Multi Platform Assassin's Creed: Valhalla

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
November 10, 2020
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
https___forum.bazicenter.com_attachments_1633365649901-png.227035_.jpg

Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft Montreal
Genre: Open-World RPG
Release Date: Holiday 2020
Platforms: PS4-PS5-X1-XSX-PC-Stadia​
اطلاعات کلی
  • تیم Black Flag و Origins مسیئولیت ساخت بازی را بر عهده دارد.
  • علاوه بر استودیو مانتریال، 12 استودیوی دیگر یوبیسافت و همچنین استیودی Sperasoft در ساخت بازی همکاری دارند.
  • بازی بین نسلی بوده و برای اکثر پلتفرم های موجود منتشر میشود.
  • بازی یک نفره بوده و قابلیت Co-Op وجود ندارد.
  • همچون ادیسه، قابلیت انتخاب جنسیت کرکتر وجود دارد
  • وقایع بازی در انگلستان و نروژ اتفاق می افتد.
  • انگلستان شامل 3 شهر بزرگ می شود: London، Winchester وJórvík
  • نقشه ی بازی مقداری از ادیسه بزرگ تر است.
داستان
  • وقایع بازی در سال 873 آغاز میشود.
  • شخصیت اصلی Eivor نام دارد.
  • بازی مناطق مختلفی همچون نروژ و اسکاتلند را شامل می شود.
  • Hidden Ones و Order of the Ancients نقش بسیار مهمی در بازی دارند و از این نظر بازی با AC4 مقایسه شده است.
  • بازی در نروژ آغار میشود، Eivor به دلیل سختی های داخل کشور و به منظور یک شروع تازه به همراه افرادش راهی انگلستان میشود.
  • Eivor در مقطعی از داستان، با اساسین ها ملاقات و از آن ها هیدن بلید را دریافت میکند.
  • دلیل نصب هیدن بلید بالای مچ، ترساندن دشمنان است.
  • باور بر این است که اساسین ها ارتباطاتی با ادین دارند.
  • Eivor در ابتدا به دلیل اهداف مشترک با اساسین ها همکاری میکند اما در ادامه و با پیشرفت داستان به صورت کامل به آن ها میپیوندد.
  • فیگور های تاریخی همچنین المان های ماورایی مرتبط با اساطیر نورث در بازی وجود دارد.
  • قابلیت انتخاب دیالوگ تا حدودی در بازی وجود دارد. برخی از آن ها مرتبط با تصمیم های داستانی داخل Settlement می باشد.
  • با این حال تایید شده که Eivor یک شخصیت مشخص و پابرجا داشته و همانند یک صفحه ی سفید نبوده که توسط بازیکن پر شود.
  • از این رو سازندگان Eivor رو با Geralt نزدیک تر میدانند تا Dragonborn.
  • شخصیت داخل تریلر، شاه آلفرد، در ابتدا یکی از ویلن های بازی می باشد، اما در ادامه همه چیز ممکن است تغییر کند.
  • ساکسون ها دشمنان اصلی می باشند، با این حال برخی از وایکینگ ها ممکن است در مقابل بازیکن قرار بگیرند.
  • هر 2 حالت مذکر و مونث برای شخصیت اصلی Canon می باشد، اما چگونگی آن مشخص نیست با این حال سازندگان اطمینان داده اند که با انجام بازی این سوال رفع خواهد شد.
