بیکار بودم گفتم شاید آخرین خبر این نرم افزار رو واستون ترجمه کنم.
-----------------------------------------------------------------------
" Refraction ، چی کار کردی ؟ واقعا که تاریخ رو دگرگون کردی. تو یه "معکوس کننده ی زمان" خلق کردی.
اخیرا زمان سنج Real Time Clock (RTC) توسط Refraction کامل شد. حالا وقتی که PCSX2 رو اجرا می کنید زمان کامپوتر شما وارد PCSX2 می شه . با در نظر گرفتن این مورد، زمان سنج ((RTC شبیه سازی شده، جدا از زمان خود کامپیوتر محاسبه می شود.
ای یعنی چی ؟ یعنی اینکه BIOS ,زمان و تاریخ درست رو نشون می ده و شاید هم فکر می کنید که این خیلی جزیی باشه اما بد نیست که یه سورپریز کوچولو بهتون بدم.
وقتی داشتم با Refraction سر یه فنجون چایی با هم صحبت می کردیم واقعا شگفت زده شدم که Metal Gear Solid 3 برای اینکه یه خورده سرگرمی بازیش بیشتر شه از زمان خود سیستم کامپیوتر (اگه اشتباه نکرده باشم) استفاده می کنه. مثلا اگه بعد از ذخیره کردن بازی، زمان سنج (RTC) رو یک سال به جلو ببرید بازی تموم می شه. (The End)
MGS3 تا حالا تو PCSX2 اجرا نمی شده و با در نظر داشتن RTC که به ورژن جدید اضافه شده، دیسکو گذاشتم تو درایو و "یافتم" بالاخره اجرا شد!! این تازه شروع داستان حماسی بین Zerofrog و و برنامه نویس های Konami بود.
Zerofrog این چند روزه خیلی تلاش کرده تا از قابلیت های Konami استفاده کنه و بتونه محدودیت های سخت افزاری PS2 رو با رفع محدودیت کارت گرافیکی برطرف کنه. مثل اینکه MGS3 از این "پس پردازش" (Post Proccessing) بدش نمی یادا.
نه تنها Zerofrog تونسته بازی رو از (هیچی به همه چی) برسوه بلکه حتی تونسته از پرت شدن فوری Snake در سوراخ های هندسی جلوگیری کنه........... (راستی بچه ها من خودم این بازی رو تجربه نکردم. مگه Snake تو خود PS2بعضی وقتا بیخودی از لبه صخره ها یا سوراخی پرت می شه ؟ یا شاید منظورش اینه که این یکی از نقص های نرم افزار بود که رفع شد. حالا کدومشه ؟) ...............
هنوز بازی مورد داره. هنوز Snake از چندتا سوراخ های هندسی پرت می شه و بین صخر ها و درختا گیر می کنه و همچنین هنوز مشکلات گرافیکی هم وجود داره مثل یه سری بافت هایی که از بین رفتن و خطوط و نورپردازی که اشتباهی رسم شدن که امیدواریم که تا حلول ماه رمضان:biggrin1: (شوخی کردم) تا حلول نسخه ی بعدی رفع بشه."
-----------------------------------------------------------------
دیگه بقیه ش زیاد مهم نیست. داره می گه که مشکلات صفحه ی Compatibility حل شده و به روز شده.
حال کردین........
Refraction, what have you done? You've changed history. You've created a Time Paradox!
Real Time Clock (RTC) has been recently implimented by Refraction. PCSX2 now takes the current system time from your OS and inserts the value into PCSX2 upon launch, from that point onwards the emulated RTC counts independently from the OS.
So? you wonder, well apart from the BIOS now displaying the correct time and date - you would think this is a minor addition to PCSX2, nothing more than an addition to authenticity? Well you're in for a suprise!
It struck me when talking to Refraction over a cup of coffee, Metal Gear Solid 3 uses system time for various fun aspects of the game - Such as being able to kill The End from old age if you set the RTC 1 year ahead after saving during the battle.
Metal Gear Solid 3 had never done anything under PCSX2, so with the RTC addition to PCSX2 in mind, I popped the disc into my drive, and eureka it booted!! This however was only the beginning of an epic saga between Zerofrog and the Konami programmers!
Zerofrog has spent days wrestling with Konami's ability to push the PS2 hardware to its limits by making zeroGS KOSMOS push the limits of GPU's, Metal Gear Solid 3 certainly loves its post processing! Not only has he managed to get the game looking ..well from absolute garbage to gorgeous, he's also managed to stop Snake from slipping through holes in the universe instantly.
The game still has issues, Snake still manages to find holes in the universe (falls through geometry), and he still likes to get stuck inside trees, rocks or just teleport off the edge of the world (the video demonstrates the latter beautifully!). The game also still suffers from visual issues, such as missing textures and the specular lighting overlay being drawn wrong, hopefully by the time the next incarnation of PCSX2 comes out, these issues will be mostly resolved.
So to celebrate this game going from nothing to ingame and the challenges it threw at us, we're releasing a video and 63 shots! Not all 63 are here though, General Emulation run by our betatester General Plot has 31 exclusive shots, so head there for the rest!
All this maybe great news (especially for MGS fans), but there is more, you may have noticed the nothing status games have been decressing steadily and the playable count is going up on our on site compatibility list, including some rather nice games...and there is a new plugin coming up...but you'll have to wait!
Now enjoy the video which you can grab from here (it's a torrent so please seed, and check out our other torrented videos here)
Click on the thumbnails below to see larger versions of each image, and head over to General Emulation for the rest!