رفقا چطورید ؟ خوبید ؟ سر حال ؟ امیدوارم آخر هفته ی خوبی رو گذرونده باشید - تروخدا تو این روز ها و هفته های پیش رو بیشتر از قبل مراقب سلامتی خودتون و خانوادهاتون باشید که دنیا بس ناجوانمردانه تر از قبل میگذرد (هینت

)
خوب آقا ما اومدیم یک مطلب مفصل بنویسیم از اتفاقی که هفته ی پیش منباب تاخیر در شروع فصل اول 2042 افتاد . پیشاپیش از اینکه مطلب رو میخونین و چشماتون رو خسته می کنید متشکرم (مثل همیشه) + کلی ببخشید با جمله بندی های اشتباهم و غلط های املایی , دایس و EA خیلی وقته دیگه حقوقم رو واریز نمیکنه , من هم خیلی وقت نمیکنم رو ویرایش مطالبم , زمان صرف کنم

(نمک سیــــآه!)
+ من عاشق دنیای ویدئو گیم هستم و از کندوکاو در این دنیا لذت میبرم , برای همین این مطالب با این حجم رو می نویسم تا شاید اگر دوستی وقت نکرده بود مطالب مربوطه رو کامل مطالعه کنه / به زبان خودمون و نزدیک ترین برداشت از مطلب اصلی , پی ببره


++ Hanging D از Joep Beving رو پلی می کند و شروع می کند به نوشتن
خبر تاخیر شروع فصل اول 2042 و متعلقات :
هفته ی پیش - روز سه شنبه - درست چند ساعت قبل تر از جلسه گزارش مالی الکترونیک آرتز - استدیو دایس طی یک بیانیه ی - خبر تاخیره 5 ماهه شروع فصل اول 2042 رو اعلام کرد - بیانیه رو
TeTration جان زحمت کشیدن هفته ی پیش پست کردن - من جسارتا دوباره اون بیانیه رو پست نمی کنم - بجاش متن کامل وب سایت رو که مکمل اون بیانیه بود براتون به اشتراک میزارم :
جلسه توجیهی میدان نبرد (بتلفیلد) - سفر به فصل اول
شما با صبر و حوصله منتظر بودید تا از ما در مورد آنچه که برای رسیدگی به مشکلات مربوط به 2042 انجام می دهیم و به ما گفته اید , مسیری که میتوانید انتظار داشته باشید رو در ماه های آینده به گوش شما برسانیم - امروز ما تعهد تیم خود را برای رساندن بازی به بالاترین استانداردهایی که همه ی ما برای فرنچایز داریم اعلام می کنیم .
ما شما رو شنیده ایم . بنابر این , ما سرمایه گذاری زیادی کرده ایم و به آینده 2042 متعهد هستیم - در چندین جبهه برای رسیدگی به بازخوردها و اجرای اصلاحات گسترده در بازی , ویژگی های کلیدی که برای شما مهم هستند و انجام بازی تیمی در قالبی که باید باشد , کار می کنیم .
ما مجبور شدیم تصمیمات بزرگی بگیریم تا اطمینان حاصل کنیم که مجموعه بروز رسانی های بعدی ما بتواند روی این پیشرفت ها متمرکز باشد , که مهم ترین آنها انتقال تاریخ انتشار اولین فصل به اوایل تابستان است . این تصمیم به ما زمان می دهد تا روی بهبود تجربه 2042 تمرکز کنیم و در عین حال توسعه محتوای فصلی خود را نهایی کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه آنها از نظر کیفیت به استاندارهای ما می رسند .
1 - بروز رسانی های آینده :
در اینجا یک تصویر فوری از آنچه در بروز رسانی های بعدی (در اسرع وقت) به بازی اضافی می کنیم , به شما می دهیم :
ScoreBoard (نمایش امتیازات) - در به روز رسانی بعدی - ما یک تابلوی امتیازات به روز شده را در کنار تغییرات بیشتر که از تعطیلات تا بحال روی آن کار کرده ایم اضافه می کنیم . ما بازخورد شما را در مورد دو جدوله شدن و جدا کردن تیم خود از دشمن شنیده ایم و در حال ترکیب آن برای انتشار هستیم . امتیاز دهی (K/D) و گزارشات پایان هر راند نیز در بروز رسانی بعدی ارائه خواهد شد .
