Alan Wake's hands-on

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
سلام.

alan-wake-0.jpg



قسمت اول

''Alan wake up'' هر وقت كه يه نگاه كوچيك به اين action-thriller يعني Alan Wake ميندازم اين كلمه هاي وهم آلود و دلهوره آور ميشنوم.به هر حال امروز روز متفاوتي هست.من به فنلاند سفر كردم تا يه نگاهي به Remedy Entertainment's studio بندازم يه ساختمون كه يه گوره كمتر از 50 نفرتا حالا برا چند سال هست كه دارن روي بازي بزرگ و جديدشون كار ميكنن.

6345.jpg


امروز آلن بيدار خواهد شد.

ريمدي خودش با يه استوديوي بوتيك حال ميكنه.گروه از يه بودجه ي زياد, عرضه ي سريع و وسيع پرهيز كرده و امروزبه يك شاخص تبديل شده. Signs with the mantra,
"When it's done," plaster the wallsاين چيزيست كه به ياد اونا مياره كه بايد سخت روي اين بازي كار بكنن كه به كيفيت بالايي كه خودشون خواستار اونن برسندهمان طور كه در قبل با مكس پين 1 و 2 بر اين كار فائق اومدن.

نتيجه اين بود: يه چرخه ي طولاني از پيشرفت ها اتفاق افتاده بود كه سوالات عموم پاسخ داده شد. هنوز گروه داره روي engine و toolset و رفع باگ براي نسخه ي نهايي تلاش ميكنن. اما بعد از تجربه ي بازي كه نزديك به 2 ساعت به طول انجاميد من كفم بريد و خلاصه خيلي حال كردم طوري كه اگه بخوام يه گزارش از اين تجربه بدم بايد بگم اين همه انتظار ارزشش رو داشت و صراحتا يكي از بازيايي هست كه من هر لحظه انتظارش رو ميكشم.


نويسنده ي اين بازي سم ليك اين بازي رو اينجوري توصيف ميكنه كه يك بازي psychological thriller در كالبد يك بازي action اين بازي از سريال هايي مثل X-Files, Lost,Twin Peaks الهام گرفته و اين از همان صحنه ي آغازين واضح است.ولي با وجود چنين تريلر هاي گرفته و سينمايي كه آلن ويك رو در مسير داستان سوق ميده اين بازي بيشتر يك بازي اكشن با مبارزه ايي هيجان انگيز كه با مئلفه هاي داستان همراه شده.

بعد از يك tutorial كابوس مانندو ترسناك كه اساس بازي و نحوه ي كار مبارزه را نشان ميداد, آلن بوسيله ي همسرش آليس از خواب بيدار شد وقتي به Bright Fallsرسيدند.سيستم بازي مخلوطي از چند محل در Pacific Northwest كه اين كار جو يه thriller واقعي رو ساخته.يه نگاهي به پس زمينه بكنيد تعداد زيادي درخت و و كلبه هايي كه وقتي خورشيد پايين بره و ماشيني كه شما توش هستيد به داخل اين شهر بره فورا به جايي دلهره آور و خوف انگيز تبديل ميشه.و در اين قسمت هست كه شما با كاركتر اصلي بازي و ديليلش برا اومدن به Bright Falls آشنا ميشيد.

ويك يه شخصيت جديست كه در قالب يه نويسنده معرفي ميشه.او قبل اين سفر چند سالي هست كه چيزي قابل منتشر كردن ننوشته.اين عامل وهمچنين همسرش هم ترتيب يه سفري به يه منطقه ي روستايي ميده به اميد باز شدن ذهنش.حتي درBright Falls هم ويك تحت فشاره.

اولين كاري كه بايد در آلن ويك بكنيد كار ساده ايست اونم گرفتن كليد كلبه ايست كه قرار است در آن ساكن بشيد.شما با برخی از ساکنین شهر Bright Falls آشنا خواهید شد که به سرعت متوجه می شوید دوری کردن از آنها بسیار بهتر خواهد بود.يك پير زن بدشگون و كريح در باره ي قدم زدن در بزرگراه تاريك داره صحبت ميكنه.(داره چرت و پرت ميگه) شما ميتونيد انتخاب كنيد كه يه آهنگ از گرامافون پخش كنيد بعد از آن مردي در مورد صداي آهنگ قرقر ميكند.شبكه هاي تلويزين جلب توجه ميكنن و هر لحظه اين توصيه كه همه چيز داره بيشتر و بيشتر ترسناك و عجيب ميشه بيشتر ميشه.

تم روشن و تاريك بازي تا زمان گرفتن كليد ادامه پيدا ميكنه.وقتي به كلبه ميرسن همسرش بهش ميگه تا موتور برق رو راه نندازي من تو نميام كه اين با توجه به آينده اي كه در انتظارش هست اصلا خوب نيست.فرياد هاي اندكي كه در خواست كمك ميكنند به گوششان ميرسد وتازه وحشت وترس شروع ميشود.همسر آلن اكنون گم شده وشهر غرق در تاريكي ميشود مردي سرگردان,ماشينها و حتي درختان به قاتلان تبديل ميشوند.

بقيه ي chapter اول حماسه ي آلن ويك با قسمت اكشن پر شده.هنوز طوتئه هاي پيچيده براي پرده گشايي ,كاركتر هايي براي ديدنو خيلي چيز ديگه براي شرح وجود داره ولي تاكيد روي مبارزه ها و جستجو با كمي پازلهاي ساده به اندازه ي مناسب است.

قسمت دوم

cinematic_1106_final.jpg.jpg



در این قسمت از chapter آلن , تنها در جنگل رها خواهد شد . بعد عبور از شکافی قادر خواهید بود تا پمپ بنزینی را مشاهده کنید که به نظر می رسد هنوز چراغی روشن در آنجا قرار دارد . اینجا دقیقا همان مقصد شماست ولی قبل از رسیدن به پمپ بنزین مجبورید تا با تعدادی از شهروندان و اشیایی که توسط نیروی تاریکی تسخیر شده اند , مبارزه کنید .


ما به خوبی از پس مبارزه بر آمدیم و همچنین جریان مبارزه چیزی بیشتر از چند ثانیه به طول نیانجامید . برای نابودی دشمنان ابتدا باید لایه تاریکی که هر موجود تسخیر شده دارد را از بین ببرید . در اوایل بازی اینکار از طریق چراغ قوه ای ساده امکان پذیر است . ابتدا دشمن را نشانه بگرید و سپس با زدن trigger باعث شوید که نور چراغ قوه قوی تر شود ( این کار باعث کم شدن شارژ باطری ها می شود ) و با ادامه دادن این کار برای چند لحظه می توانید لایه تاریکی را از بین ببرید . بعد از نابودی لایه تاریکی می توانید تریگر دیگر را فشار دهید تا با شلیک چند گلوله دشمن را از بین ببرید .


آلن ویک تنها یک نویسنده هست پس انتظار مبارزاتی حرفه ای و بیش از حد تصور را از این محقق نداشته باشید ولي با پيش رفتن در بازی مهارت های جدیدی بدست ميآره , آلن در این دنیای پهناور سلاح هایی قدرتمندتری برای مبارزات پیدا می کند . ترکیب اسلحه با چراغ قوه فقط لوازم شروع کار شما را تشکیل می دهند . در طول بازی می توانید با استفاده از تجهیزاتی مختلف , از نور افکن ها گرفته تا چراغ اتوموبیل ها را برای مبارزه با تاریکی استفاده کنید و همچنین می توانید گروهی از دشمنان را با استفاده از منورها و یا Flash Bangها از بین ببرید . منور ها از اسلحه های قوی بازی بشمار می آیند که نه تنها دشمنان را نابود می سازد بلکه استفاده از آن بسیار لذت بخش و با شکوه خواهد بود .


