سلام تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم پايين ترين امتياز 0 بالاترين امتياز 10 همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه ) اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر ) Wolfenstein Wanted Weapons of Fate Left 4 Dead Bionic Commando Call of Juarez Bound in Blood Street Fighter IV جواب لیست امتیازات سری اول : http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=816311&postcount=44 اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر : Batman Akham Asylum Resident Evil 5 Mini Ninja NFS: SHIFT Red Faction Guerilla Darkest of days Section 8 overlord 2 ARMA II Trine X-Men Origins: Wolvorine جواب لیست امتیازات سری دوم : http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=828839&postcount=68 اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر ) Assassin's Creed Bioshock Brothers In Arms 3 Crysis Crysis Warhead Dark Sector Dead Space Far Cry 2 F.E.A.R 2 Gears of War GTA IV GRID Mirror Edge لیست امتیازات سری سوم : http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=835380&postcount=102 بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان ) Splinter Cell: Double Agent STALKER: Shadow of Chernobyl STALKER: Clear Sky Call of Duty 4 Call of Duty: World At War Fallout 3 H.A.W.X Resident Evil 4 Prince of Persia 2008 Burnout: Paradise Mass Effect Devil May Cry 3 Devil May Cry 4 Pro Evolution Soccer 2009 Colin Mac Rae: Dirt Silent Hill: Homecoming لیست امتیازات سری چهارم : http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=842456&postcount=135
Wolfenstein II The New Colossus 8/10 نکات مثبت: گرافیک هنری و تکنیکی خوب صداگذاری شخصیت ها و افکت های مناسب سوپرایزهای داستانی و روابط جالب میان شخصیت های بازی اکشن خوب و شوتینگ مناسب اسلحه های مناسب نکات منفی: بخش های حوصله سر بر کمپ اصلی یکنواخت نبود باس فایت درجه ی سختی نامتعادل(گاهی خیلی اسان گاهی خیلی سخت) بخش ضعیف مخفی کاری و تعدد زیاد ان در کل باید بگم که عنوان خوبی بود اما نکته ی خاصی نسبت به نسخه های قبلیش نداشت حتی پسرفتم به نظرم داشت کل بازی حالت مخفی کاری تقریبا داره و مدام باید 1 یا 2 تا سورس پیدا کنید بکشید کارتشم بردارید. در کل با یکم فن بازی بهش 8 می دم.
Call of Duty WWII Campaign: 8.6/10 گیم پلی: 9/10 گرافیک: 8.2/10 صداگذاری: 9/10 داستان و روایت: 8.5 شاید این اولین باری باشه توی این چند سال که به نسخه جدید CoD همچین نمره ای میدم اونم چون واقعا حداقل از بخش تک نفره بازی لذت بردم. تقریبا بعد از BOII این سری از نظر طراحی مراحل و شخصیت و روایت شدیدا لنگ میزد که بنظرم توی این نسخه خیلی خوب عمل کردن، با شخصیتا راحت میشه ارتباط برقرار کرد و آدمو یاد نسخه های قدیمی میندازه، نحوه روایت داستان بسیار جذابه چون با یک CG