Multi Platform Assassin's Creed: Valhalla

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
November 10, 2020
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
https___forum.bazicenter.com_attachments_1633365649901-png.227035_.jpg

Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft Montreal
Genre: Open-World RPG
Release Date: Holiday 2020
Platforms: PS4-PS5-X1-XSX-PC-Stadia​
اطلاعات کلی
  • تیم Black Flag و Origins مسیئولیت ساخت بازی را بر عهده دارد.
  • علاوه بر استودیو مانتریال، 12 استودیوی دیگر یوبیسافت و همچنین استیودی Sperasoft در ساخت بازی همکاری دارند.
  • بازی بین نسلی بوده و برای اکثر پلتفرم های موجود منتشر میشود.
  • بازی یک نفره بوده و قابلیت Co-Op وجود ندارد.
  • همچون ادیسه، قابلیت انتخاب جنسیت کرکتر وجود دارد
  • وقایع بازی در انگلستان و نروژ اتفاق می افتد.
  • انگلستان شامل 3 شهر بزرگ می شود: London، Winchester وJórvík
  • نقشه ی بازی مقداری از ادیسه بزرگ تر است.
داستان
  • وقایع بازی در سال 873 آغاز میشود.
  • شخصیت اصلی Eivor نام دارد.
  • بازی مناطق مختلفی همچون نروژ و اسکاتلند را شامل می شود.
  • Hidden Ones و Order of the Ancients نقش بسیار مهمی در بازی دارند و از این نظر بازی با AC4 مقایسه شده است.
  • بازی در نروژ آغار میشود، Eivor به دلیل سختی های داخل کشور و به منظور یک شروع تازه به همراه افرادش راهی انگلستان میشود.
  • Eivor در مقطعی از داستان، با اساسین ها ملاقات و از آن ها هیدن بلید را دریافت میکند.
  • دلیل نصب هیدن بلید بالای مچ، ترساندن دشمنان است.
  • باور بر این است که اساسین ها ارتباطاتی با ادین دارند.
  • Eivor در ابتدا به دلیل اهداف مشترک با اساسین ها همکاری میکند اما در ادامه و با پیشرفت داستان به صورت کامل به آن ها میپیوندد.
  • فیگور های تاریخی همچنین المان های ماورایی مرتبط با اساطیر نورث در بازی وجود دارد.
  • قابلیت انتخاب دیالوگ تا حدودی در بازی وجود دارد. برخی از آن ها مرتبط با تصمیم های داستانی داخل Settlement می باشد.
  • با این حال تایید شده که Eivor یک شخصیت مشخص و پابرجا داشته و همانند یک صفحه ی سفید نبوده که توسط بازیکن پر شود.
  • از این رو سازندگان Eivor رو با Geralt نزدیک تر میدانند تا Dragonborn.
  • شخصیت داخل تریلر، شاه آلفرد، در ابتدا یکی از ویلن های بازی می باشد، اما در ادامه همه چیز ممکن است تغییر کند.
  • ساکسون ها دشمنان اصلی می باشند، با این حال برخی از وایکینگ ها ممکن است در مقابل بازیکن قرار بگیرند.
  • هر 2 حالت مذکر و مونث برای شخصیت اصلی Canon می باشد، اما چگونگی آن مشخص نیست با این حال سازندگان اطمینان داده اند که با انجام بازی این سوال رفع خواهد شد.
  • بخش مدرن بازی، ماجرای لیلا حسن را دنبال میکند. سازندگان اذعان داشته اند که ایده ای که مدت ها برای این بخش در نظر داشته اند در این نسخه انجام داده اند.
  • از لفظ "خاتمه" برای داستان بازی استفاده شده و گفته شده پلات های داستانی مهمی در این شماره به سرانجام میرسد.
گیم پلی
  • تمرکز بیشتر روی المان های RPG
  • بازگشت سپر
  • مشابه سری سولز، قابلیت Dual-Wield با هر ترکیبی از سلاح ها، حتی ۲ سپر!
  • قابلیت شخصی سازی مو، لباس، ریش، تتو و War Paint وجود دارد.
  • تمامی Gear ها منحصر به فرد هستند.
  • Gear ها قابلیت آپگرید دارند، با این حال امکان اتمام بازی با Gear های آغازین وجود دارد.
  • Ability ها برمیگردند و انواع مختلفی همچون پرتاب تبر را شامل می شود.
  • مهارت ها از Skill Tree وسیع بازی که اینبار Skill Graph نامیده میشود، قابل دریافت هستند.
  • سیستم لول بندی از بازی حذف شده و سیستمی بر مبنای قدرت جایگزین آن شده است.
  • بر خلاف لول، اینبار اسکیل و Gear راه های اصلی ارتقا و پیشرفت کرکتر هستند.
  • سیستم مبارزات بازی خشن، سنگین و پر سر وصدا توصیف شده.
  • سلاح ها با استفاده از Rune ها قابل شخصی سازی هستند. (مشابه سیستم Engraving در ادیسه)
  • سیستم قطع عضو در بازی وجود دارد.
  • تیم تمرکز ویژه ای روی تنوع و شکه کننده بودن مبارزات داشته است.
  • دشمنان جدید در سرتاسر بازی ظاهر میشنود تا از حس یکنواختی جلوگیری شود.
  • هر نوع از دشمنان دارای نقاط ضعفی هستند که با شناسایی آن ها میتوان سرنوشت مبارزه را تغییر داد.
  • دشمن سرسختی که در تریلر توسط Eivor کشته میشود یک Ring Leader است.
  • Longboat ها ابزاری برای حمل و نقل سریع می باشند، نه مبارزه.
  • همچنین Raid ها با استفاده از Longboat صورت میگیرد.
  • خدمه ی Lonboat قابل شخصی سازی هستند.
  • Eivor میتواند Raid هایی علیه سایر گروه ها همچون، تمپلارها، ساکسون ها، وایکینگ های رقیب و "یک گروه مرموز" هدایت کند.
  • علاوه بر Raid ها، Assault ها نیز وجود دارند که شامل ست-پیس های بزرگ هستند.
  • نفرات استخدام شده، در Settlement مشغول میشوند.
  • Settlement هاب بزرگ بازی میباشد که نقش حیاطی در روند داستانی خواهد داشت.
  • با پیشرفت در بازی قابلیت ساخت Tavern، انواع خانه ها و همچنین Black Smith در هاب، جهت ارتقای سلاح ها وجود دارد.
  • برخی از المان های UI جهت تشویق بیشتر به گشت گذار، حذف شده است.
  • قابلیت رومنس در بازی وجود دارد.
  • مینی گیم های مختلفی از جمله تاس بازی، ماهی گیری، رجز خوانی و مسابقات نوشیدن در بازی وجود دارد.
  • کلاغ ادین نقش عقاب در نسخه های قبلی را خواهد داشت.
  • بازگشت Social Stealth!
  • هیچ اجباری برای انجام ساید کوئست ها به منظور پیش روی در داستان وجود ندارد و بازیکن می تواند به هر ترتیبی که میخواد محتوای بازی را مصرف کند.
نسخه های مختلف


