Multi Platform Assassin's Creed Shadows

Screenshot 2025-03-15 233529.png
عنوان جدیدی از سری Assassin's Creed در شوکیس این عنوان معرفی شد. این بازی بخشی از پروژه Assassin's Creed Infinity است که در همین شوکیس معرفی شد.
تاپیک جامع اینفینتی: Assassin's Creed Infinity
--------------------------------------------
سازنده: Ubisoft Quebec
ناشر: Ubisoft
تاریخ عرضه: 18 مارس 2025 (30 اسفند 1403)
پلتفرم: PC, PS5, XSX|S
--------------------​
اطلاعات
  • در این نسخه سری به ژاپن فئودال سفر خواهد کرد.
  • بازی 2 شخصیت اصلی به نامهای Yasuke و Naoe خواهد داشت که به دلخواه خود میتوانید بین آنها سوئیچ کنید.
  • با پیشرفت در داستان بازی شاهد تغییر فصل خواهیم بود و بازی هر چهار فصل وجود دارد.
  • نائویی دارای یک قلاب است که می‌تواند آن را به لبه سقف‌های خانه‌های بازی و همچنین نقاط مختلف دیگر پرتاب کند و از آن برای بالا رفتن از اجسام استفاده کند.
  • تقریبا تمام آیتم های درون بازی می‌توانند به صورت پویا توسط سلاح های شما آسیب ببینند. به عنوان مثال کاتانا ها می‌توانند بوته ها و سبد ها را برش بزنند و علائم دقیق تیغه خود را بر جای بگذارند.
  • سیستم مبارزه سلاح های متنوعی از جمله کاتانا و Kanabo و نیزه Yari و Kunai و Kusarigama را در اختیار شما می‌گذارد.
  • دو شخصیت بازی دارای درخت های مهارت کاملا جدا از یک دیگر هستند ولی میتوانید از XP و منابع و سلاح های جمع آوری شده برای هر دو آنها استفاده کنید.
  • سیستم فصول همچنین بر روی رفتار NPCهای بازی تأثیر می‌گذارند. در تابستان سامورایی‌ها به جستجوی بازیکن بوته‌ها را از بین می‌برند، در زمستان آن‌ها به دور آتش و مکان‌های گرم تجمع می‌کنند و مسیر‌های جدید و سردتری رویت می‌شود.
  • اندازه نقشه بازی شبیه به نقشه‌ AC Origins خواهد بود و منطقه مرکزی ژاپن را به تصویر خواهد کشید.
  • بازی بخشی از پروژه اینفینیتی میباشد.
  • این نسخه توسط تیم و کارگردان پروژه‌های AC Odyssey و Immortals Fenix Rising ساخته میشود.
  • سبک بازی همچون نسخه‌های اریجینز، ادیسی و والهالا RPG خواهد بود.
تریلرها
-------------


تصاویر
-------------
 
آخرین ویرایش:
چطور وقتی بازی نکردی به خودت اجازه میدی نمره دهی و مقایسه کنی؟همین که اختلاف اینا رو یک نمره میدونی نشون میده چقدر نظرت کارشناسیه!
View attachment 382922View attachment 382923
الان منظورت اینه که به Shadows نمره زیادی دادم یا کم؟
من جایی گفتم نظرم کارشناسیه؟
گفتم اگه سوشیما 10 باشه شدوز میتونه 9 بگیره.
بازی رو نقد که نکردم.

منظورم این بود که سوشیما 10 نیست ولی شدوز هم بر اساس چیزهایی که دیدم بازی خوبیه.

درک چیزی که گفتم واقعا تا این حد سخت بود؟
شما چند میدی من همون رو قبول میکنم.
 
برم شروع کنم به دانلودش بلکه این فیفا 25 بی پدر رو دراپ کنم اعصاب واسمون نذاشته دیگه

ببخشید اینو میگم اما هر بازی‌ای از فیفا۲۵ برات بهتره :D ازش فاصله بگیر تا ببینی زندگی چقدر میتونه بهتر باشه.
 
الان منظورت اینه که به Shadows نمره زیادی دادم یا کم؟
من جایی گفتم نظرم کارشناسیه؟
گفتم اگه سوشیما 10 باشه شدوز میتونه 9 بگیره.
بازی رو نقد که نکردم.