بسیار قوی همراهه ( از نظر موشن کپچر و انیمیشن جز قوی ترین عنوان هایی هست که تا حالا دیدم و همین باعث میشه خیلی به فیلم واقعی نزدیک بشه و آدم راحت باهاش ارتباط برقرار میکنه ) در کل تاجایی که من دیدم اکثر اعتراضا به قسمت مولتی پلیر بازی بود که تجربش نکردم ولی سینگل بازی برای من میره کنار WoW نکات مثبت: طراحی مراحل روایت داستان و شخصیت ها صداگذاری و موسیقی بهینه بودن نکات منفی: کوتاه بودن کنترل افتضاح هواپیما و کمی هم تانک ها Gears of War 4 Campaign: 8.7/10 به شخصه خیلی لذت بردم، ادامه جذابی بود با اینکه شخصیتا جدیدن و سری جدید شده اما همون حس قدیمو داره با اینکه نیمه اول بازی درگیری با روباتا خیلی حس Geow رو ازش گرفته بود اما نیمه دوم کامل جبران کرد، جذاب ترین چیز بازی هم بنظرم دیالوگای فانی که رد و بدل میشد خیلی جذاب میکرد بازیو که حالا این ممکنه واسه یکی مسخره برسه اما منو شدیدا سرگرم میکرد فقط یک چیزی که سر در نمیارم اینکه چرا بیشتر روی تنوع گیم پلی کار نمیکنن، گیم پلی همین الان اعتیاد آورو خوبه ولی رسما از اول بازی تا آخر غیر از 3 یا 4 تا اسلحه جدید که پیدا میشه شاید چیز جدیدی بهش اضافه نشه و منی که Gears of war 3 رو تازه سال پیش بازی میکردم این نسخه غیر از روون شدن گیم پلی چیز جدیدی توش حس نمیشد اما خب بازم اعتیاد آور و خوبه. گرافیک: 8.5/10 گیم پلی: 9/10 داستان و روایت: 8/10 موسیقی و صداگذاری: 9/10 نکات مثبت: گیم پلی روان طراحی مراحل دیالوگ ها و شخصیت ها نکات منفی: داستان بسیار معمولی کوتاه بودن مراحل
Project CARS 2از نقاط قوت بازی نسبت به نسخه اولش میشه، به بهینه بودن بهتر هر چند با این که نور پردازی بازی، و گرافیک بازی خیلی بهتر شده، ولی خب این بازی تو سطح رقیباش بشدت پیش و پا افتاده است، اول این که این همه گزینه واسه تنظیم خودرو ها گذاشته شده، نتنها هیچ عملی نمیکنند، بلکه 99 درصد ماشین ها همش دور خودشون میچرخند! دقیقا عین نسخه قبلیش! من نمیدونم واقعا تو دنیایی واقعی هم همین طوره؟ یعنی همین که پا گذاشتید رو گاز این خودرو ها شروع میکنند به دور خودشون بچرخند؟ تا وقتی که این هندلینگ سنگین، و بد بازی رو درست نکنند، هزار تا اپشن دیگه هم تو بازی بزارنند ارزش نداره به نظر من، هندلینگ بازی، بشدت سنگین، خشک، و دور از معیار های واقعی هست یعنی اینا میخوان بگن با این سختی که واسه بازی تعریف کردن هیچ کس نمیتونه شبیه سازی بازی کنه، یا شبیه سازی فقط واسه ادم های خاص است؟ این حرکت دروغ محضه، و این رو میرسونه، اینا هنوز مهارت کافی برای ساخت یک هندلینگ خوب نرسیدن! نتیجه اش هم همینه، تو همون شیف هم همیون طور بوده...از هندلینگ ضعیف بازی بگزریم،میرسیم به تعداد زیادی پیست مسابقه، که تو یک بازی شبیه سازی بی سابقه است، ولی مشکل اینجا ست بعضی از پیست ها اونقدر طراحی عالی و شگفت انگیزی دارن، که تو هیچ بازی شبیه سازی دیده نشدن، مثل پیست امارات، ولی بیشتر پیست های بازی به هیچ عنوان جزئیاتی ندارن، و 99 در صد لذت بازی رو میگیرن، از بس طراحی ضعیفی دارن، مثل پیست کالیفرنیا، قشنگ درخت های بازی ادم رو یاد بازی های ps2 میندازه از طراحی بد پیست ها بگزریم، میرسیم به بخش کریر که بنطرم من بدترین و بزرگترین بخش بازی هم است! این که نه خریدی است، نه فروشی، نه جایزه ای، همین طوری مسابقه دادن نه تنها هیچ انگیزه ای نداره، بلکه خسته کننده هم است! یکی دیگر از مشکلات بازی هم بنظرم شلوغی منو و تنظمیات و بخش های بازی است، مثل یک چیز در هم و برهم است، بخش انتخاب ماشین هم هم بشدت ضعیف و طراحی ساده ای داره، بخش رالی بازی هم یکی دیگر از بخش های بازی هست که بنظرم هم وضع خوب و انچنانی نداره، چرا؟چون اون هندلینگ بد بازی رو بیای تو جاده برفی و خاکی بازی کنی، فقط میشه غذاب به جای لذت...اب و هوای بازی هم خیلی خوب است، ولی یک مشکلی که داره اینه، وقتی اب و هوای بارانی یا برفی رو انتخاب میکنی، یک مه عظیم و غلیظ میاد رو صفحه و بجای این که اب و هوای بارانی مشخص باشه بیشتر مه هست که خودنمایی میکنه تا وقتی که درون کاپیت میرید! هر چند اگر همون اب و هوای بارانی رو انتخاب کنید، دقیقا 20-30 فریم رو از بازی میگیره و کل لذت بازی اب میشه اگر دنبال یک عنوان شبیه سازی هستید به هیچ عنوان این بازی رو من پیشنهاد نمیدم. 5/10
عجب .... ی بازی ابشن هایی داره به عنوان های Anti lock break - stability controll و Traction controll که ترکشن و استبیلیتی برای موردی که گفتید هست شما که شبیه ساز پراید نگرفتی داداش ماشینا با قدرت 500-600 اسب بخار گاز و تا ته بگیری تو هوای بارونی میخوای نچرخه؟ این گزینه ها رو روشن کن ارکید تر میشه!(عکس برای p.c1 هست) حالا شما رو نمیدونم با گیم پد رفتی یا فرمون ؟اصل این بازی ها فرمون و پدال و ... -------------------------------- بگذزیم من وقتی PC2 رو نصب کردم خیلی با خودم کلنجار رفتم چهل و اندی گیگ فضا رو بدم برای بازی ای که بهتر از 1 هست یا نه؟!!! مورد نو و چراغ ها گرافیک خوبی داره. شب در بازی جالب تر هست نسبت به نسخه 1 اما چراغ ماشین ها در شب با افت فریم همراه بطوری که F1 بردارید چون چراغ جلو ندارن فریم جم نمیخوره!!! (البته گرافیک من ضعیفه تفلی) فیزیک تصادف بهتر شده و مورد Photo mod بشدت عالی شده و به خاطر همین photo mod دلم نمیومد آنیستال کنم اما مورد باران... بشدت کیفیت باران ضعیف شده(قابل مقایسه با نسخه 1 نیست)و در کل من P C1 رو به 2 ترجیح دادم من خودم با گیم پد میرم زیاد P.c بازی نمیکنم اما نسخه 1 خیلی بهتره کلا ادرنالین تو 1 بهتره ویبره عالی در هنگام بازی . گیرایی ویبره در کناره های جاده (همون خطوط قرمز و سفید,تو 2 چیزی زیادی حس نمیشه!).پستی بلندی های جاده کاملا ملموسه و دوربین و FOV بازی بهتره بنظرم خودم کسانی که عاشق شبیه ساز هستند و فرمون و ... دارند بازی shift 2 رو پیشنهاد میدم قدیمیه اما سره و در بین Project cars 1 و P.c2 Project cars 1 پیروزه