  • بخش مدرن بازی، ماجرای لیلا حسن را دنبال میکند. سازندگان اذعان داشته اند که ایده ای که مدت ها برای این بخش در نظر داشته اند در این نسخه انجام داده اند.
  • از لفظ "خاتمه" برای داستان بازی استفاده شده و گفته شده پلات های داستانی مهمی در این شماره به سرانجام میرسد.
گیم پلی
  • تمرکز بیشتر روی المان های RPG
  • بازگشت سپر
  • مشابه سری سولز، قابلیت Dual-Wield با هر ترکیبی از سلاح ها، حتی ۲ سپر!
  • قابلیت شخصی سازی مو، لباس، ریش، تتو و War Paint وجود دارد.
  • تمامی Gear ها منحصر به فرد هستند.
  • Gear ها قابلیت آپگرید دارند، با این حال امکان اتمام بازی با Gear های آغازین وجود دارد.
  • Ability ها برمیگردند و انواع مختلفی همچون پرتاب تبر را شامل می شود.
  • مهارت ها از Skill Tree وسیع بازی که اینبار Skill Graph نامیده میشود، قابل دریافت هستند.
  • سیستم لول بندی از بازی حذف شده و سیستمی بر مبنای قدرت جایگزین آن شده است.
  • بر خلاف لول، اینبار اسکیل و Gear راه های اصلی ارتقا و پیشرفت کرکتر هستند.
  • سیستم مبارزات بازی خشن، سنگین و پر سر وصدا توصیف شده.
  • سلاح ها با استفاده از Rune ها قابل شخصی سازی هستند. (مشابه سیستم Engraving در ادیسه)
  • سیستم قطع عضو در بازی وجود دارد.
  • تیم تمرکز ویژه ای روی تنوع و شکه کننده بودن مبارزات داشته است.
  • دشمنان جدید در سرتاسر بازی ظاهر میشنود تا از حس یکنواختی جلوگیری شود.
  • هر نوع از دشمنان دارای نقاط ضعفی هستند که با شناسایی آن ها میتوان سرنوشت مبارزه را تغییر داد.
  • دشمن سرسختی که در تریلر توسط Eivor کشته میشود یک Ring Leader است.
  • Longboat ها ابزاری برای حمل و نقل سریع می باشند، نه مبارزه.
  • همچنین Raid ها با استفاده از Longboat صورت میگیرد.
  • خدمه ی Lonboat قابل شخصی سازی هستند.
  • Eivor میتواند Raid هایی علیه سایر گروه ها همچون، تمپلارها، ساکسون ها، وایکینگ های رقیب و "یک گروه مرموز" هدایت کند.
  • علاوه بر Raid ها، Assault ها نیز وجود دارند که شامل ست-پیس های بزرگ هستند.
  • نفرات استخدام شده، در Settlement مشغول میشوند.
  • Settlement هاب بزرگ بازی میباشد که نقش حیاطی در روند داستانی خواهد داشت.
  • با پیشرفت در بازی قابلیت ساخت Tavern، انواع خانه ها و همچنین Black Smith در هاب، جهت ارتقای سلاح ها وجود دارد.
  • برخی از المان های UI جهت تشویق بیشتر به گشت گذار، حذف شده است.
  • قابلیت رومنس در بازی وجود دارد.
  • مینی گیم های مختلفی از جمله تاس بازی، ماهی گیری، رجز خوانی و مسابقات نوشیدن در بازی وجود دارد.
  • کلاغ ادین نقش عقاب در نسخه های قبلی را خواهد داشت.
  • بازگشت Social Stealth!
  • هیچ اجباری برای انجام ساید کوئست ها به منظور پیش روی در داستان وجود ندارد و بازیکن می تواند به هر ترتیبی که میخواد محتوای بازی را مصرف کند.
نسخه های مختلف


