نمایشگاه/رویداد Bethesda E3 2018 Press Conference

امتیاز شما به کنفرانس چند خواهد بود

  • 10

  • 9

  • 8

  • 7

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3

  • 2

  • 1


Results are only viewable after voting.

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
لینک های استریم کنفرانس

Twitch | Mixer | YouTube | Twitter | Facebook |
Bethesda.net
sorp_dcsxyvbw4ao_8gr1.jpg

درود . این روز رو یادتون باشه ....
خوب سال جدید , E3 جدید و بالطبع کنفرانس جدید Bethesda :-bd امسال هم قرار Bethesda برای چهارمین سال پیاپی توی E3 کنفرانس برگزار کنه زمان دقیقش به وقت ما میشه دوشنبه 21 خرداد ساعت 06:00 صبح امسال درصد این که عنوان جدید BGS معرفی بشه 50 50 ـه پس خودوتون رو واسه هرچیزی اماده کنید Creating Something Special :">....


9d4y_logo-1.jpg

عنوان جدید
Bethesda Game Studios
گل سر سبد Bethesda Softworks حضورش توی کنفرانس امسال هنوز تایید نشده ولی گمانه زنی و شایعات مختلفی پیرامون بازی جدیدشون ایجاد شده که درصد حضور تیم تاد هاوارد رو توی این E3 واسه نمایش بازی جدیدشون زیاد میکنه اگه شایعات رو در نظر نگیریم از طرفی بتزدا هایپ زیادی رو دور بر کنفرانس امسالش داره ایجاد میکنه که به گفته اقای پیت هاینس قراره برا همه کس و همه نوع سلیقه ای چیزی رو نمایش بدن و همینطور قرار بزرگترین E3 رو از نظر مدت زمان برگزاری رو داشته باشن از یـ طرف دیگه ای هم که BGS بیشتر از همه ی استدیو های بتزدا تا الان استراحت کرده همه اینا باعث میشه که احتمال اینکه بمب مگاتونیشون رو وسط E3 امسال منفجر کنه زیاده بمبی که تا الان Starfield نام گرفته ترد مارکی که زنیمکس مالک بتزدا دائم داره تمدیدش میکنه و احتمال میره که این ترد مارک مربوط به BGS و اسم بازی جدیدشون باشه . بازیی که به گفته تاد هاوراد تو مصاحبه اخیرش سبکش علمی تخیلیه و افراد زیادی (چیزی بالغ بر 300 نفر) دارن روش کار میکنن و طبق شایعات منتشر شده اخیر قراره خیلی بزرگ باشه خیلی و که خوب ظاهرا نمیخوان به این راحتیا قبل E3 معرفیش کنن ! فعلا باید صبر کرد و دید ایا قصد منفجر کردن این بمب رو تو E3 امسال دارن یا موکولش میکنن به E3 بعدی​

Fallout 3 Anniversary Edition/Collection
بتزدا زیاد علاقه ای به Remaster کردن عناوینش نشون نداده تا الان (البته که Skyrim رو همین چند وقت پیش ریمستر کرد) ولی خوب گفتن که زیاد علاقه ای به این کار ندارن با این حال چیزی که ذهن ها رو میتونه سمت چنین ایده ای بکشونه اینه که امسال سالگرد 10 سالگی Fallout 3 محسوب میشه یکی از موفق ترین بازی های بتزدا واسه همین انتظار میره یـ حرکتی سر این عناون واسه ریمستر کردنش یا حتی یـ کالکشن ازش به همراه نسخه ی نیو وگاس واسه کنسولای نسل هشت بزنه​


y6en_logo-2.jpg

DLC داستانی برا The Evil Within 2
Tango Gameworks
پارسال تونسنت با نسخه ی دوم The Evil Within به موفقیت خوبی دست پیدا کنه البته که زیاد نتونست از نظر تجاری بازیش رو به موفقیت برسونه با این حال ظاهرا بتزدا نمیخواد بیخیال این عنوان بشه طبق یـ سری شایعات ظاهرا قراره واسه TEW 2 یـ DLC داستانی منتشر کنه که خوب دور از ذهن نیست چون واسه نسخه ی اول هم همین کار رو کردن باید منتظر بود و دید

87pf_logo-3.jpg

به احتمال زیاد حضور نخواهد داشت
Zenimax Online
توی این چند سال اخیر همیشه نقل مجلس هر ساله بتزدا تو کنفرانس های E3 بوده ولی خوب چیزی که باعث میشه حضورش رو توی کنفرانس امسال تقریبا منتفی بدونیم اینه که بسته گسترش دهنده جدید بازیش به نام Summerset امروز ینی 21 May منتشر میشه و هیچ دلیل برا حضور پیدا کردن در E3 امسال نخواهد داشت مگر اینکه بتزدا به بخواد به رسم هر ساله و به اجبار برا پر کردن زمان کنفرانسش دوباره نمایش داشته باشه که به شخصه احتمالش رو خیلی کم میدونم البته اگه همه چیز طبق برنامه مورد نظرمون پیش بره قطعا نباید حضور پررنگی داشته باشه

8ixs_logo-4.jpg

DLC جدید و به احتمال زیاد Stand Alone برای عنوان Prey (استدیو شهر آستین تگزاس)
Arkane Studios
شامل دوتا استدیو میشه استدیوی واقع در شهر استین ایالت تگزاس پارسال عناون Prey رو منتشر کرد و به موفقیت نسبتا خوبی دست پیدا کرد . میشه گفت DLC داستانی Prey کاملا حتمی ـه چون خودشون چندین بار به صورت مخفی بهش اشاره کردن به تازگی تصویری از لیست اچیومنت بازی منتشر شده که اشاره به این DLC داره که قرار روی کره ماه اتفاق بیوفته یـ گیف هم منتشر کردن با مضمون Resetting Simulation که احتمال Stand Alone بودن این DLC رو زیاد میکنه

عنوان جدید (استدیو شهر لیون فرانسه)
تیم اصلی ارکین در شهر لیون فرانسه واقع شده که سال 2016 عنوان Dishonored 2 منتشر کرد و پارسال هم DLC مستقل Dishonored: Death of the Outsider رو منتشر کردن یک سری شایعات دور و برش ایجاد شده که داره روی عنوانی با کمپین افلان و بخش رقابتی انلاین کار میکنه با این حال طبق چیزی که از این استدیوی سراغ داریم باید حداقل تا E3 سال دیگه صبر کنیم شایدم هم سال بعدش و احتمالش خیلی کمه که در E3 امسال حضور داشته باشه

bir1_logo-5.jpg

به احتمال زیاد حضور نخواهد داشت
MachineGames
اکتبر سال گذشته عناون Wolfenstein II: The New Colossus رو منتشر کرد و بالا فاصله DLC های بازیش رو با فاصله از هم منتشر کرد به خاطر همین حضورش تا حدودی منتفی خواهد بود

cefm_logo-6.jpg
DOOM 2
دو سال از زمانی که id Software عنوان DOOM رو منتشر کرد میگذره . عنوانی که موفقیت های زیادی رو برای بتزدا به ارمغان اورد از فروش گرفته تا نمرات همه و همه بازی رو تبدیل کرد به یکی از موفق ترین بازی های سال 2016 و بهترین شوتر اون سال . به خاطر همین باید 100 درصد منتظر ادامه این عناون باشیم فعلا هیچ شایعه ای دور و بر این عنوان برای حضور در E3 امسال نیست از طرفی هم حضور RAGE 2 در E3 امسال حتمیه که خوب احتمال حضور این عنوان رو در E3 به شدت پایین میاره مگه اینکه بتزدا بخواد دوتا شوتر بزرگ رو همزمان یـ جا نشون بده که دور از ذهنه




طرح امضا :

qsra_save-the-date-for-the-bethesda-e3-2018-showcase.mp4_20180307_002026.gif


iyej_mqdefault.jpg

The Elder Scrolls VI – Official E3 Announcement Teaser

2160

yt1b_mqdefault.jpg

Starfield – Official E3 Announcement Teaser

2160

z5vn_mqdefault.jpg

Fallout 76 – E3 2018 Power Armor Edition Trailer

1080


nky2_mqdefault.jpg

Fallout 76 – Official E3 Trailer

1080

00yt_mqdefault.jpg

Skyrim: Very Special Edition – Official E3 2018 Trailer

1080

1vp_mqdefault.jpg

Prey: Mooncrash – Official E3 Launch Trailer

1080

quwn_mqdefault.jpg

Quake Champions E3 2018 – Play free for a limited time!

1080

3elx_mqdefault.jpg

DOOM Eternal – Official E3 Teaser

1080

udqb_mqdefault.jpg

The Elder Scrolls Online - Official E3 2018 Trailer

1080

xpz8_mqdefault.jpg

The Elder Scrolls: Legends - E3 2018 Official Trailer

1080

vcwd_mqdefault.jpg

RAGE 2 – Official E3 Gameplay Feature

1080
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا گرز راهی که باید میرفت همون بسط و ازادتر کردن محیط و گسترشش بود ولی کاملا درجا زدن محیط های بسته دوباره !! فقط گرافیکش خوش رنگ و لعاب بود ولی حتی انمیشن هاشم از قدیم اورده بودن ! درست نقطه عکس Geow همون Gow بود که پر از تغییرات چشمگیر بود ..
نکته مهمی صحبت جالب کلیف بی بود گفته گرز اف وار ۴ بازی خوبیه ولی مثل استار وارز ۶ میمونه که انگار همه چی تو قدیم دیدی و باید تغییرات میکرد
و ماندگار نیست
تو همین Fallout 4 همین BGS با پایگاه یک گام بزرگ برداشت کلا به نظرم خیلی مانور رو گرافیک زیاد شده عاقبت شرکت هایی مثل کرایتبک دسدیم که غول گرافیک بودن ولی اصل و بیس بازی نهایت همون گیم پلی و ازادی عمل بازی هاس
 
آخرین ویرایش:
بازی نقش افرینی باشه، اکشن باشه، ماجراجویی باشه، ولی در اخر یک چیز برای یک گیمر که قراره 59$ روز انتشار بازی بپردازه مهمه، و این که ایا این بازی سرگرم کننده است یا خیر؟ که دراین مورد من گرز رو مثال زدم یک بازی بیخود در مقابل بازی های بتسدا هست، من طرفدار پرو پا قرص بتسدا هستم، ولی هیچ وقت مشکلاتش رو کتمان نمیکنم، ولی اون چیزی معلومه و خودت هم بهش اشاره کردی این هست که یک بازی نقش افرینی است، پس نباید با یک بازی اکشن، که یک بازی داستانی است مقایسه بشه، در صورتی که کار گرز یا بعضی بازی های هم سبک و غیر هم سبکش به تباه میره که باعث میشه یک بازی بی خود بشه، وگرنه بازی داستانی داریم مثل انچارد 4 که هر لوکیشنش، اونقدر بزرگه که نمیدونی از کدوم راه مرحله رو به پایان برسونی، یا یک بازی مثل RE7...برای همین است که بیشتر بازی های داستانی، و اکشن و ... الگوی های نقش افرینی رو به بازی های خطی اضافه میکنند تا بازی از یک نواختی مثل Geow 4 دربیاره، ( این گرز 4 رو که من اینقدر روش فوکوس کردم، فقط گرز نیست، بیشتر بازی ها همین رویه گرز رو دنبال میکنن و یک شکست واقعی میشن، مثل Quantum Break, بازی مثل QB با وجود شخصیت پردازی عالی و داستان فوق العاده و درجه یک که حتی به من بیشتر از مکس پین چسپید و تنها بازی بود اون حس رو دوباره زنده کرد، با وجود گیم پلی بد به خاک و خون کشیده میشن.:D و خیلی از بازی های دیگه که حال ندارم اینجا بگم) پس در اخر نتیجه میگیرم اتفاقا بازی های داستانی باید با بازی های نقش افرینی مقایسه بشن، تا از یک بازی هک اند اسلش مثل gow 3 به یک بازی نمیه نقش افرینی به god of war 2018 برسیم.
و در اخر هم به عنوان کسی که شاید بیشترین وقت رو با بازی های بتسدا گزروندم، هنوزم روی حرف خودم هستم، و همون مشکلاتی رو از بازی های بتسدا گرفتم رو روشون تاکید دارم، در مورد داستانی نویسی و شخصیت پردازی، و غیره شما هم یک مقایسه بین اسکایریم و ویچر 3 کنید تا به این موضوع برسید که واقعا بازی های بتسدا مشکل جدی در داستان پردازی، و داستان نویسی و شخصیت پردازی دارن.:-w:D

داری خوب حرفا من رو تایید میکنی دیگه :دی حالا کاری به مثالت ندارم هرسبکی یـ سری ویژگی هایی داره که اون سبک رو از بقیه سبک ها متمایز میکنه این وسط هرکسی هم به یـ سبکی علاقه داره گفتم گیرز باید این جوری باشه چون سبکش اقتضا میکنه حالا من کاری ندارم بازی خوبی بود یا نه اصلا کاری به معقوله سرگرم کنندگی هم ندارم فقط خواستم بگم الان استاندارد سبک بازی های RPG/OW بالاتر رفته به لطف سخت افزار قوی تر از بازی های RPG هم دیگه انتظار یـ گرافیک بالا رو دارن قبلا اینجوری نبود ولی شرایط الان نسل هشت این مورد رو ایجاد کرده بحث اصلی منم دقیقا همینه بتزدا Vs سی دی هم به خاطر همین بهش اشاره کردم شاید اگه ویچر سه ساخته نمیشد F4 اونجور کوبیده نمیشد و شاید گیمرا اینقدر به همه جای بازی ایراد نمیگرفتن ولی ویچر 3 انتظارت رو برد بالا شرایط رو واسه بتزدا شدیدا سخت کرد (تو همه ی قسمت ها از گرافیک گرفته تا شخصیت پردازی و غیره) و صعف های بازی رو دوبرابر نمایان کرد . در مورد تیکه اخر حرفت هم بگم که خودم گفتم توی شخصیت پردازی مشکلات عدیده ای دارن باز تو F4 روایت و شخصیت پردازی خیلی بهتر از Skyrim بودش و من منظور این بود که داستان کلی و جهان سازی بازیاشون ریزه کاری زیاد داره و کاملا از این نظر غنی هست ولی خوب مثلا روایت خشک باعث میشه که داستان اونجور که باید و شاید دیده نشه . تاد یـ حرف جالبی در مورد مکانیزم ها و چیز هایی که تو بازیا به کار برده میشن زد میگه که شما بعضی موقع ها کلی تلاش میکنی و یـ چیز خیلی خفن و گسترده رو تو بازیت قرار میدی ولی خوب اون چیز اصلا اونجور که باید و شاید بولد نمیشه (با اینکه بی نقصه و زحمت زیادی پاش کشده شده) ولی بعضی موقع ها هست یک سری چیز ها رو اصلا براشون زیاد وقتی رو صرف نمیکنی ولی اینقدر بولد میشن که کل بازی رو تحت تاثیر میزارن ....
 
