نمایشگاه/رویداد Bethesda E3 2018 Press Conference

امتیاز شما به کنفرانس چند خواهد بود

  • 10

  • 9

  • 8

  • 7

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3

  • 2

  • 1


Results are only viewable after voting.

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
لینک های استریم کنفرانس

Twitch | Mixer | YouTube | Twitter | Facebook |
Bethesda.net
sorp_dcsxyvbw4ao_8gr1.jpg

درود . این روز رو یادتون باشه ....
خوب سال جدید , E3 جدید و بالطبع کنفرانس جدید Bethesda :-bd امسال هم قرار Bethesda برای چهارمین سال پیاپی توی E3 کنفرانس برگزار کنه زمان دقیقش به وقت ما میشه دوشنبه 21 خرداد ساعت 06:00 صبح امسال درصد این که عنوان جدید BGS معرفی بشه 50 50 ـه پس خودوتون رو واسه هرچیزی اماده کنید Creating Something Special :">....


9d4y_logo-1.jpg

عنوان جدید
Bethesda Game Studios
گل سر سبد Bethesda Softworks حضورش توی کنفرانس امسال هنوز تایید نشده ولی گمانه زنی و شایعات مختلفی پیرامون بازی جدیدشون ایجاد شده که درصد حضور تیم تاد هاوارد رو توی این E3 واسه نمایش بازی جدیدشون زیاد میکنه اگه شایعات رو در نظر نگیریم از طرفی بتزدا هایپ زیادی رو دور بر کنفرانس امسالش داره ایجاد میکنه که به گفته اقای پیت هاینس قراره برا همه کس و همه نوع سلیقه ای چیزی رو نمایش بدن و همینطور قرار بزرگترین E3 رو از نظر مدت زمان برگزاری رو داشته باشن از یـ طرف دیگه ای هم که BGS بیشتر از همه ی استدیو های بتزدا تا الان استراحت کرده همه اینا باعث میشه که احتمال اینکه بمب مگاتونیشون رو وسط E3 امسال منفجر کنه زیاده بمبی که تا الان Starfield نام گرفته ترد مارکی که زنیمکس مالک بتزدا دائم داره تمدیدش میکنه و احتمال میره که این ترد مارک مربوط به BGS و اسم بازی جدیدشون باشه . بازیی که به گفته تاد هاوراد تو مصاحبه اخیرش سبکش علمی تخیلیه و افراد زیادی (چیزی بالغ بر 300 نفر) دارن روش کار میکنن و طبق شایعات منتشر شده اخیر قراره خیلی بزرگ باشه خیلی و که خوب ظاهرا نمیخوان به این راحتیا قبل E3 معرفیش کنن ! فعلا باید صبر کرد و دید ایا قصد منفجر کردن این بمب رو تو E3 امسال دارن یا موکولش میکنن به E3 بعدی​

Fallout 3 Anniversary Edition/Collection
بتزدا زیاد علاقه ای به Remaster کردن عناوینش نشون نداده تا الان (البته که Skyrim رو همین چند وقت پیش ریمستر کرد) ولی خوب گفتن که زیاد علاقه ای به این کار ندارن با این حال چیزی که ذهن ها رو میتونه سمت چنین ایده ای بکشونه اینه که امسال سالگرد 10 سالگی Fallout 3 محسوب میشه یکی از موفق ترین بازی های بتزدا واسه همین انتظار میره یـ حرکتی سر این عناون واسه ریمستر کردنش یا حتی یـ کالکشن ازش به همراه نسخه ی نیو وگاس واسه کنسولای نسل هشت بزنه​


y6en_logo-2.jpg

DLC داستانی برا The Evil Within 2
Tango Gameworks
پارسال تونسنت با نسخه ی دوم The Evil Within به موفقیت خوبی دست پیدا کنه البته که زیاد نتونست از نظر تجاری بازیش رو به موفقیت برسونه با این حال ظاهرا بتزدا نمیخواد بیخیال این عنوان بشه طبق یـ سری شایعات ظاهرا قراره واسه TEW 2 یـ DLC داستانی منتشر کنه که خوب دور از ذهن نیست چون واسه نسخه ی اول هم همین کار رو کردن باید منتظر بود و دید

87pf_logo-3.jpg

به احتمال زیاد حضور نخواهد داشت
Zenimax Online
توی این چند سال اخیر همیشه نقل مجلس هر ساله بتزدا تو کنفرانس های E3 بوده ولی خوب چیزی که باعث میشه حضورش رو توی کنفرانس امسال تقریبا منتفی بدونیم اینه که بسته گسترش دهنده جدید بازیش به نام Summerset امروز ینی 21 May منتشر میشه و هیچ دلیل برا حضور پیدا کردن در E3 امسال نخواهد داشت مگر اینکه بتزدا به بخواد به رسم هر ساله و به اجبار برا پر کردن زمان کنفرانسش دوباره نمایش داشته باشه که به شخصه احتمالش رو خیلی کم میدونم البته اگه همه چیز طبق برنامه مورد نظرمون پیش بره قطعا نباید حضور پررنگی داشته باشه