 
Last edited by a moderator:
الان گرایند کردن خیلی محبوبه خیلی بازیا کمابیش دارن میرن به این سمت
فروش آساسینها و ریویوها هم نشون میده اکثریت از وضع راضی هستن
البته من نه منظورم اینه که گرایند خوبه یا بده ولی محبوبیت گرایند بالاست
 
اخه گرایند داریم تا گرایند.عملا تو بازی های جهان باز اکثر ماموریت ها همین حمله به پایگاه یا خونه و دزدی و و فراری دادن کسی و... هستش با دیزاینای مختلف. یه داستانیم در حینش برا انگیزه تعریف میکنن و بنظرم اودیسی و والهالا هردو داستانای قابل قبولی رو چه برا فرعیا چه برا اصلیا تعریف میکنن در کنارش پاداش هایی مثل قابلیت های جدید یا لباس های جدیدم در حینش میده.شاید چون طولانی هست بازی به چشم میاد تکراری بودن کارها.گرایند واقعی بنظرم اینه که هیچی داستان نده بهت مجبور باشی برا لول اپ یه مکانیزم بازی رو دائم تکرار کنی.یا ماموریت فرعیا ت پیدا کردن بیتش گیاه دارویی باشه بدون داستان خاصی‌.
 
مشکل بازیای یوبی بخصوص همین والهالا اینه که مجبورت میکنه کارای فرعی انجام بدی اونم به دفعات زیاد. کارای کاملا تکراری و یکنواخت. ولی مثلا ویچر ۳ یا rdr2 هم جهان باز بودن ولی مجبورت نمیکنه برای تموم کردن بازی اینقدر کارای فرعی انجام بدی. بازی عملا به لول آپ وابسته اس و بدون اون تموم کردن بازی واقعا سخته.

اوج افتضاح بودن این قضیه توی والهالا world event ها هستند. اونایی که تجربه کردن میدونن چی میگم.
 
  • Like
Reactions: TeTration
مشکل بازیای یوبی بخصوص همین والهالا اینه که مجبورت میکنه کارای فرعی انجام بدی اونم به دفعات زیاد. کارای کاملا تکراری و یکنواخت. ولی مثلا ویچر ۳ یا rdr2 هم جهان باز بودن ولی مجبورت نمیکنه برای تموم کردن بازی اینقدر کارای فرعی انجام بدی. بازی عملا به لول آپ وابسته اس و بدون اون تموم کردن بازی واقعا سخته.

اوج افتضاح بودن این قضیه توی والهالا world event ها هستند. اونایی که تجربه کردن میدونن چی میگم.
والا من ویچر هم یادمه فرعی انجام نمیدادی بازی سخت میشد و لول بندی داشت کوئست ها.مشکل بنظرم اینه که خیلیا قبول نکردن هنوز که این سری نقش افرینی جهان باز شده و نیاز به انجام ماموریت فرعی برای ادامه بازی و لول اپ یچیز رایج هست تو این بازی ها.از اسکایریم و ویچر بگیر تا dragon age و فال اوت.
 
تعجبم از متای نسبتا خوبیه که میگیره
وقت تلف کنی عه محضه متاسفانه
از چی به چی رسید یوبیسافت
من رفتم نیم ساعت هم تلف کردم داستانش رو تو یوتیوب دیدم و خوشحالم که وقت نذاشتم بیشتر و همون اول کار پاکش کردم:D
واقعا! اول که چند ساعت بازی کردم گفتم حیف اون همه حرص برای اجرای بازی و مشکلات سیو که داشت!
کلا خیلی هم سعی کرده هم اودیسه رو حفظ کنه هم مثلا یک سری از المان های سری های اول رو بیاره ولی رسما گند زده رفته!
کلا خیلی مسخره است.
دیشب تو ویدیو ها میدیدم که مثکه با آپدیت آخر بازی یک سری از قابلیت های پارکور یونیتی رو هم به بازی آوردن از بس انیمیشن های بازی خسته و تو در و دیوار بود ...
عمیقا این اشرف اسماعیل گند زد به این سری ...
 
