آناليز گرافيكي بازي Red Dead Redemption بر روي PS3

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
سلام.

RedDeadRedemptionLogo.jpg




نسخه ي PlayStation 3 آخرين اثر Rockstar، طبق نظر كارشناسان و متخصصان (آناليزور) در مقايسه با نسخه ي Xbox 360 آن كمبود هايي دارد كه رندر نشدن اين نسخه به صورت HD يكي از آنهاست (sub-HD).

ديروز رزولوشن ورژن PlayStation 3 اعلام شد. البته بازي نقد هاي درخشاني ]از جمله خود CVG[ داشته ولي از لحاظ گرافيكي با نسخه ي Xbox 360 در يك سطح قرار نميگيرد.

رزولوشن اين نسخه (PS3) برابر 640 در 115 ولي نسخه ي 360 بازي در 720 در 1280پيكسل اجرا ميشود. در نگاه نخست ممكن است بگوييد, تفاوت تنها در "80 پيكسل" است, ولي در واقع وقتي اين قسمت خالي محاسبه ميشود, PS3 از 184 در 320 پيكسل كمبود, رنج ميبرد – يعني 20 درصد كمتر از نسخه ي 360 بازي. و سپس اين رزولوشن براي نمايش در صفحه ي تلويزيون بر روي اين كنسول upscale يا كشيده ميشود.

اين رزولوشن توسط يك كاربر Beyond 3D technical forum كشف شد. اين فروم شامل شخصي به نام Quaz51 كه نام خود را 'pixel counter' (شمارنده ي پيكسل) گذاشته, ميشود كه قبلا هم HD نبودن رزولوشن بازي هايي مثل ,Halo 3 Haze Metal Gear Solid 4 , و Alan Wakeرا خبر داده بود.

ما بعدا در مورد اينكه HD نبودن رزولوشن در مساله ي ديگري نيز اهميت پيدا ميكند بعدا بحث ميكنيم ولي حالا زمان نگاه موشكافانه تر به تفاوت هاي بين دو نسخه ي PS3 و Xbox 360 است.






همانطور كه در تصاوير موجود مشاهده ميشود, رزولوشن پايين بازي Red Dead Redemption اندكي باعث كم شدن نوك تيز بودن (اشياء) در تصاوير ميشود. اين مساله توسط يكي ديگر از اعضاي Beyond3D (MazingerDude) كه البته به فروم NeoGAF نقل مكان كرده, ذكر شده.

اگر چه اين موضوع به quincunx anti-aliasing (QAA) روي نسخه ي PS3 بازي برميگردد كه باعث blur شدن تصاوير ميشود. Anti-aliasing از بين بردن لبه هاي دندانه دار را ميطلبد ولي QAA با blur كردن تاثيرگذار كل تصوير, به اين نتيجه دست پيدا ميكند. نسخه ي Xbox 360 بازي از 2x multisampling AA بهره ميبرد كه مخصوصا لبه ي اشيائ را هدف قرار ميدهد ولي نيازمند مقدار بيشتري قدرت پردازش است.

تفاوت ها به همين جا ختم نميشود و تراكم كمتر شاخ و برگ درختان, فقدان object ها و سايه هاي كمتر به اين موضل و آسيب به نسخه ي PS3 كمك ميكند. MazingerDude كسي كه به 2 نسخه ي بازي دست رسي دارد, جزييات اين تفاوت را را بيشتر آشكار ميكند. بر روي نسخه ي Xbox 360 بازي درختان به خوبي از تكنيك alpha-blended بهره ميبرند; اين قابليت, اشياء پس زمينه و پيش زمينه را تركيب ميكند و ايجاد تاثير شفافيت ميكند. نسخه ي PS3 بازي اين كيفيت را به اجرا نميگذارد كه نتيجه اش رنج بردن اين نسخه از لرزش مصنوعي درختان ميشود.