منظورم این بود که سوشیما 10 نیست ولی شدوز هم بر اساس چیزهایی که دیدم بازی خوبیه.

درک چیزی که گفتم واقعا تا این حد سخت بود؟
شما چند میدی من همون رو قبول میکنم.
بحث 10 یا 11 یا 0 نیست بحث اینه اختلاف کیفی این دو تا زیاده و فقط تو بحث گرافیک فنی میتونن با هم مقایسه بشن که اونجا هم سوشیما خیلی پالیش تر و بهینه تره!مقایسه نمرات نسخه ps5 هر دو بازی چه تو متا چه یوزر چه فروش هم کاملا این رو نشون میده.بحث دوم اینه وقتی یکی رو بازی نکردی چطور با دیگری مقایسه میکنی؟سوشیما درحال حاضر بهترین بازی سبک خودشه(سامورایی با تم واقع گرای) و فعلا تنها رقیب واقعی اش نسخه جدید خودشه که امسال میاد
 
بحث 10 یا 11 یا 0 نیست بحث اینه اختلاف کیفی این دو تا زیاده و فقط تو بحث گرافیک فنی میتونن با هم مقایسه بشن که اونجا هم سوشیما خیلی پالیش تر و بهینه تره!مقایسه نمرات نسخه ps5 هر دو بازی چه تو متا چه یوزر چه فروش هم کاملا این رو نشون میده.بحث دوم اینه وقتی یکی رو بازی نکردی چطور با دیگری مقایسه میکنی؟سوشیما درحال حاضر بهترین بازی سبک خودشه(سامورایی با تم واقع گرای) و فعلا تنها رقیب واقعی اش نسخه جدید خودشه که امسال میاد
خوبه خودت میانگین نمره هاشون رو گذاشتی که هر دو تو بازه 8 هستن.
بعد به من میگی چرا فقط یک نمره بین سوشیما و Shadows فرق گذاشتم؟

میتونی بگی نظر من اینه که اختلاف این دوتا بازی از لحاظ نمره خیلی بیشتره.

ولی اگه اعتراضی داری باید به منتقدها داشته باشی که به جفتشون 8 و خورده ای دادن.
چون من اگه Shadows رو حتی بازی کنم و بیام اینجا بهش 0 هم بدم باز چیزی از حقیقت که نمرش خیلی نزدیک به سوشیماست رو عوض نمیکنه.
 
خوبه خودت میانگین نمره هاشون رو گذاشتی که هر دو تو بازه 8 هستن.
بعد به من میگی چرا فقط یک نمره بین سوشیما و Shadows فرق گذاشتم؟

میتونی بگی نظر من اینه که اختلاف این دوتا بازی از لحاظ نمره خیلی بیشتره.

ولی اگه اعتراضی داری باید به منتقدها داشته باشی که به جفتشون 8 و خورده ای دادن.
چون من اگه Shadows رو حتی بازی کنم و بیام اینجا بهش 0 هم بدم باز چیزی از حقیقت که نمرش خیلی نزدیک به سوشیماست رو عوض نمیکنه.
۸۷ در مقابل ۸۱!۶ نمره اختلاف خیلی بهم نزدیکه:):) مرزهای ریاضیات جابجا شد.اونقدری نزدیکه که مثلا این اختلاف میتونه یه بازی با متای بالای ۹۵ رو به لیگ ۸۰ ببره :)) یوزراسکور هم واقعی خیلی نزدیکه و کاربران خیلی رای های نزدیکی دادن8->8->
 
  • Like
Reactions: Thundersky
سوشیما سینمایی تر و رویاگونه تر از اساسین هست. اساسین در عوض واقعی تره و ازادی عمل بیشتری داره و بسیار گسترده تر هست که بنظر دارن تو نسخه دوم سوشیما ازادی عمل رو با سلاحای متنوع بهبودش میدن.حالا این که سوشیما رو ترجیح میدین دلیل نمیشه اساسین بازی کمی باشه.خیلی از مکانیکای سوشیما هم از اساسین الهام گرفته.نسخه اولیه سوشیما هم متای نزدیک به شدوز داره.
 
چطور وقتی بازی نکردی به خودت اجازه میدی نمره دهی و مقایسه کنی؟همین که اختلاف اینا رو یک نمره میدونی نشون میده چقدر نظرت کارشناسیه!
View attachment 382922View attachment 382923
البته متای سوشیما اینه در واقع:
IMG_9548.jpeg

قاعدتا باید نمره‌ای رو ملاک بگیری که بیشترین نقد رو داره و نقد نسخه اصلی از بقیه بیشتره
 
البته متای سوشیما اینه در واقع:
View attachment 383005

قاعدتا باید نمره‌ای رو ملاک بگیری که بیشترین نقد رو داره و نقد نسخه اصلی از بقیه بیشتره
شدوز نسخه ps4 داره؟متای دو تا بازی رو یک پلتفرم مشخص(ps5) نشون میده اختلاف خیلی زیاده(بالای ۵ نمره) البته تو همین متایی هم که گذاشتی بازم گوست در هر حالت بالاتره.ببینیم شدوز تو مراسم جوایز پایان سال چه میکنه گوست که دومین بازی پر افتخار سال شد B-)
 
شدوز نسخه ps4 داره؟متای دو تا بازی رو یک پلتفرم مشخص(ps5) نشون میده اختلاف خیلی زیاده(بالای ۵ نمره) البته تو همین متایی هم که گذاشتی بازم گوست در هر حالت بالاتره.ببینیم شدوز تو مراسم جوایز پایان سال چه میکنه گوست که دومین بازی پر افتخار سال شد B-)
سوشیما سال ۲۰۲۰ مشترکا دوم شد با hades .

۷۵ جایزه گرفت

رقیبشون هم سلطان لست دو بود

1000037182.jpg
 
خب بالاخره AC Shadows هم مثل سه تا نسخه عظیم قبلی پلات شد. :دی تجربه لذت‌بخشی بود، با نقاط مثبت و منفی در بخش‌های مختلف.
دنیای بازی به شدت زیباست و پُر از مناظر تماشایی و خوش آب و رنگ که به لطف سیستم فصل‌ها، یه جورایی می‌شه بعضی از بخش‌های نقشه رو چهار برابر در نظر گرفت، انقدر که تفاوت محیط توی فصل‌های مختلف زیاده. از گشت و گذار توی هوای طوفانی که بخش‌های مختلف طبیعت مثل گل و گیاه و درخت‌ها به حرکت درمیان، تا قطرات بارون که به لطف دوال‌سنس خیلی قشنگ روی کنترلر احساس می‌شن، تا محیط‌های تماشایی زیر نور خورشید یا وسط بارش برفی که باعث می‌شه حرکت توی محیط سخت‌تر بشه و آب‌های باغ‌ها یخ بزنن و...
گیم‌پلی از نظر مخفی‌کاری تفاوت زیادی با قبل نداره، ولی سیستم مبارزات خیلی بهتر شده. کاراکترهای نائوئه و یاسوکه هم انقدر متفاوت هستن که رسماً می‌شد دو تا بازی از توش درآورد یا مثلاً یاسوکه رو به عنوان یه DLC عظیم منتشر کرد. :دی یعنی ۱۸۰ درجه با همدیگه فرق دارن و این‌طوری نیست که فقط تفاوت ظاهری با دو تا دونه تفاوت گیم‌پلی جزئی باشه. هرچقدر نائوئه لطیف و سریعه، یاسوکه سنگین و کُنده و البته از اون طرف توی مبارزات جذابیت بالایی داره. هرکدوم از کاراکترها هم سلاح‌های متنوعی دارن و ترکیب این سلاح‌ها با قابلیت‌های مختلف باعث می‌شه تا حدی از تکراری شدن مبارزات جلوگیری بشه.

867405_251.jpg




در کل اکثر بازی رو با نائوئه رفتم و تقریباً هر جایی که حق انتخاب وجود داشت، ایشون رو برگزیدم! :دی هم از نظر مخفی‌کاری به مراتب بهتر بود، هم تند و سریع بودنش توی گشت و گذار در محیط‌ها خیلی لذت‌بخش‌تر از یاسوکه بود که بنده خدا حتی از بلندی هم که می‌پره پایین، کج و کوله می‌شه و یه سری صحبت‌های طنز می‌کنه که مثلاً «پیر شدیم و دیگه نمی‌تونیم از این کارها بکنیم.» یا «خوب شد کسی نبود که من رو توی این وضعیت ببینه!» و از این صحبت‌ها.
بخش‌های فنی از گرافیک تا موسیقی و صداپیشگی (حداقل ژاپنی که بازی کردم) خیلی خوب بودن و یکی دو بار که رفتم روی حالت 30fps، به نظرم جزو بهترین گرافیک‌های نسل به حساب میاد. ولی تفاوتش با 60fps یه ذره زیاده و البته مشکلی هم نیست و جذابیت گیم‌پلی 60fps رو فدای گرافیک 30fps نمی‌کنیم. :دی
ولی بزرگ‌ترین ناامیدی برای من، داستان و نحوه روایتش بود. داستانش بد نبود، ولی تا اومد شروع بشه تموم شد!‌ یعنی تازه وقتی که توش غرق شده بودم و داشت به جاهای جالبی می‌رسید، بعد از پایان یکی از مأموریت‌ها لوگوی بازی به نمایش در اومد و گفتم آهان! تازه اکت آخر می‌خواد شروع بشه، ولی کلاً تموم شد رفت! :دی حالا نمی‌دونم یه سری از بخش‌های مهم رو گذاشتن برای DLC یا وسط تولید بازی یه سری تغییرات توی داستان دادن و این‌طوری شده، ولی هر چی که بود حس کاملی برام نداشت.

ec1305_2522.jpg




گذشته از اینکه ماجراهای Assassinها و Templarها خیلی کم توی داستان به چشم می‌خورد و یه جوری بود که انگار تازه مقدمه‌ای برای داستان اصلی هست بخش‌های علمی‌تخیلی و فانتزی هم خیلی محدود بودن و این قضیه بدجوری توی ذوقم زد. یه سری از بهترین لحظات نسخه‌های قبلی برای من جاهایی بود که بازی می‌زد توی اون فازها و مثلاً توی AC Origins وسط بیابون با سازه‌های عظیم آینده‌نگرانه روبرو می‌شدیم و توی AC Odyssey بحث آتلانتیس و این جور چیزها مطرح می‌شد و توی AC Valhalla هم کلی ماجراهای عجیب و دم و دستگاه‌های غریب و اطلاعات مختلف از اون گروه مرموز داشتیم ولی اینجا یا خیلی مختصر بودن یا انقدر بد اجرا شده بودن که حتی اگه خبری ازشون نبود بهتر بود!
به جز داستان هم بخش دیگه‌ای که می‌تونست خیلی بهتر باشه، مأموریت‌های جانبی بودن که اکثراً حالت تکراری داشتن و کم پیش می‌اومد که چیزهای جالبی گیر آدم بیاد، مثل اون مأموریتی که باید دنبال موجودات فانتزی می‌رفتیم و یکی یکی مشخص می‌شد که آدم‌های واقعی هستن که خل و چل شدن یا خودشون رو اون شکلی کردن، ولی در نهایت بالاخره با یه جونور عجیب هم روبرو می‌شدیم! :دی کلاً این معضل تنوع مأموریت‌ها توی اکثر بازی‌های اپن‌ورلد به چشم می‌خوره و معلوم نیست کِی می‌خوان یه فکری به حالش بکنن.
در مورد روابط عاطفی کاراکترها هم نائوئه و یاسوکه خیلی بی بند و بار تشریف دارن و به راحتی می‌تونن با هر کسی عشق و عاشقی کنن! :-" من با یاسوکه فقط سراغ خواهر نوبوناگا اودا رفتم، چون از همجنسگرایی مردها که حالم به هم می‌خوره و بانو رین هم نیازمند تغییر فصول بود و انقدر طول کشید که ولش کردم! :دی ولی نائوئه برخلاف ظاهر معصومانه‌ش، خیلی شیک با سه نفر رفت توی رابطه! استغفرالله! :دی

e93205_2533.jpg




در مجموع از بازی لذت بردم، هرچند جا برای بهتر شدن هم داشته. ولی خوشبختانه اون چیزی که توی نسخه‌های اخیر AC خیلی به من حال داده، اینجا هم با همون عطر و طعم حضور داشت. یعنی لذت گشت و گذار توی محیط‌ها و دیدن بخش‌های مختلف نقشه و یه جور تور گردشگری که آدم رو به گذشته می‌بره. :دی در این حد که خیلی وقت‌ها به مدت طولانی (شاید مثلاً ۱۰ ساعت!) بخش‌های داستانی رو به طور کامل ول می‌کردم و فقط توی طبیعت می‌چرخیدم و از جاهای بلند می‌رفتم بالا که محیط اطراف رو ببینم و کلاً این جور کارها توی ACهای اپن‌ورلد خیلی برام لذت‌بخش هستن.

4da805_254.jpg




270f05_255.jpg


 
به نظرم:

در نگاه اول سوشیما خیلی شبیه به اسسسینز به نظر میرسه، خیلی هم عجیب نیست که این روز ها بازی های با طراحی نزدیک به هم، از همدیگر وام و الهام بگیرند، اصلا هم اتفاق بدی لزوما نیست وقتی بالانس باشه و نتیجه نهایی هویت خاص خودش رو داشته باشه... نمیشه که همیشه چرخ رو از اول اختراع کرد، بشه هم ضرورتی نداره و لزوما مفید نیست چون الکی میتونه هزینه بر و وقت گیر و ریسکی باشه...

اما حقیقت این هست که بخش مهمی از مولفه های گیم پلی سوشیما که اسسینز لایکش کرده، در حقیقت ریشه در دی ان ای خود استودیو و اسلای کوپر داره، یعنی خیلی قبل اینکه اصلا اسسینز کریدی پدید اومده باشه،

خیلی زیاد شبیه انچارتد 1، که در نگاه اول شبیه توم ریدر بود واقعا هم بود و حتما از توم ریدر یا دنیای اندیانا جونز الهاماتی گرفته بود، ایرادی هم نداره کمااینکه در ادامه توم ریدر از انچارتد الهام گرفت، ولی همونم باز هسته اصلی انچارتد بیشتر ریشه در بازی های قبلی ناتی داگ مثل کرش و جک داشت، وامگیری از بازی های دیگر رو رد نمیکنم گفتم طبیعت این روز ها و پخته شدن بازی هاست، اما در عین حال بعضی از بازی ها واقعا ریشه در اصول و هویت خاص خود استودیو دارند، مثل سوشیما و اسلای کوپر یا انچارتد و کرش جک...

مهم این هست که هویت خاص خود بازی هم این وسط خلق شده باشه، کمااینکه انچارتد در حدی این هویت رو جلا داد و بهینه کرد که فرسنگ ها از نظر کیفیت کلی بالاتر از توم ریدر قرار گرفت و غیر قابل مقایسه شد در مواردی زیادی...

سوشیما هم اگر اسلای کوپر هارو درست حسابی بازی کرده باشه کسی، احتمال زیاد وقتی بازیش میکنه اول یاد اسلای ها میفته تا اسسینز...
 
بچه ها 2 روز بازی کردم و متاسفانه نتونستم بازی رو ادامه بدم و دراپ کردم بازی رو

گیم پلی بازی شباهت بسیار زیادی به rise of ronin داره و من اون رو هم به زور تموم کردم حتی گرافیک کاراکترا و حرف زدنشون هم شبیه اونه (البته گرافیک کل بازی خیلی خیلی از ror بهتره) یعنی بیشتر از اونکه شبیه گوست باشه شبیه rise of ronin بود .

بازی خیلی بی جون شروع میشه و بی جون ادامه پیدا میکنه برعکس گوست که همون اول بازی میگرتت و میری توی بازی .

بازی اونجا برام تموم شد که رسیدم به یکی از باس های اصلی و از بالا پریدم روش مثله ماست مرد!

اینا هم که گفتم نظر شخصیم بوده نیاید حالا حمله کنید :D

میرم سراغ wukang ببینم چه جوریه
 
بچه ها 2 روز بازی کردم و متاسفانه نتونستم بازی رو ادامه بدم و دراپ کردم بازی رو

گیم پلی بازی شباهت بسیار زیادی به rise of ronin داره و من اون رو هم به زور تموم کردم حتی گرافیک کاراکترا و حرف زدنشون هم شبیه اونه (البته گرافیک کل بازی خیلی خیلی از ror بهتره) یعنی بیشتر از اونکه شبیه گوست باشه شبیه rise of ronin بود .

بازی خیلی بی جون شروع میشه و بی جون ادامه پیدا میکنه برعکس گوست که همون اول بازی میگرتت و میری توی بازی .

بازی اونجا برام تموم شد که رسیدم به یکی از باس های اصلی و از بالا پریدم روش مثله ماست مرد!

اینا هم که گفتم نظر شخصیم بوده نیاید حالا حمله کنید :D

میرم سراغ wukang ببینم چه جوریه
دادش داری اساسین بازی میکنی گوست که بازی نمیکنی
اساسین هم همیشه معروف بوده همیشه تارگت هاش رو تو خفا با یه حرکت میکشه
انتظار چی ازش داشتی😅
بعد باس های خیلی زیادی داره به جز بعضی از باس ها اکثریت این آپشن رو داری که یا تو حالت استیلس بزنیش یا مبارزه تن به تن
بعد کاکا تو کاملا معلومه دنبال چی هستی
کسی که دنبال بازی کردن سبک باس راشه این بازی براش ضدحاله😁
 
خب بالاخره AC Shadows هم مثل سه تا نسخه عظیم قبلی پلات شد. :دی تجربه لذت‌بخشی بود، با نقاط مثبت و منفی در بخش‌های مختلف.
دنیای بازی به شدت زیباست و پُر از مناظر تماشایی و خوش آب و رنگ که به لطف سیستم فصل‌ها، یه جورایی می‌شه بعضی از بخش‌های نقشه رو چهار برابر در نظر گرفت، انقدر که تفاوت محیط توی فصل‌های مختلف زیاده. از گشت و گذار توی هوای طوفانی که بخش‌های مختلف طبیعت مثل گل و گیاه و درخت‌ها به حرکت درمیان، تا قطرات بارون که به لطف دوال‌سنس خیلی قشنگ روی کنترلر احساس می‌شن، تا محیط‌های تماشایی زیر نور خورشید یا وسط بارش برفی که باعث می‌شه حرکت توی محیط سخت‌تر بشه و آب‌های باغ‌ها یخ بزنن و...
گیم‌پلی از نظر مخفی‌کاری تفاوت زیادی با قبل نداره، ولی سیستم مبارزات خیلی بهتر شده. کاراکترهای نائوئه و یاسوکه هم انقدر متفاوت هستن که رسماً می‌شد دو تا بازی از توش درآورد یا مثلاً یاسوکه رو به عنوان یه DLC عظیم منتشر کرد. :دی یعنی ۱۸۰ درجه با همدیگه فرق دارن و این‌طوری نیست که فقط تفاوت ظاهری با دو تا دونه تفاوت گیم‌پلی جزئی باشه. هرچقدر نائوئه لطیف و سریعه، یاسوکه سنگین و کُنده و البته از اون طرف توی مبارزات جذابیت بالایی داره. هرکدوم از کاراکترها هم سلاح‌های متنوعی دارن و ترکیب این سلاح‌ها با قابلیت‌های مختلف باعث می‌شه تا حدی از تکراری شدن مبارزات جلوگیری بشه.

867405_251.jpg




در کل اکثر بازی رو با نائوئه رفتم و تقریباً هر جایی که حق انتخاب وجود داشت، ایشون رو برگزیدم! :دی هم از نظر مخفی‌کاری به مراتب بهتر بود، هم تند و سریع بودنش توی گشت و گذار در محیط‌ها خیلی لذت‌بخش‌تر از یاسوکه بود که بنده خدا حتی از بلندی هم که می‌پره پایین، کج و کوله می‌شه و یه سری صحبت‌های طنز می‌کنه که مثلاً «پیر شدیم و دیگه نمی‌تونیم از این کارها بکنیم.» یا «خوب شد کسی نبود که من رو توی این وضعیت ببینه!» و از این صحبت‌ها.
بخش‌های فنی از گرافیک تا موسیقی و صداپیشگی (حداقل ژاپنی که بازی کردم) خیلی خوب بودن و یکی دو بار که رفتم روی حالت 30fps، به نظرم جزو بهترین گرافیک‌های نسل به حساب میاد. ولی تفاوتش با 60fps یه ذره زیاده و البته مشکلی هم نیست و جذابیت گیم‌پلی 60fps رو فدای گرافیک 30fps نمی‌کنیم. :دی
ولی بزرگ‌ترین ناامیدی برای من، داستان و نحوه روایتش بود. داستانش بد نبود، ولی تا اومد شروع بشه تموم شد!‌ یعنی تازه وقتی که توش غرق شده بودم و داشت به جاهای جالبی می‌رسید، بعد از پایان یکی از مأموریت‌ها لوگوی بازی به نمایش در اومد و گفتم آهان! تازه اکت آخر می‌خواد شروع بشه، ولی کلاً تموم شد رفت! :دی حالا نمی‌دونم یه سری از بخش‌های مهم رو گذاشتن برای DLC یا وسط تولید بازی یه سری تغییرات توی داستان دادن و این‌طوری شده، ولی هر چی که بود حس کاملی برام نداشت.

ec1305_2522.jpg




گذشته از اینکه ماجراهای Assassinها و Templarها خیلی کم توی داستان به چشم می‌خورد و یه جوری بود که انگار تازه مقدمه‌ای برای داستان اصلی هست بخش‌های علمی‌تخیلی و فانتزی هم خیلی محدود بودن و این قضیه بدجوری توی ذوقم زد. یه سری از بهترین لحظات نسخه‌های قبلی برای من جاهایی بود که بازی می‌زد توی اون فازها و مثلاً توی AC Origins وسط بیابون با سازه‌های عظیم آینده‌نگرانه روبرو می‌شدیم و توی AC Odyssey بحث آتلانتیس و این جور چیزها مطرح می‌شد و توی AC Valhalla هم کلی ماجراهای عجیب و دم و دستگاه‌های غریب و اطلاعات مختلف از اون گروه مرموز داشتیم ولی اینجا یا خیلی مختصر بودن یا انقدر بد اجرا شده بودن که حتی اگه خبری ازشون نبود بهتر بود!
به جز داستان هم بخش دیگه‌ای که می‌تونست خیلی بهتر باشه، مأموریت‌های جانبی بودن که اکثراً حالت تکراری داشتن و کم پیش می‌اومد که چیزهای جالبی گیر آدم بیاد، مثل اون مأموریتی که باید دنبال موجودات فانتزی می‌رفتیم و یکی یکی مشخص می‌شد که آدم‌های واقعی هستن که خل و چل شدن یا خودشون رو اون شکلی کردن، ولی در نهایت بالاخره با یه جونور عجیب هم روبرو می‌شدیم! :دی کلاً این معضل تنوع مأموریت‌ها توی اکثر بازی‌های اپن‌ورلد به چشم می‌خوره و معلوم نیست کِی می‌خوان یه فکری به حالش بکنن.
در مورد روابط عاطفی کاراکترها هم نائوئه و یاسوکه خیلی بی بند و بار تشریف دارن و به راحتی می‌تونن با هر کسی عشق و عاشقی کنن! :-" من با یاسوکه فقط سراغ خواهر نوبوناگا اودا رفتم، چون از همجنسگرایی مردها که حالم به هم می‌خوره و بانو رین هم نیازمند تغییر فصول بود و انقدر طول کشید که ولش کردم! :دی ولی نائوئه برخلاف ظاهر معصومانه‌ش، خیلی شیک با سه نفر رفت توی رابطه! استغفرالله! :دی

e93205_2533.jpg




در مجموع از بازی لذت بردم، هرچند جا برای بهتر شدن هم داشته. ولی خوشبختانه اون چیزی که توی نسخه‌های اخیر AC خیلی به من حال داده، اینجا هم با همون عطر و طعم حضور داشت. یعنی لذت گشت و گذار توی محیط‌ها و دیدن بخش‌های مختلف نقشه و یه جور تور گردشگری که آدم رو به گذشته می‌بره. :دی در این حد که خیلی وقت‌ها به مدت طولانی (شاید مثلاً ۱۰ ساعت!) بخش‌های داستانی رو به طور کامل ول می‌کردم و فقط توی طبیعت می‌چرخیدم و از جاهای بلند می‌رفتم بالا که محیط اطراف رو ببینم و کلاً این جور کارها توی ACهای اپن‌ورلد خیلی برام لذت‌بخش هستن.

4da805_254.jpg




270f05_255.jpg



چقدر طول کشید برات؟ من الان نزدیک ۶۰ ساعت بازی کردم ولی تازه کار اون گروه رو تموم کردم و الان هم رفتم سراغ کشتن Nuno Caro و تموم کردن کوئست لاین یاسوکه. از اون ور هنوز کوئست لاین جونجیرو و نائوئه رو تموم نکردم و کلی از مأموریت فرعی ها و اهداف هم مونده.

فقط امیدوارم نیوگیم پلاس رو هر چه زودتر منتشر کنن، سر والهالا که بدجور ضدحال شد واسه من.

IMG_20250630_120528_228.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or