ارتباطات صوتی بین همه ی پلتفرم ها - ورود ارتباطات صوتی فقط شروع پیشرفت هایی است که برای تقویت بازی و ارتباطات تیمی به ارمغان می آوریم .
نمایه بازیکن (پروفایل ها) - به شما نمای کلی بهتری از حرفه ی خود در بتلفیلد و اینکه تا چه حد باید برای باز کردن قفل های بعدی داشته باشید می دهیم (مثلا چقدر - چیکار کنی - چی دریافت میکنی)
برای بازی تیمی , می توانید از ما انتظار داشته باشید که یک حلقه ی تیمی واضح تر و محکم تر (اشاره ی مستقیمی به اتفاق نشده - اما چندین جا دیدم که گفتن شاید ابزارها نسبت به کلاس بندی ها قفل بشن یا تعداد پلیر ها در اسکواد تغییر کنه) , یک سیستم نشانه گذاری پیشرفته تر , و یک حلقه ی پاداش بهبود یافته برای زمانی که شما و تیمتان هدف مند تر بازی کنید (مثلا اسیست کیل ها با گجت ها / اشتراک در انفجار وسیله نقلیه ها و ...) , در نظر گرفته ایم . همچنین تغییر در گانپلی بازی به بهبودهای مبتنی بر بازخوردها ادامه خواهد داشت ( مثلا کامیونیتی بگن این رو نرف کنید / باف کنید و ...) .
پرتال همچنان بخش جدایی ناپذیر از بازی است و ما به گسترش ابزارها , حالت ها و دستیابی به تجربه بازیکنان (لول آپ کردن) در آن ادامه خواهیم داد .
در نهایت ، ما تیمی داریم که متخصصان را تجزیه و تحلیل می کند و روی آنها کار می کند. ما کاملاً آماده نیستیم در مورد اقداماتی که انجام خواهیم داد صحبت کنیم، اما به محض اینکه آماده شدیم، شما از ما خبر ها را خواهید شنید .
2 - یک حلقه ی از بازخورد های جدید :
ما متعهد هستیم که کیفیت بازی را بالا ببریم ، هم از طریق بهروزرسانیهایمان ، هم اینکه با چه سرعتی به مسائل مهم در محیط زنده پاسخ میدهیم (منظور اینه محیطی رو طراحی کردیم تا به صورت لایو با شما در ارتباط باشیم) . ما همچنین قصد داریم مسیری را که در پیش گرفتهایم ، و انگیزه تصمیمگیریهای ما برای ایجاد پیشرفت در بازی را برای شما روشن کنیم. بنابر این انتظار داشته باشید که با گسترش حلقههای بازخورد موجود , ما بین مشارکت مستقیم شما و ما - بینش بیشتری به مسیر پیش روی بازی کسب کنید .
تیم ما چندین حوزه را شناسایی کرده است که ما برای بهبود آن ها هدف گذاری کرده ایم. به این صورت است که ما بازخورد شما را در آینده ترکیب خواهیم کرد:
ما حوزههای تمرکز اصلی و خاص را همراه با تفکر فعلی خود به شما ارائه میکنیم، و جزئیاتی را که در حال برنامهریزی برای ایجاد تغییرات هستیم، به شما ارائه خواهیم داد.
سپس برای مشاهده و گوش دادن به مکالماتی که شما در مورد منطقه مورد نظر و پیشنهادهای ما برای تعدیل دارید، وقت می گذاریم.
بعداً ، دوباره این موضوع را از ما خواهید شنید، اما این بار بازخورد شما در بررسی ما لحاظ شده و تصمیمات اتخاذ شده برای بهبود را هدایت می کند.
این مکالمات متمرکز خواهد بود و در وب سایت Battlefield قابل دسترسی است .
در اواخر این ماه ، این فرآیند با یکی از مناطق اصلی تمرکز ما (برای بهبود) ، طراحی نقشه، آغاز خواهد شد. ما میخواهیم با پرداختن به بازخورد در مورد باز بودن و عدم پوشش در مناطق کلیدی ، چشمانداز خود را در مورد اینکه چگونه میخواهیم به پیشرفتهای نقشههای جدید خود در تجربه گیمپلی نزدیک شویم و در آن نقش داشته باشیم، برای شما ترسیم کنیم.
موضوعات بزرگ مانند طراحی نقشه با صدای بلند و به طور گسترده به اشتراک گذاشته می شوند ، اما برای مناطق ظریف تر بازی (مانند منطق پورتال) ممکن است این مکالمات در مقیاس های کوچکتر انجام شود. بخش مهم در اینجا این است که همه این گفتگوها به صورت عمومی و با دعوت از همه افراد برای شرکت در آن انجام می شود.
برخی از این حلقههای بازخورد، مناطق بزرگتری را نسبت به سایرین پوشش میدهند، و برخی از حلقهها نسبت به سایرین، تکمیل و اجرا شدن در بازی طولانیتر خواهد بود . این نشاندهنده این نیست که چگونه ممکن است مسائل مربوط به بازی را در اولویت قرار دهیم ، بلکه بازتابی بر ماهیت توسعه بازی است. تغییرات در نقشه ها و گیم پلی اصلی ما زمان خواهد برد.
تعهد ما این است که استدلال خود را در پس تصمیمات آینده توضیح دهیم و مطمئن شویم که شما متوجه می شوید که ما در مورد بازخورد شما کجا ایستاده ایم. ما از شما میخواهیم که تصویر بزرگی از جایی که میرویم را ببینید و چیزهای بیشتری را که از قبل با شما در میان گذاشته ایم , در بازی ببینید تا مطمئن شوید که این گفتمان ها برای ما و شما معنا دار خواهد بود . ما این فرآیند را قبل از راه اندازی به روز رسانی بعدی خود شروع خواهیم کرد.
3 - نگاهی به فصل اول :
هنگامی که فصل اول در اوایل تابستان شروع میشود ، سالی را آغاز میکنیم که در آن ما چهار فصل، چهار متخصص جدید، و مکانهای جدید را همراه با محتوای کاملاً جدید ارائه خواهیم داد. ما می دانیم که این اتفاق برای بسیاری از شما که One Year Pass را به عنوان بخشی از نسخه های طلایی و نهایی خریداری کرده اید یا به آن ارتقا داده اید، دیرتر از زمان پیش بینی شده است. برای قدردانی و تشکر از شکیبایی و حمایت مستمر شما، این بازیکنان یک بسته انحصاری شامل پوسته تخصصی(اسپشیالیست مکی) ، پوسته سلاح و وسیله نقلیه، یک سلاح سرد و کارت بازیکن دریافت خواهند کرد که همه در بهروزرسانی بعدی ارائه میشوند.
ما همچنان شما را از بهروزرسانیهای آینده از طریق حساب توییتر BattlefieldComm آگاه خواهیم کرد. همچنین میتوانید ردیابی مشکلات شناخته شده و تغییرات بازی را که میتوانیم در زمان واقعی در انجمنهای Battlefield خود انجام دهیم، دنبال کنید.
ما متعهد هستیم و بر روی آن تمرکز کردهایم که اطمینان حاصل کنیم که Battlefield 2042 مطابق با جاهطلبیها و انتظارات شماست – این وظیفهای است که ما به انجام آن اختصاص دادهایم.
رایان مک آرتور (تهیه کننده ارشد)، به نمایندگی از تیم Battlefield
لینک کامل مطلب
اما چندتا نکته رو خودم اضافی کنم ,
1 - با توجه به صحبت هایی که در متن بالا خوندیم و برداشت هایی که از پرسش و پاسخ (گزارش مالی) با اندرو ویلسون می شد داشت - بازی فعلا برای محتوای یک ساله برنامه ریزی شده - قبلا هم هیچ صحبتی از ساپورت سال دوم نشده بود + اینکه , قبل عرضه 2042 و در سال 2021 - از طرف کمپانی اعلام شد بتلفیلد مسیری دو ساله رو خواهد داشت برای انتشار نسخه ی بعدی - نمیدونم اینطور میشه برداشت کرد که سال 2024 باید منتظر نسخه ی بعدی باشیم ؟ یا با این تاخیر حدودا هشت ماهه که بازی برای بهبود هاش خورده - اون برنامه هم تغییر خواهد کرد .
2 - یه چندتایی دیدم دوستان پست گذاشتن که این دایس دیگه اون اعضای سابق رو نداره , کسی دیگه نمیدونه بتلفیلد چی بود و چی میخواست باشه که باید عرض کنم این مطلب تا حد زیادی اشتباهه - اینکه مسیر بازی تغییراتی داشته که در نمرات قبلی دیده نمی شده - قابل انکار نیست , از مدل پیاده سازی اسکوربرد گرفته تا کلاس بندی ها و غیره - ولی اینکه همه رفتنُ اینایی که جدید اومدن یه مشت بچنُ ... یک ادعای اشتباه و ثابت نشدست - همین آقای رایان مک آرتور که مطلب بالا رو ازشون پست کردم - بیشتر از 11 ساله که در دایس مشغول بازی سازی ان - از محتوای پس از عرضه بتل 4 گرفته / تا استار وارز اُلد ریپابلیکُ - بتلفرانت ها و بتل 1 / 5 و ... . درسته اعضای بسیاری از استدیو بعد از سال 2018 از استدیو خارج شدن - از اون آقایی که گفت هرکی مشکل داره با بازی - بازی رو نخره! تا سازنده های اصلی هاردلاینُ ... - اما استدیو دایس (نه بخشی که EA برای ساپورت از دایس گذاشته) بیش از 350 تا توسعه دهنده داره! در بیشترین ادعا طی این سالها یک سوم از اعضا جدا شدن (به نقل از تام هندرسون حدودا 80 نفر از استدیو جدا شدن)
3 - نظر خودم راجب به تاخیر اینه که بهترین کاری بود که می شد کرد - محتوای جدید در این بازی (در حال حاظر) بعد از گذشت چند هفته محکوم به شکست بود و هیچ راه نجاتی رو برای 2042 به همراه نداشت - درسته ناراحتم از اتفاقی که افتاده , خیلی بیشتر از چیزی که فکر میکردم باید منتظر محتوای جدید باشم - اما اگر یک راه بهبود برای 2042 وجود داشته باشه - همین تاخیر و اصلاح مشکلات کنونی بازی هستش - امیدوارم این مطلبی که گفتن تا حد زیادی عملی بشه - امیدوارم
4 - گزارش مالی و صحبت های اندرو ویلسون - یک نکته ی خیلی مهمی داشت - اون هم این بود که دیگه دایس استدیو گل و سرسبد EA نیست و نخواهد بود - در پیش بینی مالی سال آینده الکترونیک آرتز - در بهترین حالت 5 تا 10% از سود مالی شرکت - به حساب دایس خواهد بود . واقعا برای یک مدیر تاسف باره که لانچ ضعیف بازی خودش رو که یک روزی , یکی از بهترین استدیوهای کمپانی مادر بوده - با لفظ اینها بارها ثابت کردن که میتونن برگردن توجیه کنه

+ ما یه چند روزی هست دوباره به کمک دوستامون میریم سرورهای اروپا و آمریکا - زیر 10 ثانیه مدهای بازی رو با بالاترین حالت خودشون پیدا میکنه - تو دو سه روز - اکثرا بالای 50 به 50 شروع شد سرورها - باز امیدوارم یک سیستم مچ میکینگ باهوش تر یا سرور بروزر رو به بازی اضافی کنن - تا این مشکل اصلی رو که رفقامون دارن زودتر برطرف کنه

روز و هفته ی خوبی پیش روتون باشه دوستان