همچنين تعدادي موذل Level of Detail (لايه هاي جزييات) برروي نسخه ي PS3 وجود دارد كه در سايه ها و texture pop-in بيشتر آشكار ميشوند و هنگام نزديك شدن به ساختمان ها ايجاد ميشود. حتي در نسخه ي PS3 ميتوانيد شاهد فقدان متن هاي تعدادي از تابلو ها در پس زمينه باشيد. همچنين دچار فقدان Self-shadow براي كاركترهاست. كه باعث ميشود صورت كاركتر ها به صورت بچه ي كوچك و هموار و خشك به نظر بيايد.

شايد مهمترين قسمت كار اين باشد كه framerate روي كنسول PS3 بيشتر از نسخه ي X360 نيست. معمولا استفاده از رزولوشن پايين تر اجازه ي دسترسي به يك framerate روان تر را ميدهد, ولي افت فريم نسخه ي PS3 اغلب بيشتر از نسخه ي 360 است. با اين وجود متوسط فريم ريت بازي بيشتر از Grand Theft Auto IV است و از روي نقد ها و hands-on ها ميتوان دريافت كه نسخه ي PS3 نيز براي بازي كردن باورنكردنيست.

و اين يك معماست. در عمل و انزوا (به دور از نسخه ي ديگر يعني 360), Red Dead Redemption هنوز يك بازي درخشان بر روي PS3 است. يكي از بهترين بازي هاي امسال است, هر چند اگر هر دو نسخه را در كنار هم ببينيد, متاسفانه نااميد خواهيد شد.






تصاوير بيشتر در لينك خبر


مرسي - GOODLUCK



 
آخرین ویرایش:

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
از دادن هر گونه فحش و ... به CVG, Patrick Steen, Rockstar,me جدا خودداري كنيد.
 

maapor2

کاربر سایت
May 17, 2010
65
نام
محمد امین
شاید این تبلیغ برای xbox360 باشه اما بعید میدونم اما این نکته است که همون اول هم ps3 این مشکلات را در اغلب بازی ها داشت در اینجا پی می بریم پردازنده ati بهتر از پردازنده nvidia است :biggrin1:
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,250
نام
امیرحسین
شاید این تبلیغ برای xbox360 باشه اما بعید میدونم اما این نکته است که همون اول هم ps3 این مشکلات را در اغلب بازی ها داشت در اینجا پی می بریم پردازنده ati بهتر از پردازنده nvidia است :biggrin1:

از اون نظراتی بود که هر چند سال یکبار ظهور میکنه!!!
 

ali1852

کاربر سایت
Aug 2, 2008
236
نام
علی
اگه واقعا همین باشه پس تفاوتشون خیلی زیاده تازه طرف تو ایران 60 -70 تومن بده بازی رو برای پلی 3 بخره و نتونه به کیفیت ایکس باکس دار که 2000 میده بازی رو میخره برسه :-"
 

amin_sh

کاربر سایت
Nov 13, 2009
663
نام
امین
ارتباط خوب بین CPU x360 با GPU و همچنین با رم ها و همچنین کش بسیار عالی 1مگ و برتری پیکسلی این قدرت رو به این کنسول زیبا و قدرتمند میده که بازیها رونتر خوش گرافیک تر و براق تر به نظر بیاد همچنین راحتی کار و بازی سازی بهتر برای بازیسازان بر روی این کنسول و همه و همه باعث برتری کامل این کنسول شده !!!! واقعا باید اعتراف کرد که گرافیک این بازی بر روی 360 چیز دیگه ای هست تا PS3 !!!
 

ramin9072

کاربر سایت
Jul 7, 2009
563
نام
رامین
من همه سکرین ها رو دیدم واقعا 360 خیلی بهتره ! تو اون عکس ادما که روزنامه میدن نگاه کنید دیوار کاملا همه چی رو مشخص میکنه ! نسخه 360 شفاف تر هم هست
 

SOL!D 5NAK3

کاربر سایت
Jul 26, 2008
2,674
نام
meyti
ممنون ولی ترجمه فکر کنم بوسیله گوگل انجام دادید، خب این بد نیست ولی بعدش یه ویرایش کوچولو خیلی بهترش میکنه.
به هر حال مرسی
اُميد و از اين كارا ! داداش نگيد تو رو خدا !
ممنون اميد جان .
 

