Multi Platform Baldur's Gate III

سازنده
Larian Studios
تاریخ انتشار
[PC | 3 August 2023] [PlayStation 5 | 6 September 2023] [Xbox Series X/S | TBA]
ناشر
Larian Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
logo-desktop.dd69ffb.png


Developer/Larian Studios
Publisher/Larian Studios
Genre/Turn-based RPG
Platform/PC
Release date/TBA
هر چیزی که باید در مورد بازی Baldur’s Gate 3 بدانید
(با تشکر از @EAST2WEST)

طرفداران ژانر بازی‌های نقش آفرینی کامپیوتری (CRPG) برای سال‌ها منتظر معرفی قسمت بعدی از سری کلاسیک بازی Baldur’s Gate از استودیوی بایوور بودند تا در نهایت به لطف استودیوی مستقل و بلژیکی لارین، آرزوی دیرینه‌ی آنان تحقق یافت. خالقان سری بازی نقش‌آفرینی Divinity: Original Sin با کارنامه درخشان خود ثابت کردند که سزاوارند تا روایت‌گر فصل جدیدی از دنیای سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان باشند.

استودیو لارین در ژوئن سال 2019 با تریلری سینمایی، بازی Baldur’s Gate 3 را معرفی کرد در این تریلر یکی از سربازان فلیمینگ فیست (Flaming Fist) را می بینیم که زخمی و تلوتلو خوران کوچه‌های شهری رو به ویرانی که مملو از جنازه است را طی می‌کند، و در صحنه‌ی آخر به طور زجرآوری به یک مایند فلیر (Mind Flayer) تغییر شکل ‌‌می‌دهد.

اما ما در مورد بازی Baldur’s Gate III چقدر می‌دانید ؟ در این مقاله به تمام نکاتی مهمی که در مورد این بازی وجود دارد به طور خلاصه خواهیم پرداخت.

ادامه ....


 
آخرین ویرایش:
راوی یکی از مهمترین عناصر بازیای d&d هستش این بازی هم کنار crpg بودنش از المان های d&d پیروی میکنه
خب مدیوم یه بازی رومیزی و بازی رایانه ای هرچند اقتباس باشه از d&d باهم یه فرقایی دارن و وجود راوی برای مثلا تکون دادن سر یه npc تو یه بازی رایانه ای بیشتر بنظر بخاطر محدودیت بودجه بوده مثل صدادار نبودن npcها تو بازی original sin 1 که larian بعد یه مدتی صدا اضافه کرد. ولی مثلا بازی های با بودجه بیشتر crpg مثل dragon age origins راوی رو کنار گذاشت با استفاده از انیمیشن ها و کات سین ها این مشکل رو حل کرد.مثلا فیلمی از روی کتاب ساخته میشه بیاد حالات صورت شخصیت تو کتاب رو روی فیلم تعریف کنه یچیز غیرمنطقیه و باحالات چهره بازیگر این به ما تو مدیوم سینما منتقل میشه.
 
خب مدیوم یه بازی رومیزی و بازی رایانه ای هرچند اقتباس باشه از d&d باهم یه فرقایی دارن و وجود راوی برای مثلا تکون دادن سر یه npc تو یه بازی رایانه ای بیشتر بنظر بخاطر محدودیت بودجه بوده مثل صدادار نبودن npcها تو بازی original sin 1 که larian بعد یه مدتی صدا اضافه کرد. ولی مثلا بازی های با بودجه بیشتر crpg مثل dragon age origins راوی رو کنار گذاشت با استفاده از انیمیشن ها و کات سین ها این مشکل رو حل کرد.مثلا فیلمی از روی کتاب ساخته میشه بیاد حالات صورت شخصیت تو کتاب رو روی فیلم تعریف کنه یچیز غیرمنطقیه و باحالات چهره بازیگر این به ما تو مدیوم سینما منتقل میشه.
خب هردوی شما واقفین که سبک بازی و قوانین اون چی هست.
کلا این قضیه 50-50ست.
نه میتونیم بگیم نبودش خیلی خوبه،چون از یک طرف برای بعضی واقعا نبودش احساس میشه.
از یه طرف هم یکسری واقعا دوست ندارن یکی همش حرف بزنه و وراجی کنه.
مخصوصا ماها که 99درصدمون با بازیهای رومیزی این سبک هیچ میونه ای نداشتیم و نداریم.

اما فکر میکنم بعد تجربه یکی از این بازیها آروم آروم گوشمون عادت میکنه به راوی، طوری که تو بازیهای دیگه هم دنبال همچین قابلیتی میگردیم.

اما خب اگه همه اینها راضی کننده نباشه، به راحتی میشه غیرفعالش کرد و بدون اون بازی کرد، اجباری درش نیست.
============
همونطور که خودت گفتی DA Origins سکبش D&D نبود ولی یاد این افتادم که از اون سمت بوم افتاده بود، کلا شخصیت صدا نداشت.
تنها ضعف بازی وانتخاب بد بایوور برای نزاشتن این ویژگی.
 
خب مدیوم یه بازی رومیزی و بازی رایانه ای هرچند اقتباس باشه از d&d باهم یه فرقایی دارن و وجود راوی برای مثلا تکون دادن سر یه npc تو یه بازی رایانه ای بیشتر بنظر بخاطر محدودیت بودجه بوده مثل صدادار نبودن npcها تو بازی original sin 1 که larian بعد یه مدتی صدا اضافه کرد. ولی مثلا بازی های با بودجه بیشتر crpg مثل dragon age origins راوی رو کنار گذاشت با استفاده از انیمیشن ها و کات سین ها این مشکل رو حل کرد.مثلا فیلمی از روی کتاب ساخته میشه بیاد حالات صورت شخصیت تو کتاب رو روی فیلم تعریف کنه یچیز غیرمنطقیه و باحالات چهره بازیگر این به ما تو مدیوم سینما منتقل میشه.

مهم‌تر از یک راوی در بازی D&D ، حضور ارباب سیاهچال یا Dungeon Master هست که بازی Baldur’s Gate III در این قسمت پا را فراتر میزاره و این فضا را برای شما محیا میکنه تا راوی داستان خودتون باشید. یه بازی نقش‌آفرینی خوب بازی هست که تمام توانایی‌های شما را به

درستی و در زمان و مکان مناسب محک بزنه تمام این دیالگوک‌ها و میان‌پرده ها بیشتر برای این هست که بازی بیشتر immersive باشه
 
  • Like
Reactions: saeedonly
خب هردوی شما واقفین که سبک بازی و قوانین اون چی هست.
کلا این قضیه 50-50ست.
نه میتونیم بگیم نبودش خیلی خوبه،چون از یک طرف برای بعضی واقعا نبودش احساس میشه.
از یه طرف هم یکسری واقعا دوست ندارن یکی همش حرف بزنه و وراجی کنه.
مخصوصا ماها که 99درصدمون با بازیهای رومیزی این سبک هیچ میونه ای نداشتیم و نداریم.

اما فکر میکنم بعد تجربه یکی از این بازیها آروم آروم گوشمون عادت میکنه به راوی، طوری که تو بازیهای دیگه هم دنبال همچین قابلیتی میگردیم.

اما خب اگه همه اینها راضی کننده نباشه، به راحتی میشه غیرفعالش کرد و بدون اون بازی کرد، اجباری درش نیست.
============
همونطور که خودت گفتی DA Origins سکبش D&D نبود ولی یاد این افتادم که از اون سمت بوم افتاده بود، کلا شخصیت صدا نداشت.
تنها ضعف بازی وانتخاب بد بایوور برای نزاشتن این ویژگی.
اتفاقا بنظرم صدا نداشتن شخصیت اصلی به immersive شدن یه بازی نقش افرینی که خیلی روی انتخاب تمرکز داره کمک میکنه.چون عملا شخصیت اصلی شخصیت پردازی نداره و یجورایی شخصیت اصلی خودتی و من بشخصه نمیخوام انتخابام با صدا و شاید لحنی که مد نظرم نباشه گفته بشه(که این اتفاق با فال اوت 4 بهم ثابت شد).ولی مثلا وضعیت تو بازی ای مثل ویچر که ازادی انتخابا نسبت به بازی های نقش افرینی مرسوم کمتره ولی رو شخصیت پردازی شخصیت اصلی و داستان مانور بیشتری میدن اونجا صدا داشتن شخصیت اصلی منطقیه.همین دیوینیتی یا dragon age origins یا اصلا skyrim از این نظر برا بودجه فکر نکنم مشکل داشتن و این انتخابشون عمدی بوده و بایوویر هم تو نسخه های بعدی برای جذب مخاطبای بیشتر شخصیت اصلیارو صدادار کردن.
 
اتفاقا بنظرم صدا نداشتن شخصیت اصلی به immersive شدن یه بازی نقش افرینی که خیلی روی انتخاب تمرکز داره کمک میکنه.چون عملا شخصیت اصلی شخصیت پردازی نداره و یجورایی شخصیت اصلی خودتی و من بشخصه نمیخوام انتخابام با صدا و شاید لحنی که مد نظرم نباشه گفته بشه(که این اتفاق با فال اوت 4 بهم ثابت شد).ولی مثلا وضعیت تو بازی ای مثل ویچر که ازادی انتخابا نسبت به بازی های نقش افرینی مرسوم کمتره ولی رو شخصیت پردازی شخصیت اصلی و داستان مانور بیشتری میدن اونجا صدا داشتن شخصیت اصلی منطقیه.همین دیوینیتی یا dragon age origins یا اصلا skyrim از این نظر برا بودجه فکر نکنم مشکل داشتن و این انتخابشون عمدی بوده و بایوویر هم تو نسخه های بعدی برای جذب مخاطبای بیشتر شخصیت اصلیارو صدادار کردن.
دقیقا اینو قبول دارم ولی فقط برای بازیهای اول شخص مثل Elder Scrolls یا حتی Fallout (بنظرم بهترین حالت اول شخص هست).
در مورد F4 من کاملا روی حالت اول شخص بازی کردم، حتی حین مکالمات.
در تایید حرفت کاش قابلیتی داشت که شخصیت اصلی بیصدا میشد.
در مقابل مشکلی با راوی تو بازیهایی مثل Divinity یا B.gate ندارم، خیلی هم میپسندم.

ولی در مورد Origins قوانین بازی، نحوه روایت و... از اصول سفت و سختی پیروی نمیکنه و ساخته خود بایوور هست ، بنظرم وجود صدای شخصیت اصلی خیلی کمک میکنه.
اونم یک بازی که لحظه به لحظه کرکتر تو صورتم هست (اگه اجبارا تمام ایزومتریک بود باز مشکلی نبود مثل Torment).
در مقابل میشه یک قابلیتی گذاشت که صدای کرکتر اصلی غیرفعال بشه.

البته DA اینقدر خوب بوده که هممون لذت بردیم ولی همونطور که خودت گفتی این صرفا یک انتخاب بوده برای تیم بایوور ، که تو نسخه بعدی این مورد اضافه شد.
 
کامیونیتی آپدیت شماره 7
Love in the Forgotten Realms

...
یک هفته تا ریلیز Early Access
بازی تا 6 اکتبر تاخیر خورد.

Baldur's Gate 3 Early Access release delayed into October
Baldur's Gate 3, which was scheduled to launch into Early Access a week from today on September 30, will need a little more time before it's ready to go. Larian Studios announced today that the release has been pushed back by a week, to October 6, in order to fix up some last-minute stability and localization issues.

"Our guiding principle for early access is that it's fine for there to be smaller bugs or a few things that are lacking polish, but it needs to offer a fun gameplay experience with as few crashes as possible," the studio said.



"We're nearly there but we have a few unexpected delays, and we still have some stability issues we're sifting through. Because of the delays, our translations are also later than expected and we want to ensure localization for the announced early access languages is strong enough for our international fans to have a good time."
 
آخرین ویرایش:
Community Update #8 - Character Creation
170691


What defines you? Is it who you are, or the journey you’re on? In Baldur’s Gate 3, it’s both. Creating a character in Baldur’s Gate 3 isn’t the moment the world decides how to treat you, but it’s the very beginning of the shaping of your story. BG3 is a world with great player agency, and the most important character in that world is you. We’ve created not only a character customization system that allows that player agency to shine, but also a world that constantly reacts to how your character develops.

In BG3 you can start your journey by choosing your race, subrace, background and class. In certain cases you also get to choose a subclass, perhaps a deity. These choices will ripple out across the story, affecting how you roleplay throughout the game.

توضیحات کامل و عکسهای بیشتر تو لینک زیر :
Baldur's Gate 3 - Community Update #8 - Character Creation - Steam News
 
Community Update #8 - Character Creation
View attachment 170691


What defines you? Is it who you are, or the journey you’re on? In Baldur’s Gate 3, it’s both. Creating a character in Baldur’s Gate 3 isn’t the moment the world decides how to treat you, but it’s the very beginning of the shaping of your story. BG3 is a world with great player agency, and the most important character in that world is you. We’ve created not only a character customization system that allows that player agency to shine, but also a world that constantly reacts to how your character develops.

In BG3 you can start your journey by choosing your race, subrace, background and class. In certain cases you also get to choose a subclass, perhaps a deity. These choices will ripple out across the story, affecting how you roleplay throughout the game.

توضیحات کامل و عکسهای بیشتر تو لینک زیر :
Baldur's Gate 3 - Community Update #8 - Character Creation - Steam News

چه UI خوشکلی شده ، انگار تابلو نقاشی ...
 
BG3 releases 10am PT Tuesday on Stadia, Steam (Mac/PC), and GoG

171377
EjlPGXtWsAQt4iA.jpg EjlPFqFXcAA5ERm.jpg EjlPH0KXgAIU0ZF.jpg
...
Originally, the developers stated that Baldur’s Gate 3 would need at least 70GB free to install, but after much tinkering behind the scenes, the minimum storage requirement has been updated on Steam and is now more than double, taking up 150GB instead. That makes Baldur’s Gate 3 the size of 75 Baldur’s Gate 2s, unless you’re talking about the Enhanced Edition – then it’s only 50 times bigger, no big deal.​
 
BG3 releases 10am PT Tuesday on Stadia, Steam (Mac/PC), and GoG

View attachment 171377
View attachment 171373View attachment 171374View attachment 171376
...
Originally, the developers stated that Baldur’s Gate 3 would need at least 70GB free to install, but after much tinkering behind the scenes, the minimum storage requirement has been updated on Steam and is now more than double, taking up 150GB instead. That makes Baldur’s Gate 3 the size of 75 Baldur’s Gate 2s, unless you’re talking about the Enhanced Edition – then it’s only 50 times bigger, no big deal.​
۱۵۰ گیگ! ببینیم چه قدر سینماتیک داره با این حجم =P~
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
۱۵۰ گیگ! ببینیم چه قدر سینماتیک داره با این حجم =P~
خود swen تو یکی از مصاحباش گفت تیم ما انقدر قوی و پخته شده تا هر ایده نویی که به ذهن میرسه سریع میتونیم بیاریمش داخل بازی حالا چه بخواد گیم پلی باشه چه سینماتیک. اکت اول بازی فقط 45 هزار خط دیالوگ داره، در صورتی که divinity original sin 2 کل بازیش 75 هزار خط دیالوگ داشت، baldur's gate 3 هم که احتمالا 3 اکت خواهد بود تصور میشه بالای 120 هزار خط دیالوگ برسه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or