مدت زمان زیادی طول نمی کشد که یکی از نوآوری های به یاد ماندنی Remedy را در آلن ویک حس کنید . ساخته های قبلی این تیم سری مکس پین بوده است . سری که نقش بسزایی در تبدیل کردن قابلیت " Bullet-Time" به یکی از استانداردهای دنیای ویدیو گیم داشته است . این حالت ( آهسته کردن زمان به صورت سینمایی ) در آلن ویک هم مشاهده می شود که بسیار خارق العاده به نظر می رسد . این قابلیت هر لحظه که اراده کنید در اختیارتان قرار نخواهد گرفت ولی اغلب اوقات یا موقع جا خالی دادن ظاهر می شوند یا اینکه با شلیک دقیق منوری به دشمنان شاهد خواهید بود که دوربین عقب می رود و تصویر آهسته می شود تا حس سینمایی در مبارزات شکل گیرد . بعد از شلیک منوری دوست دارید دسته را زمین بگذارید و بابت این صحنه خوشحالی کنید با وجود اینکه حتی بدانید مبارزه در جریان است .


با اینکه بیشتر زمان بازدید بنده مربوط به Chapter اول بازی بود (كه يك ساعت عالي و بدون اشكال به طول انجامید ) , من همچنين قسمت بعد رو هم امتحان کردم كه منو به ياد كنسرت راك آخر بازي Left 4 Dead 2 انداخت , صحنه ای که هدف آلن زنده ماندن در برابر حملات سیل عظیمی از دشمنانش میشد كه روي يه stage اتفاق ميفتاد. نكته باحال اين قسمت اينجا بود كه روشنايي و آتش بازيي كه روي stage اتفاق ميفتاد موجب حفظ جان آلن از دست دشمنانش ميشد (در Alan Wake , آلن هميشه در روشنايي جاش امنه). من می توانستم با قرار گیری در این مکان های امن و استفاده از اسلحه های قدرتمندي كه قبلا به آنها اشاره كرده ام , دشمناي زيادي را نابود كنم. اين صحنه كاملا هيجاني بود و و کاملا حس متفاوتی نسبت به لحظات شوم و ترسناک ابتدایی بازی را القا می کرد .


AlanWake_140_0000.jpg.jpg



همونطور كه قبلا هم اشاره كرده بودم , storytelling واقعا حتي در زمان فعل و انفعالات شما هم متوقف نميشه.
آلن گاهی اوقات شرایط رو با خودش تجزیه و تحلیل و بعضي وقتها هم اتفاق بعدي رو صحنه پردازي مي كند. همچنين زمان هایی كه نمي دانيد چي كار بايد بكنيد , به صورت اتفاقي صفحه هايي از كتابي كه آلن اون رو قبلا نوشته ظاهر مي شوند .

برگه های این کتاب مربوط به داستانی ترسناک می باشند که متاسفانه گویا قرا است روند زندگی حقیقی شما را تشکیل دهند . هر یک از صفحه های این کتاب که با ظرافت خاصی نگاشته شده اند , به شما خبر از اتفاق ناگواری خواهند داد که در آینده نزدیک به وقوع خواهند پیوست

پیدا کردن برگه ها و فهمیدن راز آنها یکی از بهانه های خوب برای گشت و گذار در برایت فالس محسوب می شود. چیزهای مخفی متعددی در آلن ویک وجود داردرد که می توانید آنها را پیدا و جمع آوری کنید و هميشه هم آدمو سورپرايز ميكنن.يكي از چيزهايي كه قابل جمع آوري هستش ليوان قيهوه هست.(مطمئن نيستم دليلش چيه) و همچنين بعضي وقتا هم تلويزيون هايي رو پيدا ميكنيد كه طنز هاي زنده پخش مي كنه و همچنين راديو هايي كه در مورد داستان زندگي گذشته آلن به عنوان يه نويسنده صحبت می کند .

یکی از نکات عنوان آلن ویک که واقعا من را تحت تاثیر قرار داد , بنا و ساختمان کلی بازی است . از لحاظ بصري برجسته و عالي, از لحاظ افكت هاي صوتي و موزيك وصدا خارق العاده و همچنین به اندازه کافی سبك هنري منحصر به فرد و بي همتاي دارد که باعث شده که به پکی ارزشمند تبدیل شود. ولی جدا از همه این ها این تم و نویسندگی عالی بازی بود که باعث به یاد ماندنی شدن بازدید بنده شد . آلن ویک گیمران را وارد چالش می کند و همیشه آنها را در شک قرار می دهد تا از خود این سوال را بپرسند که آیا این صحنه واقعی بود یا غیر واقعی ؟ . روشنی و تاریکی 2 نکته مهم بازی محسوب می شوند که تحت هر شرایطی چه در مبارزات چه در دیالوگ ها و چه در دمو ها نقش کلیدی خواهند داشت. داستان بازی تا حد زیادی باور پذیر به نظر می رسد و حتی افرادی که توسط نیروسی تاریکی تسخیر شده اند تضادی با این تم ندارند حتی اگر شبیه جوهر مرطوبی معلق در هوا باشند.
تمام این ویژگی ها کنار یکدیگرجمع شده اند تا شیک ترین و عالی ترین عنوان اکشن عمرم را تجربه کنم .
اين بازي 18 مي عرضه ميشود.