8ixs_logo-4.jpg

DLC جدید و به احتمال زیاد Stand Alone برای عنوان Prey (استدیو شهر آستین تگزاس)
Arkane Studios
شامل دوتا استدیو میشه استدیوی واقع در شهر استین ایالت تگزاس پارسال عناون Prey رو منتشر کرد و به موفقیت نسبتا خوبی دست پیدا کرد . میشه گفت DLC داستانی Prey کاملا حتمی ـه چون خودشون چندین بار به صورت مخفی بهش اشاره کردن به تازگی تصویری از لیست اچیومنت بازی منتشر شده که اشاره به این DLC داره که قرار روی کره ماه اتفاق بیوفته یـ گیف هم منتشر کردن با مضمون Resetting Simulation که احتمال Stand Alone بودن این DLC رو زیاد میکنه

عنوان جدید (استدیو شهر لیون فرانسه)
تیم اصلی ارکین در شهر لیون فرانسه واقع شده که سال 2016 عنوان Dishonored 2 منتشر کرد و پارسال هم DLC مستقل Dishonored: Death of the Outsider رو منتشر کردن یک سری شایعات دور و برش ایجاد شده که داره روی عنوانی با کمپین افلان و بخش رقابتی انلاین کار میکنه با این حال طبق چیزی که از این استدیوی سراغ داریم باید حداقل تا E3 سال دیگه صبر کنیم شایدم هم سال بعدش و احتمالش خیلی کمه که در E3 امسال حضور داشته باشه

bir1_logo-5.jpg

به احتمال زیاد حضور نخواهد داشت
MachineGames
اکتبر سال گذشته عناون Wolfenstein II: The New Colossus رو منتشر کرد و بالا فاصله DLC های بازیش رو با فاصله از هم منتشر کرد به خاطر همین حضورش تا حدودی منتفی خواهد بود

cefm_logo-6.jpg
DOOM 2
دو سال از زمانی که id Software عنوان DOOM رو منتشر کرد میگذره . عنوانی که موفقیت های زیادی رو برای بتزدا به ارمغان اورد از فروش گرفته تا نمرات همه و همه بازی رو تبدیل کرد به یکی از موفق ترین بازی های سال 2016 و بهترین شوتر اون سال . به خاطر همین باید 100 درصد منتظر ادامه این عناون باشیم فعلا هیچ شایعه ای دور و بر این عنوان برای حضور در E3 امسال نیست از طرفی هم حضور RAGE 2 در E3 امسال حتمیه که خوب احتمال حضور این عنوان رو در E3 به شدت پایین میاره مگه اینکه بتزدا بخواد دوتا شوتر بزرگ رو همزمان یـ جا نشون بده که دور از ذهنه




طرح امضا :

qsra_save-the-date-for-the-bethesda-e3-2018-showcase.mp4_20180307_002026.gif


iyej_mqdefault.jpg

The Elder Scrolls VI – Official E3 Announcement Teaser

2160

yt1b_mqdefault.jpg

Starfield – Official E3 Announcement Teaser

2160

z5vn_mqdefault.jpg

Fallout 76 – E3 2018 Power Armor Edition Trailer

1080


nky2_mqdefault.jpg

Fallout 76 – Official E3 Trailer

1080

00yt_mqdefault.jpg

Skyrim: Very Special Edition – Official E3 2018 Trailer

1080

1vp_mqdefault.jpg

Prey: Mooncrash – Official E3 Launch Trailer

1080

quwn_mqdefault.jpg

Quake Champions E3 2018 – Play free for a limited time!

1080

3elx_mqdefault.jpg

DOOM Eternal – Official E3 Teaser

1080

udqb_mqdefault.jpg

The Elder Scrolls Online - Official E3 2018 Trailer

1080

xpz8_mqdefault.jpg

The Elder Scrolls: Legends - E3 2018 Official Trailer

1080

vcwd_mqdefault.jpg

RAGE 2 – Official E3 Gameplay Feature

1080
 
آخرین ویرایش:
کسی از گرافیک بهتر بدش نمیاد، اما اینم در نظر داشته باشید که هیچ بازی Open-Worldـی به اندازه‌ی بازی‌های BGS اینترکتیو نیست. توی هیچ بازی جهان‌بازی نمیشه تک تک اجسام رو گرفت و برد اونور مپ ول ول کرد. شما توی Fallout 4 میتونی یه عضو قطع شده‌ی یه Raider رو بگیری ببری اونور مپ بندازیش :دی حالا اینا شاید واسه خیلیا (یا اکثرا حتی) مهم نباشه ولی از چیزاییه که بازی‌های BGS رو برای من خاص میکنه و به هیچ‌وجه حاضر نیستم با گرافیک بالاتر یا مشکلات تکنیکی کمتر عوضش کنم. یعنی به من بگن حاضری F4 گرافیکش و انیمیشناش از Witcher 3 بهتر باشه ولی میزان تعامل با محیط بشه مثل ویچر 3 عمرا قبول کنم! این مسائل هم فکر نمیکنم جدا از هم باشند. یعنی فکر نکنم بشه هم تعامل‌پذیری بازی‌های بتسدا رو داشت هم گرافیک ویچر 3. به هر حال بازی‌ باید روی یه سخت‌افزار محدود اجرا بشه و نمیشه همه‌چی رو با هم داشت. این چیزا هم با اینکه کوچیک و ناچیز به نظر میان ولی فکر نمیکنم وقتی روی هم جمع بشن اجرا کردنشون برای سخت‌افزار هم چیز ناچیزی باشه. حالا این صرفا حدس منه تو مسائل تکنیکی وارد نیستم شاید کاوه یا @saphire بدونن این‌ها واقعا چه تاثیری دارن و اگه مایل باشن توضیح بدن :دی
 