چطور میگین روایت درست درمونی ندارن؟ سبک روایی الدر اسکرولز همونی هست که باید باشه اگر بخواد مث ویچر قصه تعریف کنه کل وحدت بازی از هم می پاشه.
خوب مگه بقیه بازی فیلم تعریف میکنن ؟ :D وحدت هم نفهمیدم دقیقا منظورت چیه ؟! مگه غیر اینه که باید به زیبایی و روونی هرچه بیشتر اون منظوری که میخوای برسونی رو به مخاطبت برسونی ؟ این مورد روایت حرف من نیست حرف خود تاد هاوارد ـه خود تاد میگه میدونیم تو روایت مشکل داریم و سعی در بر طرف کردنش هستیم وقتی خود کارگردان اینجوری اعطراف میکنه ینی یـ چیزی این وسط هست یـ چیزی که بتزدا همیشه تو بازیاش رعایت کرده اون حالت Inter Active و تعامل با محیط اطرافش ـه که خوب همیشه سعی کردن با قرار ندادن صحنه های اسکریپت شده و کات سین رو اصولشون پایبند باشند این سبک از روایت وقتی عالی میشه که جلوه خوبی هم داشته باشه من فقط یاد اون انمیشنا خشک Skyrim که میوفتم گریم میگیره ! یادمون نره روایت زیبا میتونه خیلی وقتا ضعفای داستان رو بپوشونه در واقع روایت Skyrim میتونست حماسی تر از این حرفا باشه خیلی حماسی تر .....
 
یه جورایی آرزومه که بقیه استدیوها هم میتونستن دقیقا مثل نینتندو از زیر بار این مقایسه های گرافیکی در برن ! :D
منظورم اینه که بازیا انقدر روی واقع‌گرایانه بودن تاکید نمیکردن و به جای اون، روی استایل هنری تمرکز میکردن...الان چرا کسی نمیاد گرافیک Witcher 3 رو با Breath of the wild مقایسه کنه؟! چون سبک هنری هر کدوم کاملا با هم فرق داره...
مثلا من خیلی کم دیدم به گرافیک Dishonored کسی ایراد بگیره...با اینکه از نظر فنی اونچنان تعریفی نداره...اما بخاطر گرافیک هنری و نورپردازیِ خفنش، کلا کیفیت بصری بازی خیلی چشم‌نواز شده...من دوست دارم BGS هم یکمی در این راستا حرکت کنه. F4 از نظر طراحی محیط خیلی حرفا واسه گفتن داشت، اگه همین محیط‌ها با یه استایل گرافیکی منحصر بفرد که توی کمتر بازیهایی دیده می‌شه، ترکیب می‌شد، بنظرم کیفیت بصری بازی خیلی بالاتر می‌رفت.
اینکه گفته می‌شه اگه گرافیک رئالیستیک نباشه از Immersive بودن بازی کم میشه رو هم اصلا قبول ندارم...90 درصد بازیهایی که صدها ساعت توی دنیاشون غرق شدم و اصلا نفهمیدم زمان چطور گذشته، هیچ بویی از واقع‌گرایانه بودن نبردن :D
در کل ممکنه خیلیا دوست داشته باشن که BGS بیاد گرافیک فنیِ بازیاشو به CD Project یا Rockstar یا ... نزدیک کنه ولی من میخوام کلا ظاهر بازی‌ها جوری از آب دربیاد که قابل مقایسه نباشن. بالاخره ما همون بازیهای CDP و RS رو هم تجربه می‌کنیم...حالا چه بهتر که به جای تجربه‌ی کیفیت بصریِ مشابه و تکراری، توی بازیای BGS، یه ظاهر جدید رو تجربه کنیم. مثلا وقتی می‌بینم یه Artwork، خیلی زیباتر از خودِ بازی هستش، حسرت می‌خورم که چرا از همین سبک هنری واسه خود بازی هم استفاده نکردید؟! کاره سختیه ولی شدنیه و نمونش رو توی بازیهای مثل همین BotW و حتی Bloodborne دیدیم...همین Bloodborne رو اگه با دقت برید بافت‌ها و انیمیشن‌ها رو آنالیز کنید، خیلی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرید ولی اون سبک هنری و اتمسفر خفنشه که کاری کرده کیفیت بصری بازی فوق‌العاده به نظر برسه و هیچ بازی دیگه‌ای از نظر حس و حال بهش شباهت نداشته باشه.
 
خوب مگه بقیه بازی فیلم تعریف میکنن ؟ :D وحدت هم نفهمیدم دقیقا منظورت چیه ؟! مگه غیر اینه که باید به زیبایی و روونی هرچه بیشتر اون منظوری که میخوای برسونی رو به مخاطبت برسونی ؟ این مورد روایت حرف من نیست حرف خود تاد هاوارد ـه خود تاد میگه میدونیم تو روایت مشکل داریم و سعی در بر طرف کردنش هستیم وقتی خود کارگردان اینجوری اعطراف میکنه ینی یـ چیزی این وسط هست یـ چیزی که بتزدا همیشه تو بازیاش رعایت کرده اون حالت Inter Active و تعامل با محیط اطرافش ـه که خوب همیشه سعی کردن با قرار ندادن صحنه های اسکریپت شده و کات سین رو اصولشون پایبند باشند این سبک از روایت وقتی عالی میشه که جلوه خوبی هم داشته باشه من فقط یاد اون انمیشنا خشک Skyrim که میوفتم گریم میگیره ! یادمون نره روایت زیبا میتونه خیلی وقتا ضعفای داستان رو بپوشونه در واقع روایت Skyrim میتونست حماسی تر از این حرفا باشه خیلی حماسی تر .....

بحث اینه که الدر اسکرولز هیچوقت نمیتونه به زیبایی و روونی که انتظارش رو داری قصه اش رو بگه. تمامی اتفاقات الدراسکرولز از قبل افتاده و فقط شما داخل جهان الدر اسکرولز پرت میشی تا با Exploration اون اتفاقات رو "آشکار" ، "نمایان" کنی و یا هر مترادف دیگه ای که براش میتونی بزاری. حتی اون جنگ داخلی اسکایرم که به ظاهر در زمان حال داره اتفاق میوفته رو شما فقط داخلش شرکت می کنی تا درک کنی که "اِ، پس اینطوری شده بود؟" درسته که شما میتونی در دو جبهه متفاوت شرکت کنی و عملا داستان دیگه ای رو رقم بزنی اما در نهایت زمانی که پرونده بسته شد این موضوع میشه یکی از چند صد "حکایت" های جهان الدر اسکرولز.

به خاطر همین این سبک روایی مستلزم شخصیت پردازی آنچنانی نمیتونه باشه چون تکیه‌اش بر لور هست نه داستانی که بخوای "پیش ببریش" . در الدر اسکرولز شما داستان های پیشینی و از قبل تعریف شده رو که در سطح جهان پراکنده شده رو فقط "کشف" میکنی و اما در ویچر شما خود پیش برنده داستان هستی.

اون مصاحبه هاوارد رو بزار ببینم چی میگه. :دی

شاید در همین "سبک" روایی بازی دارای مشکلاتی باشه که برطرف کردن و یا بهینه کردنشون در نهایت روایت رو بهتر کنه. اما این "سبک" هیچوقت نمیتونه عوض شه چون همونطور که گفتم به وحدت بازی که اگر در یک کلمه خلاصه ش کنیم میشه Exploration صدمه میزنه، مث این میمونه سبک روایی دارک سولز رو عوض کنیم بازی از داخل از هم میپاشه. :دی

ویچر "مجبوره" شخصیت پردازی داشته باشه اما تو الدر اسکرولز به نظرم همینقدرش کافیه، ویچر "مجبوره" پر دیالوگ باشه اما تو دارک سولز دو تا ...Hmmm کردن کرکتر هم کار رو راه میندازه :دی
 
F4 از نظر طراحی محیط خیلی حرفا واسه گفتن داشت، اگه همین محیط‌ها با یه استایل گرافیکی منحصر بفرد که توی کمتر بازیهایی دیده می‌شه، ترکیب می‌شد، بنظرم کیفیت بصری بازی خیلی بالاتر می‌رفت.

من فالاوت 4 رو بازی نکردم اما ویدئوهایی که دیدم ازش دقیقا استایل گرافیکی منحصر به فردی داره که تو کمتر بازی یی دیده میشه.
 
من فالاوت 4 رو بازی نکردم اما ویدئوهایی که دیدم ازش دقیقا استایل گرافیکی منحصر به فردی داره که تو کمتر بازی یی دیده میشه.
چیزی که فالوت رو خیلی یونیک میکنه بیشتر رنگ بندی خود جهان و دیزاینش هست تا استایل گرافیکی. این مورد برا بازی مثل بلادبورن هم صادقه به نظرم، خود سبک گرافیکی که مش ها و تکسچر ها با اون پیاده سازی شدن خیلی چیز منحصر به فردی نیست (منحصر به فرد به معنی Borderlands و یا Ori مثلا) اما اون دیزاینی که پشتش هست خیلی خفنه و تو صنعت مشابه آنچنانی نداره، برا اون خاص به نظر می آد.
البته برا من گرافیک بازی های این سبک واقعا مهم نیست. دست یافتن به Immersion مورد نیاز برا موفقیت تو این ژانر خیلی مبتنی بر طراحی و جهان سازی هست تا گرافیک (البته میتونه کمک کنه.) مثلا همین پری از نظر بصری خیلی تاثیر برانگیز نیست، اما کمتر بازی دیدم که بتونه یه تجربه 20 ساعتی رو بهتر مدیریت بکنه. :D
 
یه جورایی آرزومه که بقیه استدیوها هم میتونستن دقیقا مثل نینتندو از زیر بار این مقایسه های گرافیکی در برن ! :D
منظورم اینه که بازیا انقدر روی واقع‌گرایانه بودن تاکید نمیکردن و به جای اون، روی استایل هنری تمرکز میکردن...الان چرا کسی نمیاد گرافیک Witcher 3 رو با Breath of the wild مقایسه کنه؟! چون سبک هنری هر کدوم کاملا با هم فرق داره...
مثلا من خیلی کم دیدم به گرافیک Dishonored کسی ایراد بگیره...با اینکه از نظر فنی اونچنان تعریفی نداره...اما بخاطر گرافیک هنری و نورپردازیِ خفنش، کلا کیفیت بصری بازی خیلی چشم‌نواز شده...من دوست دارم BGS هم یکمی در این راستا حرکت کنه. F4 از نظر طراحی محیط خیلی حرفا واسه گفتن داشت، اگه همین محیط‌ها با یه استایل گرافیکی منحصر بفرد که توی کمتر بازیهایی دیده می‌شه، ترکیب می‌شد، بنظرم کیفیت بصری بازی خیلی بالاتر می‌رفت.
اینکه گفته می‌شه اگه گرافیک رئالیستیک نباشه از Immersive بودن بازی کم میشه رو هم اصلا قبول ندارم...90 درصد بازیهایی که صدها ساعت توی دنیاشون غرق شدم و اصلا نفهمیدم زمان چطور گذشته، هیچ بویی از واقع‌گرایانه بودن نبردن :D
در کل ممکنه خیلیا دوست داشته باشن که BGS بیاد گرافیک فنیِ بازیاشو به CD Project یا Rockstar یا ... نزدیک کنه ولی من میخوام کلا ظاهر بازی‌ها جوری از آب دربیاد که قابل مقایسه نباشن. بالاخره ما همون بازیهای CDP و RS رو هم تجربه می‌کنیم...حالا چه بهتر که به جای تجربه‌ی کیفیت بصریِ مشابه و تکراری، توی بازیای BGS، یه ظاهر جدید رو تجربه کنیم. مثلا وقتی می‌بینم یه Artwork، خیلی زیباتر از خودِ بازی هستش، حسرت می‌خورم که چرا از همین سبک هنری واسه خود بازی هم استفاده نکردید؟! کاره سختیه ولی شدنیه و نمونش رو توی بازیهای مثل همین BotW و حتی Bloodborne دیدیم...همین Bloodborne رو اگه با دقت برید بافت‌ها و انیمیشن‌ها رو آنالیز کنید، خیلی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرید ولی اون سبک هنری و اتمسفر خفنشه که کاری کرده کیفیت بصری بازی فوق‌العاده به نظر برسه و هیچ بازی دیگه‌ای از نظر حس و حال بهش شباهت نداشته باشه.