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
ممنون ولی ترجمه فکر کنم بوسیله گوگل انجام دادید، خب این بد نیست ولی بعدش یه ویرایش کوچولو خیلی بهترش میکنه.
به هر حال مرسی
از اون صحبت ها بودا.
تا جايي كه تونستم روونش كردم چون خيلي اصطلاح و اينا داشت ولي خب اگه مشكلي هست ديگه به بزرگي خودتون ببخشيد.
 

amin_sh

کاربر سایت
Nov 13, 2009
663
نام
امین
من همه سکرین ها رو دیدم واقعا 360 خیلی بهتره ! تو اون عکس ادما که روزنامه میدن نگاه کنید دیوار کاملا همه چی رو مشخص میکنه ! نسخه 360 شفاف تر هم هست


در اکثر بازیهای مولتی همین هست ولی این بازی دیگه خیلی خفن شده روی 360 !!!!!!!!!:eek::eek::eek:
 

B3hDad

کاربر سایت
Dec 9, 2009
947
نام
بهداد
کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می کنند: 20 (17 کاربر و 3 مهمان)

wow
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
از اون صحبت ها بودا.
تا جايي كه تونستم روونش كردم چون خيلي اصطلاح و اينا داشت ولي خب اگه مشكلي هست ديگه به بزرگي خودتون ببخشيد.

ترجمه مختصر ومفید بود دوست عزیز بعضی از دوستان عادت به کم لطفی دارن و ارزش کارهارو پایین میارن
 
آخرین ویرایش:

Morteza

Temptation Resisted
گرافیست سایت
Mar 11, 2009
2,939
نام
مرتضی
اره خیلی واضح بود
 

Silent Death

کاربر سایت
Aug 21, 2009
1,158
نام
احمدرضا
ارتباط خوب بین CPU x360 با GPU و همچنین با رم ها و همچنین کش بسیار عالی 1مگ و برتری پیکسلی این قدرت رو به این کنسول زیبا و قدرتمند میده که بازیها رونتر خوش گرافیک تر و براق تر به نظر بیاد همچنین راحتی کار و بازی سازی بهتر برای بازیسازان بر روی این کنسول و همه و همه باعث برتری کامل این کنسول شده !!!! واقعا باید اعتراف کرد که گرافیک این بازی بر روی 360 چیز دیگه ای هست تا PS3 !!!
الکی شلوغش می کنید چرا؟! سازنده ی نامرد ، اومده بازی رو روی 360 ساخته و بعد برای PS3 پورت کرده! تنها دلیلِ ضعیف تر بودنِ نسخه ی PS3 همین هست! دیگه یه دفعه بیا بگو 360ی که 2005 ساخته شده، از PS3ی که 2006 ساخته شده، قوی تره!
تجربه هم ثابت کرده که پورت بازی از PS3 به 360، نتیجه ی کاملا بهتری داره و بعضی مواقع دو نسخه کاملا برابر هستن. ولی پورت کردنِ بازی از 360 به PS3 همیشه ضعفِ نسخه ی PS3 رو به همراه داشته. حالا نمیدونم این چه سیاستی هست که بعضی سازنده ها، بازی رو برای 360 می سازن و بعد برا PS3 پورت می کنن! :confused::confused::confused:
کارِ درست رو EA می کنه که لیدپلتفورمِ اکثرِ بازی هاش PS3 هست! هم PS3دارها راضی، هم 360 دارها! :smile::biggrin1:
اما تو فیزیک ps3 بهتره
هر دو نسخه رو چند دست بازی کردی شما ظاهرا! :D بعد، از لحاظِ کنترل کدوم بهتر هست؟! :D
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر