اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,872
7,983
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
1,569
1,361
نام
محسن
البته هلوو داریم تا هلوو :)
الان دیگه 30 فریم جوابگو نیست باید 60 فریم دیگه نسل بعد یه استاندارد بشه واسه 4K
یکی از سازنده ها یکبار سر اجرای یک بازی رو XBox x که ارش پرسیده بودن ایا 4k و ۶۰ فریم هست گفته بود برای 60 فریم در 4k حداقل به ۱۲ ترافلاپس قدرت نیاز داریم
 
  • Like
Reactions: malek911 and g4mer

mortezaall

کاربر سایت
Jun 16, 2015
480
1,146
نام
مرتضی
اخیرا قضیه ماد سازی برای سری GTA داره به جاهای جالبی میرسه ... یه ماد ساز روسی به اسم Peter Georgievsky ماد گرافیکی به اسم Render Hook توسعه داده که شامل بهبود های عجیبی تو گرافیکی بازی میشه (بخونید نسل بعدی) و پشتیبانی از DX 11 v و بزودی 12 رو به یه بازی سال 2004 بیاره ... از آپشن های اضافی میتونم به Volumetric lighting ، PBR Rendering method ,SSR , Shadow Map و ...خبر جالب سازندش هم اینه که احتمالا تو بیلد جدیدش پشتیلانی از Real Time RayTracing رو شاید ببینیم (چندتا اسکرین شات از تست این تکنیک با GTA III تو سرور دیسکوردش منتشر کرده بود که به گفته خودش وجود Alpha Texture های قدیمی باعث ایجاد مشکل شده و قصد داره با طراحی متریال مخصوص - مثل کاری میشه با آلفا تکسچر ها برای پشتیبانی از PBR کرد- پشتیبانی از این تکینک رو به بازی بیاره . بزودی پشتیبانی از مگا تکسچر های واقعی رو اضافه میکنه)


View attachment 103565
View attachment 103566
View attachment 103567View attachment 103568
View attachment 103569View attachment 103572View attachment 103570
لینک GitHUB
توسعه دهنده این ماد بتایی از تکنولوژی RayTracing رو تو سرور دیسکوردش منتشر کرده ...
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
575
1,211
تحلیل DF از بازی Mortal Kombat 11
رزولوشن از کم ترین به بیشترین:
XBOX ONE: رزولوشن در کات سین ها 1080P و در گیم پلی رزولوشن داینامیک بین 900p و 1728x972 متغیر
PS4: رزولوشن 1080P
PS4 PRO: رزولوشن در کات سین ها 1800P و در گیم پلی رزولوشن داینامیک بین 2240x1260 و 1440P
XBOX ONE X: رزولوشن در کات سین ها 4K و در گیم پلی رزولوشن داینامیک بین 2880x1620 و 1800P
روی کنسول سوئیچ ماجرا باز فرق میکنه
در حالت docked رزولوشن بین 960x540 و 1280x720 متغیر
در حالت دستی رزولوشن بین 854x480 و 682x384 متغیر

فریم ریت:
کنسول های مایکروسافت و سونی در گیم پلی 60 فریم بر ثانیه و در کات سین ها 30 فریم قفل
کنسول نینتندو در حالت Docked در گیم پلی فریم بین 50 تا 60 متغیر و در کات سین ها فریم گاها زیر 30 و تا 28 فریم افت
در حالت دستی افت فریم بیشتر اتفاق می افته و توی گیم پلی فریم بین 45 تا 60
 

mortezaall

کاربر سایت
Jun 16, 2015
480
1,146
نام
مرتضی
آخرین ویرایش:

