خب خیلی دوست داشتم در مورد این بازی بنویسم ولی دنبال یک فرصت مناسب بودم که بالاخره زمانش فرا رسید ، برای دست گرمی فعلاً با اجازه تون چندتا از comment های زیر خاکی را میکشم بیرون :
Yeah, I know , I'm always late to the party
با تجربه ای که من از divinity 2 داشتم به نظرم کاملا میشه امیدوار بود به larian...
تنها بازی rpg ایه این divinity که منو یاد حال و هوای DA Origins میندازه...
bioware هم که ترکیده فعلا نمیشه خیلی بهش امیدی داشت برا rpg درست درمون
دلیل عدم موفقیت Bioware در ساخت RPG خوب داشتن این طرز تفکرهای پوسیده بود که میشه گفت یکی از دلایلی بود که به سقوط شون منتهی شد
چه خبر خوشحال کننده ای! اخیرا مشغول Planescape: Torment بودم که بسیار عالی بود و غیرمنتظره. و باعث شد که چشم رو Icewind Dale و Baldurs Gate هم به عنوان بازی های بعدی بیفته.
شاهکار Chris Avellone در طرح روایت (Narrative Design) با شخصیت های فراموش نشدنی البته تمرکز شدید روی dialogue system باعث شد که combat system بازی به حاشیه بره و این جاست که Larian میدرخشه با این حال بعد از انتشار بازی درخشان
Disco Elysium سطح توقعات شدیداً بالا رفته ، باید دید که Larian و تیمش چجوری از پس این چالش بر میان
اینکه به این سری مکانیزم نوبتی ( Turn based) اضافه بشه، از درخواستهای خیلی از پلیرها از شماره های قبل بوده.
واقعیتش هم اینه که وسعت کارهائی که تو بازی به موقع فایت ها باید انجام داد به حدی هست که عملا بهترین شکل گیم پلی برای مدیریت اونها همین هست.
اگه وسعت گیم پلی بازی در حد همون witcher یا حتی dragon age بود حرف شما میتونست درست باشه، ولی فایت ها تو این سری خیلی خیلی بیشتر از اون بازیها عمق داره.
من بارها این شکل گیم پلی به pause کردن های مداوم ترجیح میدم، تو شماره قبلی هم خیلی رو اعصاب بود.
البته عملا نسخه های قبل هم بقولی Tbased بود، فقط مکانیزم اون پشت توسط بازی مدیریت میشد، هی شما pause میکردی و ادامه، هی pause ادامه و... الی آخر.
اصلا برای همین هم وقتی خبرش اومد که Larian میخواد روی BGIII کار کنه همه خوشحال شدن.
همونطور که خودت گفتی بعد ساخت OG2 ،چه استودیوئی بهتر از Larian میتونست این نوع گیم پلی به BGIII اضافه کنه؟
در تکمیل صحبت اتون چند نکته است که میخواهم اضافه کنم البته دوست داشتم این بحث را توی thread ای که واسه RPG ساختم باز کنم ولی خوب نشد ، اما دلایل ای که Larian را مجبور کرد تا سیستم TB را جایگزین RTWP کنه :
1- BGIII یه اقتباس از نسخه پنجم DnD هست و سعی داره پلی بین Table-Top و CRPG باشه ، استفاده از سیستم TB این اجازه را میده که تمامی ruleset در بازی بخوبی اجرا بشه
2- در سیستم TB این فضا محیا میشه که تمامی class ها بخوبی نقش اش را ایفا کنند یعنی برای مثال اگر companion شما ranger باشه جایگاه و عملکردش مشخصه ، دور از دشمن و جایگیری بهتر برای دید بیشتر
3- فرار از آشفتگی ، دوستانی که Pillars of Eternity بازی کردن شاید این مشکل را تجربه کرده باشن که وقتی کار به جنگ و دعوا میکشه بازی از دست مخاطب در میره مخصوصاً وقتی که دشمنتون بهتون نزدیکه و معلوم نیست کی به کیه ، در حالیکه سیستم TB نظم خیلی
خاصی حکم فرماست که باعث میشه مخاطب لذت بیشتری از combat ببره
4- سیستم TB خیلی تاکتیکی هست و مخاطب را وادار میکنه از skill هاش درست استفاده کنه مخصوصاً حالا که عنصر
Verticality در بازی وجود داره