Anime & Animation Center (قوانین پست اول خوانده شود)

jadogar

کاربر سایت
Sep 24, 2005
287
نام
سینا
اما درمورد دوبله گلوري بايد بگم اگر عالي نباشه بد هم نبود و كمتر ميشه اشكالي ازش گرفت بخصوص اگه نسخه ديويدي را تهيه كنيد علاوه بر دوبله فارسي ميتونيد زبان اصلي را نيز انتخاب كنيد ... يك مورد هم كه سينا جان اشاره كرد درمورد دوبله مرد بجاي زن بايد بگم كه شخصيت ماماسان در فيلم كه يك ديوينه هست كاملا صداي مردانه داره و اين دوبله بجا و درست است ...
درسته که ماماسان یک دیوه ولی فکر نمی کنم این دلیل خوبی برای صدای مرد به جای زن باشه .
یک نمونه دیگه می گم .
توی عروس مرده صدای سه شخصیت مال یک نفر بود
مادر پسره
خدمتکار دختره
و آشپز رستوران مرده ها

من هم دوبله گلوری رو دوست دارم ولی این مشکل وجود داره
 

MGS

کاربر سایت
Sep 30, 2005
3,336
نام
Hesam
دوبله گلوری موقعی موفق میشه تا به انیمیشن توجه بکنن و دو تا دوبلور درست و حسابی بیارن متاسفانه به این هنر در ایران زیاد توجه نمیشه هیچوقت با یک فیلم انیمیشن درست و حسابی نداشته ایم و همه در تیزر های تلویزیونی خلاصه شده است
در مورد انیمشن های جدید توصیه میکنم حتما Cars شاهکار دیزنی و پیکسار رو ببنید و Over the hedge خیلی فشنگه اصل خنده اس برای دریم ورکز هست
 

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
تو ايران به چه هنري توجه شده كه دوبله دوميش باشه!
تيزر ها هم كه اشاره كردي خيلي باحاله، همشون رو 1نفر ميگه!
مثلا تو 4دقيقه كه تبليغ ميبيني، يه نفره كه بهت ميگه از پوشك تا ماشين رو چه ماركي بخري!
**** **** *******.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
سلام
راستش من زیاد اهل انیمه و کلآ انیمیشنهای ژاپنی و آسیایی و ... نیستم و بیشتر کارهای قدیمی دیزنی و همین طور انیمیشنهای پیکسار رو دوست دارم. ( در صدر همشون The Incredibles ) ولی دیدم یه مطلبی توی مجله پیلبان نوشته شده راجع به Blood : The Last Vampire و گفتم بد نیست اینجا بزارم.اگه غلطی توی مطلب بود یا چرت و پرت بود ببخشین چون خودم تا حالا این انیمیشن معروف رو ندیدم.
--------------------------------------------------------
در سال 2000 این طور که از تبلیغات مجلات تخصصی در زمینه انیمه برمی آمد,قرار بود همزمان با تغییر سال و گذر از یک هزاره,هنر انيمه نيز تغییر کند و سبک سنتی انیمهجای خود را به روشی جدید در نکاه هنری به این گونه سینمایی بدهد.برای رسیدن به این هدف,تیمی از جوانان جویای نام در کنار یکی از پیشروترین انیماتورهای ژاپن,مامورو اوشي و تيم كاري در پروداکشن آی.جی که پیشتر (روح در قفس) و (جین رو و آوالون) را کار کرده بودند دور هم جمع شدند و فیلمی را بیرون دادند که قرار بود اولین اپیزود یک سریال بشود.اما نتیجه آنقدر رادیکال از آب درآمد که با همان سرعتی که نامش بر سر زبانها افتاد ساخت دنباله اش متوقف شد.این نوشته نیز نگاهی کوتاه دارد به این فیلم که با زمان 48 دقیقه ای اش با بزرگان این گونه شاخ به شاخ شد.
250px-Blood-The_Last_Vampire_-_DVD_Front_Cover.jpg

داستان :
اواسط سالهای 60 , در بحبوحه جنگ آمریکا و ویتنام , در آخرین ایستگاه متروی توکیو دختری به نام سایا مردی را با شمشیر می کشد.پس از قتل سایا به وسیله افراد پلیس مخفی مورد استقبال قرار می گیرد و برای انجام مآموریتی جدید به مدرسه ای آمریکایی در نزدیکی یک پایگاه نظامی آمریکا در خاک ژاپن فرستاده می شود.مآموریت او کشتن خون آشامهای دورگه ای است که هیولاوار انسانهای را قتل عام می کنند و سایا تنها کسی است که می تواند این کار را به انجام برساند,زیرا او آخرین خون آشام اصیل بازمانده از تاریخ است.

آخرالزمان انیمه :
نوشتن مطلب درباره فیلمی که به طور واضح کامل نیست مشکل است.Blood مشکلات فراوانی دارد.اتفاقات ناگهانی رخ می دهند.کاراکترها پیشینه ندارند و در داستان هم اشاره ای به گذشته آنها نمی شود و در فیلمنامه هم هیچ کاراکتری با مفهوم سینمایی کاراکتر وجود ندارد.نا امیدکننده است ؟ نه چندان. Blood تا به امروز با تمام این نقایص یکی از بهترین انیمه های ژاپن چه از نظر تکنیکی و چه از نظر درونمایه است.بگذارید ابتدا نگاهی داشته باشیم به وجه تکنیکی فیلم.
Blood خط مرز انیمه ژاپنی و انیمیشن آمریکایی است.ترکیب زیبای انیمیشن سنتی و دیجیتال هیچ گاه به این کمال نرسیده است.در Blood کاراکترها به صورت دو بعدی و پس زمینه ها به صورت سه بعدی طراحی شده اند اما اصلآ از هم جدا نیستند.برای مثال به نمای زیبای حمله سایا در بیمارستان به دو دختر بچه نگاه کنید.سایا می دود,شمشیر می کشد,ضربه می زند و دوباره به سمت نفر بعدی حمله می کند.اما کاراکتر دو بعدی هرگز از پس زمینه سه بعدی جدا نمی شود و جا نمی ماند.در عین حال کاراکترها تخت هم نیستند و رنگ آمیزی کامپیوتری آنها باعث برجسته شدن کاراکترهای دو بعدی و ورود آنها به میانه زمینه شده است.این مسآله نقطه مقابل تجربه متوسط Apple Seed است که از تکنیک Cell Shading در کنار پس زمینه های سه بعدی استفاده می کرد و کاراکترهای دو بعدی و تخت آن مداومآ از تصاویر پس زمینه جا می ماندند.این تکنیک در Blood علاوه بر آنکه شما را از دیدن مفصلهای پلاستیکی خسته کننده در انیمیشنهای سه بعدی آمریکایی راحت می کند,جلوه ای هنری به فیلم می دهد که جلوی حرکت سیال تخیلات را با بازنمایی واقعیت به صورت انیمیشن نمی گیرد و سبک خاص خود را ابداع می کند.
عمل هوشمندانه دیگر تیم طراحی , خطوط محیطی اطراف کاراکترها است.این خطوط به طور عام آنقدر نازک هستند که تنها جهت جدا کردن کاراکتر از محیط و نگه داشتن شکل فیزیکی آنها به کار می روند.اما در Blood بسیار پهن و ناصاف هستند.پهنای این خطوط و نبود تقارن در دو سوی این خطوط باعث شده اند انرژی قلم طراح در لحظات بدون تحرک نیز روحیه فعال و خشونت درونی سایا و محیط اطرافش را به خوبی نشان دهند.
طراحی کاراکترها با دقت متفاوتی انجام شده است.کاراکتر اصلی سایا تا زیر چانه کاملآ از قوانین معمول در طراحی ( بی شی جوها ) استفاده می کند.اما از بینی به پایین طراحی ژاپنی جای خود را به سبک معمول آمریکایی می دهد و طراحان لبهای واضح و چانه ای مربعی شکل را با خط دهانی و چانه مثلثی معمول بی شی جوها جا به جا می کنند.طراحی کاراکترهای دیگر اصلآ یکدست نیست و تشخیص هویت ژاپنی یا غربی در آنها ساده نیست.
نکته عجیبی که انگار از دست سازندگان در رفته,صداگزاری کاراکترهاست.شخصیتهایی که کاملآ انگلیسی یا ژاپنی صحبت می کنند کاملآ طبیعی و نرم حرف می زنند,حال آنکه سایا و پرستار آمریکایی که از هردو زبان استفاده می کنند به شدت توی ذهن بیننده می زنند.سایا تمام دیالوگهای انگلیسی خود را سرد و بی احساس می گوید که می توان این را به نوع کاراکترش وابسته دانست اما پرستار آمریکایی آنقدر آرام و نامطمین انگلیسی صحبت می کند کعه انگار زبان مادری اش را فراموش کرده است.
در پایان قطع آنامورفیک و شفافیت بالای تصاویر کدر و دلگیر فیلم , به علاوه یک موسیقی زیبا و تآثیرگذار را به مجموعه بالا اضافه کنید تا ارزشهای بصری فیلم بیشتر بر شما آشکار شود.
blood.jpg

درونمایه اثر :
پس از شکست ژاپن در سال 1945 و انحلال ارتش این کشور , حس حقارتی در ژاپنی ها به وجود آمد که هیچ گاه نتوانستند از زیر فشار آن خارج شوند.نزدیک به بیست سال بعد,مقاومت وسیع ویتنامی ها که نسبت نژادی نزدیکی با ژاپنی ها داشتند و به زانو در آمدن آمریکا در این نبرد, خواری این شکست و به تبع آن از دست دادن ارتش ژاپن را با بزرگنمایی بیشتری دوباره مطرح ساخت.این مسآله در اوناع چهره ها خود را در هنر این کشور نشان داده است.از گودزیلا گرفته تا قهرمانان انیمه, همه به نوعی درگیر تبعات این شکست بزرگ هستند.
انیمیشن Blood از نظر زمانی و مکانی دقیقآ روی این مرز قرار گرفته است.سایا آخرین خون آشام بازمانده از تاریخ , مانند بسیاری از قهرمانان دیگر یک زن است.او بازمانده نسلی است که پیش از جنگ وجود داشته,در زیر خاکسترهای دنیای مردانه شعله ور مانده و حالا چون آتشفشان فوران کرده است.در دنیای Blood چیزی مردانه وجود ندارد.مردان این فیلم یا مانند پلیسهای درون ماشین بی توجه به واقعیتند یا مانند مردان درون نوشگاه از دست رفته اند یا مانند رییس سایا پشت یک زن پنهانند.حرفهای کهن و داستان پهلوانی قهرمانان باستانی نیز افسانه اند و تنها مناسب خواب بچه ها .دنیای جدید چیزی فراتر می خواهد.چیزی که به سایا قدرت دهد تا مبارزه کند.زمانی که سایا در پشت شیشه عتیقه فروشی برای اولین بار شمشیرهای باستانی را می بیند,در حالی که پیرمردی مراقب گنجینه است,پررنگ ترین نصر درون کادر,نه شمشیرها بلکه تابلوی (فروشی نیست) بر روی ویترین است.شاید افتخارات کهن فروشی نباشند اما غیر قابل مصرف هم هستند.زمانی که سایا مبارزه را رها می کند و با تلاش زیاد یکی از شمشیرها را می دزدد تا با آویزان شدن به تاریخ خود را نجات دهد,برای اولین بار تنهایی را درک می کند.شمشیر چیزی را نمی برد.هرچیزی تاریخ مصرف خود را داراست.دست آخر چیزی که سایا را نجات می دهد ابزار کار است نه افتخارات به ظاهر برنده.
در کنار کاراکتر اصلی سایا,زنان دیگری هم دیده می شوند.پرستار آمریکایی که مانند همه چیزهای دیگر هم وطنش در فیلم وارداتی است.( به نمای ورود گروه کارناوال به فرودگاه و دراکولای تقلبی در نمایش هالووین نگاه کنید.) اما زنان ژاپنی در شرایط سخت تری از همتایان خود زندگی می کنند.این زنان یا مانند صاحب نوشگاه که خود یک خون آشام دورگه است و البته زنان اطرافش,خود فروخته و خاین و یا مانند زنی که در حمام خودکشی کرده و رگ دستش را زده است,زیر بار حقارت نتوانسته زنده بماند یا مانند سایا دست به قبضه شمشیر است.اما یک چیز مشترک بین تمامی این زنان وجود دارد.حرکت.همه این زنان درگیر مفهوم کلمه عمل هستند.از زنی که در پس زمینه سعی می کند با مردی صحبت کند,دورگه ای که همه چیز را به آتش می کشد در مقابل مردان فراموشکار, درگیر مبارزه با محیط خود هستند.
اما محیطی که این زنان,آمریکایی ها و مردان را محاط کرده دست کمی از جهنم ندارد.تصاویر عمومی خیابان به شدت شبیه فیلم هفت دیوید فینچر هستند و از تابلوی اخطارآمیز منطقه نظامی فقط سه حرف دیده می شود : هشدار,آمریکا. تا به نمای کلیدی ورود به شب حادثه می رسیم.در پس فنسهای منطقه جهنم سرخ شهر قرار گرفته است.(این نما یادآور فیلم بلید رانر است و بعدتر به وسیله اوشی برای توصیف دنیای روح در قفس 2 دوباره استفاده شد.)
فیلم با صحنه ای به پایان می رسد که آخرین دورگه می خواهد با پرواز به وسیله هواپیمای C-130 آمریکایی بگریزد اما سایا به او امان نمی دهد.اینجاست که جمله سایا را درک می کنید : ( اینا با گلوله نمی میرن,باید اینقدر ازشون خون بره که دیگه نتونن تکون بخورن.) انگار آینده برای آمریکایی های ساکن در ژاپن و خودفروختگان خوابهای خوبی ندیده است.
Blood_theLastVampire-755331.jpg