attachment.php


اين آخر هم يه تشكر ويژه از : امير حسين (loyal)

GOOD LUCK
 
آخرین ویرایش:

Hedi360

کاربر سایت
Aug 3, 2008
116
نام
Hedayat Daneshmand
ولی با همه ی این اوصاف hands - on خیلی خوبی بود دستتون درد نکنه :love: . ولی اگه صفحه ی دومشم ترجمه میکردید و با هم میزاشتیدشون عالی میشد ;)
 

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
ولی با همه ی این اوصاف hands - on خیلی خوبی بود دستتون درد نکنه :love: . ولی اگه صفحه ی دومشم ترجمه میکردید و با هم میزاشتیدشون عالی میشد ;)
مرسي.قسمت دوم در حال ترجمه شدن هست آماده شد در پست اول ويرايش ميشه.
 

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
پست اول ويرايش شد: قسمت دوم hands on هست كه مربوط به قسمت هاي اكشن بازي هست.
در ضمن بعضي از قسمت ها ويرايش شد
اگه مشكلي بود ديگه به بزرگي خودتون ببخشيد. از امير حسينم خيلي ممنونم بابت كمك.

با تشكر-اميد
 
آخرین ویرایش:

Mamad Ripper

کاربر سایت
Aug 19, 2008
2,368
نام
محمد
Hands On جالب و تا حدودی متفاوت(از لحاظ کشف شدن بعضی از مراحل و اتفاقات بازی)نسبت به بقیه مطالبی که دیده بودم،بود.
امید جان تنکس.
 

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
مرسي ممد جان درس پس ميديم.
ولي كلا من با سبك گرافيكيش و نور پردازيش خيلي حال ميكنم.ميدوني چرا؟
چون در خدمت داستان و گيم پلي هست. يه چيزي ميگم فقط نزنيد منو! مثلا kz2 همه ميدونن كه يه شاهكار گرافيكي بود ولي شاخصش فقط همين گرافيكش بود و فقط تا يكي 2 ساعت اولي خيره كننده بود بعد عادي ميشد (من خودم عاشق kz2 هستم فقط يه مثال شاخص بود) اين نظر من هست كه همه مئلفه هاي بازي به هم كمك ميكن و اين راز موفقيتشه.
نظر شخصي بود
 

Mamad Ripper

کاربر سایت
Aug 19, 2008
2,368
نام
محمد
مرسي ممد جان درس پس ميديم.
ولي كلا من با سبك گرافيكيش و نور پردازيش خيلي حال ميكنم.ميدوني چرا؟
چون در خدمت داستان و گيم پلي هست. يه چيزي ميگم فقط نزنيد منو! مثلا kz2 همه ميدونن كه يه شاهكار گرافيكي بود ولي شاخصش فقط همين گرافيكش بود و فقط تا يكي 2 ساعت اولي خيره كننده بود بعد عادي ميشد (من خودم عاشق kz2 هستم فقط يه مثال شاخص بود) اين نظر من هست كه همه مئلفه هاي بازي به هم كمك ميكن و اين راز موفقيتشه.
نظر شخصي بود
دقیقاً!
کلاً جو گرافیکی بازیه که دلهره و ترس ایجاد میکنه(هدف اصلی گیم پلی و داستان ترسوندن مخاطبه).
اون تریلر که آلن از دست پلیسا فرار میکنه،همون که تو جنگله رو ببینید متوجه ی جو مرده و ماتم زده ی Bright Falls میشید...

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر