خوب منم دقیقا به خاطر همینه که میگم گوش به حرف کامیونیتی نمیدن و لج بازی می کنن

مگر بتل های قبلی مشکل فروش داشتن؟ خود V رو اگر وسط کار ول نمی کردن و به قول هایی که داده بودن عمل میکردن فروشش هم خیلی بیشتر می شد
مشکل دقیقا همینه که الان کسانی دارن برای آینده بتل تصمیم میگیرن که هیچ درکی از خواسته های کامیونیتی بتل ندارن
مثل این می مونه که مدیر اومده گفته برید بگردید ببینید چه چیزایی پرفروشه بیایید به من بگید آخه کامیونیتی بتل با کاد و ایپکس و فورتنایت فرق داره، بتل بازا اگر چیزایی که توی بازی های دیگه بود رو می خواستن میرفتن سراغ همون بازیا

اصلا خود بتل فرانچایزی بود که این مسیر شوترهای آنلاین رو باز کرد و تونست کامیونیتی به این بزرگی و وفاداری ایجاد کنه نیازی نداره از گیم دیگه کپی کنه
ببین رفیق دنیای بیزینس و تحلیل هاش اینقدر که من و شما فکر می کنیم ساده نیست که بگیم خوب شما که هر دو سال 10 میلیون نسخه میفروختید / الان هم به همون مقدار ثابت خودتون اکتفا کنید و 10 میلیونه خودتون رو بفروشید .
کمپانی ها به فکر مخاطب بیشترن / کمپانی ها به فکر در آمد زایی بیشترن و حاضرن هر تلاشی رو برای این هدف انجام بدن - حتی همین الان هم این تصمیم رو به عینه میبینی که نمیرن به 10 تا اینفلوئنسرهای خودشون پول بدن بازی رو توی توویچ پروموت کنه! میرن پول میدن مستر سویجُ - اکبرُ اصغر که مخاطبشون بازی های رقیبه بیان بازی رو پروموت کنن!
بیا همه فکر میکنیم EA بدبخت شد / فلک زده شد / نابود کرد همه چیز رو / این بخشی از گزارش مالی امشب کمپانیه :
این تصمیم اضافی کردن اسپشیالیست ها از زمانی که کمپانی رقیب به در آمد میلیون دلاری (در ماه) از یک بازی رایگان دست یافت به ذهنشون خطور کرده (اواسط مسیر بتلفیلد V - یک چشمش رو هم که دیدیم چه گندی زدن با فروش اون کازمتیک های مسخره در قالب کلاس بندی تو بتل - یک شکست افتضاحانه بود اون قالب) - اصلا اگر روند ساخت 2042 رو بری حدودی در بیاری و بخونی - میبینی تا یک سال اول اینها درگیر بالانس کردن این قضایا بودن - که چطور و با چه سیستمی اسپشیالیست هارو وارد اکونومی بتلفیلد کنن که بازی کمترین آسیب رو بخوره
معلومه که سران کمپانی نشستن با خودشون حساب کردن چرا ما در آمد میلیون دلاری وارزون رو نداشته باشیم ؟ چرا ما موفقیت فروش کازمتیک های فورتنایت رو نداشته باشیم ؟ چرا ما نتونیم از آی پی محبوب کمپانی (ایپکس) ایده برداری نکنیم و موفق نشیم ؟ معلومه که به همه ی اینها فکر کردن که این تصمیمات رو گرفتن - همین تصمیم تاخیر فصل اول رو هم شک نکن بخاطر ترس از شکست مالی برای فصل اول بازی گرفتن - که نکنه ما همین یکذره کانتتی رو هم که میخوایم بدیم ده نفر نخرن! نشستن فکر کردن پس چیکار کنیم ؟ ببینیم مشکل از کجاست - بریم تا جایی که میشه اون رو رفع کنیم بعد کانتنت و فصل اول رو شروع کنیم - شک نکن بخاطره همینه! وگرنه فکر میکنی ناراحتن که چرا شما از اسپشیالیست ها بدت میاد ؟ یا مثلا موشک میزنی به ساختمون نمیریزه ؟ بترس از روزی که NFT راه پیدا کنه به EA - اون موقع دلت برای دیالوگ Dont be Sad تنگ میشه و آرزو میکنی برگردی به این روزها!
+ شما یه نگاهی به آمارهای غیر رسمی فروش بازی بنداز - 2042 رتبه ی دوم رو در فروش کل فرنچایز داشته! بیشتر از 4! بیشتر از 1 و V! باز نه 40 دلار ها! مینیمم 60 دلار! مدیوم 100 دلار! بازی برای شروع خودش اصلا از لحاظ مالی شکست نخورده - خیلی هم خوب عمل کرده در اون بازی زمانی - اما بعد از اون / امشب مشخص میشه
++ اصلا و ابدا درصد تخفیف که بازی حدودا بعد 4 هفته خورد دلیل بر شکست عنوان نیست - بتلفیلد V شکست بود که بعد از 13-14 روز آف خورد ؟
بتل 1 شکست بود که بعده 3 تا 4 هفته آف خورد ؟ شما بری آمار آفرهای بتل 4 رو هم در بیاری میبینی زیر 2 ماه آف سنگین خورده! همونطور که ونگارد هم خورد!
باور کن من فن بتلم و نه هیترش حرفمم صرفا اینه که چرا چیزی که خوب بوده رو به جای بهتر کردن خرابش کردن