 
Last edited by a moderator:
نسخه اول بازی زنده ایه،و هنوزم از نظر اتمسفر بهترینه.داستان هنوزم جذاب و خواستنیه.و الطائر هنوزم کاراکتر دست نیافتنی سریه.

من اورجین نصب کردم نیم ساعت بعد پاکش کردم نمی دونم شاید بعداً برم سراغش.ولی واقعاً رغبتی برای ادامه ش پیدا نکردم.

البته وقتی یه چیزو کش بدی گندش در میاد مخصوصا وقتی داستانی نداشته باشی.
 
ترولت كه خيلي ابكي بود
منتها وقتي يه اي پي يازده تا نسخه اصلي و با اسپين افها ١٧ نسخه تو ١١ سال ميده كه اون سبك قديمي ٩ تا نسخه بوده توي ٧ سال ديگه اون سبك روايت و گيم پلي جوابگو نيست و نخ نما شده سينديكيت اينو نشون داد
و تقريبا همه منتقدها اوريجينز رو تولد دوباره سري مي دونن و اكشن ار پي جي شدن بازي نقطه عطف بود
حالا فيفا كه بازي نيست كه بخوام نظر بدم
و الان بازي رو هم با المانهاي مخفي كاري ميشه جلو رفت و هم با اكشن
قرار هم نيست همه با اين سبك حال كنن اما دو نسخه اخر ٤٠ ميليون فروش داشته و متاي هر دو نسخه هم بالاي ٨٠ هست چيزي كه واسه خيلي از نسخه هاي شماره دار ارزو شده بود .
ترول چیه برادر
اصن 200 میلیون نسخه بفروشه اونا هم نوبایین که نمیتونن آر پی جی واقعی بازی کنن چسبیدن به فیک آر پی جی
اوپن ورلد ساختن کار یه سال دو سال نیست این مشکل اصلیه که میخواد شیر اساسینو بدوشه
 
ترول چیه برادر
اصن 200 میلیون نسخه بفروشه اونا هم نوبایین که نمیتونن آر پی جی واقعی بازی کنن چسبیدن به فیک آر پی جی
اوپن ورلد ساختن کار یه سال دو سال نیست این مشکل اصلیه که میخواد شیر اساسینو بدوشه
داداش این جمله اولت یعنی ترول. اصلا نصف دنیا نوبن شما خوبی فقط.والا من خودم از نسخه اول تا این اخری رو رفتم.بهترین نسخه های تو سری بلک فلگ و اودیسی بوده برام.نمیگم بقیه اساسینا بد بودن من خودم اون موقع که اساسین دو هم اومده بود پوستر اتزیو رو دیوار اتاقم زده بودم ولی کم کم دیگه واقعا از سبک تکراری تو سری های بعدی مخصوصا نسخه سوم و یونیتی زده شدم و نقش افرینی شدن بازی برام لذت بخش تر کرده بازی رو طوری که تجربه اودیسی شیرین ترین بوده برام تو سری.خلاصه هرکی معیاری داره واسه لذت بردن از بازی و هرکی نظر شمارو نداشت توهین نکن.
 
داداش این جمله اولت یعنی ترول. اصلا نصف دنیا نوبن شما خوبی فقط.والا من خودم از نسخه اول تا این اخری رو رفتم.بهترین نسخه های تو سری بلک فلگ و اودیسی بوده برام.نمیگم بقیه اساسینا بد بودن من خودم اون موقع که اساسین دو هم اومده بود پوستر اتزیو رو دیوار اتاقم زده بودم ولی کم کم دیگه واقعا از سبک تکراری تو سری های بعدی مخصوصا نسخه سوم و یونیتی زده شدم و نقش افرینی شدن بازی برام لذت بخش تر کرده بازی رو طوری که تجربه اودیسی شیرین ترین بوده برام تو سری.خلاصه هرکی معیاری داره واسه لذت بردن از بازی و هرکی نظر شمارو نداشت توهین نکن.
از نسخه سوم و یونیتی زده شدی؟!
اتفاقا همین دو نسخه انقلابی ترین نسخه سری بودند، و بیشترین تغییر رو نسبت به هم دیگه داشتند!!
نسخه سوم همین مقدمه اولش گند زده بود به بازی وگرنه از لحاظ اتمسفر و داستان دست کمی از الطایر نداشت کانر...سیستم مبارزات بازی هم خیلی خیلی عالی شده بود!
یونیتی هم خیلی باگ داشت و این باگ ها نابودش کرده بود وخدایی گرافیک و داستان و گیم پلی وسیستم مبارزه خوبی داشت
بعدم یک طوری گفتی همش تکراری هستن انگار این دو نسخه اخر تکرار نیستن، اودیسه و اورجین خدای مراحل تکراری هستن...
 
از نسخه سوم و یونیتی زده شدی؟!
اتفاقا همین دو نسخه انقلابی ترین نسخه سری بودند، و بیشترین تغییر رو نسبت به هم دیگه داشتند!!
نسخه سوم همین مقدمه اولش گند زده بود به بازی وگرنه از لحاظ اتمسفر و داستان دست کمی از الطایر نداشت کانر...سیستم مبارزات بازی هم خیلی خیلی عالی شده بود!
یونیتی هم خیلی باگ داشت و این باگ ها نابودش کرده بود وخدایی گرافیک و داستان و گیم پلی وسیستم مبارزه خوبی داشت
بعدم یک طوری گفتی همش تکراری هستن انگار این دو نسخه اخر تکرار نیستن، اودیسه و اورجین خدای مراحل تکراری هستن...
نسخه سوم و یونیتی رو بارها تو کامنتام گفتم مکانیکاشون کم و بیش همونای قبلی بودن.حالا شما خاطراتتون یجور دیگه میگه برین نقداشونو بخونین.اودیسی و اوریجین سیستم مبارزات رو کاملا عوض کردن و اگه نسخه های بعدی تغییرات اساسی نداشته باشه کم کم به ورطه تکرار کشیده میشه.بارم قبلا چنتا مثال از ماموریتای خیلی خوب اودیسی زدم.اودیسی صدو خورده ای ساید کوئست داستانی داشت که با رنگ طلایی رو‌ نقشه مشخص بودن و هزاران کوئست خسته کننده تکراری و پایگاه که رنگ سفید بود و نمیرفتی هم هیچ فرقی نه تو لول اپت داشت نه چیز دیگه.کسایی که میگن تکراریه بازی حتما اینارو رفتن وگرنه کوئستای فرعیش بنظرم فوق العاده بودن.
 
منفی ترین نکته این چند نسخه اخر این بود که شخصیت اصلی که داستان محور باشه نداره. وقتی هم با شخصیت ارتباط برقرار نکنی اون لذتی که باید از این بازی ببری بهت دست نمیده. این انتخاب جنسیت و ... به درده این سری نمیخوره.
 
آدم یه چیزایی اینجا می بینه که رباط صلیبی نورون های مغزش از هشت جا پاره میشه
همین مونده بود اون کانر درب و داغون رو بذارن کنار الطائر :|این مردک شخصیتش حتی از باباش که بخش کوچکی از بازی رو دوشش بود هم ضعیف تره
کل سری 2.15 شخصیت درست و حسابی داشته یک الطائر دو اتزیو اون 0.15 هم واسه ادوارد باقی به درد سطل آشغال هم نمی خورن از بس که سطحی و پوچ بودن
این سری از ACR استارت مردنش زده شد AC3 می تونست نجاتش بده ولی خراب کرد بد هم خراب کرد AC4BF بازی خیلی خوبی بود ولی AC خیلی بدی بود بعد از اون یکی از اون یکی بدتر تا جایی که الان فرق آنچنانی با زباله نداره
 
آخرین ویرایش:
ترول چیه برادر
اصن 200 میلیون نسخه بفروشه اونا هم نوبایین که نمیتونن آر پی جی واقعی بازی کنن چسبیدن به فیک آر پی جی
اوپن ورلد ساختن کار یه سال دو سال نیست این مشکل اصلیه که میخواد شیر اساسینو بدوشه

حاجی یه مدت نبودی فک کردم بن دائم شدی :D هیتر زیاد پیدا میکنی ولی من همیشه دنبال کننده پستات بودم لحن ساده ولی پر عمقی داری :D
تریلر واویلا هم دیدم حالم بد شد.یه مقدارش البته بخاطر اینه که خیلی وقته از گیم خارج شدم، ولی اساسین رو قدیما خیلی دنبال میکردم، بخاطر شهرسازی پر جزییات و خوبش، انیمیشن های پارکور و لباساش و گیمپلی مخفی کاریش... که این آخریا عملا هیچ کدوم رو نداره. کاش یه بازی هم بسازن این سلیقه رو مد نظر بگیره حالا چه یوبیسافت چه غیر یوبیسافت.
 
جالبه الان عکس از revelations میزارن و میگن یادش بخیر دوران اوج سری 8-|

من یادمه زمان معرفی این نسخه و نمایش گیم پلی هاش چقدر انتقاد از این نسخه زیاد بود، جو بازی خیلی منفی تر از وضعیت الان والهالا بود و یادمه وقتی revelations عرضه شد، همه منتظر نسخه بعدی بودن تا سری دوباره به اوج برگرده!

اینکه الان حس خوبی نسبت به revelations داریم (خودم هم جزء همین دسته هستم) بخاطر حس نوستالژی هست، 10 سال دیگه، همین حس در مورد والهالا تکرار میشه!

نقطه اوج سری همون قسمت دوم بود، یه بازی به شدت قابل احترام که باید جلوش فقط تعظیم می کردی، همه چیز تموم! رد پا و دقت سازنده ها رو تو جزء جزء بازی میشد دید، بعد از قسمت دوم، هیچ نسخه ای حتی نزدیکش هم نشد!
 
آخرین ویرایش:
جالبه الان عکس از revelations میزارن و میگن یادش بخیر دوران اوج سری 8-|

من یادمه زمان معرفی این نسخه و نمایش گیم پلی هاش چقدر انتقاد از این نسخه زیاده، جو بازی خیلی منفی تر از وضعیت الان والهالا بود و یادمه وقتی revelations عرضه شد، همه منتظر نسخه بعدی بودن تا سری دوباره به اوج برگرده!

اینکه الان حس خوبی نسبت به revelations داریم (خودم هم جزء همین دسته هستم) بخاطر حس نوستالژی هست، 10 سال دیگه، همین حس در مورد والهالا تکرار میشه!

نقطه اوج سری همون قسمت دوم بود، یه بازی به شدت قابل احترام که باید جلوش فقط تعظیم می کردی، همه چیز تموم! رد پا و دقت سازنده ها رو تو جزء جزء بازی میشد دید، بعد از قسمت دوم، هیچ نسخه ای حتی نزدیکش هم نشد!
دقیقا! سر رولیشن فقط فحش خار مادر بود که داشت نثار یوبی میشد :دی که چرا داری شیر دوشی میکنی چرا تکراری میسازی چرا اینطوری چرا اونطوری.... حالا الان همون بازی ها مبارک شدن:دی منم آخرین نسخه از این سری که یادمه همه به احترام ازش یاد میکنن همون 2 هستش.
 
جالبه الان عکس از revelations میزارن و میگن یادش بخیر دوران اوج سری 8-|

من یادمه زمان معرفی این نسخه و نمایش گیم پلی هاش چقدر انتقاد از این نسخه زیاده، جو بازی خیلی منفی تر از وضعیت الان والهالا بود و یادمه وقتی revelations عرضه شد، همه منتظر نسخه بعدی بودن تا سری دوباره به اوج برگرده!

اینکه الان حس خوبی نسبت به revelations داریم (خودم هم جزء همین دسته هستم) بخاطر حس نوستالژی هست، 10 سال دیگه، همین حس در مورد والهالا تکرار میشه!

نقطه اوج سری همون قسمت دوم بود، یه بازی به شدت قابل احترام که باید جلوش فقط تعظیم می کردی، همه چیز تموم! رد پا و دقت سازنده ها رو تو جزء جزء بازی میشد دید، بعد از قسمت دوم، هیچ نسخه ای حتی نزدیکش هم نشد!
مشکل revelation من یادمه گیم پلی تکراری بود . تنها تغییری که توی مکانیزم گیم پلی داده بودن یه قلاب بود! ولی هرچیزی که بود ماهیت خودشو حفظ کرده بود و دست به دامن چیزهای عجیب غریب نشده بود و از طرفی بخوبی تونسته بود پرونده ی سه گانه ی اتزیو رو ببنده.
خود قسمت دوم هم جدا از اینکه خیلی پیشرفت کرده بود ولی به شخصیت اتزیو انتقاد میشد. به اینکه به اندازه ی الطائر نتونسته بود اون حس راز و رمزی که در خودش داشت رو حفظ کنه. بهرحال میخوام بگم انتقاد به هر نسخه وجود داشت ولی حداقلش این بود راه و مسیر بازی مشخص بود نه مثل الان که هر بار یه شترگاو پلنگ میدن بیرون
 
من فکر می کنم یکم تونستم دوستانی که میگن بازی از ریشه هاش دور شده رو درک کنم ولی یک تناقض وجود داره; ببینین 2 حالت می تونست وجود داشته باشه برای این سری: حالت اول اینکه مثل خیلی بازی های دیگه هر 4، 5 سال یک نسخه ازش لانچ می شد که در این حالت درسته بازی باید به اصطلاح Core خودش حفظ می کرد. حالا ما چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم سیاست کمپانی یوبی سافت این نبوده :D در نتیجه با توجه به تعداد نسخه های زیادی که الان از این ip اومده اگر بازی همون راهه تکرار مکررات پی می گرفت که تا قبل از Origins اینکارو کرد و صدای خیلی ها از جمله همین دوستانی که الان اعتراض دارند دراومد کاملاً شکست می خورد و از بین می رفت! اتفاقاً یکی از دوستان عکس Revelations گذاشت و به خوبی یاد کرد ازش ولی من قشنگ یادمه همون موقع که بازی اومد خیلی ها می کوبیدن که بسه دیگه بابا چقدر کپی پیست بعد که تغییر کرد گفتن بازی از ریشه هاش دور شد! (شت!:D) تناقض همین جاست که من متوجه نمیشم الان شما دارین میگین همون راه قبل خوب بود؟! اگه جواب اینه که اصلاً زبان قاصره :D ولی اگر میگین کاش سیاست یوبی همون حالت رویایی اول بود این حرف درسته و منم موافقم و مطمئنم این ip خیلی خیلی بیشتر از موفقیت الانش موفق تر می شد ولی ما کی باشیم که سیاست گذاری کنیم :D در نتیجه لذتش ببرین و بچسبین به جنبه های مثبتش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or