25 بازی برتر pc از دیدگاه IGN

بهترین بازی PC؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    162
  • نظرسنجی بسته شده است .

Hosein M

کاربر سایت
با سلام...
سایت Ign طی مقاله ای در یک ماه پیش به بررسی 25 بازی برتر pc در طول تاریخ پرداخت.
در همین راستا من و چند تن از ذوستانم تصمیم گرفتیم این مطلب رو ترجمه و در اختیار شما عزیزان بذاریم.
جا داره یه تشکر ویژه دوستان خوبم: اقا فرهود(spiderferi) _ اقا مهدی گل(GENE)_و بهترین مدیر سایت اقا اریا(Dinosaur) بکنم چون بیشتر زحمت رو این دوستان کشیدن
فقط این پست مقدمه ی مطلب هست و در ادامه ی پستا ترجمه ی بازی ها رو قرار میدم پس لطف کنید تا موقعی که مطلب به پاین نرسیده پستی ارسال نکنید چون سعیم بر اینه که تاپیک بهم ریخته نشه پستای اصلیش و یه مطلب مرتب تحویلتون بدم
نظر سنجی رو هم اضافه میکنم فقط تا اتمام مطالب لطفا در نظرسنجی شرکت نکنید
امیدوارم خاطرات خیلی ها زنده بشه
با تشکر حسام محمدیان

 
آخرین ویرایش:
25_20

25)Falcon 4.0
ناشر:Microprose
سازنده:Microprose
تاریخ عرضه:1998
612085boxart_160w.jpg

Falcon 4.0 از بسیاری جهات نشان دهنده ی پایان دورانی خاص از بازیهای کامپیوتری است.این بازی یک شبیه ساز پرواز باورنکردنی بود که نشان دهنده ی آخرین تلاش های یک ناشر بزرگ برای ساخت بازی ای با بودجه کلان و واقع گرایانه در سبک شبیه ساز مبارزات هوایی بود. با اینکه بازی در زمان عرضه مشکلات زیادی داشت , اما با این حال یک بازی شبیه ساز پرواز فوق العاده پیچیده و کامل همراه با مبارزات پویا و استفاده به جا و دقیق از دستگاه های الکتریکی و خودکار در هوانوردی و flight modeling (مدل پرواز) کامل بود.شرکت سازنده با انتشار source code خود به طرفداران بازی اجازهِ تغییر و اصلاح و حتی موارد بیشتری در بازی را داد مانند به روز رسانی کیفیت بصری بازی و همچنین مبارزات کاملا جدید. Falcon 4.0 بازی بسیار سختی است و زمان زیادی طول میکشد که شما با کنترل بازی اشنا شوید , چه رسد به استاد شدن!! اما اگر در این بازی به مرحله استادی برسید , احتمالآ نزدیکترین بازی برای تجربه ی زندگی مانند یک خلبان هواپیمای F-16 خواهد بود.شاید بتوان گفت دیگر بازی ای مانند Falcon 4.0 در این سبک نخواهیم دید.
top-25-pc-games-of-all-time-20090806021429047.jpg

------------------------------------------------------------------------------
24)Diablo
سازنده:Blizzard
ناشر:Blizzard
تاریخ انتشار:1997
610460boxart_160w.jpg

یکی از اولین بازی هایی که اصطلاح "clickfest,"(جشنواره کلیک) را محبوب کرد شماره ی اول بازی محبوب Diablo بود که بلافاصله درگیر بازی می شدید و بسیار معتاد کننده و یک اثر استانداد در ژانر action roleplaying بود و بازیکن بازی رو در قالب یک قهرمان ساده در شهری که توسط شیاطین تسخیر شده بود شروع میکرد بازیکن برای مقابله با این تهاجم , عازم مآموریتی میشه که در اون باید سیاهچالها و مکانهایی که به صورت رندوم ایجاد میشن رو پشت سر بگذاره دشمنانی که شما در این بازی با انها روبه رو میشوید تنوع زیادی دارند از موجودات ریز فانتزی گرفته تا اربابان و شیاطین غول پیکر. کشتن هر هیولایی در بازی علاوه بر آزاد کردن مقداری آیتم و طلا که باعث آپگرید شدن کاراکتر شما میشه , به شما در شناخت اون هیولا هم کمک میکنه تا بتونین از دنیایی که در اون قرار دارین اطلاعات بیشتری پیدا کنین. "اضافه کردن مولتی پلیر و classهای متنوع این بازی رو به بازی تبدیل کرد که از بازی کردن و تکرار کردنش سیر نمی شدید "
top-25-pc-games-of-all-time-20090806021426547.jpg

-------------------------------------------------------------------------------
23)DOOMسازنده:id Software
ناشر:id Software
تاریخ انتشار:1993
doom_pcboxboxart_160w.jpg

