استارفیلد اگه ساختاری نزدیک به F4 یا اسکایریم داشت، با وجود متای پایین (=>همه پسند نبودن + بالاترین حالت نبودن کیفیت) باز هم میتونست کلی گوتی بگیره، چون شاید در اون حالت در مقابل ابربازی های دیگه سال نمیتونست کامل بدرخشه، اما باز هم یک سوپربازی خفن محسوب میشد و قطعا بخش مهمی از جریان هارو با خودش همراه میکرد... (کمااینکه F4 جلو مخصوصا ویچرو اون 2 تا غول دیگه، تحت فشار قرار گرفته بود، اما در نهایت باز هم تعداد قابل توجهی گوتی گرفت)
مسئله بعدی پرفورمنس هست، شاید اگه بازی رو کنسول هم 60 فرم میشد و کیفیت هم حفظ میکرد، میتونست تا حد زیادی موفق تر ظاهر شه، این احتمالا رو متا هم تاثیر میداشت (هرچند ما برای نمونه راک استار و بازی هاش رو داشتیم که هنگام عرضه کم مشکلات اجرایی نداشتند، اما باز هم در بازخورد ترکوندند، یا کلی بازی بزرگ دیگه از همین ویچر 3 تا حتی خود اسکایریم)
خلاصه، به نظرم مشکل اصلی که بتزدا باید روش کار کنه (برای TES VI) اینه که ببینه چی شد که بازی جدید بتزدا اون جذابیت و کاریزمای بازی های قبلی رو نداره؟ اشتباه نشه منظورم این نیست که با یک بازی بدون جذابیت طرفیم، قطعا بازی همین الانم میتونه طرفدار های قبلی بتزدا یا هسته اصلی ار پی جی باز ها (که معمولا به دم و دستگاه های پیچیده و زمخت یک ار پی جی عادت دارند) رو راضی نگه داره، قطعا همین الانم برای خیلیا بهترین بازی نسله، اما واقعیت رو بپذیریم، بازی جدید بتزدا (استارفیلد) دیگه مثل دوران اسکایریم و ابلیوین و اف 3 نیست که ملت چشم بسته با بازی عشق کنند، دلیل اصلیش هم به نظرم در ماهیت فضایی بازی هست (که ایجاب میکنه محیط ها سیاره سیاره تیکه تیکه بخش بخش و جدا از هم باشه، اونم در تعداد بالا که تا حدودی چگالی رو کم میکنه)
وگرنه اگه یک جهان باز عادی بتزدایی بود، اگه میشد مثل اف 4 یا اسکایریم توش غوطه ور شد، شاید با وجود متای کمتر، میتونست تا حد زیادی توجهات بیشتری به خودش جلب کنه، اگه بازی های قبلی BGS رو یک اتوبان در نظر بگیریم که گیمر هارو سریعا جذب باند سرعت میکرد و راه مینداخت، استارفیلد اتوبانی هست که قدم به قدم دست انداز و مانع داره، طوری که مدت زیااااادی باید بازی کنی، پیشرفت کنی، تا تازه بازی حالتی روون پیدا کنه و رو دور بیفته که بتونی با سرعت از بین اون موانع، رد شی و از مسیر لذت ببری....
خب این شاید برای طرفداران اصلی بتزدا و ژانر خیلیم باحال باشه، که هست و خیلی خوب اینو میفهمم چون خودمم جزشونم، اما در عین حال میتونم بفهمم که شاید خیلیا حوصله این همه دنگ و فنگ برای رسیدن به یک روند درست در بازی رو، نداشته باشند، همون چیزی که جیسن شریر میگفت "گیم پلی مومنت تو مومنت بازی خسته کننده است"
خلاصه، به نظرم BGS باید براش تجربه شده باشه که بازی برای "همه" یا حداقل هسته اصلی "گیمر" ها بسازه، نه لزوما فن بیس خودش و ژانری که توش شاید بهترین باشه یا یکی از بهترین ها...
مسئله بعدی پرفورمنس هست، شاید اگه بازی رو کنسول هم 60 فرم میشد و کیفیت هم حفظ میکرد، میتونست تا حد زیادی موفق تر ظاهر شه، این احتمالا رو متا هم تاثیر میداشت (هرچند ما برای نمونه راک استار و بازی هاش رو داشتیم که هنگام عرضه کم مشکلات اجرایی نداشتند، اما باز هم در بازخورد ترکوندند، یا کلی بازی بزرگ دیگه از همین ویچر 3 تا حتی خود اسکایریم)
خلاصه، به نظرم مشکل اصلی که بتزدا باید روش کار کنه (برای TES VI) اینه که ببینه چی شد که بازی جدید بتزدا اون جذابیت و کاریزمای بازی های قبلی رو نداره؟ اشتباه نشه منظورم این نیست که با یک بازی بدون جذابیت طرفیم، قطعا بازی همین الانم میتونه طرفدار های قبلی بتزدا یا هسته اصلی ار پی جی باز ها (که معمولا به دم و دستگاه های پیچیده و زمخت یک ار پی جی عادت دارند) رو راضی نگه داره، قطعا همین الانم برای خیلیا بهترین بازی نسله، اما واقعیت رو بپذیریم، بازی جدید بتزدا (استارفیلد) دیگه مثل دوران اسکایریم و ابلیوین و اف 3 نیست که ملت چشم بسته با بازی عشق کنند، دلیل اصلیش هم به نظرم در ماهیت فضایی بازی هست (که ایجاب میکنه محیط ها سیاره سیاره تیکه تیکه بخش بخش و جدا از هم باشه، اونم در تعداد بالا که تا حدودی چگالی رو کم میکنه)
وگرنه اگه یک جهان باز عادی بتزدایی بود، اگه میشد مثل اف 4 یا اسکایریم توش غوطه ور شد، شاید با وجود متای کمتر، میتونست تا حد زیادی توجهات بیشتری به خودش جلب کنه، اگه بازی های قبلی BGS رو یک اتوبان در نظر بگیریم که گیمر هارو سریعا جذب باند سرعت میکرد و راه مینداخت، استارفیلد اتوبانی هست که قدم به قدم دست انداز و مانع داره، طوری که مدت زیااااادی باید بازی کنی، پیشرفت کنی، تا تازه بازی حالتی روون پیدا کنه و رو دور بیفته که بتونی با سرعت از بین اون موانع، رد شی و از مسیر لذت ببری....
خب این شاید برای طرفداران اصلی بتزدا و ژانر خیلیم باحال باشه، که هست و خیلی خوب اینو میفهمم چون خودمم جزشونم، اما در عین حال میتونم بفهمم که شاید خیلیا حوصله این همه دنگ و فنگ برای رسیدن به یک روند درست در بازی رو، نداشته باشند، همون چیزی که جیسن شریر میگفت "گیم پلی مومنت تو مومنت بازی خسته کننده است"
خلاصه، به نظرم BGS باید براش تجربه شده باشه که بازی برای "همه" یا حداقل هسته اصلی "گیمر" ها بسازه، نه لزوما فن بیس خودش و ژانری که توش شاید بهترین باشه یا یکی از بهترین ها...
آخرین ویرایش: