BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:
دوستان چرا گیم اسپات دیگه بعد از نمره دادن جزئیات نمرات رو قرار نمیده ؟ الان که به بایوشاک نمره 9 داده معلوم نیست که گرافیکش ، صداش ، گی پلی بازی و ... چند از 10 گرفتن .
 
دوستان چرا گیم اسپات دیگه بعد از نمره دادن جزئیات نمرات رو قرار نمیده ؟ الان که به بایوشاک نمره 9 داده معلوم نیست که گرافیکش ، صداش ، گی پلی بازی و ... چند از 10 گرفتن .
gamespot چند وقته که شیوه ی نمره دادنش تغییر کرده به طوری که دیگه ریز نمره ها رو نمی ده و به جاش به صورت بخش بخش نکات مثبت بازی رو می نویسه.البته به نظره من ای کاش ریز نمره ها رو می داد تا می تونستیم دید بهتری نسبت به بازی پیدا کنیم.
 
آخرین ویرایش:
میتونید تا اومدن Bioshock خودتون را با این کارها سرگرم کنید.

6bdi5uo.jpg


پ.ن : ISO مون خراب بود اون وسط 600MB خراب شده بود و نصفه نصب میشد.
توصیه: با rapidshare هیچ وقت resume نکنید. شش تا قسمتی که resume شده بودند خراب بودند :biggrin1:

پ.ن : Bioshock نیومد؟!
 
ظاهرا 2K كمي كوتاه اومده و تعداد دفعاتي رو كه اجازه ميده بازي Active بشه از 2 به 5 افزايش داده. روي اون مسئله Widescreen هم دارن كار مي كنن.
ضمنا Firingsquad‌ مقاله اي درباره DX9 و DX10 در اين بازي نوشته و مقايساتي انجام داده كه از اينجا مي تونيد ببينيد. (تفاوت بسيار جزئي است.)
من چيزي راجع به كرك شدن بازي پيدا نمي كنم!!
بازي از مجله سوپر سخت گير Edge نمره 8 گرفته. البته بقيه نمرهاش رو ببينيد مي فهميد كه چه خبره.

یه گزینه تو قسمت graphics options وجود داره به اسم (force global lighting).کسی می دونه به چه دردی می خوره؟
تا جايي كه من متوجه شدم بهترين حالت وقتي كه شما اين رو Off بذاري. با On كردن اين گزينه ظاهرا منابع نور محيط در بعضي قسمت ها حذف ميشه (و باعث ميشه فريم بره بالاتر). اما با توجه به قسمت هايي كه تو دمو هست تشخيصش مشكل. البته اون دري كه بايد با زدن برق باز بشه ئر حالتي كه On باشه كاملا سياه به نظر ميرسه و نوري روش نيست! (اين بارزترين اختلافي بود كه پيدا كردم.)
همچنين در فروم Tweakguides مقدار زيادي راجع به نسخه PC و تنظيماتش بحث كردن كه اين توضيح كوچولو رو از اونجا نقل مي كنم (البته من چيز ديگه اي در اين مورد نديدم):
turning on Forced Global Lighting only adds a couple more FPS for me. As the information Jonas posted earlier points out, its main impact would really be felt in scenes with multiple characters and multiple dynamic light sources (e.g. the light from plasmid firing). In other words you'd enable it to prevent slowdowns during combat or complex scenes.
براي مطالعه بيشتر مي تونيد خودتون به اونجا سر بزنيد.
 
مثل اینکه این مشکل Widescreen بازی حل شده ، همچنین کنارش ملت در مورد دستکاری FOV بازی هم توضیح دادند. یک patch دادند که FOV رو درست کنه .

http://rapidshare.com/files/50906580/bioshockdFOV.zip

همچنین .. برای تنظیم FOV و مخلفات راجع بهش میتونید به اینجا مراجعه کنید.
پست مناسبیه .

http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?p=108750#108750

اگه یک روز حوصله داشتم ترجمه میکنم :biggrin1:
 
باز پیشنهاد می کنم دموی بازی رو اول امتحان کنید. من 100 درصد می رفتم که این بازی رو بخرم ولی وقتی دمو رو بازی کردم. خیلی بدم اومد.
گرافیک و صدای خوب. داستان تکراری. گیم پلی اعصاب خرد کن. اصلا روان نیست. یهو 6 نفر بهت حمله می کنند و تو دقیقا با همون راحتی می میری که اونها می میرند.
هوش مصنوعی نه چندان جالب. و در کل من خوشم نیومد. حجم دمو در www.gamershell.com حدود 1.85 گیگ هست.
داستان خیلی تکراری هست. یک چیزی مثل FEAR و محیط ها زیاد گیرا نیستند. بعد اینکه دیگه یک کم خیلی تخیلی هست. شهر زیر آب و ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or