قبل از سال 93 بازی های سرگرم کننده و مفرح به سبک fps بودند اما هیچکدام نتوانتسند به اندازه Doom از شرکت Id محبوبیت کسب کرده و به این سبک خدمت کنند . تقریبا هرچیزی که ما در مورد یک بازی FPS میدانیم در این بازی با کیفیت وجود داشت : گرافیک عالی در آن زمان , اسلحه های بسیار قدرتمند , دشمنان هیولا گونه , Death match multi player (!) و البته هشدارهای مادران و پدران و همچنین معلمین نگران به فرزندان و شاگردانشان در مورد این بازی !
بسیار شگفت انگیز است وقتی به این بازی نگاه می کنیم و میبینیم که چقدر به این سبک خدمت کرده است . درست است بازی هایی در این سبک آمدند که باعث تحولش شدند اما همه بازی های سبک fps هنوز به Doom I مدیونند .
top-25-pc-games-of-all-time-20090806021427734.jpg

-------------------------------------------------------------------------------
22)Unreal Tournament
سازنده:Epic Games
ناشر:GT Interactive
تاریخ انتشار:1999
683386boxart_160w.jpg

کسانی که تعطیلات سال 99 را به یاد داشته باشند حتما یادشان هست که در آن سال رقابت شدید میان طرفداران Unreal tournament و Quake III به وجود آمده بود . هر دو بازی شایستگی فراوانی داشتند , اما در آخر این Unreal tournament بود که نظر ما رو ذره ای بیشتر جلب کرد . بیشتر سایت ها امتیازهای فوق العاده ای به آن دادند . البته Quake III از لحاظ گرافیک بر UT برتری داشت . اما انتخاب ها , طیف عظیم اسلحه ها و مراحل چالش انگیز (که بسیاری از آنها توسط کیف بلزینسکی خلق شده بودند) باعث شد که UT در آن سال به یکی از بازی هایی تبدیل شود که یکی از بیشترین ساعات بازی شده را در بین اعضای همین IGN داشت . 10 سال از عرضه بازی میگذرد و هنوز وقتی به آن نگاه میکنیم از انعطاف پذیری این بازی شگفت زده میشویم .
top-25-pc-games-of-all-time-20090806021425453.jpg

--------------------------------------------------------------------------------
21)Deux Ex
سازنده:Ion Storm
ناشر:Edios Interactive
تاریخ انتشار:2000

513deus_ex_front_preview_tn.jpg

FPSـی با المانهای RPG از Ion storm که به بازیکن قدرت میداد. نه تنها در شکل اسلحه های مرگبار که حضورشان بسیار پر رنگ بود بلکه در خود بازی نیز این حس احساس میشد . در مراحل وسیع بازی راه های مختلف و گوناگون برای رسیدن به پایان مرحله وجود داشت . با مهارت هک کردن شما میتوانستید کنترل روبات های حفاظتی رو بدست گرفته و باعث از کار افتادن و محو شدن نیروهای گشتی شوید یا اگر شما بیشتر متمرکز بر شلیک کردن بودید می توانستید راهتان را با انفجار ها باز کنید . با داستان جذاب علمی تخیلی , شخصیت های پویا , راه های متنوع و گوناگون بری تقویت کردن مهارت ها و تسلیحات کاراکتر بازی و طراحی مراحل بسیار عالی این بازی همان اندازه سرگرم کننده بود که انسان رو به فکر وامیداشت .
در نهایت Deus Ex خودش را با خواسته های بازیکنان برای کنترل کردن گیم پلی به سبکی که خودشان دوست دارند منطق می کرد بجای این که آن ها را مجبور به بازی به صورت خطی کند.
تجربه ای فراموش ناشدنی !
top-25-pc-games-of-all-time-20070313104945712.jpg

-------------------------------------------------------------------------------
20)Grim Fandangoسازنده:LucasArts
ناشر:LucasArts
تاریخ انتشار:1998
GrimFandango_PCBOX2005redoboxart_160w.jpg

شاید برای جمعیت تازه وارد دنیای گمی سخت باشد تا باور کنند Lucas Arts زمانی بهترین سازنده بازی های ادونچر این صنعت بوده است . با تعداد زیادی از عناوین بسیار عالی و فوق العاده این کمپانی اعتبار خود را در این صنعت بسیار بالا برد . آن ها بعدا یک قدم پیش رفته و بازی ـی عرضه کردند که به نظر خیلی از افراد بهترین ادونچر تاریخ تا این زمان است .
Grim Fandango در بسیاری از مرحله ها موفق بود . بدین صورت که دارای مفهومی عظیم برای دنیا بود که شامل زیبایی شناسی دقیق و نگاهی دولتی و اجتماعی به زندگی پس از مرگ را دارا بود . اینها فقط پشت صحنه ی کار می باشد , به هر حال , همراه با داستانی قانع کننده و پر از شخصیت های تاثیرگذار و به یادماندنی و سری پازل هایی چالش بر انگیز و معماهای جالب که بسیار خوب طرح شده اند و به هم پیوند خورده اند که بعضی اوقات یادتان میرفت مشغول بازی کردن یک بازی هستید و فکر می کردید با چیزی فراتر از یک بازی طرف هستید .
موسیقی خوب و حس طنز خالص بازی باعث شد ارزش این پکیج بسیار بالا برود . حتی اگر بصورت عادی از بازی های ادونچر خوشتان نیاید شما عاشق این بازی میشوید .
تجربه ای فراموش ناشدنی !
top-25-pc-games-of-all-time-20070314012218996.jpg
 