بازی مورد علاقه ام رو خراب کردن حق ندارم شاکی باشم؟
رفیق معلومه که فن بتلفیلدی که اینهمه ناراحتی - کی گفت شاکی نشی ؟

بحث و پوینت من از ناراحتی و افسوس خوردن چیزه دیگه ی بود
هزاران ساعت بتل های قبلی رو بازی کردم همین 2042 هم 200/300 ساعت بتاشو بازی کردم ولی ریلیز نهایی حتی از بتا هم بدتر بود دیگه قبول نداری؟
متاسفانه یا خوشبختانه - طبق تجربه من روی کنسول (Ps5) بازی خیلی خیلی الان شرایط بهتری داره - یعنی از اون شاتر زدن صفحه که تو بتا بود بگیر - تا بالانسه مپُ - گانُ - اسپشیالیست ها و ... .
+ داداش!! کل تایم بتا اگر پری اردر کرده باشین 120 ساعت بوده! 200/300 ساعت شما پلی دادی ؟!
الانم enlisted و Hell Let loose بازی می کنم و هر دو براحتی ی سرو گردن از بتل 2042 بهترن و روز به روز دارن پلیر بیشتر میگیرن اینه که ناراحتم می کنه
آفرین - این بهترین مسیره و دم شما گرم - اگر این سمت خیلی دلسردت کرده - برو دنبال اتفاقی که دوستش داری - من هم همین کارو میکنم - هممون باید همین کارو کنیم - من الان در هفته هم ایپکس میزنم - هم دستینی میزنم - هم فورتنایت میزنم - هم بازی های استوری محوری رو که تموم نکردم میزنم... اصلا هم حرص نمیخورم چرا این اونطوری که من میخوام نشد .
کامیونیتی هم بایکوتش کردن خوب همه مشکلات هم در کتاب مشکلات بازی توی رددیت نوشتن

از 130 هزار پلیر اومده 3 هزار
ولی بازم توی همین اعلامیه داریم میبینم که مسیر همچنان اشتباهه
متاسفانه متاسفانه کامیونیتی اونطوری که باید بازی رو بایکوت میکردن / بایکوت نکردن - قبل از عرضه بازی - یک مطلبی بود که تو همون ردیت بازی بیشترین آپ ووت رو داشت - و هزاران بدقولی دایس و EA رو سر بتلفیلد V لیست کرده بود .خیلی مطلب قشنگ و بجایی بود که تمام تلاشش رو میکرد که بگه آقا دوباره گول نخورین بازی رو پری اردر کنین - بعد بیاین به بد عهدی ها غر بزنین - متاسفانه کسی گوش نکرد و دوباره از همون سوراخ بقولی گزیده شد - با اینکه بازی بتای خوبی نداشت / 10 ساعت فرصت تست رو داشت و ... .
اما به عنوان مطلب آخر که این بحث رو هم ببندیم - راجب به 130 هزار به 3 هزار رسیدن پلیر بیس بازی تو استیم بگم بهت (100 به 5 بوده / نه 130 به 3!)- یکم لطفا حوصله بزار و با دقت بخون
بازی بر اساس منابع غیر رسمی , کمتر از 20% فروشش رو در فروشگاه استیم داشته - بازی هم برای کنسول های نسل قبل / هم برای نسل جدید در فروشگاه سونی و مایکروسافت
+ EA Store + Epic Store + Steam عرضه شده .
اما کی این قله رو در فروشگاه استیم زده ؟ 20 Nov - بازی کی عرضه شده ؟ 19 Nov! روز عرضه بازی پلیر پیک بازی بوده!
و دقیقا یک هفته بعد از عرضه رسمی بازی رکورد بازی روی 50 تا 60 هزار نفر بوده! چارت رو شما نگاه کنی تو همون سه روز اول بیش از 30% پلیر بیس رو از دست داده - خیلی مشخصه که چه اتفاقی افتاده , نیست ؟ جمعیت بسیاری با همون تست چند ساعته اول / یا از بازی دلسرد شدن و گذاشتنش کنار - یا درخواست ریفاند دادن که فکر میکنم این عقلانی ترین تحلیله که میشه داشت .
پس پلیر بیس اصلی 2042 ماکزیمم 60 هزار نفر بوده که اگر ما این رو هم در نظر نگیریم و همون 100 هزار نفر رو پیک رو در نظر بگیریم - با این وضعیت فاجعه واری که امروز داریم میبینیم!!
هنوز 5% پلیر فقط در استیم داره نسبت به پیک تایم خودش داره
اما نکته ی اصلی اینجاست , بیا یک مقایسه ی کنیم با بازی رقیب پرطرفدار هیلو - هم محتوای خیلی خیلی بیشتری در زمان عرضه داشته - هم فن بیس بسیار بسیار بیشتری رو داشته و به قول خودشون همونی بوده که میخواستن - هم رایگان بوده و یک سال هم تاخیر خورده تا بهترین پرفرمنس رو داشته باشه! اصلا از لحاظ رقابتی یا کیفیت فنی با 2042 قابل مقایسه نیست اینقدر که 2042 حقیره تو این مقیاس!
پلیر پیک بازی زمانی بوده که به صورت شدو دراپ در 17 Nov عرضه شده - با عدد 256 هزار نفر - اما الان , با اینهمه تعریفی که ازش کردم و هممون میدونیم موقیعت گیمی خیلی بهتری نسبت به 2042 داره!
در بهترین حالت 25 هزار پلیر فعال در استیم داره (هفته ی گذشته 19.000 بود) و اگر بخوایم به همین اعدا و ارقام اکتفا کنیم به چه درصدی از پلیر فعال می رسیم ؟ کمتر از ده درصد!!!
خنده دار نیست ؟! بازی یی که بخش کمپین داشته / رایگان بوده / همه ی فن بیس ازش راضی بودن و کلی ایده های جالب و تازه وارد بازی کرده! الان 10% پلیر بیس در استیم داره
شما میتونی اسم 5% رو بزاری بایکوت با اون اصطلاحا فاجعه! ولی به 10% بگی نامبر وان و برنده ؟ اصلا و ابدا!
ببین من این قیاس رو نکردم که بگم هیلو بده! بتل خوبه! یا هیلو خوبه! بتل بد ها! این روش اندازی گیری برای اصطلاح DEAD GAME بودن یا بایکوت کردن رو صحیح نمیدونم . اصلا و ابدا این روش اندازه گیری ها برای این اصطلاحات - قابل استناد نیست و نخواهد بود - اینکه یه گیم به 5% پلیر بیسش رو یک پلتفرمی رسیده پس معلومه بد بوده که اینجوری شده! اصلا قابل پذیرش نیست
همونطور که هیلو پلیر بیس فعال خودش رو به لطف بازی بهتر بودن داره - 2042 هم همچنان پلیر بیس خودش رو با اینهمه تصمیمات اشتباه داره