همم تا حالا از این منظر بهش نگاه نکرده بودم :-? بتزدا سبک هنری منحصر به فرد خودش رو داشته باشه ! البته به نظر من به درد هر ستینگ نمیخوره مثلا ستینگ فانتزی به درد همون محیطای فانتزی امثال Skyrim بخوره ولی ایا به درد F4 که کمی تمش واقع گرایانه تره میخوره ؟ یا مثلا سایفای تو کهکشان و فضا ؟ البته ی چیز هست این وسط به فرضی هم که بتزدا بیاد تغییر سبک هنری بده باز هم هر کاری بکنیش در مقام مقایسه با بقیه بازار مورد مقایسه قرار میگیره قضیه نینتندو یکم فرق داره نینتنده همیشه بازیاش اون حالت فانتزی و کارتونی رو داشتن و دارن سخت افزاری هم که روش دارن ساخته میشن الان سه نسل که همیشه یک پله عقب بوده واسه همین هیشکی حتی فکر مقایسه هم به ذهنش خطور نمیکنه در کل بحثشون سواست بازیا میازاکی هم دقیقا همینجوره از اون سبک خاص روایت بگیر تا معماری این حرفا همه و همه امضاش بوده کلا سبک هنری به نظر من چیزی نیست که یـ استدیو بتونه به این آسونیا بینش سوئیچ کنه در مورد نور پردازی گفتی انصافا نور پردازی میتونه معجزه کنه بتزدا تازه سر F4 یک سری تکنیکای ابتدایی نور پردازی حجمی رو رو جهان بازی اعمال کرده بود که یکمی هم سنگین بودن ولی خوب به شدت رو اتمسفر سازیش تاثیر گذاشته بود ولی خوب تو محیط ها و ساختمونای بسته رسما چیزی به نام نور پردازی داینامیک وجود نداشت واسه همین هم به شدت رو دید کلی گرافیک بازی تاثر گذاشته بود ...

بحث اینه که الدر اسکرولز هیچوقت نمیتونه به زیبایی و روونی که انتظارش رو داری قصه اش رو بگه. تمامی اتفاقات الدراسکرولز از قبل افتاده و فقط شما داخل جهان الدر اسکرولز پرت میشی تا با Exploration اون اتفاقات رو "آشکار" ، "نمایان" کنی و یا هر مترادف دیگه ای که براش میتونی بزاری. حتی اون جنگ داخلی اسکایرم که به ظاهر در زمان حال داره اتفاق میوفته رو شما فقط داخلش شرکت می کنی تا درک کنی که "اِ، پس اینطوری شده بود؟" درسته که شما میتونی در دو جبهه متفاوت شرکت کنی و عملا داستان دیگه ای رو رقم بزنی اما در نهایت زمانی که پرونده بسته شد این موضوع میشه یکی از چند صد "حکایت" های جهان الدر اسکرولز.

به خاطر همین این سبک روایی مستلزم شخصیت پردازی آنچنانی نمیتونه باشه چون تکیه‌اش بر لور هست نه داستانی که بخوای "پیش ببریش" . در الدر اسکرولز شما داستان های پیشینی و از قبل تعریف شده رو که در سطح جهان پراکنده شده رو فقط "کشف" میکنی و اما در ویچر شما خود پیش برنده داستان هستی.

اون مصاحبه هاوارد رو بزار ببینم چی میگه. :D

شاید در همین "سبک" روایی بازی دارای مشکلاتی باشه که برطرف کردن و یا بهینه کردنشون در نهایت روایت رو بهتر کنه. اما این "سبک" هیچوقت نمیتونه عوض شه چون همونطور که گفتم به وحدت بازی که اگر در یک کلمه خلاصه ش کنیم میشه Exploration صدمه میزنه، مث این میمونه سبک روایی دارک سولز رو عوض کنیم بازی از داخل از هم میپاشه. :D

ویچر "مجبوره" شخصیت پردازی داشته باشه اما تو الدر اسکرولز به نظرم همینقدرش کافیه، ویچر "مجبوره" پر دیالوگ باشه اما تو دارک سولز دو تا ...Hmmm کردن کرکتر هم کار رو راه میندازه :D
اینکه سبک روایت بازی خاص رو قبول دارم این چیزی که شما در مورد W3 بیان کردی برمیگرده به پروتاگونیست اصلی بازی چیزی که تو بازیا بتزدا وجود خارجی نداره ولی بالاخره یک سری شخصیت دور اطرافش هستن که نیاز ـه تو ماجراجویی کرکتر گمنام بازی پرداخت بشن در واقع میریم این ور میریم اون ور به قول شما لور بازی رو اکتشاف کنیم در کنارش هم همزمان با کاراکتر های فرعی بازی هم همذات پنداری میکنیم فک نکنم به سبک روایی کلی بازی صدمه ای بزنه . بتزدا سر F4 این مورد رو سعی کرده بود انجام بده و تا حدودی هم موفق شد بود .

در مورد اون مصاحبه هم متاسفانه هرچقدر میگردم پیدا نمیکنم ولی یادم که تاد خودش میگه بازی ما مشکلاتی داره که کم و بیش به روایت هم مربوط میشه و سعی داریم بر طرفش کنیم ....
 
یه آژانس تبلیغاتی تو کانادا Accueil | Les Jouets Franckids که مربوط به اسباب بازی و بازی‌های ویدئویی و ... میشه توی یک اسلاید که چند ماه پیش منتشر کرده بوده اشاره به تبلیغات برای The Elder Scrolls 6 داشته !

yn39_2iwfglo.jpg

البته تاریخ انتشار این تبلیغات ( پوستر ) رو آپریل زده در حالی که الان تو ماه می هستیم :-?

http://www.lesjouetsfranckids.com/s...ts/marketing-kit/Trends_Posters2018_lores.pdf
Canadian commercial agency list The Elder Scrolls 6
 
یه آژانس تبلیغاتی تو کانادا Accueil | Les Jouets Franckids که مربوط به اسباب بازی و بازی‌های ویدئویی و ... میشه توی یک اسلاید که چند ماه پیش منتشر کرده بوده اشاره به تبلیغات برای The Elder Scrolls 6 داشته !

yn39_2iwfglo.jpg

البته تاریخ انتشار این تبلیغات ( پوستر ) رو آپریل زده در حالی که الان تو ماه می هستیم :-?

http://www.lesjouetsfranckids.com/s...ts/marketing-kit/Trends_Posters2018_lores.pdf
Canadian commercial agency list The Elder Scrolls 6
ینی تاد داره دروغ میگه ؟ عمرا این شایعات واقعیت داشته باشه خود تاد تو مصاحبه صوتی قبلیش رسما میگه داریم رو یـ عنوان سای فای کار میکنیم به در میگه دیوار بشنوه که بابا به پیر به پیغمبر بکشید بیرون از TES ....
 
بیا @Destruction کاوه برو حالش رو ببر :



من Doom میخوام :-w
عجب لیک گنده‌ای بود! احتمال درست بودنش هم هست چون Walmart هستش دیگه :| خیلی هم سر و صدا کرده و اغلب سایت‌های معتبر پوشش دادن خبر رو :-" کسی هم ردش نکرده...حتی یه اشاره‌هایی به درست بودنش هم شده :-"
کلا ادامه دادن Rage خیلی خبر خوبیه <:-P ولی...
فک کنید id در حالی که همه منتظر هستن، داستان Doom رو نیمه‌کاره گذاشته باشه و رفته باشه سراغ Rage 2 !! اگه Rage 2 رو یه استدیوی دیگه داره می‌سازه میشه باهاش کنار اومد ولی id توی این شرایط بره Rage 2 بسازه بنظرم احمقانست...
یکی لطفا بیاد این شایعه رو رد کنه! :D یا حداقل Walmart یه DOOM 2 هم کنارش بزاره...:D
 
وسط بحثتون، به نظر من مشکل فالوت 4 و این واکنش منفی بهش اصلا تکنیکی نبود. من خودم شخصا بیشتر با داستان و کاراکتر ها مشکل داشتم تا گرافیک و باگ و گیم پلی و ...
دیالوگ ها توی بازی های بتسدا کلا ظاهری هستن، خیلی کم تو بازی هاشون انتخاب می کردیم بین 2 حالت و خیلی کم واقعا اهمیت داشتن انتخاب دیالوگ ها، اما حداقل بازی یه طوری گولت می زد که فکر کنی انتخاب دیالوگ مهمه و موفق هم بود تا حد زیادی و به نظر من یکی از دلایلش این بود که وقتی جملات رو کامل می نویسی این مزیت رو داری که 2 جمله که مفهوم یا هدف یکسانی دارن رو می تونی طوری ارائه کنی که اصلا مخاطب متوجه شباهت نشه. ولی تو فالوت 4 وقتی جمله رو به 1-2 کلمه خلاصه می کنه سازنده، این کار خیلی سخت تر می شه و عملا اون Illusionـه داشتن حق انتخاب از بین می ره.
یه مشکل دیگه هم که داشتم این سیستم "همه کوئست ها یک ارزش دارن، Main Quest نداریم" بود. هدف این بوده که "داستان خودت رو بساز" و "RPG BABY!" ولی در نهایت واسه من شخصا تنها نکتش این بود که بعد 1 هفته استراحت هیچ ایده ای نداشتم کجا بودم و چیکار باید می کردم وسط 4000 تا کوئست:)) و اینکه (قبلا هم این رو گفتم یه جایی، یادم نمیاد) این حرکت به کاراکتر زیادی آزادی می ده از دست بازی ساز. حالا بازی هر چه قدر داد بزنه که همه کوئست ها یک ارزش دارن، ولی در نهایت کوئست های فرعی 1/4 کیفیت کوئست های اصلی رو هم ندارن و وقتی کنترل بازی کاملا به دست بازیکن سپرده بشه این مشکل پیش میاد که بازیکن می تونه به قصد تجربه کیفیت کامل بره و کوئستی تجربه کنه که 1/4 کیفیت رو داره. قرار بوده بازی رو به DnD و بازی های رومیزی نزدیک کنن، ولی فراموش کردن که اونجا هم یه DM بالاسر کاراکتر ها نشسته و اجازه نمی ده که کنترل بازی کامل به دست بازیکن بیفته و غیر مستقیم کنترل می کنه بازیکن رو. این کنترل غیر مستقیم رو تک تک بازی ها دارن. تک تکشون ها:دی و هدف اینه که بازیکن رو کنترل کنی که مسیری که مد نظره بازی سازه رو بره، ولی خودش نفهمه:دی این 2 تا مقاله رو در این مورد بخونید:
Layering Indirect Controls to Preserve Immersion (Part One)
Layering Indirect Controls to Preserve Immersion (Part Deux)
 
یه جورایی آرزومه که بقیه استدیوها هم میتونستن دقیقا مثل نینتندو از زیر بار این مقایسه های گرافیکی در برن ! :D
منظورم اینه که بازیا انقدر روی واقع‌گرایانه بودن تاکید نمیکردن و به جای اون، روی استایل هنری تمرکز میکردن...الان چرا کسی نمیاد گرافیک Witcher 3 رو با Breath of the wild مقایسه کنه؟! چون سبک هنری هر کدوم کاملا با هم فرق داره...
مثلا من خیلی کم دیدم به گرافیک Dishonored کسی ایراد بگیره...با اینکه از نظر فنی اونچنان تعریفی نداره...اما بخاطر گرافیک هنری و نورپردازیِ خفنش، کلا کیفیت بصری بازی خیلی چشم‌نواز شده...من دوست دارم BGS هم یکمی در این راستا حرکت کنه. F4 از نظر طراحی محیط خیلی حرفا واسه گفتن داشت، اگه همین محیط‌ها با یه استایل گرافیکی منحصر بفرد که توی کمتر بازیهایی دیده می‌شه، ترکیب می‌شد، بنظرم کیفیت بصری بازی خیلی بالاتر می‌رفت.
اینکه گفته می‌شه اگه گرافیک رئالیستیک نباشه از Immersive بودن بازی کم میشه رو هم اصلا قبول ندارم...90 درصد بازیهایی که صدها ساعت توی دنیاشون غرق شدم و اصلا نفهمیدم زمان چطور گذشته، هیچ بویی از واقع‌گرایانه بودن نبردن :D
در کل ممکنه خیلیا دوست داشته باشن که BGS بیاد گرافیک فنیِ بازیاشو به CD Project یا Rockstar یا ... نزدیک کنه ولی من میخوام کلا ظاهر بازی‌ها جوری از آب دربیاد که قابل مقایسه نباشن. بالاخره ما همون بازیهای CDP و RS رو هم تجربه می‌کنیم...حالا چه بهتر که به جای تجربه‌ی کیفیت بصریِ مشابه و تکراری، توی بازیای BGS، یه ظاهر جدید رو تجربه کنیم. مثلا وقتی می‌بینم یه Artwork، خیلی زیباتر از خودِ بازی هستش، حسرت می‌خورم که چرا از همین سبک هنری واسه خود بازی هم استفاده نکردید؟! کاره سختیه ولی شدنیه و نمونش رو توی بازیهای مثل همین BotW و حتی Bloodborne دیدیم...همین Bloodborne رو اگه با دقت برید بافت‌ها و انیمیشن‌ها رو آنالیز کنید، خیلی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرید ولی اون سبک هنری و اتمسفر خفنشه که کاری کرده کیفیت بصری بازی فوق‌العاده به نظر برسه و هیچ بازی دیگه‌ای از نظر حس و حال بهش شباهت نداشته باشه.
واقعا این کامنتت یکی ازبرترین کامنت های بازی سنتر بود که تا حالا خوندم، و اینقدر منطقی و روشن یک مشکل رو بیان میکنه، و اون قسمتی رو که بولد کردم، قاطع ترین، و بزرگترین بخش کامنتت بود، من خودم الان که حساب کردم بالای 9 بار بلادبورن رو رد کردم، و همش هم بخاطر طراحی هنری و اتمسفرش هست، و هنوزم که هنوزه روز ها و ساعت ها تو محیط بازی میچرخم!! اگر اون قسمت بولد شده شما تو بازی های بتسدا عمل میشد، 99 درصد مشلاتشون حل میشد!!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: FUTURE

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or