آخرین ویرایش:
19_15

19)Fallout
سازنده:Interplay
ناشر:Interplay
تاریخ عرضه:1997
fallout_pcboxboxart_160w.jpg

فال آوت واقعا همه چیز را داشت : گیم پلی شناور و متحرک , کاراکترهای قابل درک , روایت و داستان سرایی بسیارعالی که در کمتر بازی ـی دیده شده است و فرصتی که به بازیکن میداد تا به شدت بر اتفاق ها اثر بگذارد . این بازی به راحتی بر بالای بقیه عنوان های شناخته شده قرار می گیرد و به بازیکن آزادی اختیار فراوانی می دهد . داستان فال آوت و محیط بازی بسیار پویا و سیستم پیشرفت کاراکتر اصلی بازی بسیار پر عمق بود .
به چالش کشیدن بازیکن در فضایی آخر الزمانی , تم فرهنگی بسیار پر رنگ , مفهوم های لرزه انداز از پوچی فلسفه های انسانی که آدم رو یاد کتابهایی چون A Canticle for Leibowitz از Walter M. Miller می انداخت. گرچه بازیهایی چون Baldur`s Gate II: Shadows of Amn , Plancescape: Torment و ... از بزرگان سبک RPG به حساب می آیند , ولی این ساخته Interplay در سال 1997 ما را مجبور به انتخاب آن کرد.
top-25-pc-games-of-all-time-20070316064234002.jpg

---------------------------------------------------------------------------------
18)System Shock 2
سازنده:Looking Glass/Irrational Games
ناشر:Electronic Art
تاریخ عرضه:1999
systemshock2_pcboxboxart_160w.jpg

بازی System Shock 2 که با همکاری Looking Glass و Irrational Game ساخته شد نقاط قوت زیادی اشت اما شاید مهمترین آن‌ها اتمسفر سنگین و مخوفی بود که در ذره ذره آن نفوذ کرده بود. هوش مصنوعی بازی بسیار دقیق بوده و صداگذاری شخصیت اصلی کاملا گیرا و موثر بود. شما می‌بایست از دست خدمه‌ای که به شکل عجیب و ترسناکی تغییر شکل داده بودند فرار کرده و خود را به سفینه‌ای فضایی Rickenbacker و Von Braun برسانید. این بازی تجربه‌ای بسیار درگیر کننده و قوی داشت. می‌توانستید بسیاری از مهارت‌های و Skillهای خود را آپگرید کنید، طیف وسیعی از ابزار‌ها و مهمات و سلاح در اختیار شما بود. در این بازی شما نیاز به دقت و توجه بالایی داشتید. ایتم‌ها بعد از استفاده کردن، به تدریج فرسوده شده و از بین می‌رفتند، بدست آوردن مهمات کار مشکلی بود و راه‌های زیادی برای از بین بردن موانع وجود داشت. System Shock 2 ترکیبی از داستان خوب، اتمسفر سنگین، توانایی‌های زیاد و گیم‌پلی اعتیاد آورد بود که فراموش‌کردن ان غیر ممکن است و هنوز نیز یکی از بازی‌های شایسته بازار است.
top-25-pc-games-of-all-time-20070314012218761.jpg

------------------------------------------------------------------------------
17)crysis
سازنده:Crytek Studio
ناشر:Electronic Art
تاریخ عرضه:2007
CrysisRGB_RATEDboxart_160w.jpg

کرایسیس شاید جدیدترین بازی در لیست باشد اما اون این جایگاه رو بدست آورده و به عبارتی کسب کرده است . اکثرا از کرایسیس بخاطر گرافیک و تکنولوژیش یاد میکنند . اما این تکنولوژی برای به ارمغان اوردن گیم پلی ـی بهتر استفاده شده است . این عنوان صرفا یک شوتر زیباتر (از لحاظ گرافیکی) نیست بلکه یک شوتر روان است که به لطف تصمیمات شما در تب و تاب نبرد گوناگون بازی میشود . هیچ چیز مثل این نیست که شما وارد نبردی سهمگین با کره ای های شمالی شوید و ببینید که شلیک ها و توپ ها باعث لرزش زمین و ویران شدن جنگل در نزدیکی شما میشوند . مهارت کسب کردن در مورد نانوسوییت باعث میشود که شما بسیار مهلک و درنده با استفاده از مخفی کاری . سرعت و استقامت باشــید تا تقریبا بتوانید با تعدادی زیادی دشمن همزمان بجنگید . و بازی حس هیجان بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد که همینطور افزایش می یابد
همچنین نبردی زیبا بین تانک ها در سکانس آخر هگامی که جزیره در حال سقوط است رخ میدهد .
top-25-pc-games-of-all-time-20090806021431656.jpg

-------------------------------------------------------------------------------
16)Star craft
سازنده:Blizzard
ناشر:Blizzard
تاریخ عرضه:1998
starcraft_cdboxboxart_160w.jpg