  • Like
Reactions: a2010
والا من ویچر هم یادمه فرعی انجام نمیدادی بازی سخت میشد و لول بندی داشت کوئست ها.مشکل بنظرم اینه که خیلیا قبول نکردن هنوز که این سری نقش افرینی جهان باز شده و نیاز به انجام ماموریت فرعی برای ادامه بازی و لول اپ یچیز رایج هست تو این بازی ها.از اسکایریم و ویچر بگیر تا dragon age و فال اوت.
آره ویچر هم لازم بود بری ولی مثلا خیلی از ماموریت های فرعی ویچر کم از ماموریت های اصلیش نداشت! یادم یک جزیره بود باید میرفتی توش یک قلعه ای بود اونجا با یک روحی یا جادوگر چی رو به رو میشدی خودش کلی داستان داشت!
اصلا قابل مقایسه با ماموریت های فرعی درپیت این بازی نیست : )
 
  • Like
Reactions: a2010
والا من ویچر هم یادمه فرعی انجام نمیدادی بازی سخت میشد و لول بندی داشت کوئست ها.مشکل بنظرم اینه که خیلیا قبول نکردن هنوز که این سری نقش افرینی جهان باز شده و نیاز به انجام ماموریت فرعی برای ادامه بازی و لول اپ یچیز رایج هست تو این بازی ها.از اسکایریم و ویچر بگیر تا dragon age و فال اوت.
ویچر نیازی نیود واقعا. خود کوئست های اصلی کفایت میکرد. کوئست های فرعی هم متنوع بود. اینجا باید یه کارو ۱۰۰ بار انجام بدی تا ۲ تا اسکیل پوینت بهت بده! حتی اسکایریم و... هم بنظرم اینطور نبودن. شما منظورم از ماموریت و کارای فرعی رو جور دیگه ای متوجه شدی. من بخصوص منطورم raid هست.چپ و راست باید raid کنی تا اسکیل پوینت بگیری. من یادم نمیاد تو ویچر و... یه کاری رو مجبورت کنه انجام بدی تا ارتقا پیدا کنی. اونم یه کار تکراری. این بازی هم بنظرم اونقدر rpgدرست درمونی حساب نمیشه.
 
  • Like
Reactions: kamyy and a2010
ویچر نیازی نیود واقعا. خود کوئست های اصلی کفایت میکرد. کوئست های فرعی هم متنوع بود. اینجا باید یه کارو ۱۰۰ بار انجام بدی تا ۲ تا اسکیل پوینت بهت بده! حتی اسکایریم و... هم بنظرم اینطور نبودن. شما منظورم از ماموریت و کارای فرعی رو جور دیگه ای متوجه شدی. من بخصوص منطورم raid هست.چپ و راست باید raid کنی تا اسکیل پوینت بگیری. من یادم نمیاد تو ویچر و... یه کاری رو مجبورت کنه انجام بدی تا ارتقا پیدا کنی. اونم یه کار تکراری. این بازی هم بنظرم اونقدر rpgدرست درمونی حساب نمیشه.
آره ویچر هم لازم بود بری ولی مثلا خیلی از ماموریت های فرعی ویچر کم از ماموریت های اصلیش نداشت! یادم یک جزیره بود باید میرفتی توش یک قلعه ای بود اونجا با یک روحی یا جادوگر چی رو به رو میشدی خودش کلی داستان داشت!
اصلا قابل مقایسه با ماموریت های فرعی درپیت این بازی نیست : )
من اصلا نمیگم بازی در حد ویچر هست و مطمئنا فرعیای ویچر بهتر از اودیسی و والهالا هست.ولی بازم نسبت به بقیه بازی ها شما مقایسه کنین فرعیای اودیسی و والهالا بنظرم خیلی خوبن.والا هنوز اکثر بازی ها نود درصد مراحل فرعیشون بدون داستان خاصی و پیدا کردن ایتم تو دنیای بازی هستش.شما اصلا Raid نرو همین world event های دو سه دقیقه ای بازی رو انجام بدی و چهارتا مواد واسه اپگرید سلاحت پیدا کنی راحت ادامه میدی. raid هم اصلا انجام بدی هر منطقه فوقش دوتا وجود داره با لوکیشن های مختلف و تنوع لازم رو داره بنظرم.بعد این بازی تنوع گیم پلیش هم زیاده.من حقیقتش هر ده ساعت ترکیب سلاح رو عوض میکنم.قابلیت هایی رو که دارم عوض میکنم تا تنوع بده به بازی.بعد اودیسی هم کوئست های فرعی پیچیده تر داشت از والهالا و خیلیاشون رو من قبلا تو تاپیکش مثال زدم که پیچیدگشیون عالی بودش.مثال ماموریت های the great contender و trouble in paradise که کیفیتشون در حد کوئستای ویچر هم بودش.
 
بگم نمیدونم اقامت گاه قبلیم کجا بوده و چه جوری باید ماهی فروشی درست کنم، باور میکنی؟=))
البته باید به انگلیس تو بازی مهاجرت کرده باشی تا اقامتگات رو بشه ساخت.تو نقشه یه علامت ابی رنگ داره قبیلت.همونجایی که تو یه ساختمونش میری نقشه مناطق انگلیس هست و ماموریت برا هر منطقرو میگیری.باچنتا raid میتونی منابع برای ساخت اکثر ساختمونارو بدست بیاری بعد وقتی پیش قبیلتی با کلاغت میتونی بینیی کجارو میشه اپگرید کرد و بعد هرکدوم از این ساختمونا یه تابلو دارن بری بغلش گزینش میاد.اول باید مثلا اهنگری وچنتا ساختمون دیگرو بسازی و اپگرید کنی تاساختمون ماهی فروشی باز شه البته.
 
  • Like
Reactions: amirpers
انقدر ماموریت فرعی تو این بازی مهمه برای اینه ملت مجبور کنن برن از شاپ یوبی مستقیم لول آپ و آیتم بخرن تا لول آپ دور بزنن
همش بحث پوله وگرنه بعیده انقدر احمق باشن همچین دیزاین بدی سهوا انجام بدن
بازی باید طوری باشه آدم خودش رغبت کنه بره گشت و گذار نه که سازنده پلیر رو مجبور کنه
 
من حدود 120 ساعت بازیش کردم تا تمام شد... البته چند وقت پیش و روی ps4..اگه سیستمم میکشید مطمئن رو اون بازی میکردم ولی.....
الان کامنتای چندتا از بچه ها رو خوندم و خواستم یه نظر کوتاهی راجبه گیم پلی بازی بدم... گیم پلی بازی بخ خودی خود زیباست ولی مشکل عمدش شاید این تکراری شدنه باشه.. نمیدونم دوستان ویچر 3 رو روی چه درجه سختیی رفتن ... ولی یادمه بعضی جاها مجبور بودی برای لول آپ شدن مراحل فرعی رو هم بری... اتفاقا ویچر رو هم چند وقت پیش تموم کردم.. اتمامش با 2 تا دی ال سی 105 ساعت طول کشید... داخلش به مراتب مراحل فرعی تکراری داشت... کوئست های کوتاه فراوون داشت... حتی تکرار بعضی از مراحل مثل از بین بردن راهزنا یا هیولاها گاهی رو مخ بود.... داستان خیلی خاصیم نداشت خیلیاش... البته مراحل فرعی با داستان متفاوت و روند گیم پلی متفاوتم کم نداشت....خلاصه کنم حرفامو بازیای راکستار رو فاکتور بگیریم اکثر اپن ورلدها الان همینن... این اساسین هم شاید اساسین بدی باشه... ولی بازی بدی نیست...من روزی چند ساعتی بازی میکردم و 120 ساعت منو سرگرم کرد... حداقلش جدای از گیم پلی از طبیعت بازی لذت میبردم
 
مقایسه نسخه pc با ps5
عملا نشون میده قدرت گرافیکی ps5 در حد 2070 هستش شایدم کمتر
هدف گرفتن 60 فریمه تو ps5 با تنظیمات گرافیکی پایین

ولی از لحاظ کیمت تکسچر و تعداد آبجکتها مثل پوشش گیاهی بیشتر یوبی خوب استفاده کرده از منابع
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or