همین ماشین ها با این قدرت اسب بخار چرا تو شبیه ساز های دیگه مثل GT-MS-AC دور خودشون نمیچرخن؟ این چرخیدن انصافا هم فقط برای بخش بارانی نیست، تو هوای صاف هم همین است، در مورد اپشن ها هم خودم PC1 رو نابود کردم دقیقا انصافا تغییر چشم گیری نمیدن، و در کل هم اگر بدن این هندلینگ بازی است که حرفی برای گفتن نداره
ببین کلا گاز بازی رو تا ته بگیری ماشین غیر قابل کنترل میشه این مورد تو F1 و لوتوس شدیدتره این stability , و ... ماشینا اسپورت , غیر اسپورت در دنیای واقعی همه دارن و اگه شما تخته گاز قسمتی های که P1 و 2009 Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster رو تست میکرد ببینی میفهمی همینه حالا اینکه بقیه شبیه سازا چرا اینطوری نیست رو فکر میکنم اقا ماکان بیاد توضیح بده منم بفهمم مشکل چیه m.d.makan,@ من نوشتم زیاد P.c نمیرم اما قرار هم نست پاک کنم بره(ماهی 1 بارم نمیرم تنها جاده ای که بلدم و میرم MONZA GP هه) شاید خندت بگیره P.c بیشتر برام مثل قرض خواب اوره وقتی دیر وقته خوابم نمیاد اینو میرم خوابم بگیره اینم از وقتی که من سفر جاده ای طولانی با ماشین رفتم اینجوری شدم.تو فورزا هوریزان و NFS هم اینجوری میشم منتها Project و shift و ... اثرش 10 برابره برام
این رو الان دیدم ویدیو های اینجوری چندتایی دیده بودم و ubi تنها شرکت بازیساری ای نیست که اینجوری کرده اما... واقعا نمیدونم چی بگم غیر اینکه دلم هوس تکرار دوباره ء Farcry 2 رو بعد این همه سال ... ادم نمی دونه بخنده یا گریه کنه؟ تمام دقیقه هاش یکطرف 11:15 یکطرف دیگه!
منم با دیدن این ویدئو دوباره هوس بازی کردن فارکرای دو رو گردم، البته همون موقع هم به زور از پاش بلندم میکردن یادمه به حدی اون بازی جزئیات داشت که آدم دلش نمیخواست داستان بازی رو دنبال کنه و فقط دوست داشت برای خودش بگرده، درست همون حسی که بازی هایی مثل ویچر و اسکاریم این روزها به بازیکن منتقل میکنن. همینطور با اینکه یکم روی اعصاب بود ولی سیستم فرسوده شدن اسلحه ها هم جذابیت خودش رو داشت و من همیشه توی جعبه های ذخیره یکی یه دونه زاپاس از اسلحه های مورد علاقه ام میزاشتم چون میدونستم قبل از اتمام ماموریت بعدی از کار میوفتن
Batman Akrham Knight هوس کردم اینو بازی کنم واقعا که یکی از بهترین بازی هایی بوده که انجام داده محیط تاریک،اتمسفر جذاب،نورپردازی فوق العاده در شب و باران شدید داستان بازی جز معدود بازی هایی هست که به لحاظ روانشانسی فوق العاده کار شده بتمن طوری طراحی شده که آدم فکر میکنه شیزوفرنی داره جوکر همیشه توی ذهنش باقی مونده و دیالوگ های بعد از مرگش هم، همچنان جذابه و تیکه هایی که به بتمن میندازه گاهی اوقات باعث میشه بخندم گرافیک بازی به نظر من یکی از بهترین گرافیک های این نسل بوده اصلا نمیدونم چطور توصیفش کنم جز اینکه بگم واقعا خیره کننده است ، گرافیک و اتمسفر محیط این بازی به لحاظ گیمینگ من رو ارضا میکنه D: موسیقی بازی حماسی کار شده از موسیقی منو گرفته تا لحظات حساس در بازی عکس بالا هم خودم گرفتم D: امتیاز 10/10
در بعضی از موارد به این ویدیو حق میدم. به جز انیمیشن های جون دادن به خودت یا همراه ات. به نظرم باید مثل Far cry 5 سریع باشه، مخصوصا برای همراه که بعضی مواقع خیلی طول میکشید. تصور کن وسط درگیری 10 ثانیه وقت بزاری به همراه ات جون بدی. که البته برای خودت راه حل ساده ای داره. مدت زمان انیمیشن ها رو در حد همین Far Cry 5 بزارن. مثلا در آوردن میخ یا گلوله از دست، زیاد طول نکشه. خیلی تعجب میکنم که توی Far cry Primal (نه به خوبی) لحاظ شده بود ولی اینجا نه. فکر کنم به همین دلیلی که گفتم، کلا حذفش کردن. در مورد انفجار مهمات ها فکر کنم باگ باشه، چون قبلا خودم جعبه ها رو منفجر کردم و دقیقا مثل Far cry 2 شده ولی با مدت زمان کمتر. جزئیات بیشتر به بهتر بودن بازی کمک میکنه. مخصوصا اینکه از پشت کاور بهشون شلیک کنی با اینکه بازی رو به شدت آسون میکنه (مخصوصا توی گرفتن Outpost ). نور خورشید و شکننده بودن بوته ها فکر کنم به خاطر تغییرات توی موتور گرافیکی باشه. در کل ممنون بابت ویدیو، یه جاهاییش کاملا حق داره. آی گفتی
چقدر عالی بود این بازی واقعا خوشحالم چوری تمومش کردن که نسخه بعدی هم باشه ورود به بازی و اوپنینگ فوق العاده گرافیک محشر صدا گذاری مخصوصا اون دشمن اخری که اسمشو نیارم و سفید رنگ بود عالی بعد از نسخه اول خیلی وقته بود بازی تو این سبک تجربه نکرده بودم Spoiler: اسپویل داستانی وقتی برمیگردی به بیکن و اون یارو که اره دستش بودو جر میدی چه حالی میده enough of this shit امتیاز من 10/9 COD : WWII حوصله هم ندارم دربارش حرف بزنم فقط بگم گیم پلی و انیمیشن خشک و مربوط به شونپخ سال پیش صدا گذاری جوک داستان قهرمان بازی امریکایی گرافیک متوسط امتیاز 10/3
من نمیدونم شما با فرمون بازی کردید یا نه ولی مشکل اصلی PCARS اصلاّ اسپین شدن ماشین نیست، کلا مشکلی نیست این نمیدونم چطور این حرفو میزنید ، مشکل اصلی PCARS فورس فیدبک افتضاح و فیزیک نه چندان خوبشه. و الا اسپین که تو همین AC شما Lotus 98T رو با 5 بار توربو امتحان بکنید اصلا بعد تجربه کردن FFB عالی Assetto Corsa ممکن نیست آدم بر گرده به PCARS ، مگر برای تنوع و یکم گرافیک بهتر و رانندگی توی بارون و بله ماشین ها تو واقعیت هم همینطوری هستن، وقتی افرادی مثل Alain Prost، Nigel Mansell، Ayrton Senna هم اسپین میکنن ماشین رو گاهی، ما نکنیم ؟
من خودم چیزی حدود 800 ساعت فال اوت 4 رو بازی کردم، یعنی رسما باهاش زندگی کردم، ولی دلیلی نمیشه که بگید بقیه هم باید خوششون بیاد ....البته این بازی از لحاظ گیم پلی و گستردگی خیلی بالاتر از اسکایریم قرار میگیره، ولی خب بنظرم بازی داستان خوبی نداره، اونم واسه یک بازی نقش افرینی، شخصیت های جالبی هم نداره، گرافیک بازی هم که رسما -___- نابوده، بزرگترین مزیت بازی های بتسدا بنظرم، گردش، و غارت کردن و لول اپ هستش، اون چیزی که اول برای یک دشمن میری نمیتونی از پسش بربیای بعدا با یک سلاح قوی تر و استراتژی بزرگتر میری سراغش که نابودش میکنی + این که این بازی یک سیستم ماینکرافت مانندی قوی داره، که تکه تکه وسایل بازی رو میشه شخصی سازی کرد....ولی خوب اگر همون علاقه به گشت گذار نداشته باشید، این بازی ها دیگه اون جذابیت قبل رو نداره براتون.
متاسفانه همونطور که شما میگین گشت و گذار توی این بازی اصلاً اون جذابیتی که باید رو برام نداره و در نتیجه اون مزیت بزرگی هم که اشاره کردین به صورت خودکار کنار میره. من معمولاً برای لذت بردن از بازی ها معیاری برای خودم تعیین نمیکنم ولی نمیدونم تا حالا این احساس بهتون دست داده که از خودتون بپرسین که "چرا من با اینکه این بازی لذتی برام نداره ولی هنوزم دارم بازیش میکنم؟" . این دقیقاً همون احساسی بود که به من دست داد و با اینکه سعی کردم نادیده اش بگیرم ولی کم کم برام عذاب آور شد. نمیدونم شاید بازی کردن بازی های جدید و تجربه چیزهایی که تا قبل از این تجربه نکرده بودم باعث شده که دیگه اون فرمول قدیمی بایوور برام جذابیتی نداشته باشه و توقعاتم بیش از حد بالا رفته باشه.
اگه پی یک داستان خوب، شخصیتهای دوستداشتنی و یه روایت زیبا هستید، کاملا راهو اشتباه اومدید. تمام داستان بازی Watch Dogs 2 به تلاشهای چندتا جوان هکر (که به طرز وحشتناکی نچسب هستند) برای جلوگیری از سلطهی ابرقدرتها بر روی اطلاعات شخصی مردم و همچنین افزایش فالوورهایشان در شبکههای اجتماعی میپردازد. در این بین معلوم نیست که چرا تمام اعضای گروه هکر ما فقط از بیرون شاهد ماجرا هستند و مارکوس باید تمام کارهای خطرناک را انجام بدهد. در اولیننگاه مارکوس شخصیت دوستداشتنیای به نظر میرسد (با اینکه هیچ شباهتی به هکرها ندارد!) ولی شخصیتپردازی او آنقدر بد است که بازیکن هر لحظه بیش از پیش از او و گروهش متنفر میشود. مارکوس بلعکس شخصیت نسخهی قبلی یعنی آیدن، هیچ انگیزهای بحز افزایش فالوورهای گروه ددسک برای این همه درگیری ندارد و مثل کودکان فقط در پی ثابت کردن خودش است. بهتر بود که تیم سازنده برای ساخت شخصیتهای گروه ددسک از سریال موفقی نظیر مستر روبات ایده میگرفت. در مبحث گیمپلی، یوبیسافت از اشتباههای گذشتهی خود در واچداگز ۱ درس گرفته و از بسیاری جهات بازی پیشرفت داشته ولی پسرفتهایی نیز نسبت به نسخهی قبلی مشاهده میشود. اولین باری که از اسلحهی مارکوس استفاده میکنید، متوجه گانپلی فاجعهبار بازی (چیزی مانند ریبوت تومریدر) میشوید که هیچ شباهتی به گانپلی جذاب نسخهی قبلی ندارد. نکتهی منفی دیگر، دشمنهای دارای آرمور هستند که اگر ۱۰ تا تیر هم در کلههای آنها خالی کنید آخ نمیگند! ولی مارکوس بر اثر اصابت ۳ یا ۴ تیر ریق رحمت را سر میکشد!! اگر سعی کنید بازی را با حالت اکشن دنبال کنید، واچداگز ۲ شدیدا شما را مجازات میکند و به شما گوشزد میکند که این یک بازی مخفیکاری است. در بخش مخفیکاری نیز براحتی و بدون هیچ استراتژی خاصی میتوانید با درون یا ماشین کنترلی مارکوس تمام مراحل را در حالتی که شما خارج از محل محافظت شده هستید، به اتمام برسونید. بخش راندن وسایل نقلیه نیز نسبت به وضع اسفناک نسخهی قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته ولی هنوز تا رسیدن به بازیهایی نظیر GTA فاصلهی زیادی دارد. با این حال بخش آنلاین بازی نقطهی قوت آن است و ماموریتهای کو-آپ یا هک کردن پلیرهای دیگر بسیار جذابتر از گذشته شده. \ نمرهی من به واچداگز ۲ : ۶.۵