وقتی شما سه حرف RTS رو پشت سر هم میگین , چند بازی سریع در ذهنتون میاد . برای میلیون ها بازیکن این بازی استارکرفت هست . این بازی به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های سبک استراتژی در بین بازی های آنلاین در دور دنیاست . برای کسانی که این فرصت را داشتند که این بازی را تجربه کنند هنوز تازگی دارد و چیزهایی دارد که عاشقشان میشوید .
استارکرفت 3 گروه متفاوت خلق کرد که هرکدام عواملی متفاوت چون انگیزه , تکنولوژی و استفاده از توانایی های بیولوژی داشتند و در کنار هم داستان و جهانی فوق العاده خلق می کردند.
حتی شگفت انگیزتر این بود که میتوانستید استراتژی واقعی خود را با توجه به نژادی که انتخاب میکنید پیاده کرده , هیچ کدام از نژاد ها حتی دارای یک قابلیت صرفا مشترک نبودند و هر کدام قابلیت های منحصر به فرد خود را دارا بودند . حتی واحد سازنده (builder) نیز برای هر نژاد به گونه ای خاص رفتار می کرد .
بالانس فوق العاده همراه با گیم پلی فوق العاده تر باعث منحصر بفرد شدن این عنوان شدند. جنگ فضایی میان Terran ها , Protos ها , zerg ها باعث شدند که بازی به یکی از به یاد ماندنی ترین و سرگرم کننده ترین نرم افزارهایی باشد که تا بحال ساخته شده است .
top-25-pc-games-of-all-time-20070315054911672.jpg

-------------------------------------------------------------------------------
15)Command and Conquer
سازنده:Westwood Studios
ناشر:Virgin Interactive
تاریخ عرضه:1995
610013boxart_160w.jpg

با هزاران ادامه و دنباله برای این سری روی تقریبا همه پلتفرم ها , هنوز C&C 1 بهترین این سری میباشد . این بازی بسیار سریع محبوب شد و به یکی از بهترین ها در سبک RTS تبدیل گشت . بازیکن ها در میان جنگی بین سازمان دفاع جهانی و اتحاد برادری NOD بر سر حمله به Tiberium شرکت می کنند . دو جبهه حتی از لحاظ استراتژی پایه نیز با هم متفاوت بودند , که علاوه بر بوجود آوردن حس رقابت باعث میشد تا یک مسابقه در مورد ساختن سریع یونیت ها نیز در میان بازی کننده ها درگیرد . علتی که باعث درخشیدن این بازی شد حالت انلاین بازی بود که تا چهار نفر را نیز پشتیبانی می کرد , که باعث شد موفقیت مولتی پلیر این بازی بسیار بیشتر شود . با احترام به بازی هایی مثل Dune II اما این C&C بود که باعث شد RTS های امروزی به اینجا برسند .
top-25-pc-games-of-all-time-20090806021430859.jpg
 
14_10

14)Company Of Heroes
سازنده:Relic Studios
ناشر:THQ
تاریخ عرضه:2006
companyofheroes_dvdromboxart_160w.jpg

اگر بازی مدرنی وجود داشته باشد که بخواهد برای بزرگان سبک RTS قد علم کند مطمئن باشید آن بازی Company of Heroes خواهد بود . CoH واقعا یکی از بهترین و کامل ترین بازی هایی میباشد که تا بحال پا در سبک RTS گذاشته اند و محکی است برای بازی های جدید تر این سبک تا با آن مقایسه شوند . این بازی واقعا دارای مشکلات جزئی کمی بود و مشکل خاصی نداشت . Campaign این بازی بسیار جذاب و خیره کننده بود و این جذابیت نیز تا آخرین مرحله و تا پایان Campaign ذره ای کمتر نمی شد . درگیری ها و نبرد های جذاب و همچنین مولتی پلیر سرگرم کننده , و همچنین دو جبهه بی نظیر و پر فدرت با یونیت های متنوع و عالی و کیفیت ساخت فوق العاده بازی , صداگزاری کم نظیر و گرافیک هنری و فنی زیبا و در آخر سرگرم کنندگی فوق العاده بازی از آن یک شاهکار ساخت.
ممکن است خیلی از ایده های Company of Heroes از بازی های دیگر گرفته شده باشد اما این ایده ها اینقدر خوب روی بازی پیاده شده اند که استاندارد های جدیدی را در این صنعت و در این سبک به ثبت برسانند .
در آخر Company of heroes یک شاهکار به تمام معنا در این سبک بود !
top-25-pc-games-of-all-time-20070314012217308.jpg

---------------------------------------------------------------------------------
13)The Sims
سازنده:Maxis
ناشر:Electronic Art
تاریخ عرضه:2000
thesims_pcboxboxart_160w.jpg

کمتر کسی پیدا میشود تا به حضور The sims در این لیست اعتراض کند . این سری از افراد اطلاع ندارند که این فرانچایز دارای رکورددارِ بهترین فروش رو در بین تمام فرانچایز ها می باشد . به همین دلیل است که بسته های الحاقی بی شماری برای این بازی عرضه شود و حتی چند نسخه از آنان نیز برای کنسول ها هم عرضه شوند . این بازی بر پایه سازندگی بازیکن ساخته شده و بسیار موفق هم در این عرصه عمل کرده است .
در این بازی هیچ هدف معینی وجود ندارد و ماکسیس یکی از بهترین بازی های Sandbox رو در تاریخ بازی های ویدیوئی ارائه کرد . بازی بسیار سرگرم کننده است و توصیه میشود یک شماره از این سری را حتما بازی کنید .
top-25-pc-games-of-all-time-20070312062232135.jpg