منبع : مجله پیلبان

موفق باشین.
 

Konami

Administrator
Sep 22, 2005
1,048
نام
Hamed
درسته که ماماسان یک دیوه ولی فکر نمی کنم این دلیل خوبی برای صدای مرد به جای زن باشه .

سلام ...
سينا جان مثل اينكه منظور منو متوجه نشدي!
منظور من اين بود كه دوبله زبان اصلي شخصيت ماماسان هم صداي مردانه دارد و به همين دليل در دوبله فارسي هم از صداي مردانه استفاده شده ...
 

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
سلام...
میتونید برنامه های 3d رو تو این تاپیک اموزش بدین ؟
(مخصوصا:) maya)یاهر کس که وارده
موفق باشید.

فکر نمیکنم ربطی به این تاپیک داشته باشه!!! و لازم هم نیست حتی توی این تاپیک مطرح بشه!! مگه ما اومدیم تو تاپیک Movie Center آموزش Adobe Primier Pro دادیم یا تو Music Center آموزش Cool Edit یا Sound Forge دادیم؟! اینا مباحث آموزشی هست و شاید خیلی از ما باهاشون کاری نداریم و اینا مباحث عملی داره و پراز کلاسهای مبتدی و پیشرفته داریم که هرکس بخواد میتونه تو یکی از این همه موسسه بره یاد بگیره. ما اینجا بیشتر به آثار میپردازیم و به اخبار و خلاصه نه به آموزش برنامه های مختلف.
 

jadogar

کاربر سایت
Sep 24, 2005
287
نام
سینا
سلام ...
سينا جان مثل اينكه منظور منو متوجه نشدي!
منظور من اين بود كه دوبله زبان اصلي شخصيت ماماسان هم صداي مردانه دارد و به همين دليل در دوبله فارسي هم از صداي مردانه استفاده شده ...
حق با شماست
من درست متوجه نشدم
دی وی دی من زبان انگلیسی فیلم رو هم داره
فردا حتما میبینم که دیگه اشتباه نکنم

ولی باز هم میگم از شواهد به نظر میرسه که گلوری کمبود دوبلور داره
 

Elessar

کاربر سایت
Sep 22, 2005
18
خوب حامد با زدن این تاپیکش منو مجبور کرد پس از مدت ها دوباره اینجا پست بزنم

فقط ببخشید اگه چیز تکراری می گم چون وقت ندارم با دقت همه ی پست ها رو بخونم


از Blood The last Vampire خیلی گفتین اما از کارتون 52 قسمتی به نام Blood + که بعد از اون و به عنوان ادامه ای بر داستان های سایا ساخته شد حرفی نزدین البته این دو از نظر داستانی کاملا مستقل اند

ولی این دو تا کارتون جز کارتون های خوب محسوب می شن نه عالی یا masterpiece

blood_overview.jpg


http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=5088
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=7

یه انیمه دیگه به نام Berserk وجود داره که هم به عنوان خشن ترین انیمه شناخته می شه هم مانگاش جز معروترین و بهترین مانگاهای طول تاریخ
berserk_guts_bottom.jpg



Berserk (TV)
Seen in part or in whole by 2178 users, rank: #46
Median rating: Excellent
Arithmetic mean: 8.5303 (Excellent-.46), std. dev.: 1.7072, rank: #98
Weighted mean: 8.4328 (Very good+.43), rank: #103
Bayesian estimate: 8.42036 (Very good+.42), rank: #46


Berserk (Manga)
Seen in part or in whole by 520 users, rank: #24
Median rating: Masterpiece
Arithmetic mean: 9.2026 (Excellent+.20), std. dev.: 1.8254, rank: #34
Weighted mean: 9.2782 (Excellent+.27), rank: #32
Bayesian estimate: 9.2593 (Excellent+.25), rank: #1

البته این کارتون برای دوستان 100 کیلویی که از خشونت هم بدشون می اد توصیه نمی شه
big_smile.gif


توی فیلم ها هم نباید Vampire hunter D Bloodlust گزشت که بدون شک جز بهترین هاست

البته دنیای انیمه انقدر بزرگ و متنوع هست که همه رو راضی نگه داره من که دیر با انیمه اشنا شدم زودم باید ازش خداحافظی کنم
nothing.gif
 

kelark

کاربر سایت
Oct 19, 2005
200
نام
میلاد
توی فیلم ها هم نباید Vampire hunter D Bloodlust گزشت که بدون شک جز بهترین هاست

ببخشید من یه سوال داشتم ..... من این انیمیشن Vampire hunter رو دیدم ... فقط یه سری نکات برام عجیب بود ؟! یک در مورد خود D .... فکر کنم از مادری خون آشام و پدری انسان بوده ؟

بعد اون زنی که آخرش از خون اومد بیرون نفهمیدم کی بد .... راستی من سرچ کردم کتاب هایی هم داره همین شخصیت سعی میکنم بگیرم چون باید قشنگ باشه !!!

ببخشید اسمتون رو نمی دونم .
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
سلام
من این تاپیک رو به تازگی دیدم و از حامد عزیز هم ممنون هستم

من تو ارشیوم حتی یه دونه انیمشن هم از کشورهای شرقی ندارم...راستش چون تا حالا هم زمینه اش اطرافم کم بوده و هم به دلیل اینکه بیشتر اونهایی که من دیدم کیفیت قابل قبولی برام نداشته....ولی به لطف این تاپیک و البته دوستان:) می تونم آرشیو انیمشن خودم رو هم قوی تر کنم.....
 

Elessar

کاربر سایت
Sep 22, 2005
18
ببخشید من یه سوال داشتم ..... من این انیمیشن Vampire hunter رو دیدم ... فقط یه سری نکات برام عجیب بود ؟! یک در مورد خود D .... فکر کنم از مادری خون آشام و پدری انسان بوده ؟

بعد اون زنی که آخرش از خون اومد بیرون نفهمیدم کی بد .... راستی من سرچ کردم کتاب هایی هم داره همین شخصیت سعی میکنم بگیرم چون باید قشنگ باشه !!!

ببخشید اسمتون رو نمی دونم .

سپهر هستم

تمام این کارتون ها از روی مانگا یا همون نقاشی های مصور ساخته می شن و مانگای اون ها هم طرفدار های زیادی داره
d12.jpg


D در حقیقت همونه که شما گفتین البته مشخص نیست که پدر و مادرش کی بودن که این به همچین قدرتی رسیده و برای فهمیدنش باید مانگا رو بخونید اینجا رو هم بخونید

معمولا کارتون ها جوری ساخته می شند که باعث فروش مانگا هم بشن با سوال هایی که تو بیننده به وجود می ارند

The word "Dunpeal" is actually a misspelling of the word dhampire (half-human, half-vampire).

d02.jpg


در مورد قسمت اخرشم چیزی که من یادمه اینه که بعد از این که با اون دختره از اونجا می ان بیرون سال های سال می گزره و اون دختره پیر می شه و می میره دی هم می ره بالای قبرش برای ادای احترام که نوه ی اون اون می اد می گه مادربزرگم داستانای شما رو برای من تعریف کرده بود
 

linghu

کاربر سایت
Sep 11, 2006
2
سلام به همگی

منم عضو تازه وارد اينجا هستم و توسط برادر سپهر با اينجا آشنا شدم. منم anime geek هستم و اميدوارم بتونيم از اطلاعات هم استفاده کنيم.;)

خوب سپهر فکر کنم PT دوباره دچار مشگل شده.:( خوب خبر دست اول اينه که قسمت 48 سريال +Blood امروز رفت رو net از گروه your mom . وقتی ديديش بگو که بيشينيم حرف بزنيم ولی اتفاق زيادی نيوفتاد و بد تر از همه نشون نداد چه بلايی سر سلومون اومده!!!! :confused: :( :((
اينم برای spoil کردنش ، راستی عکس ها رو نگاه نکن.:cheesygri

PS:
راستی ميخواستم همين اول از همه بابت غلط های ديکته اي که در نوشتارم هست معزرت بخوام ، من فونت فارسی رو کامپيوترم ندارم و از فارسی ساز استفاده ميکنم و بهتر از اين ديگه نميشه. بازم ببخشيد!:cool:
 

Attachments

  • Blood+ - 48 - Large 02.jpg
    Blood+ - 48 - Large 02.jpg
    42.7 KB · مشاهده: 65
  • Blood+ - 48 - Large 12.jpg
    Blood+ - 48 - Large 12.jpg
    35 KB · مشاهده: 58
  • Blood+ - 48 - Large 13.jpg
    Blood+ - 48 - Large 13.jpg
    44.1 KB · مشاهده: 56
  • Blood+ - 48 - Large 25.jpg
    Blood+ - 48 - Large 25.jpg
    28.7 KB · مشاهده: 56
  • Blood+ - 48 - Large 30.jpg
    Blood+ - 48 - Large 30.jpg
    39.9 KB · مشاهده: 51
  • Blood+ - 48 - Large 32.jpg
    Blood+ - 48 - Large 32.jpg
    24.3 KB · مشاهده: 51

linghu

کاربر سایت
Sep 11, 2006
2
سلام مجدد
ببخشيد، من يادم رفت لينک دانلود رو بدم و دوستان هم با پيدا کردنش مشگل داشتن! :blushing: فقط نميدونم چرا وقتی خوده لينک رو ميزارم کار نميکنه!!!:confused:
به خاطر همين براتون خوده فايل تورنت رو آپلود کردم که بعدن تو Azureus يا هر چی که باهاش کار ميکنين بازش کنين:

برای کسای که با سايت turbouploads تا حالا کار نکردن، وقتی رو لينک بالا کليک کنين يه صفحه براتون باز ميشه که وستش نوشته 30-40 ثانيه صبر کنيد بعد يه لينک بهتون ميده و يه شماره که خودش نوشته رو ازتون ميخواد و آخر سر لينک دانلود رو بهتون ميده ! :-"
خوب موفق باشيد.:cheesygri

راستی چرا اينجا اينقدر ساکته؟؟؟:eek:

blood+.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر