوب گرفت. بدون اينكه كيفيت بازي زياد پايين بياد.
الان فريم من روي همون كارت در پيتيم خيلي خوبه. بالاي بيست فريم (بخاطر Off كردن Shadow Maps). حتي يه گزينه ديگه هم هست Force Global Lighting كه اونم اگر فعال بشه ديگه خيلي ميره بالاتر.

فقط تنها ايرادي كه اذيت ميكنه هماهنگ نبودن زيرنويس با چيزيه كه شنيده ميشه.

دوستان کسی می تونه نصب کامل بایوشاک رو برای من کاملا توضیح بده ... جایی خوندم که برای نصب بازی حداقل 20 گیگ فضا لازم است در حالی که بیشترین فضای من 14گیگه ... کسی می تونه به من کمکی کنه ؟؟؟
براي نصب بازي بايد فايل هاي اصلي ستاپ بازي همه روي هارد كپي بشه (يعني 6 گيگ). بعد ستاپ شروع ميشه و 5.5 گيگ نصب خود بازيه. بعد هم اون سه تا فايل مربوط به كرك بايد كپي بشه. فقط چيزي كه درست نفهميدم مربوط به Mini image بازيه (كه اونم 6 گيگ). براي اجراي بازي نيازي بهش نيست ولي قبل از نصب Image رو Mount كردم. حالا نمي دونم واقعا نياز بوده يا نه.
در هر حال اگر Mini image هم لازم بود مي توني اون رو روي يك درايو ديگت بزاري. اميدوارم منظورت از 14 گيگ كل فضاي موجودت نباشه!

VGA: XFX 8800GTS XXX Edition
بهله! با اين كارت فك كنم مجبور باشي Vertical Sync‌ رو هم روشن كني.
 
آخرین ویرایش:
پس با این اوصاف من می‌تونم با Core 2 Due E6400 و 2 گیگ رم و 7600GT روی 1280 1024 و High Setting با خاموش کردن Option هایی که گفتی فریم خوبی بگیرم
ایشالا یه پولی برسه بریم روی 8800
بیخیالِ کنسول :biggrin1:

tnx
 
بهزاد جان دیر رسیدم همه جواب دادن :cheesygri
من که دیگه فکر کنم سیستمم رو بدونی...
CPU : amd 3000+ 64Bit
Ram :512 Mb
VGA:nVidia 6600
من فکر می کردم بازی خودش تنظیمات رو برای بازی کردن متعادل برای سیستمم تعیین میکنه...ولی تنظیم نکرده بود و منم همینم جوری رفتم تو بازی در موقعی که تمام تنظیمات روی high بودن تقریبا 5 فریم میگرفتم.... ولی تنظیمات رو روی متوسط گذاشتم و رزلوشن رو هم 800*600 گذاشتم Detail Post Processing و Shadow Maps رو هم خاموش نکردم ولی الان 15 فرم میگیرم....

البته پچ S.M 2.0 رو هم نریختم هنوز...و فکر هم نکنم که بریزم ...
 
دوستان من یه مشکلی با بازی دارم . هر چند دقیقه خود به خود وسط بازی مانیتور خاموش میشه و در حالت Stand By قرار می گیره و گاهی اوقات هم کلا سیستم ریست میشه . الان هم که دیگه اصلا لود نمیشه . وقتی وارد بازی میشم و می خوام Save رو Load کنم ، بعد از تقریبا 1 دقیقه Error می ده و می گه فایل EXE یعنی همون کرکی که کپی کردیم ، مشکل داره .
شما به این مشکل بر نخورده اید ؟ من اونجایی از بازی بودم که نشون می ده اگه بچه ها رو اذیت کنیم ، اون غول بی شاخ و دم بهمون حمله می کنه .
البته یه خورده بعدش .
 
پس با این اوصاف من می‌تونم با Core 2 Due E6400 و 2 گیگ رم و 7600GT روی 1280 1024 و High Setting با خاموش کردن Option هایی که گفتی فریم خوبی بگیرم
ایشالا یه پولی برسه بریم روی 8800
بیخیالِ کنسول :biggrin1:

tnx
اقا بهزاد به نظر من اول رزولیشن رو تا768*1024 پایین بیار و گزینه ای رو خاموش نکن.
بعد اگه دیدی تعداد فریم راضیت نمیکنه برو سراغ خاموش کردن گزینه هایی که شروین گفت.
چون فکر نمیکنم باپایین اوردن رزولیشن تا 768*1024 چیز زیادی رو از دست بدی.
فکر میکنم جواد هم به همین روش عمل کرده ولی رزولیشن 600*800 یه کم ازار دهندست.
 
آخرین ویرایش:
یعنی من رو 1024 با هر گونه Shadow خاموش! و افکتای سنگین خاموش و بقیه هم متوسط با سیستمی مثل مال آقا جواد(رم بالاتر یخده،سی پی یو پایین تر یخده،گرافیکم همون!) میتونم حول و حوش 20 فریم بگیرم؟
 
گذشته از دردسر کرک شدن این بازی
epic با این موتور UE3 اش خیلیا رو مجبور به واکنش در قبال سیستم pc شون کرده و قدرت بالای نمایشی UE3 با فدا کردن افت فریم شدید در خیلی از سیستمهای قدیمی و حتی نسبتا قدیمی همراه میشه
bioshock استثنا که نیست هیچ بلکه کاملا از تواناییهای نمایشی UE3 بهره برده تا جایی که اون رو اولین نمایش دهنده UE3 با اضافه کردن افکتهای directx10 میدونن گرچه این عمل بدون مشکل هم نبوده.. ظاهرا تا برطرف کردن مشکل بواسطه یک patch همزمان directx10 و AA نمیشه بکارگرفت...
در هر حال
توصیه میکنم برای تغییرات در تنظمیات گرافیکی بازی به راهنمای بسیار عالی آقای کوروش قاضی مراجعه کنید
به لطف این راهنما شما میتونید با توجه به توانایی سخت افزار گرافیکتون بهترین نمایش تصویر رو در یک فریم قابل قبول داشته باشید:
 
آخرین ویرایش:
یعنی من رو 1024 با هر گونه Shadow خاموش! و افکتای سنگین خاموش و بقیه هم متوسط با سیستمی مثل مال آقا جواد(رم بالاتر یخده،سی پی یو پایین تر یخده،گرافیکم همون!) میتونم حول و حوش 20 فریم بگیرم؟
با توجه به صحبتهایه جواد بعید به نظر نمیرسه که بتونی 20 فریم بگیری.
==========================

خوب من بازی رو با Fraps تست کردم و نتایج از اون چیزی که صبح حدس زده بودم بهتر بود.
بازی با بالاترین گرافیک و رزولیشن 1024*1280 با میانگین 76 فریم اجرا شد.
البته فریم بعضی مواقع تا 102 هم بالا رفت .و همچنین به ندرت در شلوغترین صحنه ها و به صورت لحظه ای تا
67 فریم پایین اومد.
سیستم:

CPU: Athlon64 X2 3800 @2400
RAM: 2GB
VGA: XFX 8800GTS XXX Edition

در اخر هم به تمام دوستان توصیه میکنم برایه بهتر اجرا شدن حتمآ درایو بازی رو Defragment
کنید.
 
آخرین ویرایش:
سلام
ahahah با این همه تعریف که از این بازی کردن واقعآ موقعی که بازی رو دیدم اصلآ حال نکردم از نظر گرافیکی خیلی خیلی هم جالب نیست :(
من بدون هیچ افت فریمی با بالاترین حد گرافیک و 1024X788 دارم بازی میکنم
سیستم
CPU:Athlon64 X2 5000+
RAM:2GB DDR 800
VGA:XFX 8600GTS XXX Edition
 
پس با این اوصاف من می‌تونم با Core 2 Due E6400 و 2 گیگ رم و 7600GT روی 1280 1024 و High Setting با خاموش کردن Option هایی که گفتی فریم خوبی بگیرم
ایشالا یه پولی برسه بریم روی 8800
بیخیالِ کنسول :biggrin1:

tnx
به نظر من با توجه به سیستمتون شما اول vertical sync رو خاموش کنید چون در زیبایی گرافیک تغییر اساسی ایجاد نمیشه و فریم هم 4-5 تا بالا میره.من خودم با همین سیستم(البته cpu و رمم پایینتره) همین کار رو کردم و فریم هم 20-30 است.البته high detail post processing در بالا بردن فریم تاثیر بیشتری داره ولی چون به منابع نور جلوه زیبایی می بخشه من اون رو on گذاشتم.با خاموش کردنshadow maps اون طوری که من متوجه شدم فریم تغییری نکرد رزولوشن هم 768*1024 هست.
 
آخرین ویرایش:
سلام
من از اين بازي خيلي خوشم اومده.من با اين سيستم هيچ جوري نمي تونم بازي رو اجرا كنم حتي اگر روي پايينترن تنظيمات هم باشه من راضي هستم.
سيستم من:
CPU:AMD Athlon XP 2400 2 GH
Ram:1 GB
VGA:Geforce 5500 256 MB
Hard Drive:160 GB IDE

ممنون ميشم جوابم رو خيلي واضح بدين يكمي هم توضيح بدين;)
ممنون:love:
 
شما در هر صورت حتما باید پچی رو که برای ساپورت Sm 2.0 ریلیز شده بگیرین!سی پی یو و رمت مثله منه!اگه اون پچی که گفتم خوب کار کنه میتونی یه حورایی کنار بیای!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or