کسی از گرافیک بهتر بدش نمیاد، اما اینم در نظر داشته باشید که هیچ بازی Open-Worldـی به اندازه‌ی بازی‌های BGS اینترکتیو نیست. توی هیچ بازی جهان‌بازی نمیشه تک تک اجسام رو گرفت و برد اونور مپ ول ول کرد. شما توی Fallout 4 میتونی یه عضو قطع شده‌ی یه Raider رو بگیری ببری اونور مپ بندازیش :D حالا اینا شاید واسه خیلیا (یا اکثرا حتی) مهم نباشه ولی از چیزاییه که بازی‌های BGS رو برای من خاص میکنه و به هیچ‌وجه حاضر نیستم با گرافیک بالاتر یا مشکلات تکنیکی کمتر عوضش کنم. یعنی به من بگن حاضری F4 گرافیکش و انیمیشناش از Witcher 3 بهتر باشه ولی میزان تعامل با محیط بشه مثل ویچر 3 عمرا قبول کنم! این مسائل هم فکر نمیکنم جدا از هم باشند. یعنی فکر نکنم بشه هم تعامل‌پذیری بازی‌های بتسدا رو داشت هم گرافیک ویچر 3. به هر حال بازی‌ باید روی یه سخت‌افزار محدود اجرا بشه و نمیشه همه‌چی رو با هم داشت. این چیزا هم با اینکه کوچیک و ناچیز به نظر میان ولی فکر نمیکنم وقتی روی هم جمع بشن اجرا کردنشون برای سخت‌افزار هم چیز ناچیزی باشه. حالا این صرفا حدس منه تو مسائل تکنیکی وارد نیستم شاید کاوه یا @saphire بدونن این‌ها واقعا چه تاثیری دارن و اگه مایل باشن توضیح بدن :D
حرفت کاملا درسته ولی خوب من فک نمکینم ابجکت ها و تکسچر های بی کیفیت و لبه های تیز و بدون جزئیات ربطی به این مسئله که شما میگی داشته باشه همه چیز برمیگرده به تیم فنی و طراحی بازی اگه کمی تلاش کنه و ابتکار به خرج بده 100 درصد میتونه کاری کنه که همه رو انگشت به دهن کنه ولی چیزی که به نظر میاد اینه که بتزدا دائم تو این مورد کم میاره بحث در این مورد زیاد شده در کل . این همه ابجکت طراحی میکنه با فیزیک مستقل ولی خوب با کیفیت پایین شاید حرفم کاملا بی ربط باشه ولی خوب شما مثلا U4 رو نگاه کن تو بعضی از مکان های کوچیک و بستش شاید بالای 100 ابجکت منحصر به فرد اونم با کیفیت و فیزیک واقع گرایانه داره حالا من نمیخوام بگم بازی دقیقا بیاد کلی ابجکت رو تو بازی جدا جدا طراحی کنه خوب بالاخر اون کی OW ـه این یکی خطی حرفم اینه بیاد حداقل همون ابجکت هایی که در توان خودش هست رو که میسازه حداقل رو جزئیاتش کار کنه و و یـ چیزی باشه که وقتی به حرف خودت خواستی بگیریش از این ور مپ ببری اونور مپ کیف کنی فیزیک و انیمیشن و نور پردازی هم همینجور در کل اگه قرار باشه این سیستم به قول شما منحصر به فرد اینجوری درجا بزنه منم میگم نمیخواد به خودش زحمت بده ! بیاد یـ چیز در خور و بی نقص بسازه ....
 
آخرین ویرایش:
کسی از گرافیک بهتر بدش نمیاد، اما اینم در نظر داشته باشید که هیچ بازی Open-Worldـی به اندازه‌ی بازی‌های BGS اینترکتیو نیست. توی هیچ بازی جهان‌بازی نمیشه تک تک اجسام رو گرفت و برد اونور مپ ول ول کرد. شما توی Fallout 4 میتونی یه عضو قطع شده‌ی یه Raider رو بگیری ببری اونور مپ بندازیش :D حالا اینا شاید واسه خیلیا (یا اکثرا حتی) مهم نباشه ولی از چیزاییه که بازی‌های BGS رو برای من خاص میکنه و به هیچ‌وجه حاضر نیستم با گرافیک بالاتر یا مشکلات تکنیکی کمتر عوضش کنم. یعنی به من بگن حاضری F4 گرافیکش و انیمیشناش از Witcher 3 بهتر باشه ولی میزان تعامل با محیط بشه مثل ویچر 3 عمرا قبول کنم! این مسائل هم فکر نمیکنم جدا از هم باشند. یعنی فکر نکنم بشه هم تعامل‌پذیری بازی‌های بتسدا رو داشت هم گرافیک ویچر 3. به هر حال بازی‌ باید روی یه سخت‌افزار محدود اجرا بشه و نمیشه همه‌چی رو با هم داشت. این چیزا هم با اینکه کوچیک و ناچیز به نظر میان ولی فکر نمیکنم وقتی روی هم جمع بشن اجرا کردنشون برای سخت‌افزار هم چیز ناچیزی باشه. حالا این صرفا حدس منه تو مسائل تکنیکی وارد نیستم شاید کاوه یا @saphire بدونن این‌ها واقعا چه تاثیری دارن و اگه مایل باشن توضیح بدن :D
Joel Burgess: Skyrim's Modular Level Design - GDC 2013 Transcript
البته امیر فکر کنم بهتر میدونه، اما در صورت امکان پیشنهاد میکنم این رو بخونین، خود دیزاینز اسکایریم تک تک مکانیزم های بازی و ایده پشتشون رو مرحله به مرحله توضیح میده. مثلا چطور میشه هم از ورود به یه پروسه بی پایان ساخت آرت و مدل جلوگیری کرد و هم نقشه بازی رو تبدیل به یه چیز تکراری و قابل پیشبینی نکرد که بازیکن بعد 20 ساعت حوصلش سر بره. :D یه سری کارای واقعا عجیبی با اسکایریم کردن. :D
در مورد اون سوالت هم والا فکر کنم چندین راه باشه برا درست کردنش، راحت ترینش فکر کنم دادن یه یونیک ID به هر آیتم و دراپ کردن کپی هایی از اون تو نقشه در جایی که میخوایی باشه. یعنی وقتی یه آیتم رو برمیداری، صرفا اون آیتم از بازی حذف بشه و تو فقط یه نقاشی از اون تو دست کاراکتر ببینی، بعد هنگامی که میندازیش پایین، یه کپی از او آیتم در اون منطقه اسپاون بشه. که خوب البته به هیچ وجه کار آسونی نیست و نیازمند یه سری محاسبات 3 بعدی میشه. :D
نکته خیلی جالب برا من تو بازی های بتزدا، سیستم Radiant هست،که بازی بر اساس وضیعت فعلی و نسبت به کارایی که در طول داستانت انجام میدی، دنیای بازی و NPC هاش رو تغییر میده و رفتارشون رو عوض میکنه، بدون هیچ دخالتی از طرف سازنده! به شخصه تو هیچ انجینی سیستمی به این پتانسیل ندیدم، چه کارا که نمیشه باهاش کرد. :D به نظرم تنها مکانیکی در همین حد خفنه، Nemesis فایربیرد هست که اونم تا حدی شبیه به اینه، با تمرکز بیشتر بر روی هوش مصنوعی. :D
 
کسی از گرافیک بهتر بدش نمیاد، اما اینم در نظر داشته باشید که هیچ بازی Open-Worldـی به اندازه‌ی بازی‌های BGS اینترکتیو نیست. توی هیچ بازی جهان‌بازی نمیشه تک تک اجسام رو گرفت و برد اونور مپ ول ول کرد. شما توی Fallout 4 میتونی یه عضو قطع شده‌ی یه Raider رو بگیری ببری اونور مپ بندازیش :D حالا اینا شاید واسه خیلیا (یا اکثرا حتی) مهم نباشه ولی از چیزاییه که بازی‌های BGS رو برای من خاص میکنه و به هیچ‌وجه حاضر نیستم با گرافیک بالاتر یا مشکلات تکنیکی کمتر عوضش کنم. یعنی به من بگن حاضری F4 گرافیکش و انیمیشناش از Witcher 3 بهتر باشه ولی میزان تعامل با محیط بشه مثل ویچر 3 عمرا قبول کنم! این مسائل هم فکر نمیکنم جدا از هم باشند. یعنی فکر نکنم بشه هم تعامل‌پذیری بازی‌های بتسدا رو داشت هم گرافیک ویچر 3. به هر حال بازی‌ باید روی یه سخت‌افزار محدود اجرا بشه و نمیشه همه‌چی رو با هم داشت. این چیزا هم با اینکه کوچیک و ناچیز به نظر میان ولی فکر نمیکنم وقتی روی هم جمع بشن اجرا کردنشون برای سخت‌افزار هم چیز ناچیزی باشه. حالا این صرفا حدس منه تو مسائل تکنیکی وارد نیستم شاید کاوه یا @saphire بدونن این‌ها واقعا چه تاثیری دارن و اگه مایل باشن توضیح بدن :D
قسمت دیزاینش رو تا حدی کاوه گفت با اون لینک خفن GDC:D منم یه تیکه از حرف های Jesse Schell رو می گم. تو کتابش یه چیزی رو معرفی می کنه به نام Emergent Gameplay. نوعی از گیم پلیه که دیزاینر شاید حتی فکرش رو هم نکرده و خود بازیکن با سیستم های موجود در بازی اون رو "اختراع" می کنه. مثالش توی مثلا شطرنج این می شه که بیای مهره اسبت رو فدا کنی که وزیر حریف رو بزنی (یا استراتژی های دیگه شطرنج) و توی بازی های بتسدا مثلا اینکه می تونی یه سطل بلند کنی بذاری تو سر یه بنده خدایی و راحت دزدی کنی:D در کل این پدیده رو چیز خوبی برای یه بازی می دونه و یکی از روش های بوجود اوردنش به قول خودش اینه که Verb ها رو بیشتر کنی. یعنی تعداد کار هایی که کاراکتر می تونه انجام بده رو بیشتر کنی. این اینترکتیویتی هم فایدش اینه:D

اما از نظر تکنیکی، خییییییلی وارد نیستم در حد کسی که برنامه نویس انجین (یا Computer Scientist) باشه، اما خوب فرض کن شما n تا آبجکت داری توی یک محیط و باید برخورد ها رو Detect کنی. ساده ترین الگوریتم اینه که 2 به 2 با هم چک کنی. تعداد چک کردن ها می شه n^2 - n) / 2) که چون درجه 2 هست، تعداد اجسام که بیشتر می شه تعداد چک کردن ها خیییلی بیشتر می شه. 1000 تا آبجکت مثلا می شه 499500 بار چک کردن! میان تیکه تیکه می کنن محیط رو! یعنی 1000 تا جسم رو با هم دیگه چک نمی کنن، به قسمت های فرضا 50 تایی (اونایی که نزدیک همن) تقسیم می کنن که نتیجه می شه 1225 تا چک کردن واسه هر قسمت که واسه 20 قسمت می شه 24500 بار چک کردن. مسئله ای که واسه تغییر مکان اجسام پیش میاد اینه که جسم می تونه اون "قسمت"ـش رو عوض کنه که باید اون سیستم قسمت بندیت رو تا حد زیادی تغییر بدی که می شه تغییر دادن دیتا توی مموری که کار نسبتا سنگینیه به خاطر سرعت نسبتا پایین رم. حالا این رو واسه وقتی می گم که اجسام روی همدیگه هم تاثیر می زارن، خودم فالوت یا اسکایریم الان نصب ندارم که چک کنم، یه نگاه کنید ببینید با چیزی که بلند کردید می شه رو اجسام دیگه هم تاثیر گذاشت (هل دادن و ...) یا نه. اونجوری خیلی سبک تر و راحت تر می شه چون فقط باید با زمین و اجسام بی حرکت چک کنی برخورد رو. این روشی که کاوه گفت هم فکر نکنم استفاده بشه از اونجایی که هم زاویه جسم بلند شده تغییر می کنه هم فاصلش هم اینکه بازی های بتسدا سوم شخص هم هستن و فکر نکنم بشه اصلا از Sprite دو بعدی استفاده کرد. رندر کردن اون جسم کوچیکی که بر می داری هم خیلی هزینه بر نیست که مثلا بخوان توی رندر صرفه جویی کنن:D

ولی خوب اینایی که گفته شد اینجور نیست که فقط Gamebyro و Creation Engine بتونن انجام بدن. موتور فیزیکی که این کار ها رو می کنه همون Havok خودمونه اگه اشتباه نکنم و ربطی به خود انجین نداره. مشکلات این انجین رو باید از مادِر ها پرسید که دقیقا باهاش کار کردن، ولی یه مثالش رو توی ماد Civil Warـه اسکایریم می شه دید. اومدن تعداد سربازای جنگ داخلی رو بیشتر کردن(در حد 50-60) ولی به خاطر ساختار قدیمی انجین یک افت فریم داغونی پیدا می کنه وسط جنگ که بیا و ببین، در صورتی که تعداد نسبت به بازی های مدرن خیلی هم زیاد نیست:D به نظر من هم اینا در هر صورت نیاز به یه انجین جدید ترجیحا دست ساز (Unreal Engineـه تغییر یافته مثلا، اوففف:D) دارن. خیلی هم گرافیک مد نظرم نیست، گرافیک رو می شه یه چیزی داد بیرون که قابل قبول باشه، اما یه سری مشکلات خیلی زیر ساختی تر داره این انجینشون:دی
 
022601156_targetfloorcpsbz.png

غرفه‌ی امسال Bethesda بزرگتر شده :D انتظار نداشتم از غرفه‌ی Activision فضای بیشتری داشته باشه...:-"
چون معمولا رقابت سر گرفتن این غرفه‌ها بالاست، قیمتشون هم خیلی گرونه...اگه اشتباه نکنم، سال‌های قبل غرفه‌ی WB و Activision بزرگتر یا هم‌اندازه‌ی Bethesda بودن...
 
کسی از گرافیک بهتر بدش نمیاد، اما اینم در نظر داشته باشید که هیچ بازی Open-Worldـی به اندازه‌ی بازی‌های BGS اینترکتیو نیست. توی هیچ بازی جهان‌بازی نمیشه تک تک اجسام رو گرفت و برد اونور مپ ول ول کرد. شما توی Fallout 4 میتونی یه عضو قطع شده‌ی یه Raider رو بگیری ببری اونور مپ بندازیش :D حالا اینا شاید واسه خیلیا (یا اکثرا حتی) مهم نباشه ولی از چیزاییه که بازی‌های BGS رو برای من خاص میکنه و به هیچ‌وجه حاضر نیستم با گرافیک بالاتر یا مشکلات تکنیکی کمتر عوضش کنم. یعنی به من بگن حاضری F4 گرافیکش و انیمیشناش از Witcher 3 بهتر باشه ولی میزان تعامل با محیط بشه مثل ویچر 3 عمرا قبول کنم! این مسائل هم فکر نمیکنم جدا از هم باشند. یعنی فکر نکنم بشه هم تعامل‌پذیری بازی‌های بتسدا رو داشت هم گرافیک ویچر 3. به هر حال بازی‌ باید روی یه سخت‌افزار محدود اجرا بشه و نمیشه همه‌چی رو با هم داشت. این چیزا هم با اینکه کوچیک و ناچیز به نظر میان ولی فکر نمیکنم وقتی روی هم جمع بشن اجرا کردنشون برای سخت‌افزار هم چیز ناچیزی باشه. حالا این صرفا حدس منه تو مسائل تکنیکی وارد نیستم شاید کاوه یا @saphire بدونن این‌ها واقعا چه تاثیری دارن و اگه مایل باشن توضیح بدن :D
دقیقا واقعا BGS در کنار استودیو هایی مثل راکستار ارزش زیادی به گیم پلی و همون مورد اینترکتیو میدن واقعا این که شما بتونی همه چی تو محیط مثلا باهاشون یک کار بکنی ورشون داری قابل استفاده باشن همون جزییات دقیقه ولی از حق نگذریم سر باگ ها و.. کم کاری میکنن اینا دیگه چیزای ساده ای هست ولی وقتی ترزش کارشون میلینی قابل اغماض واقعا یک گام جلو هستن تو این موارد برای من به شخصه تو بالاترین سطح هست BGS
 
من اسمش رو کم‌کاری نمیذارم... تعداد کارمندهای BGS تا همین چند وقت پیش که Battlecry studios بهشون اضافه شد به عنوان استودیویی که بازی AAA میسازه خیلی خیلی کم بود. فال‌اوت ۴ رو (جدای از فری‌لنسرهایی که ممکنه استفاده کرده باشن) حدود صد نفر ساختن فقط. برای مقایسه ویچر ۳ با ۱۵۰ نفر شروع شد و به حدود ۲۵۰ نفر رسید. یعنی ۲.۵ برابر... حالا که اندازشون درست شده میشه ازشون انتظار داشت. البته برای استارفیلد من به شخصه اونقدر انتظار ندارم که از لحاظ تکنیکی بهبود پیدا کرده باشه. اما بازی بعدیشون چرا. چون هم نسل بعدیه و هم ظاهرا با یه انجین کاملا جدید ساخته میشه.
 
من اسمش رو کم‌کاری نمیذارم... تعداد کارمندهای BGS تا همین چند وقت پیش که Battlecry studios بهشون اضافه شد به عنوان استودیویی که بازی AAA میسازه خیلی خیلی کم بود. فال‌اوت ۴ رو (جدای از فری‌لنسرهایی که ممکنه استفاده کرده باشن) حدود صد نفر ساختن فقط. برای مقایسه ویچر ۳ با ۱۵۰ نفر شروع شد و به حدود ۲۵۰ نفر رسید. یعنی ۲.۵ برابر... حالا که اندازشون درست شده میشه ازشون انتظار داشت. البته برای استارفیلد من به شخصه اونقدر انتظار ندارم که از لحاظ تکنیکی بهبود پیدا کرده باشه. اما بازی بعدیشون چرا. چون هم نسل بعدیه و هم ظاهرا با یه انجین کاملا جدید ساخته میشه.
اتفاقا دقیقا اسمش کم کاریه ولی نه کم کاریه خود استدیو بلکه کم کاری و سوء مدیریت از طرف مدیران استدیو و ناشر این دو تا باید ضعف های استدیو رو بررسی میکردن و تمام امکانات ممکنه رو در اختیارشون میزاشتن (نا سلامتی استدیو اصلی بتزدا/زنیمکس محسوب میشه) ! هر چی بوده گذشته همین که خودشون فهمیدن اوضاع از چه قرار ـه و افزایش نیرو دادن نشون میده فهمیدن کجاها ضعف نیرو داشتن ....
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SHANSER
گرافیک بازی فقط همون یک ساعت اول بازی هست!!!! همون اول بازی بعد یک ساعت گرافیک بازی چشم نوازی میکنه، و بعد اون عادی میشه، چند تا بازی برات مثال میزنم، بازی Geow4 انچنان گرافیکی داشت، رو max ultra رو PC و همچین صحنه های تخریب پذیری بزرگ و وحشتناک، ولی برای بنده که چیزی حدود 1200 ساعت اسکایریم و 700 ساعت فال اوت 4 و 800 ساعت ویچر 3 رو بازی کردم، یکی از مزخرفترین، و خسته کننده ترین و بی خود ترین بازی های بود که پلی دادم -___- حالا کاری ندارم این گرزه و همین کاور گیریش انقلاب صنعت بازی سازی بود، ولی چون نو اوری نداشت، چون گیم پلی اش قدیمی بود، چون شخصت پردازی خوبی نداشت، چون گیم پلی تکراری بود، برای شخص بنده عین یک بازی زیر معمولی بود. حالا هم من بعد یک عمر پلی دادن بازی های بتسدا مشکلات بازی هاشو بیان میکنم :
باگ های بسیار بسیار زیاد دارن
گرافیک بازی هاش معمولی هستن
داستان بازی هاش معمولی هستن، و معمولا جزئیات زیادی ندارن، از اون ور هم هیچ شخصیت پردازی ندارن.
راکستار رو در نظر نگیریم، سطح جهان بازی که تو بازی های بتسدا هست، رو قاطی ماینکرافت کنید، هیچ شرکت و بازی سازی رو توان انجامش رو تا حالا نداشته و نخواهد داشت.
 
  • Like
Reactions: FUTURE and SHANSER
گرافیک بازی فقط همون یک ساعت اول بازی هست!!!! همون اول بازی بعد یک ساعت گرافیک بازی چشم نوازی میکنه، و بعد اون عادی میشه، چند تا بازی برات مثال میزنم، بازی Geow4 انچنان گرافیکی داشت، رو max ultra رو PC و همچین صحنه های تخریب پذیری بزرگ و وحشتناک، ولی برای بنده که چیزی حدود 1200 ساعت اسکایریم و 700 ساعت فال اوت 4 و 800 ساعت ویچر 3 رو بازی کردم، یکی از مزخرفترین، و خسته کننده ترین و بی خود ترین بازی های بود که پلی دادم -___- حالا کاری ندارم این گرزه و همین کاور گیریش انقلاب صنعت بازی سازی بود، ولی چون نو اوری نداشت، چون گیم پلی اش قدیمی بود، چون شخصت پردازی خوبی نداشت، چون گیم پلی تکراری بود، برای شخص بنده عین یک بازی زیر معمولی بود. حالا هم من بعد یک عمر پلی دادن بازی های بتسدا مشکلات بازی هاشو بیان میکنم :
باگ های بسیار بسیار زیاد دارن
گرافیک بازی هاش معمولی هستن
داستان بازی هاش معمولی هستن، و معمولا جزئیات زیادی ندارن، از اون ور هم هیچ شخصیت پردازی ندارن.
راکستار رو در نظر نگیریم، سطح جهان بازی که تو بازی های بتسدا هست، رو قاطی ماینکرافت کنید، هیچ شرکت و بازی سازی رو توان انجامش رو تا حالا نداشته و نخواهد داشت.
الان دقیقا نفهمیدم بتزدا رو کوبیدی یا ازش تعریف کردی :D بتزدا اتفاقا توی جزئیات داستانی بازیاش پر بار هستن Lore بازیاش غنی هستن و جهان سازی خفنی دارن منتهی چون روایت درست درمونی ندارن اصلا به چشم نمیان در مورد مثالت با GeoW و ارزش گرافیک هم میدونم دقیقا میخوای چی بگی ولی خوب مقایست اصلا مقایسه درستی نیست بازی اکشن و خطی نیاز داره انمیشن هاش خفن باشه نیاز داره گرافیکش چشم نواز باشه نیاز داره داستانش از هم گسسته نباشه و یکپارچه باشه چون تهش میخواد 10 ساعت سرگرمت کنه ولی بازی های OW به خاطر جهان باز بودن ممکنه خیلی ضعف ها داشته باشن ولی همچنان سرگرم کننده باشن این وسط گرافیک 100 درصد ارزش پایین تری پیدا میکنه ولی خوب امثال CDP و ... باعث شدن بازار امروز و نیاز مخاطبا توی بازی های OW و کلا این نسل همه ی بازی ها بره زیر ذره بین حرف من اینه که باید تو بحث روایت پیش رفت کنن باید تو بحث گرافیک پیشرفت های زیادی داشته باشن باید و باید های دیگه ! مثل Skyrim اینقدر یـ المانش رو بتونن بولد کنن که همه ریج کنن و به به و چه چه نثار بازی کنن یا اینکه بتونن بین همه بخش های بازیاشون یـ بالانسی ایجاد کنن مورد دوم خیلی متحمل تره تا مورد اول . زمانی که Skyrim منتشر شد همه مسحور دنیا سازیش شده بودن مسحور اتمسفرش شده بودن همین باعث میشد خیلی ضعفهاش به چشم نیاد و بتروکونه ! CDP سر ویچر 3 اومد چی کار کرد ؟ اومد تمام ویژگی های مثبت خودش رو + ویژگی های مثبت بازیی مثل Skyrim تلفیق کرد و نتیجش شد یـ شاهکار حالا بتزدا سر F4 چیکار کرد ؟ تمام ویژگی های مثبت خودش رو ارتقاع داد ولی تو بحث فنی همنچان ضعف از خودش نشون داد و از سمت کثیری از گیمرا مورد سرزنش قرار گرفت در صورتی که بازی طبق استاندارد های خودش بازی خوش ساختی بود ولی خوب بحث فنی باعث شد گیمرا به سر تا پای بازی ایراد بگیرن و از طرفی هم دائم با ویچر 3 مقایسش کنن و این شد که تو بازخوردا به شدت میکس وار عمل کرد . بتزدا قطعا یکی از صاحب سبک ترین بازیساز ها محسوب میشه تو همه بازیاش اون تجربه ای که به پلیر القا میکنه صرفا مخصوص خودشه و یونیکه ! روی جهان سازی بازیاش خیلی کار میکنه و کلا استدیو توانایی ـه ولی خوب یک سری ضعف های هم داره که باید برطرف بشن حالا هر چقدر هم که من و امسال شما بگیم مثلا گرافیک مهم نیست انیمیشن مهم نیست فلان چیز مهم نیست چرا مهم هستن اگه نبودن بر فرض مثال MEA مورد تمسخر خاص عام قرار نمیگرفت و حداقل اینکه لقب فاجعه رو کل بازی به خاطر مشکلات موشن کپچرش زمان لانچش سایه نمینداخت و تبدیل میشد حداقل حداقلش به یـ چیز ابرو مندانه تر ولی دیدم که چه بلای سرش اوردن (جدای از ضعیف بودن کلی بازی) ....
 
آخرین ویرایش:
الان دقیقا نفهمیدم بتزدا رو کوبیدی یا ازش تعریف کردی :D بتزدا اتفاقا توی جزئیات داستانی بازیاش پر بار هستن Lore بازیاش غنی هستن و جهان سازی خفنی دارن منتهی چون روایت درست درمونی ندارن اصلا به چشم نمیان در مورد مثالت با GeoW و ارزش گرافیک هم میدونم دقیقا میخوای چی بگی ولی خوب مقایست اصلا مقایسه درستی نیست بازی اکشن و خطی نیاز داره انمیشن هاش خفن باشه نیاز داره گرافیکش چشم نواز باشه نیاز داره داستانش از هم گسسته نباشه و یکپارچه باشه چون تهش میخواد 10 ساعت سرگرمت کنه ولی بازی های OW به خاطر جهان باز بودن ممکنه خیلی ضعف ها داشته باشن ولی همچنان سرگرم کننده باشن این وسط گرافیک 100 درصد ارزش پایین تری پیدا میکنه ولی خوب امثال CDP و ... باعث شدن بازار امروز و نیاز مخاطبا توی بازی های OW و کلا این نسل همه ی بازی ها بره زیر ذره بین حرف من اینه که باید تو بحث روایت پیش رفت کنن باید تو بحث گرافیک پیشرفت های زیادی داشته باشن باید و باید های دیگه ! مثل Skyrim اینقدر یـ المانش رو بتونن بولد کنن که همه ریج کنن و به به و چه چه نثار بازی کنن یا اینکه بتونن بین همه بخش های بازیاشون یـ بالانسی ایجاد کنن مورد دوم خیلی متحمل تره تا مورد اول . زمانی که Skyrim منتشر شد همه مسحور دنیا سازیش شده بودن مسحور اتمسفرش شده بودن همین باعث میشد خیلی ضعفهاش به چشم نیاد و بتروکونه ! CDP سر ویچر 3 اومد چی کار کرد ؟ اومد تمام ویژگی های مثبت خودش رو + ویژگی های مثبت بازیی مثل Skyrim تلفیق کرد و نتیجش شد یـ شاهکار حالا بتزدا سر F4 چیکار کرد ؟ تمام ویژگی های مثبت خودش رو ارتقاع داد ولی تو بحث فنی همنچان ضعف از خودش نشون داد و از سمت کثیری از گیمرا مورد سرزنش قرار گرفت در صورتی که بازی طبق استاندارد های خودش بازی خوش ساختی بود ولی خوب بحث فنی باعث شد گیمرا به سر تا پای بازی ایراد بگیرن و از طرفی هم دائم با ویچر 3 مقایسش کنن و این شد که تو بازخوردا به شدت میکس وار عمل کرد . بتزدا قطعا یکی از صاحب سبک ترین بازیساز ها محسوب میشه تو همه بازیاش اون تجربه ای که به پلیر القا میکنه صرفا مخصوص خودشه و یونیکه ! روی جهان سازی بازیاش خیلی کار میکنه و کلا استدیو توانایی ـه ولی خوب یک سری ضعف های هم داره که باید برطرف بشن حالا هر چقدر هم که من و امسال شما بگیم مثلا گرافیک مهم نیست انیمیشن مهم نیست فلان چیز مهم نیست چرا مهم هستن اگه نبودن بر فرض مثال MEA مورد تمسخر خاص عام قرار نمیگرفت و حداقل اینکه لقب فاجعه رو کل بازی به خاطر مشکلات موشن کپچرش زمان لانچش سایه نمینداخت و تبدیل میشد حداقل حداقلش به یـ چیز ابرو مندانه تر ولی دیدم که چه بلای سرش اوردن (جدای از ضعیف بودن کلی بازی) ....
بازی نقش افرینی باشه، اکشن باشه، ماجراجویی باشه، ولی در اخر یک چیز برای یک گیمر که قراره 59$ روز انتشار بازی بپردازه مهمه، و این که ایا این بازی سرگرم کننده است یا خیر؟ که دراین مورد من گرز رو مثال زدم یک بازی بیخود در مقابل بازی های بتسدا هست، من طرفدار پرو پا قرص بتسدا هستم، ولی هیچ وقت مشکلاتش رو کتمان نمیکنم، ولی اون چیزی معلومه و خودت هم بهش اشاره کردی این هست که یک بازی نقش افرینی است، پس نباید با یک بازی اکشن، که یک بازی داستانی است مقایسه بشه، در صورتی که کار گرز یا بعضی بازی های هم سبک و غیر هم سبکش به تباه میره که باعث میشه یک بازی بی خود بشه، وگرنه بازی داستانی داریم مثل انچارتد 4 که هر لوکیشنش، اونقدر بزرگه که نمیدونی از کدوم راه مرحله رو به پایان برسونی، یا یک بازی مثل RE7...برای همین است که بیشتر بازی های داستانی، و اکشن و ... الگوی های نقش افرینی رو به بازی های خطی اضافه میکنند تا بازی از یک نواختی مثل Geow 4 دربیاره، ( این گرز 4 رو که من اینقدر روش فوکوس کردم، فقط گرز نیست، بیشتر بازی ها همین رویه گرز رو دنبال میکنن و یک شکست واقعی میشن، مثل Quantum Break, بازی مثل QB با وجود شخصیت پردازی عالی و داستان فوق العاده و درجه یک که حتی به من بیشتر از مکس پین چسپید و تنها بازی بود اون حس رو دوباره زنده کرد، با وجود گیم پلی بد به خاک و خون کشیده میشن.:D و خیلی از بازی های دیگه که حال ندارم اینجا بگم) پس در اخر نتیجه میگیرم اتفاقا بازی های داستانی باید با بازی های نقش افرینی مقایسه بشن، تا از یک بازی هک اند اسلش مثل gow 3 به یک بازی نمیه نقش افرینی به god of war 2018 برسیم.
و در اخر هم به عنوان کسی که شاید بیشترین وقتم رو با بازی های بتسدا گزروندم، هنوزم روی حرف خودم هستم، و همون مشکلاتی رو از بازی های بتسدا گرفتم رو روشون تاکید دارم، در مورد داستانی نویسی و شخصیت پردازی، و غیره شما هم یک مقایسه بین اسکایریم و ویچر 3 کنید تا به این موضوع برسید که واقعا بازی های بتسدا مشکل جدی در داستان پردازی، و داستان نویسی و شخصیت پردازی دارن.:-w:D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or