-------------------------------------------------------------------------------
12)World Of Warcraft
سازنده:Blizzard Entertainment
ناشر:Blizzard Entertainment
تاریخ عرضه:2004
wow_pcusboxboxart_160w.jpg

اگر اسم این بازی به گوش شما نخورده باشد احتمالا شما در غاری در مریخ در این پنج ساله گذشته زندگی می کردید .از کمپانی بیلیزارد بیشتر به عنوان یکی از کمپانی های پیشرو در صنعت بازی های RTS یاد میشود , اما این کمپانی نشان داد که می تواند علاوه بر بازی های RTS با بازی های RPG انلاین صنعت بازی های رایانه ای را به لرزه در آورد .
تعداد مشترکین و تعداد سرور های این بازی به تنهایی مدرکی گواه بر موفقیت عظیم این بازی آنلاین میباشند اما اگر شما مدرک بیشتری خواستید و این کافی نبود میتوانید نگاهی به طراحی کردن Inviting در این بازی , گرافیک زیبا و روایت های غنی در این بازی ,که پر از quest میباشد , بیندازید و بفهمید که چرا WoW در این لیست حضور دارد .
با این که این بازی نیز مانند تمام MMO های دیگر دارای Downtime میباشد اما به مراتب کمتر از بقیه MMO ها به این مشکل دچار میشود و توانسته است تا حدود زیادی این مشکل را پوشش دهد .
این بازی آنقدر سرگرم کننده است که بعضی وقت ها یادمان میرود که الان نصفه شب است و باید بخوابیم و همچنان مشغول به بازی کردن هستیم !
top-25-pc-games-of-all-time-20070313104946055.jpg

------------------------------------------------------------------------------
11)SimCity
سازنده:Maxis
ناشر:BroderBund
تاریخ عرضه:1989
simcity_pc_boxartboxart_160w.jpg

قبل از اینکه ویل رایت برو روی عنوان Sim city کار کند او بر روی یک بازی شبیه سازی هلیکوپتر به نام Raid ( با داستانی در مورد سقوط یک شهر ) کار کرده بود و اذعان داشته که از آن بازی به شدت الهام گرفته و وقت خود را صرف آموختن مسائل و طراحی های شهری کرده است . ما میدانیم منظور او چیست چون خود ما نیز Raid را بازی کردیم و یادمان می آید که پرواز کردن بر فراز شهری که او ساخته بود احساس بر انگیز بود.
بیشتر ما یک شهر را در شخصیت خود قبول کرده ایم اما هیچ وقت نمی دانسیتم که ساختن یک شهر چقدر پر زحمت و چه احساسی دارد و این دقیقا منحصر بفردی Sim city میباشد . برای اولین بار ما می توانسیم چیزی پیچیده مانند یک شهر واقعی را در دست بگیریم و آن را رو به پیشرفت ببریم و مردمش را راضی نگه داریم یا با سیاست های نادرست خود باعث پسرفت شهر و کاهش رضایت مردم آن شویم . این بازسی باعث تغییر در صنعت شد و نشان داد که یک بازی میتواند علاوه بر اینکه سرگرم کننده باشد آموزنده نیز باشد
top-25-pc-games-of-all-time-20090806021424375.jpg

-----------------------------------------------------------------------------
10)Call of Duty
سازنده:Infinity Ward
ناشر:Activision
تاریخ عرضه:2003
callofduty_pcbox_orgboxart_160w.jpg


بازی های شوتر جنگ جهانی دوم در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ بودند تا وقتی که Infinity ward با Call of duty سبک را به لرزه انداخت . از فرود آمدن با چتر نجات چند ساعت پیش از نبرد D-Day تا آخرین مبارزات برای فتح برلین , بازیکن ها وارد دنیایی می شدند که حسی فوق العاده سینمایی و البته واقعی داشت.
بازی دارای هوش مصنوعی عالی بود و همچنین بر حرکات تیمی پایه گذاری شده بود که باعث می شد حس کنید که شما عضو یک گروه و جوخه واقعی هستید تا یک ماشین آدم کشی تنها ; علاوه بر آن یکی از بهترین صداگزاری ها را داشت که باعث میشود Call of Duty یکی از بهترین و درگیرکننده ترین FPS های شبیه ساز جنگ باشد . همچنین بازی دارای محدوده ای گسترده از نبرد های مولتی پلیر بود که باعث شد مولتی پلیرش نیز بسیار موفق و زیبا باشد .
top-25-pc-games-of-all-time-20070313104946274.jpg
 
9-6

9)MechWarrior 2: 31st Century Combat
سازنده:Activision
ناشر:Activision
تاریخ عرضه:1995
Mechwarrior2_PCBOX-2005usboxart_160w.jpg

گرچه اولین Mech warrior که در سال 1989 منتشر شد باعث بوجود آمدن تغییراتی در ساختار گیم پلی بازی ها شد ,اما MechWarrior 2: 31st Century Combat بود که محبوبیت را برای این سری به ارمغان آورد . طرفداران این نوع بازی هاحتما Mech warrior 2 را در صدر جدول بازی های خود قرار می دادند و می دهند. اما موفقیت بازی به همین جا ختم نشد و بخاطر گرافیک فوق العاده ـش در آن زمان محبوبیتش همینطور در حال گسترش بود .
اما باز هم فقط گرافیک بالا نداشت و چیزی فراتر از آن بود , *پیچیدگی خاصی داشت و شما نیاز شدیدی به مدیریت بر زیر سیستم های مختلف خود داشتید , همچنین دارای Customization بی نظیری بود و داستانی عالی داشت که شما را در خود حبس می کرد . Mech warrior 2 به بازیکن ها حس واقعی قدرت را می داد و گونه ای بازیکن را معتاد خودش می کرد که بازیکن در کار کردن با کیبورد بسیار حرفه ای تر از قبل می شد .
این بازی همانند برجی بر فراز بازی های دیگر می درخشد و یک الگوی واقعی بعنوان یک بازی PC کامل می باشد .
top-25-pc-games-of-all-time-20070312062232401.jpg

--------------------------------------------------------------------------------
8)Rome:Total War
سازنده:Creative Assembly
ناشر:Activision
تاریخ عرضه:2004
RomeTotalWar_PCBOX_Final_20041212boxart_160w.jpg

سومین عنوان سری Total War که ساخته دست تیم توانای Creative Assembly بود به یکی از عمیق ترین و اعتیاد آورد ترین بازی های استراتژی تبدیل شد. مپ‌هایی بزرگ و نبرد‌‌های ریل تایم در بازی وجود داشت و مضامین مختلف آن به حدی حرفه‌ای طراحی شده بود که بازیباز را برای مدت‌ها سرگرم می‌کرد. هوش مصنوعی بازی بسیار خوب بود و تاکتیک‌های موثری را در نبرد‌ا به کار می‌بست. نبردهای پیچیده و سنگین، شهر‌هایی با ساختار و شکل متفاوت، سربازان و نیرو‌هایی با جزییات بالا و صداگذاری بی‌سابقه از دیگر مزیت‌های این بازی بود. وقتی شروع به انجام این بازی کنید، توقف آن غیر‌ممکن خواهد بود. Rome استحقاق این را دارد که در رتبه یکی از برترین‌های PC در طول تاریخ قرار بگیرد.
top-25-pc-games-of-all-time-20070316064234720.jpg

---------------------------------------------------------------------------
7)Sid Meier's Piratesسازنده:Microprose
ناشر:Microprose
تاریخ عرضه:1987
piratesboxart_160w.jpg

تصورش سخت است که 20 سال از زمانی که برای اولین بار Sid Meier's Pirates را بازی کردیم گذشته ‌است. این بازی یکی از بازی‌های محبوب تاریخ به شمار می‌رود که بسیار خلاقانه بوده و تجربه‌ای کامل و همه جانبه را ارائه می‌کرد. چند سال پیش یک بازسازی از این بازی انجام گرفت که بسیار عالی و هیجان انگیز بود. بازی شما را به قرن 17 و 18 می‌برد. جایی که باید یا در خدمت طوایف اروپایی بوده و یا به عنوان یک دزد دریایی به دل دریا‌های کارائیب بزنید و با امواج خروشان دست و پنجه نرم کنید. مبارزه بین دو کشتی دریایی،‌ روبرو شدن با گروه زیادی از تبه‌کاران، مبادله کالا و به خدمت گرفتن سربازان در بندر‌ها، جستجو به دنبال گنجینه‌های گم شده و یافتن اعضای گم شده خانواده‌ و رابطه مخفیانه با دختران مامورین و دولت‌مرداران از کار‌هایی است که در این بازی مفرح می‌توانید انجام دهید.
top-25-pc-games-of-all-time-20070314023610295.jpg

-------------------------------------------------------------------------------
6)Half_Life
سازنده:Valve Software
ناشر:Sieera Studios
تاریخ عرضه:1998
halflife_pcboxboxart_160w.jpg

به راحتی می توان گفت که سبک fps به دو بازه زمانی متفاوت تقسیم شده است و این بازه ها توسط یک بازی به هم متصل می شوند : Half Life . بازی شوتر افسانه ای Valve باعث ایجاد تغییراتی بزرگ در این سبک شد و بازیهای این سبک را از حالت تجربه ای گذرا و سریع به بازی هایی با ارزش فوق العاده بالا و خط داستانی منحصر به فرد تبدیل کرد.
اتفاقات و حوادث از پیش تعیین شده در جای جای بازی باعث میشدند که به بازیکن حس بازی در یک فیلم هالیوودی 200 میلیون دلاری علمی تخیلی و ترسناک دست بدهد.
روایت داستان بازی هیچ وقت شما را تنها نمی گذاشت و داستان بصورت قسمت قسمت روایت میشد . استفاده ی فوق العاده از محیط به عنوان ابزاری برای روایت داستان حرکتی نوآورانه بود و وقتی که شما به سمت تأسیسات بسیار خاطره انگیز Black Mesa رهسپار می شدید , احساس کشف دنیای جدیدی به شما دست میداد .
بازیکنانی که Half-life را در زمان عرضه ی بازی خریدند همگی موقع بازی کردن این شاهکار حس تازه ای داشتند که در هیچ بازیِ دیگری پیدا نمیشد. احساسی خاطره انگیز و انقلابی .
top-25-pc-games-of-all-time-20090806021429937.jpg
 
آخرین ویرایش:
5_1

5)Battlefield 1942
سازنده:Digital Illusions CE
ناشر:Electronic Art
تاریخ عرضه:2002
Battlefield1942_PCBOX2005-usboxart_160w.jpg

بازسازی نبرد‌های تاریخی در این بازی، مانند نبرد استالینگراد، Wake Island و نبرد Bulge آنقدر جذاب بود که کار و زندگی را از شما ساقط می‌کرد. شما می‌توانستید امیدوارم باشید که برای روز‌های تعطیل خود یک بازی ناب پیش رو دارید. ترکیب بسیار عالی از اکشن و استراتژی در مپ‌هایی وسیع و همراه با سلاح‌ها و وسائل نقلیه گوناگون از خصوصیت‌های این بازی به شمار می‌رود. فرقی نداشت که یک نبرد کاملا جدی را دنیال می‌کندی یا با جیپ در میان دشت و صحرا حرکت می‌کنید تا از رقیبان جلو بزنید. در هر دو حالت این بازی کاملا سرگرم کننده و Fun بود. البته نمی‌توان گفت این بازی کاملا بی نقص بود اما توانست پنجره‌ای جدید به روی بازی‌های شوتر تیمی باز کند و نشان داد که یک بازی چقدر می‌تواند مفرح باشد.
top-25-pc-games-of-all-time-20070314012217683.jpg

---------------------------------------------------------------------------------
4)Baldur's Gate II: Shadows of Amn
سازنده:BioWare
ناشر:nterplay/Black Isle Studios
تاریخ عرضه:2000
baldursgate2shadofamn_pcboxboxart_160w.jpg

بازی‌های نقش آفرینی زیادی بر پایه Dungeons and Dragons در طول سالیان متمادی برای PC منتشر شدند اما Baldur's Gate II: Shadows of Amn بزرگترین و قدرتمند‌ترین آن‌ها بود. بعد از غوغایی که پس از انتشار Baldur's Gate در سال 1998 به پا شد، دنباله این بازی در سال 2000 منتشر شد که از بسیاری از جهات بهبود و ترقی یافته بود. سیستم کامبت بسیار کامل و عالی، محیط‌هایی وسیع، ماموریت‌های فرعی بیشمار و داستان‌سرایی خوب از ویژگی‌های این شاهکار بود. یکی از خصوصیات بارز این بازی کاراکتر‌های آن بود. یک کاراکتر منفی بسیار خبیث با تعدادی همراهان مضحک و خوش‌ساخت که هیچگاه از خاطر فراموش نمی‌شوند. من جمله می‌توان به کاراکتر‌های Take Minsc و Boo اشاره کرد. اگر قبلا این بازی را تجربه نکرده‌اید، همین حالا یک نسخه تهیه کنید. ممکن است حالا پس ار گذشت 10 سال، بازی چندان خوش رنگ و لعاب نباشد ولی هنوز هم یکی از برترین RPGهای تاریخ است.
top-25-pc-games-of-all-time-20070315054910094.jpg

---------------------------------------------------------------------------
3)Civilization IV
سازنده:Firaxis
ناشر:2K Games
تاریخ عرضه:2005
civilizationiv_pcboxboxart_160w.jpg

یکی از نسخه‌های Civilization باید در این لیست قرار می‌گرفت. برای سال‌ها همه بر این باور بودند که Civilization II برترین بازی این سری می‌باشد که استراتژی‌هایی پیچیده و در عین حال خوش‌ساخت را ارائه می‌کرد. برخی از مردم معتقدند شماره دوم این بازی هنوز هم بهترین است اما ما شماره چهارم را انتخاب کردیم. نکات زیادی در این بازی هست که نسبت به قبل بهینه شده‌اند. از سیستم Damage گرفته تا طراحی گروه‌های بازی که از قوم‌ها و ملیت‌های گوناگون بودند. این بازی یکی از اعتیادآورترین تجربه‌های 4X در بازار است. علاوه بر بخش تک‌نفره، این بازی یک بخش مولتی‌پلیر خوب نیز در کنار خود داشت. بخش مولتی‌پلیر به لطف تجربه Firaxis عالی از کار در آمده بود و از نظر جذابیت با بخش تک‌نفره رقابت می‌کرد. Civilization IV یک شاهکار است.
top-25-pc-games-of-all-time-20070316064233673.jpg

-----------------------------------------------------------------------
2)Star Wars TIE Fighter
سازنده:LucasArts
ناشر:LucasArts
تاریخ عرضه:1994
tiefighter_orgpcboxboxart_160w.jpg

طرفداران بازی‌های هواپیمایی و شوتر فضایی همیشه انتخاب‌های مناسبی مثل Wing Commander یا Elite را در پیش رو داشتند ولی هیچکدام از آن‌ها نتوانست به پای TIE Fighter برسد که اکشن بسیار عالی داشت. تیم سازنده بازی که از ساخت X-Wing درس‌های زیادی گرفته بودند توانستند یک سیستم کامبت عالی و ماموریت‌های بی نقص برای بازی طراحی کنند که بی سابقه بود. در این بازی شما می‌توانستید یک تبه‌کار باشید. نسخه Collector's Edition بازی با بهبود بخشیدن به گرافیک و صداگذاری پا را فراتر گذاشت. از زمان انتشار این بازی رقیبان کمی توانستند از این بازی تقلید کنند اما هیچکدام نتوانستند هیجان و جذابیت این بازی را تکرار کنند. هیجانی که از انجام ماموریت‌های مخفی برای امپراطور به ما دست می‌داد.
top-25-pc-games-of-all-time-20070316064234205.jpg

-----------------------------------------------------------------------------
1)X-COM: UFO Defense
سازنده:Mythos Games
ناشر:Microprose
تاریخ عرضه:1994
611181boxart_160w.jpg

این بازی ممکن است بسیار قدیمی باشد و حتی روی کامپیوتر‌های امروزی اجرا نشود اما هنوز هم هیچ رقیبی برای X-COM وجود ندارد. می‌توان گفت این بازی یکی ار بهترین استراتژی‌هایی است که در طول تاریخ و بر روی هر سیستمی عرضه شده است. این بازی بازیباز را در یک دژ دفاعی در برابر حمله بیگانگان به زمین قرار می‌دهد. سیستم مدیریت و کنترل پیشرفته، انجام تحقیقات فوق پیشرفته در بازی، سیستم نقش افرینی عالی، مبارزات هیجان‌انگیز و داستان غنی تجربه‌ای را برای بازیباز خلق می‌کرد که تکرار نشدنی‌است. شما رهبری تیم خود را در ماموریت‌ها بر عهده می‌گرفتید تا UFOهای سقوط کرده را به چنگ بیاورید. همچنین باید خانه به خانه در درون شهر پیش می‌رفتید تا حمله بیگانگان را دفع کنید. در عین حال می‌بایست به پرسنل و تجهیزات خود نیز دقت می‌کردید تا ملت‌های جهان از دست شما راضی بوده و هزینه‌های شما را تامین کنند. هیچ بعید نیست که طرفداران RPG گاهی این بازی را از گنجینه خود بیرون بکشند و دوباره آن را تمام کنند.
top-25-pc-games-of-all-time-20070316064234423.jpg
 
الان که حساب کردم دیدم 90 درصد این بازیها یک تجربه تلخ برای من بوده البته دو سه تاش هم اصلا ندیدم چه برسه به اینکه بازی کنم.

این وسط HL میمونه و COD
 
نظرات خود رو اعمال کنید
اگه مشکلی دیدید تو پروفیلم بگید
خوب تموم شد بالاخره الانم واقعا خوابم میاد(:|برم بخوابم
 
آخرین ویرایش:
ممنون.
بازی System Shock 2 که با همکاری Looking Glass و Irrational Game ساخته شد نقاط قوت زیادی اشت اما شاید مهمترین آن‌ها اتمسفر سنگین و مخوفی بود که در ذره ذره آن نفوذ کرده بود. هوش مصنوعی بازی بسیار دقیق بوده و صداگذاری شخصیت اصلی کاملا گیرا و موثر بود. شما می‌بایست از دست خدمه‌ای که به شکل عجیب و ترسناکی تغییر شکل داده بودند فرار کرده و خود را به سفینه‌ای فضایی Rickenbacker و Von Braun برسانید. این بازی تجربه‌ای بسیار درگیر کننده و قوی داشت. می‌توانستید بسیاری از مهارت‌های و Skillهای خود را آپگرید کنید، طیف وسیعی از ابزار‌ها و مهمات و سلاح در اختیار شما بود. در این بازی شما نیاز به دقت و توجه بالایی داشتید. ایتم‌ها بعد از استفاده کردن، به تدریج فرسوده شده و از بین می‌رفتند، بدست آوردن مهمات کار مشکلی بود و راه‌های زیادی برای از بین بردن موانع وجود داشت. System Shock 2 ترکیبی از داستان خوب، اتمسفر سنگین، توانایی‌های زیاد و گیم‌پلی اعتیاد آورد بود که فراموش‌کردن ان غیر ممکن است و هنوز نیز یکی از بازی‌های شایسته بازار است.
واقعا ترسناک بود!! بیش از حد ترسناک!
sims یک آسغال به تمام معناست :-& چجوری این بازی رو اسم برده :-?
زیباترین بازی ای هستش که میتونه ماه ها آدم رو سرگرم کنه بدون ذره ای خسته گی...
 
sims یک آسغال به تمام معناست :-& چجوری این بازی رو اسم برده :-?

فک کنم شما فک میکنی بازی دخترونس ! :d
والا ما از بچگی سیمزو بازی میکردیم ! خیلی هم بازیه درگیرکننده و اعتیاداوریه !
...................
کسی تو کار Simcity بوده ؟! :d یادش بخیر من و دوستام کل مینداختیم سر شهرامون:d
...........................
جای فیفا 2000 خالیه ! :d عجب بازی ـی بود !:d یادمه یه رمز داشت میزدی سفینه میومد بازیکنات رو میبرد !:d
.........................
دوستان از من میشنوین این Deus ex رو دانلود کنین ;):d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or