Baker: کار با GDDR5 راحت نیست

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

A.R.A.$.H

کاربر سایت
xbox-one-amd.jpg


سازندگان زیادی 8 گیگابایت حافظه GDDR5 کنسول نسل بعدی سونی یعنی PlayStation 4 را تحسین کرده اند. حافظه سریعتر ظاهرا باعث می شود تا سازندگان بافت ها و گرافیک بهتری را ارائه کنند. رقیب این کنسول یعنی Xbox One نیز از 8 گیگابایت حافظه منتهی از نوع DDR3 بهره می برد.
آقای Nick Baker که بر تیم معمار Xbox One نظارت دارند معتقند که کار با GDDR5 راحت نیست و ESRAM به Xbox One تعادل درستی بین پهنای باند و مصرف برق را ارائه می کند. ایشان در مصاحبه با EuroGamer گفته اند:
برای دریافت بهترین ترکیب از کارایی و قدرت، GDDR5 کمی شما را در موقیعت دشواری قرار می دهد. ESRAM قدرت بسیار کمی را مصرف می کند و این موقعیت را به وجود خواهد آورد تا پهنای باند بیشتری را داشته باشید. شما می توانید پهنای باند را بر روی حافظه های خارجی کاهش دهید که همین مورد کاهش مصرف برق را به همراه دارد. همچنین این حافظه ارزان است و شما استطاعت بیشتری را خواهید داشت. نیروی بسیار زیادی در پس آن قرار دارد.شما حق دارید، اگر حافظه زیادی را به همراه مصرف برق کم و پهنای باند زیاد می خواهید راه های فراوانی در جلوی شما قرار ندارد.
شرکت مایکروسافت بارها تاکیید کرده است که دنبال ایجاد تعادل در Xbox One هستند و ESRAM تکاملی بر eDRAM بکار رفته در Xbox 360 می باشد و سازندگان می توانند از قدرت Xbox One بهره بیشتری ببرند. اما به طور کلی همانطور که در این نسل شاهد بودیم، بایستی یک الی دو سال صبر کنیم تا ببینیم واقعا هر دو کنسول چه توانایی هایی دارند. شما چه فکر می کنید؟
GB
 
آخرین ویرایش:
خب مایکروسافت میلیاردها دلار خرج کرده و به این نتیجه رسیده که تکنولوژی GDDR5 خوب نیست،اصلا حال نمیده.باید از تکنولوژی قدیمیتر استفاده کرد + ESRAM.چرا؟ چون مصرف برق میرفت بالا!!!
یکی از پسرخاله هام که تو تیم تحقیق و توسعه Xbox هست،گفنه : مایکرو میخواد برای کنسول بعدیش هم از رمهای SD استفاده کنه وبجاش 10-15 تا ESRAM بزاره که مصرف برق بازم پائینتر بیاد.
 
بابا تیتر رو خوندم ترسیدم گفتم واااای PS4 به ... رفت . بعد دیدم کی گفته ... یخورده خندیدیم خلاصه :دی
 
TO PS FAN: If you want Powerful console welcome to PC and if you want better game welcome to both consoles

and just wating to win
 
من از مایکروسافت تقاضا میکنم بیاد و به دوولاپر ها پول بده تا از کنسولش و بخصوص رم کنسولش تعریف کنه !
فقط خودش از کنسولش دفاع میکنه ! لول
 
لزوما تکنولوژی قدیمی تر ماکروسافته به معنی برتری و سهولت در استفاده نیست .مطمعنا طراحان سونی خیلی بهتر از این اقای
Nick Baker این مسائل رو میدونستن و کار هوشمندانه ای انجام دادن.
ماکروسافت هم باید دیگه ماست هاشو کیسه کنه که زمان زیادی تا امدن ps4 نمونده.
یا شاید هم بهتره که دوباره سیاست هاشو عوض کنه و بگه شکر خوردم و کنسولشو با رم gddr5 عرضه کنه
 
همین مصاحبش با DF رو بخونی شونصد بار به مصرف برق (البته از نظر اونا Power/Performance) اشاره میکنه!

چرا چگوار؟چون little power چرا eSRAM؟ چون little power
sigpic24304_11.gif

که چی ؟ مصرف برق یکی از مزیت هاش هست ! مایکرو شونصد بار هم گفته esram پهنای باند بیشتری میده ! حالا کار اصلی رمها چیه ؟ دوستمون اومد گفت مایکرو esram را برای مصرف کمتر انتخاب کرده !
 
مشکل ایک باکس فقط رم نیست که تو جی پی یو هم ضعیفه متاسفانه !

ولی باین ضعیف بودنش و 50 درصد عقل بودنش بازی ryse و forza 5 رو داره اجرا میکنه اونم اول نسلی خدا به داد اخر نسلی برسه =))
 
چیزی که مهمه اون چیزی هم که تو TV میبینیم...
امروز یک ویدیوی HD از گیم پلی بصورت Direct-feed از Ryse دانلود کردم اینجوری شدم:o
چندا عکس از ویدیو گرفتم براتون میزارم:





این کیفیت و جزئیات فوق العاده بالا واسه یه بازی لانچ قطعا بخاطر ضعف حافظه و ESRAM هست...
اگه گرافیک بهتری در دسترس هست مارو در جریان بزارین! حتما...
 
کامنت دوم طرف خوددرگیری داره اومده داره مسخره بازی درمیاره ، بعدش دو تا کامنت پایین تر هم قطاریش اومده میگه مسخره بازی شروع شد ، تو صفحه ی بعد هم همین قضیه ادامه داره بدون اینکه یکم فکر کنن خودشون از همه مسخره تر بودن تو این چند وقت :|
نظرات کارشناسانه هم که چه عرض کنم ، جای بحث کردن نمیذاره. اعتماد به نفس بعضیا رو همین مایکروسافت داشت حداقل یه کنسولی میساخت دو تا بازیساز بیان ازش تعریف کنن نه اینکه ناظر تیم معمار کنسول بیاد یه چی بگه اسباب خنده ی ما و خودشون در پنهان رو هم فراهم کنه.
32 مگ حافظه ی ESRAM با فرض اینکه اونقدر پهنای باند انتقال دیتاش زیاد باشه که زمان انتقال به صفر میل کنه بازم 32 مگه نه اون چیزی که شما تو ذهنتون دارید. تا ببینیم مهندسین مایکروسافت با این 32 مگ چیکار میخوان کنن.
 
اگه فقط بحث پهنایه باند بود اصلا وجود حافظه های جداگانه ای به اسم DDR3 یا DDr2 یا GDDR5 چه معنی داشت . به جایه 8 گیگ GDDr5 میرفتن مثلا 16 گیگ DDr3 میزاشتن پهنای باند هر دو یکی میشد .تو زمینه کارت گرافیک هم الان همه کارتهای جدید دارن از حافظه های GDDR5 استفاده میکنن .قدیمی ترا از DDr3 .

GDDR5 - Wikipedia, the free encyclopedia
DDR3 SDRAM - Wikipedia, the free encyclopedia
 
کامنت دوم طرف خوددرگیری داره اومده داره مسخره بازی درمیاره ، بعدش دو تا کامنت پایین تر هم قطاریش اومده میگه مسخره بازی شروع شد ، تو صفحه ی بعد هم همین قضیه ادامه داره بدون اینکه یکم فکر کنن خودشون از همه مسخره تر بودن تو این چند وقت :|
نظرات کارشناسانه هم که چه عرض کنم ، جای بحث کردن نمیذاره. اعتماد به نفس بعضیا رو همین مایکروسافت داشت حداقل یه کنسولی میساخت دو تا بازیساز بیان ازش تعریف کنن نه اینکه ناظر تیم معمار کنسول بیاد یه چی بگه اسباب خنده ی ما و خودشون در پنهان رو هم فراهم کنه.
32 مگ حافظه ی ESRAM با فرض اینکه اونقدر پهنای باند انتقال دیتاش زیاد باشه که زمان انتقال به صفر میل کنه بازم 32 مگه نه اون چیزی که شما تو ذهنتون دارید. تا ببینیم مهندسین مایکروسافت با این 32 مگ چیکار میخوان کنن.

ولی فکر کنم کامنت دوم از هم کوچه ای های خودتون هستند ها!:d

فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه.b-)
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or