amir*

کاربر سایت
Jan 26, 2011
367
243
یک ویدیو قبلا دیده بودم واسه همین کرایسیس 1 بود در مورد چرا این بازی اینقدر سنگینه و با گذشت این همه سال هنوز ازش یاد میشه؟!
گشتم دیدم مال همین بنده خدا alex ه (بالاییه!)
بد نیست ببینیدش البته خیلی نکات تکنیکی میگه!
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
575
1,211
تحلیلDF از بازی RAGE 2
یکی از بارز ترین بازیهایی که تفاوت کنسول های میان نسلی و پایه رو نمایش میده
نرخ فریم به ترتیب:
XBOX ONE X ارائه بی نقص نرخ فریم 60
PS4 PRO ارائه نرخ فریم 60 اما نه به صورت کاملا پایدار
PS4 و XBOX ONE ارائه نرخ فریم 30(تقریبا پایدار)
رزولوشن به ترتیب
XBOX ONE X - PS4 PRO - PS4 رزولوشن 1080P
XBOX ONE رزولوشن 900P
اینم یکی از تصاویر مقایسه ای بین کنسول ها:
rage.jpg
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
4,376
6,776
نام
ehsan
تحلیلDF از بازی RAGE 2
یکی از بارز ترین بازیهایی که تفاوت کنسول های میان نسلی و پایه رو نمایش میده
نرخ فریم به ترتیب:
XBOX ONE X ارائه بی نقص نرخ فریم 60
PS4 PRO ارائه نرخ فریم 60 اما نه به صورت کاملا پایدار
PS4 و XBOX ONE ارائه نرخ فریم 30(تقریبا پایدار)
رزولوشن به ترتیب
XBOX ONE X - PS4 PRO - PS4 رزولوشن 1080P
XBOX ONE رزولوشن 900P
اینم یکی از تصاویر مقایسه ای بین کنسول ها:
View attachment 107112
کمی تصحیح:

PS4 پرو و وان اکس هر دو افت فریم دارن ولی فقط در مواقع استثنایی بهمین خاطر هر دو فریمشون ثابت محسوب میشه. اکس کمی افتش کمتره
فور عادی به هیچ عنوان در هیچ جا افت نداره
وان عادی هم مثل پرو و وان اکس تا حد زیادی ثابته بجز مواقع استثنایی

ولی از اعداد که بگذریم فریم تمامی نسخ بشدت ثابته و این افتها اصلا محسوس نیست

بجز بحث رزولوشن که همگی 1080 هستن بجز وان عادی که 900 هست تفاوتهایی بین 4 پرو و وان اکس نسبت به کنسولای بیس وجود داره. پرو و وان اکس کمی در برخی جاها نورپردازی بهتری نسبت به فور و وان عادی دارن
 

gamer123456

کاربر سایت
Feb 27, 2019
235
286
قوانین سایت تغییر کرده ما خبر نداریم؟
لینک یوتیوب میزارید اینجا چیکارش کنیم خب
یا خلاصه بگید چی هست یا کامل ترجمه کنید
بخوام توی یوتیوب ببینم چه کاریه بیام اینجا
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
575
1,211
تحلیل DF از بازی Days Gone (فکر کنم کسی نذاشته)
رزولوشن روی پرو 4k چکبورد
به لحاظ گرافیک تقریبا با ps4 معمولی در یک سطح اما کیفیت سایه ها روی ps4 pro بهتر هست به خصوص در محیط هایی که پوشش گیاهی بیشتری دارن این مورد حسابی احساس میشه
رزولوشن روی کنسول پایه 1080p
سطح جزئیات بازی عالی هست و رندرینگ پوشش گیاهی در بازی عالی کار شده
سایه پردازی خیلی ازش تعریف شده و کاره بند تحسین برانگیز بوده
نور پردازی در بازی تحسین برانگیزه
فیزیک در بازی انچنان خوب کار نشده و خیلی از اجسام در بازی هیچگونه عکس العملی ندارن یا مثلا گفته بعد از اینکه محیط اتش میگیره و بعد از مدتی اتش خاموش میشه هیچ تاثیری روی محیط به وجود نیامده و اثرات اتش روی محیط دیده نمیشه
هندلینگ موتور خیلی خوب کار شده
انیمیشن های بازی خیلی خوب کار نشدن
مشکل قطعی صدا در بازی وجود داره
بعضا دیالوگ های بازی با شخصیت هماهنگی ندارن و خوب میکس نشدن
بازی لگ و افت فریم زیاد داره حتی در pro به خصوص در مواقع موتور سواری ولی روی کنسول ps4 معمولی خیلی بیشتر هست و پرو تقریبا فریم ثابتی ارائه میده
تکسچرها در کنسول ps4 معمولی دیر لود میشن و این مشکل در ps4 pro کمتره
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
1,810
1,936
نام
سامان
تحلیل Man of Medan

بازی با رزولوشن متغیر روی همه کنسول ها اجرا میشه
پرو بین 1080p-1296p
وان اکس بین 1440p-1728p
۴ معمولی بین 540p-1080p
و وان معمولی بین 450p-572p
رزولوشن روی کنسول های پایه فاجعست جالب اینکه با وجود رزولوشن داینامیک فریم تا ۱۲ روی وان بیس و تا ۱۴ روی ۴ بیس پایین میاد کنسولای ارتقا یافته تقریبا همه جا ۳۰ فریم ثابت اجرا میشند
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