Baker: کار با GDDR5 راحت نیست

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
xbox-one-amd.jpg


سازندگان زیادی 8 گیگابایت حافظه GDDR5 کنسول نسل بعدی سونی یعنی PlayStation 4 را تحسین کرده اند. حافظه سریعتر ظاهرا باعث می شود تا سازندگان بافت ها و گرافیک بهتری را ارائه کنند. رقیب این کنسول یعنی Xbox One نیز از 8 گیگابایت حافظه منتهی از نوع DDR3 بهره می برد.
آقای Nick Baker که بر تیم معمار Xbox One نظارت دارند معتقند که کار با GDDR5 راحت نیست و ESRAM به Xbox One تعادل درستی بین پهنای باند و مصرف برق را ارائه می کند. ایشان در مصاحبه با EuroGamer گفته اند:
برای دریافت بهترین ترکیب از کارایی و قدرت، GDDR5 کمی شما را در موقیعت دشواری قرار می دهد. ESRAM قدرت بسیار کمی را مصرف می کند و این موقعیت را به وجود خواهد آورد تا پهنای باند بیشتری را داشته باشید. شما می توانید پهنای باند را بر روی حافظه های خارجی کاهش دهید که همین مورد کاهش مصرف برق را به همراه دارد. همچنین این حافظه ارزان است و شما استطاعت بیشتری را خواهید داشت. نیروی بسیار زیادی در پس آن قرار دارد.شما حق دارید، اگر حافظه زیادی را به همراه مصرف برق کم و پهنای باند زیاد می خواهید راه های فراوانی در جلوی شما قرار ندارد.
شرکت مایکروسافت بارها تاکیید کرده است که دنبال ایجاد تعادل در Xbox One هستند و ESRAM تکاملی بر eDRAM بکار رفته در Xbox 360 می باشد و سازندگان می توانند از قدرت Xbox One بهره بیشتری ببرند. اما به طور کلی همانطور که در این نسل شاهد بودیم، بایستی یک الی دو سال صبر کنیم تا ببینیم واقعا هر دو کنسول چه توانایی هایی دارند. شما چه فکر می کنید؟
GB
 
آخرین ویرایش:

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,400
نام
مهدی یوسفی اصیل
آخ جون تفریح یک هفتمون جور شد :d
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,687
نام
حسین
روی کاغذ GPU کنسول PS4 حدود 50 درصد قوی تر هست اگر بازی ها این کنسول نتونن این اختلاف رو ایجاد کنن چندتا احتمال هست یا کار کردن با PS4 سخت تر از XBOX ONE هست یا پهنای باند XBOX ONE به واسطه ESRAM بالاتر هست شما اگر چیز دیگری به ذهنتون میرسه خوشحال میشم بدونم
صبر کن تا اخر نسل اخرین بازی ND میبینی چطور شیره PS4رو برات میکشه طوری کهX1+کینکت :D در افق محو میشه :D
الان زوده نه NDهیچ بازی معرفی کرده نه سانتا GOWجدیدی
اواخر نسل اختلاف قدرت معلوم میشه
---------
بازی های مولتی هم که جای بحث نداره مطمئنا در یه سطح میزارن
پ.ن:یاد سوال های کنکوری تاپیک های قبلی افتادم افتادم کنسول یا برنامه نویس ؟؟بله یا خیر فقط یه جواب:))وقتی بحث گرافیک کنسوله سونیه با تمام قوا چنگ میندازید به تیم برنامه نویس وقتی بحث گرافیک کنسوله ماکروسافته میکوبید به در و دیوار که قدرت کنسوله خیلی با حالید:D
 
آخرین ویرایش:

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
عجب تاپیک طنزی شده این تاپیک :D خدایا شکرت سوژه خنده ی امشبمون هم جور کردی :))
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,996
نام
ehsan
ESRAM به Xbox One تعادل درستی بین پهنای باند و مصرف برق را ارائه می کند

balance2.jpg
 

The Reapér

کاربر سایت
Jun 25, 2008
654
نام
آرش
حالا من اصلا حرفای این آقا رو تایید یا تکذیب نمی کنم چون تخصصش رو ندارم، ولی بعضیا چنان اومدن حرفای این بابا رو مسخره می کنن که انگار خودشون مهندسی چیزی تو مایکروسافت یا سونی هستن و هزاران ساعت با این GDDR5 کار کردن و به این نتیجه رسیدن. حالا خوبه یه پیچ هم بلد نیستن باز و بسته کنن اونوقت یهو به اینجا که می رسه همه میشن کارشناس و مهندس و علامه دهر:lol:
 

saman008

کاربر سایت
Oct 7, 2012
891
نام
استاد(master)
حالا من اصلا حرفای این آقا رو تایید یا تکذیب نمی کنم چون تخصصش رو ندارم، ولی بعضیا چنان اومدن حرفای این بابا رو مسخره می کنن که انگار خودشون مهندسی چیزی تو مایکروسافت یا سونی هستن و هزاران ساعت با این GDDR5 کار کردن و به این نتیجه رسیدن. حالا خوبه یه پیچ هم بلد نیستن باز و بسته کنن اونوقت یهو به اینجا که می رسه همه میشن کارشناس و مهندس و علامه دهر:lol:
تو که تخصص نداری بهتره بقیه رو از نظرات گرانبهات محروم کنی.
 

The White Wolf

کاربر سایت
Aug 10, 2013
377
نام
ممد
حالا من اصلا حرفای این آقا رو تایید یا تکذیب نمی کنم چون تخصصش رو ندارم، ولی بعضیا چنان اومدن حرفای این بابا رو مسخره می کنن که انگار خودشون مهندسی چیزی تو مایکروسافت یا سونی هستن و هزاران ساعت با این GDDR5 کار کردن و به این نتیجه رسیدن. حالا خوبه یه پیچ هم بلد نیستن باز و بسته کنن اونوقت یهو به اینجا که می رسه همه میشن کارشناس و مهندس و علامه دهر:lol:
مگه خبر نداری؟ ایرانیا هم پزشکن-هم مهندسن-هم کارشناسن-هم سیاست مدارن-هم روانشناسن و کلا هر چی که بگی توش ایرانیا سر رشته دارن. ایرانیا از هر انگشتشون یک هنر میریزه:d
شوخی میکنم:d
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
همین مصاحبش با DF رو بخونی شونصد بار به مصرف برق (البته از نظر اونا Power/Performance) اشاره میکنه!

چرا چگوار؟چون little power چرا eSRAM؟ چون little power
sigpic24304_11.gif

متاسفانه نمیخونن میان انگ ترول هم میزنن :|برای کنسولی که میخواد زمان زیادی روشن بمونه نیازه.

ضعیفتر شدن کنسول ؟! GDDR 5 یعنی کلا نوع رم ها کاری جزء در اختیار گذاشن پهنای باند نمیکنند که اینجا از لحاظ پهنای باند DDR3 +ESRAM بیشتر از GDDR5 هست و این یه فکته و کسی هم نمیتونه ردش کنه . از اون پستها بود مایکرو به خاطر مصرف برق کمتر این را انتخاب کرده ! اگه پستت را به عنوان ترول در نظر بگیریم بیشتر قابل قبول هست ! لول !

نهایت تفاوت پهنای باند دو کنسول به 50 میرسه,با این تفاوت که توی یکیشون زحمت بیشتری داره برا سازنده ولی توی اون یکی نه(همه چیز پهنای باند نیست,چجوری بشه ازش استفاده کرد هم مهمه)
در مورد بقیه حرفت هم هرجور دوست داری فکر کن.
هرچی کمتر برق مصرف کنه ضعیفتره !؟
میتونی میزان مصرف قطعات مختلف با کاراییشون رو ببینی.البته بهینه سازی هم مهمه.
 

The Reapér

کاربر سایت
Jun 25, 2008
654
نام
آرش
تو که تخصص نداری بهتره بقیه رو از نظرات گرانبهات محروم کنی.
OK sir, will do sir.
معرفی می کنم، یکی از مهندسین ارشد فعال در هر دو شرکت معظَم Microsoft و Sony. :rose:
جناب مهندس فقط به یه نکته توجه داشته باشید و اون اینکه قبل از نظر دادن لطفا پست رو کامل بخونید، Thanks a lot.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,819
نام
فرخ
نهایت تفاوت پهنای باند دو کنسول به 50 میرسه,با این تفاوت که توی یکیشون زحمت بیشتری داره برا سازنده ولی توی اون یکی نه(همه چیز پهنای باند نیست,چجوری بشه ازش استفاده کرد هم مهمه)
در مورد بقیه حرفت هم هرجور دوست داری فکر کن.
مشکل از پسته خودته چون یه چیزی را همینطوری میگی و میری . خب زحمت بیشتر ؟! کدوم زحمت ؟ نکنه اون بازیسازی که اسم نداره را میگی ؟! تو این نسل مایکرو edram را داشت و کار باهاش بینهایت راحت بوده ! و الان چطور شده کار با esram زحمت شده ؟!
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
که چی ؟ مصرف برق یکی از مزیت هاش هست ! مایکرو شونصد بار هم گفته esram پهنای باند بیشتری میده ! حالا کار اصلی رمها چیه ؟ دوستمون اومد گفت مایکرو esram را برای مصرف کمتر انتخاب کرده !

پست رو یه بار دیگه بخوون ببین در جواب چی گفتم:
quote_icon.png
نوشته شده توسط Dreadlord
ترجمه مشکل داره.
قدرت کمتر نه، مصرف برق کمتر. لطفا تصحیحش کنید.

پ.ن: عجیبه کسی به این اشاره نمیکنه و باز شروع کردن به مسخره بازی...



فکر نکنم مشکلی داشته باشه,منظورش همون مصرف برق کمتر هست با توجه به سیاستشون که یک کنسول بسازن مرکز لیوینگ روم باشه,پس باید زیاد روشن بمونه و مصرف برق کمتر داشته باشه هر چند به قیمت ضعیفتر شدن کنسول باشه
:|
توی مصاحبه هم اشاره کردن که میزان مصرف برق براشون مهم بوده.
ببین توی مصاحبه گفته,مثلا برای ریزولوشن 1080 حجم رندرتارگتا 48مگ میشه,توی وان میتونن این حجم رو بین DDR3 و esram تقسیم کنن(کاری که توی 360 نمیتونستن انجام بدن)ولی آیا این کار راحته برای بازیساز؟بعدا معلوم میشه.
دیتای بازی باید یه جا ذخیره بشه و اونجا هم DDR3 هست نه esram و هرکار هم بکنی پهنای باند DDR3 در عمل طبق گفته خود بیکر 50g/s هست.
Digital Foundry: Perhaps the most misunderstood area of the processor is the ESRAM and what it means for game developers. Its inclusion sort of suggests that you ruled out GDDR5 pretty early on in favour of ESRAM in combination with DDR3. Is that a fair assumption?
Nick Baker: Yeah, I think that's right. In terms of getting the best possible combination of performance, memory size, power, the GDDR5 takes you into a little bit of an uncomfortable place. Having ESRAM costs very little power and has the opportunity to give you very high bandwidth. You can reduce the bandwidth on external memory - that saves a lot of power consumption as well and the commodity memory is cheaper as well so you can afford more. That's really a driving force behind that. You're right, if you want a high memory capacity, relatively low power and a lot of bandwidth there are not too many ways of solving that.
ببین یه توضیح درباره esram داده چندبار به میزان مصرف اشاره کرده,همه چیز رو که صاف نباید بیان بگن,یکم هم خودت برداشت داشته باش.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,819
نام
فرخ
اصلا مصرف برق براشون مهم بوده ! خب که چی ؟ این یه صورت قضیست این چه ربطی داره به بقیه مسائل ؟ صورت مسئله اینه پهنای باندی که براشون میده در مجموع از gddr5 بیشتره و این را خودشون چند بار گفتند . از طرفی تجربه 360 نشون داده کار کردن باهاش راحته .
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
مشکل از پسته خودته چون یه چیزی را همینطوری میگی و میری . خب زحمت بیشتر ؟! کدوم زحمت ؟ نکنه اون بازیسازی که اسم نداره را میگی ؟! تو این نسل مایکرو edram را داشت و کار باهاش بینهایت راحت بوده ! و الان چطور شده کار با esram زحمت شده ؟!

چندتا بازی براش ساختی که اینقدر راحت میگی,راحته؟
اون زمان edram جدا بود از ram و تقسیم کار نداشت,الان چون تقسیم کار داره و بهتر هم شده به نظر سختتر میاد چون ادرسا باید چندجا ذخیره بشن تا اینکه همه چیز یه جا باشه.

- - -ویرایش - - -

اصلا مصرف برق براشون مهم بوده ! خب که چی ؟ این یه صورت قضیست این چه ربطی داره به بقیه مسائل ؟ صورت مسئله اینه پهنای باندی که براشون میده در مجموع از gddr5 بیشتره و این را خودشون چند بار گفتند . از طرفی تجربه 360 نشون داده کار کردن باهاش راحته .

یه صورت قضیست,ولی شما گفتین اصلا ربطی به مصرف برق نداره که من حرفای خودشون رو براتون گذاشتم.
 

Dr.Trax

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,055
بله که کار راحتی نیست! چون تکنولوژی جدیدتری هست و در گذر زمان عمق خودش رو نشون میده.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر